- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
....en hier ook de slotfilm The Childhood of a Leader (2015).
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Nu de film bekend is gemaakt stel ik me vraag nog een laatste keer. Zijn er mensen die dit jaar meewillen naar de openingsfilm van het IFFR? Het is op 27 januari en de voorverkoop is al enige tijd geleden begonnen. Gebruikers Starbright Boy, KoenR en Timbo hebben al bevestigd en Mr Thee komt waarschijnlijk ook. Zijn er nog meer die tijd en zin hebben? We bijten niet. 
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Ik zou het gezellig vinden, maar het komt helaas niet uit. Vrijdagavond, za, zo, wo t/m za voor mij dit jaar.
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
World Premiere:
Bron:
http://actormartinezthemovie.com
Had em graag toegevoegd maar helaas geen laptop (vakantie).
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Koningin Máxima bij opening IFFR 2016 | IFFR
Misschien wil zij bij de MovieMeter meet&greet zijn??
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Doet me denken aan een paar jaar terug toen ik met Ruud Lubbers stond te ouwehoeren na de openingsfilm De Wederopstanding van een Klootzak. 
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Koningin Máxima bij opening IFFR 2016 | IFFR
Misschien wil zij bij de MovieMeter meet&greet zijn??
Ah... dan zal El Clan (2015) op het IFFR niet uitgezonden worden vermoed ik 
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Retrospectives at the 45th IFFR | IFFR
Retrospectieven bekend!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Masao Adachi 
Daar worden vast meerdere users blij van
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Zeker! Maar ook met Portabella, en die Italiaan lijkt me ook interessant. Wordt weer te veel om uit te kiezen. 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Uitstekende selecties inderdaad!! Goed om te horen dat Adachi een nieuwe film heeft. En er is ook genoeg dat ik nog van hem moet zien. Ik dacht in eerste instantie dat het identiek zou zijn aan het retrospectief dat Stegewerns recent nog in België heeft georganiseerd, maar er zal dus toch meer materiaal nog beschikbaar zijn.
Ook erg cool om te horen dat er naar de La Escuela de Barcelona gekeken wordt met ook nieuw ondertiteld werk. Daar zullen vast vergeten parels tussen zitten waarvan het een unieke kans is om die ooit te kunnen zien.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Limelight alvast compleet negeren helpt ook wel.
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
Haha ja dat lukt je best, maar het lukt mij nooit: gezien mijn lagere filmratio in de rest van het jaar plan ik altijd Limelight films in. Heb nu al een mooi verlangenlijstje met bv High Rise, The Devil Outside, Chevalier, Dark Room, Der Unschuldige, Endorphine, The Other Side. Maar er komt nog zoveel dat dit lijstje (muv waarschijnlijk de eerste 3) vast niet heilig is. Beyond Sleep wordt de opening: staat al vast. Ik ga niet naar de slotfilm al wil ik die zeker nog zien in 2016.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Nu ik ook Cineville heb is het helemaal logisch om Limelight titels over te slaan. Makkie inderdaad. 
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Poeh, viel niet mee om die nieuwe Portabella toe te voegen, maar ik heb het nu ingestuurd. Het IFFR zou er goed aan doen om ook de film Techo y Comida - Food & Shelter (2015) te vertonen, wat prima past bij de docu van Portabella en genomineeerd is voor 3 Goyas (ook ingestuurd). De docu analyseert de huidige Spaanse maatschappelijke situatie, gezien vanuit de cultuur (en de rol van het medium film daarin), en Food & Shelter toont het schrijnende van die huidige Spaanse maatschappelijke situatie, en maakt dus deel uit van de culturele kijk op die situatie.
Ben verder nieuwsgierig naar wat het IFFR van Aranda wil vertonen... meeste van zijn films zijn namelijk mainstream en nogal oversekst. Heb werkelijk geen idee welke van zijn films bij het IFFR passen of typisch Barcelona-school zijn.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Vind het erg mooie retrospectieven. Gaat een fijn jaar worden.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Als het IFFR het goed gaat aanpakken dan mogen we drie titels van Grandrieux verwachten. En het debuut van Eric Baudelaire in de herhaling. Heb zelf al Serial Killer genoteerd van Adachi. Combinatie van Akerman en Benning. 
D-ark
-
- 1755 messages
- 420 votes
Masao Adachi
Ah dat is erg mooi, zeker met zijn achtergrond kan dit leidde toe wat interessante keuzes. Ik was al van plan om als vanouds een dag of 2-3 mee te pikken wat de laatste 2 jaar door omstandigheden niet is gelukt.
D-ark
-
- 1755 messages
- 420 votes
Includes: the international premiere of Artist of Fasting and six films from the 1960-70s, Skype/video interviews and introductions by Hirasawa Go.
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
Tenemos la carne en History's Future (biosrelease later dit jaar) zag ik aankomen. De rest is weer heerlijk om me in te verdiepen...
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Een nieuwe van Felipe Guerrero met intrigerende titel en still... geen idee waar het over gaat, maar die komt sowieso wel op de lijst (ondanks dat ik het debuut dus niet helemaal geslaagd vond... de vorm was bijzonder genoeg)
Met 8 titels is de tijgercompetitie dus nu ook gelijk compleet denk ik
alle titels klinken eigenlijk wel intrigerend, genoeg om in te verdiepen inderdaad
Bij Bright Future klinken de nieuwe titels Tenemos la Carne en The Shell Collector intrigerend. Andere titels zullen nog iets meer tot leven moeten komen middels trailers, meer achtergrond info en/of word of mouth.
Wat betreft de highlights van 2015 uit de selectie ben ik blij met Évolution en Tikkun
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
The Land of the Enlightened en Évolution krijgen ook een release.
Prabda Yoon debuteert na een aantal films voor Pen-Ek Ratanaruang geschreven te hebben. Felipe Guerrero is misschien wel één van de belangrijkste editors in Columbia. Heeft al eerder werk in Rotterdam getoond. Onder andere Corta. Eentje die ik al die niet gemist heb.
En daar is Paraguay weer eens. Klinkt in ieder geval heel interessant :
Erg blij met een nieuwe film van Vlado Skafar. De Sokurov uit Slovenië. 
Deze ga ik hoe dan ook proberen te zien: Toponimia, Tikkun, Suite Armoricaine, Montanha, Kaili Blues, Mama, The Island Funeral en Tenemos la Carne.
Interessant: Bella e perduta, The Bear Tales en Animal político.
Matt Johnson, Hong-min Park en Penny Lane hebben een nieuwe film. Wellicht die Zuid-Koreaan nog een tweede kans geven. Nieuwe films van Elisa Miller en Adilkhan Yerzhanov pas ik voor.
Kan ook 'speciaal' worden:
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
Radio Dreams biedt Lars zie 1m30sec die grimassen een rol!
Interview (soundcloud) en veel achtergrond met/ van Jalali vind je hier.
Low Life lijkt ook vermakelijk, maar even kijken of mijn hoofd ernaar staat tzt.
Penny Lane's NUTS! staat op mijn lijst en wil ik zeker zien, want Our Nixon (2013) beviel me erg goed. Deze films vind ik erg interessant: Montanha en Tikkun: Trailer TIKKUN a film by Avishai Sivan on Vimeo.The Land of The Enlightened lijkt me ook erg mooi gelet op de trailer:
The Land of the Enlightened - Trailer on Vimeo. De laatste komt ook op Sundance trouwens...
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
al bekend nieuws, maar met hier en daar een kleine aanvulling
Daily | Rotterdam 2016 Lineup, Round 1 | Keyframe - Explore the world of film. - fandor.com
Daily | Rotterdam 2016 Lineup, Round 2 | Keyframe - Explore the world of film. - fandor.com