• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.351 actors
  • 9.374.495 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Malick wrote:

Of iemand die tegen een vergoeding tien dagen een bed / douche heeft? Meer vraag en zoek ik niet!

Er wonen toch best wel een paar mensen in R'dam die ook naar 't IFFR gaan (en ook op Moviemeter zitten)?

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Dus je voorstel is?

Tommeh

• 7317 messages
  • 3296 votes

Montorsi wrote:

Stayokay hostel in de Kubuswoningen geen idee?

Heb ik dit jaar tijdens het IFFR in overnacht. Prima hostel, net als elk hostel moet je alleen geen problemen hebben met meerdere kamergenoten.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Malick wrote:

Dus je voorstel is?

Misschien moet je eens een balletje opgooien en een Moviemeter slaapfeest organiseren .

mister blonde

• 12696 messages
  • 5830 votes

Het is in de week van het IFFR gewoon duurder, das niet helemaal onlogisch natuurlijk.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Dat is trouwens helemaal niet waar wat Mister Blonde schrijft. Rotterdam is het hele jaar door prijzig. Vergeleken met Berlijn is Rotterdam in zekere zin onbetaalbaar. Maar uiteindelijk is dit 'hotel' geworden. En om al eens rustig te beginnen met speculeren.

Ben vooral benieuwd of ze de nieuwe van Eric Khoo (Tatsumi | Aangekocht door A-Film), Ruben Östlund (Play | Aangekocht door EYE), Joseph Cedar (Footnote), Hong Sang-soo (The Day He Arrives), Catalin Mitulescu (Loverboy), Calin Peter Netzer (Medal of Honor), Joachim Trier (Oslo, 31. August | Aangekocht door Cinemien), Raúl Ruiz (La noche de enfrente), Giorgos Lanthimos (Alps | Aangekocht door Filmfreaks), Aleksander Sokurov (Faust | Tot op heden nog geen distributeur!), Ann Hui (A Simple Life | Aangekocht door Cinemien), Adrian Sitaru (Out of Love, with All the Best Intentions), Eran Kolirin (The Exchange), Vincent Paronnaud en Marjane Satrapi (Chicken with Plums), Gian Alfonso Pacinotti (L'Ultimo Terrestre), Naomi Kawase (Hanezu no Tsuki), Pen-Ek Ratanaruang (Headshot), Ki-duk Kim (Amen & Arirang), Andreas Dresen (Halt auf Freier Strecke), Bakur Bakuradze (The Hunter), Hong-jin Na (The Yellow Sea), I Wish (Hirokazu Kore-eda), Sion Sono (Guilty of Romance), Gerardo Naranjo (Miss Bala), Ivan Sen (Toomelah), Takashi Miike (Hara-kiri 3D), Kaneto Shindo (Post Card), Takahisa Zeze (Heaven's Story), Toshiaki Toyoda (Monster Club) en Matias Meyer (The Last Christeros).

Ook benieuwd naar de Gouden Luipaard (Abrir Puertas y Ventanas) en de Zilveren Leeuw (People Mountain People See). En hopelijk programmeren ze de nieuwe van Aditya Assarat (Hi-so) en James Benning (Twenty Cigarettes) stiekem ook. Want die hebben beiden al in Berlijn gedraaid. Verder koester ik nog hoop voor Bing Wang (Jiabiangou) en Zhang Ke Jia (Yulu & I Wish I Knew). Maar dat zal wel tevergeefs zijn...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Dingen die in Berlijn zijn geweest komen (vrijwel) zeker niet in Rotterdam - dat is bijna één jaar oude koek. Maar in het geval van Benning zou het wellicht nog kunnen.

Van Sono verwacht ik eerder Himizu in verband met de actualiteit (ook al weer bijna een half jaar terug).

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Vakantie is goedgekeurd, voorpret kan beginnen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Jullie ook een mailing gehad over het opheffen van de Tijgerpas en dat je dan nu maar Tiger Friend moet worden (tijdelijk met korting) en dan elk tiende ticket gratis is? Verder is de strekking me onduidelijk (o ja. vaste klanten zijn belangrijk), maar in eerste instantie lijkt het mij de zoveelste poging het festival duurder te maken.

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

yup, net gehad

rare mail in de zin dat ze eerst nieuwe regels voor de Tiger-Pas uitleggen en vervolgens zeggen dat de Tiger-Pas in 2012 niet meer bestaat?!?

denk dus dat we nu sowieso aan de duurdere "friends" vast zitten....?

als ze nou eens al die nutteloze snoepreisjes van Zuilhof zouden schrappen....

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ja beginnen met dat je als vriend belangrijk bent, uitleggen wat dat betekent en vervolgens dat het wordt opgeheven per 2012. Merkwaardig, jij begrijpt er dus ook uit dat het waarschijnlijk duurder wordt. Ja ja vaste klanten zijn belangrijk (ik zal niet over vroeger beginnen).

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

en die Friends pas is nog een structureel soort abbonement ook waar ze je aan vast willen hebben... ze zullen het best financieel zwaar hebben, maar eigenlijk kan zoiets toch niet... iets voor de ombudsman!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Precies, want het is nu eenmalig met korting en voortaan wordt automatisch het hele bedrag afgeschreven tenzij je je voor 1 november afmeldt. Hopelijk krijg je daar een herinnering van als je eens een jaartje niet kunt. Je krijgt als Friend waarschijnlijk wel één exclusieve consumptiebon per jaar en 1€ korting op een DVD naar keuze van het festival van 25 jaar geleden.

Hoera, we hebben er weer zin in...

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Jullie bedoelen deze e-mail?

Het afgelopen festival behoorde u tot een bijzonder gezelschap: u was houder van een Tijgerpas van het International Film Festival Rotterdam. Het allerbelangrijkste voor het festival is het trouwe publiek. Wij waarderen het dan ook zeer dat wij u tot deze groep mogen rekenen.

Voor de volgende festivaleditie hebben wij een aantal wijzigingen met betrekking tot tickets en tarieven doorgevoerd. Voor u als Tijgerpas-houder lichten wij de belangrijkste hier toe. Nieuw is dat u elk tiende ticket gratis krijgt (automatisch via uw MyIFFR-account opgeteld) en de Last Minute Shop waar u tickets koopt met 50% korting. De voordelen van de Tijgerpas overlappen deels met die van het Tiger Friends-lidmaatschap dat we vorig jaar gelanceerd hebben. Daarom is besloten de Tijgerpas vanaf de editie van 2012 niet meer aan te bieden.

Om toch optimaal te profiteren van de voordelen van het IFFR bieden wij u, als Tijgerpas-houder uit 2011, nu met korting een Tiger Friends-lidmaatschap aan. U betaalt €35 voor het eerste jaar in plaats van €50.

Tiger Friends worden door het festival extra in de watten gelegd. Zo start voor hen de online voorverkoop 24 uur eerder en profiteren zij van exclusieve aanbiedingen tijdens het festival en door het jaar heen.

De geboden korting is alleen geldig voor het eerste jaar. Uw bijdrage wordt jaarlijks via automatische incasso afgeschreven van uw bankrekening. Opzeggen van uw lidmaatschap kan jaarlijks voor 1 november per email naar [email protected]. Wanneer u niet voor 1 november opzegt, bent u automatisch Tiger Friend voor de volgende editie. U ontvangt steeds in januari een nieuwe Tiger Friends-pas.

Het Tiger Friends-lidmaatschap kunt u vinden op filmfestivalrotterdam.com/webshop

Ga naar 'Tiger Friends Pas’ en vul bij uw bestelling de actiecode DA#Q96 in. Na aankoop ontvangt u een bevestiging. De korting is geldig tot 23 december 2011.

Dankzij u kunnen we samen de 'kleine' onafhankelijke film groots laten schitteren en blijft IFFR het spraak- en smaakmakende culturele evenement zoals u het kent. Wij hopen van harte dat wij u op onze volgende editie, van 25 januari tot en met 5 februari 2012, opnieuw als bezoeker welkom mogen heten!

Met vriendelijke groet,

Rutger Wolfson, Festivaldirecteur

International Film Festival Rotterdam

In 2012 is de prijs van een los regulier filmticket €11 en €8,50 met korting (Tiger Friends, student of CJP). Dus er zit eigenlijk weinig anders op dan Tiger Friend te worden, student te blijven of een CJP aan te schaffen. Gelukkig loop ik met een Gastenpas rond.

De prijzen zijn gewoon belachelijk. Ik begon vier jaar geleden met €6,50 voor een kaartje en dan had ik ook zo'n mooie Tijgerpas maar vandaag de dag is het bijna het dubbele. Ben eerlijk gezegd benieuwd hoe het festival eruit ziet als ze de helft minder aan subsidie krijgen...

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Die prijzen zijn ook onvoorstelbaar, zeker als je het met andere (weliswaar kleinere) filmfestivals in het buitenland vergelijkt. Waarom zouden de mensen de gok nemen om voor 11 euro naar een plattelandsdrama uit Bangladesh te gaan vraag ik me dan af?

• 22407 messages
  • 5077 votes

beavis wrote:

en die Friends pas is nog een structureel soort abbonement ook waar ze je aan vast willen hebben... ze zullen het best financieel zwaar hebben, maar eigenlijk kan zoiets toch niet... iets voor de ombudsman!

Het is nog de vraag of die automatische verlenging juridisch wel mag. Dat wordt namelijk voor steeds meer zaken echt verboden. Bij telecom is dat al zo, je moet maandelijks op kunnen zeggen als je eerste contract is uitgediend. Binnenkort mogen energieleveranciers het ook niet meer. En er zijn er meer die het niet meer mogen. Maar daar zou ik in moeten duiken.

De (voor mij) eerste jaren bleef de prijs jaren aan een stuk gelijk, maar de laatste jaren gaat het inderdaad wel snoeihard. Ik ga toch wel, maar ik vraag me af of de rek er niet uit gaat raken, zeker voor mensen die een film of 15 doen is dit een heel flinke verhoging.

• 22407 messages
  • 5077 votes

Malick wrote:

Ben eerlijk gezegd benieuwd hoe het festival eruit ziet als ze de helft minder aan subsidie krijgen...

Daar is dit natuurlijk een voorbereiding op. De andere kant van de medaille is dat dit ook is wat je in de toekomst meer en meer gaat zien in Nederland met de bezuinigingen van zowel gemeenten als de landelijke overheid op cultuurbeleid. Zowat alles zal een nieuw evenwicht moeten zoeken met minder subsidie en heel veel zal duurder worden. In veel andere landen ontloopt de cultuursector de bezuinigingen (deels) en daar wordt vaak al meer aan cultuur uitgegeven, in Nederland wordt de sector heel hard gepakt. Het is beetje offtopic, maar de gemeentelijke subsidie van zowel Imagine als Cinekid verdwijnt in Amsterdam misschien zelfs helemaal. Ben benieuwd hoe die dat gaan oplossen.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Klopt, het is kloteweer in festivalland wat subsidies betreft. Wat er aan zit te komen is niet rooskleurig en zorgt ervoor dat er veel gaat veranderen in de culturele sector, en dus ook bij filmfestivals.

Number23

• 8638 messages
  • 5681 votes

Ik ben gelukkig een tijdje CJP-er. Dus ik krijg de korting zowieso??

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Klopt.

In 2012 is de prijs van een los regulier filmticket €11 en €8,50 met korting (Tiger Friends, student of CJP).

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik wilde het eigenlijk niet over vroeger hebben, maar...

Ik ging in 1996 voor 250 gulden (passepartout) naar 52 films (voor de jongeren onder ons: 250 gulden is ongeveer €113,50).

Nu gaat me deze hoeveelheid films 47 (52-5 gratis films) x €8,50 + €50 (Friends pas) kosten: €450,= 4x zoveel!!!!

Dat noem ik geen inflatiecorrectie meer: met jaarlijks 3% inflatie correctie zou het me nu €183 moeten kosten...

Number23

• 8638 messages
  • 5681 votes

Dat is een verschil. Maar jah waar kom je dat tegenwoordig niet tegen?? Je zou bijna gaan hopen dat deze editie een flink minder aantal bezoekers trekt.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Redelijk bizar. Vraag me af hoe het uberhaupt zo duur kan zijn, als je bedenkt dat de locatiehuur relatief niet zo veel kost, en er ontelbaar veel vrijwilligers jaarlijks (minstens) 10 dagen vol aan de slag gaan.

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

voor zelfs de meest korte film komt minstens één gast mee

de salarissen van de vast medewerkers zijn vast niet gering

en het hele jaar door reizen ze ook nog andere festivals af om te zien welke films niet naar Rotterdam kunnen komen

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ja, het aantal gasten is in die tijd naar mijn indruk ook enorm toegenomen. In 1996 waren er ook wel Q&A's, maar lang niet zoveel en toen was er of een regisseur of een producent. Nu vaak beiden en soms ook nog iemand van de cast mee. En die moeten allemaal ergens slapen. Ik denk dat de salarissen van de scouts nog wel mee zullen vallen, al hebben die inderdaad wel hoge onkostenvergoedingen denk ik.

Toch zal de kaartverkoop nog maar een fractie zijn van de inkomsten uit commerciële sponsoring (de auto's voor het vervoer etc) en vaste bijdrages vanuit overheden. Ik denk dat het wegvallen van die laatste toch voor een deel opgehoest moeten worden (blijkbaar een viermaal groter aandeel in de tijd dat ik vaste bezoeker ben) uit de recette van de entreekaartjes.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Het eerste 'Signals'-programma is bekend: Hidden Histories

Het International Film Festival Rotterdam heeft een lange traditie in de vertoning van onafhankelijk gemaakte speelfilms, korte films en documentaires uit China. Een deel van deze films kwam de afgelopen jaren mede tot stand dankzij bijdragen van het Hubert Bals Fonds, waaronder bijvoorbeeld het epos Tie Xi Que: West of the Tracks van Wang Bing. Het IFFR zet deze lijn in 2012 voort en selecteert voor meerdere programmaonderdelen films uit China.

En jullie vergaten zeker per ongeluk vorig jaar de films / documentaires van Zhang Ke Jia en Bing Wang te programmeren.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik ben wel blij met de e-tickets. Vooral omdat ik al flink wat jaren niet een heel vol programma heb en vaker op de dag zelf nog eens kijk waar ik naar toe wil gaan. Scheelt mij weer de nodige wachttijd.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

De voorpret gaat nu echt beginnen. De eerste vijf Tiger-films zijn bekendgemaakt.

En hier nogmaals de tarieven van IFFR 2012. De Big Talk gaat je dus ook €2 extra kosten en er is een mogelijkheid voor die-hard filmliefhebbers die echt veel gaan zien om een Unlimited Pas aan te schaffen voor slechts €360.

De eerste klacht omtrent het opheffen van de Tijgerpas is een feit!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

De voorpret kan zeker beginnen!!!

Ik heb namelijk gisteren een reis geboekt naar de Canarische eilanden met vrouw en kind. Dan kom ik tenminste niet in de verleiding naar Rotterdam te gaan. En weet je? 't Is nog goedkoper ook!

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

zo, da's een radicaal protest zeg!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.