• 178.180 movies
  • 12.222 shows
  • 33.996 seasons
  • 647.352 actors
  • 9.374.673 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

McSavah wrote:

Begrijp hier weinig van, vond het juist veel te soft in beeld gebracht allemaal. El Mar vond ik wat dat betreft beter geslaagd.

Was vooral de suggestie denk ik. El Mar vond ik ook beter. Interessante filmmaker, had er wel meer van willen zien.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Ben nog even aan het twijfelen wat ik vanavond ga doen, waarschijnlijk Post Mortem.

En verder heb ik kaartjes voor:

vrijdag:

Cold Fish

zaterdag:

La Belle Endormie

Karate-Robo Zaborgar

O Estranho Caso de Angélica

Zebraman 2

voskat78

• 510 messages
  • 829 votes

Vandaag een top dag gehad op IFFR met alleen maar goeie films...

-The Journals of Musan 4*

- Animal kingdom 4.5*

- King of delvil's island 4*

Toch wel de beste dag tot nu toe... *en dan moet morgen en vooral zaterdag (Love in a puff, Biutiful en Incendies nog komen), dat wordt nog lastig kiezen straks voor een fatsoenlijke top 10

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Vandaag ook Animal Kingdom gezien. Prima filmpje maar ook niet meer dan dat. Was ook af en toe wel erg lastig om die Australiers met hun accent te verstaan.

timbo_ wrote:

Vandaag ook Animal Kingdom gezien. Prima filmpje maar ook niet meer dan dat. Was ook af en toe wel erg lastig om die Australiers met hun accent te verstaan.

Had ik ook enorm last van; dommelde regelmatig ook wel weg daardoor, kon me niet heel erg boeien. Niet meer dan degelijk. Na 25 films begint de vermoeidheid toch wel toe te slaan, zeker als je niet kunt verstaan waar het over gaat.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Afgelopen Maandag en Dinsdag geweest.

Never Let Me Go 4* Tegen hoger aan.

Tyrannosaur 4*

22 Mei 3*

Red Eagle 1.5*

Outrage deel gezien, maar niet volgehouden, tergend publiek, vreselijke zaal en ik kwam erachter dat ik Kitano eigenlijk niet zo heel leuk vind. Irritante slaande gangster Japanners het doet me weinig. Zebraman 2 helaas gemist door omstandigheden.

Leuke films over het algemeen. Locaties zijn echt treurig, Pathe is de enige bioscoop dat ook echt een bioscoop is. Snap echt niet hoe mensen die niet 1.30 zijn kunnen zitten in de Luxor. Schouwburg is ook dodelijk van binnen. Cinerama en Venster dit jaar niet geweest dus die laat ik buiten beschouwing. Ach zo erg was het ook weer niet. Het blijft verder allemaal gezellig.

Vraagje: Waarom lacht arthouse publiek altijd zo ongemakkelijk? Weet iemand dat, zitten op deze site er een paar? Waarom doen jullie dat?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Lantaarn/Venster is ook prachtig. Qua zalen en projectie gelijkwaardig/beter dan Pathe.

In Cinerama zijn zaal 1,2 & 3 prima, de rest kan eigenlijk niet meer. (kleine schermen en geen aflopende zaal).

Luxor heb ik gelukkig geen probleem omdat ik niet zo lang ben. Ga bovendien altijd op een loveseat zitten zodat je vaak van houding kan veranderen. Projectie was er helaas niet altijd even scherp.

Schouwburg kan echt niet. Harde stoelen, weinig beenruimte en wat vooral niet kan is de projectie, die is door de hoge stand van de projector compleet misvormd. Daarnaast is er geen surround geluid op de meeste plekken. Zou eigenlijk tot een toffe disco/club moeten worden omgebouwd.

De Doelen was wel o.k. als zaal, maar niet echt sfeervol.

Verder heb ik het publiek weinig horen lachen, want het waren niet echt dijenkletsfilms die ik gezien heb. Dus geen idee of men raar lacht.

PS waar heb je Outrage gezien?

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

In schouwburg maandag, vond men daar ook vrij irritant lachen. Moet ik wel zeggen dat ik een beetje pech had dat ik naast een vrouw zat die helemaal op ging in de film en dat kennelijk moest doen met geluid en teksten. Dat was gelukkig alleen tijdens die voorstelling.

Lantaarn/Venster was dit jaar ergens anders toch? Cinerama heb ik meestal ook inderdaad wel het echte bioscoop gevoel bij ja. Helaas dit jaar geen film gezien daar. Luxor zat twee keer vol dus dan heb je ook niet extreem veel aan je love seat. Maar wat vooral niet kan is dat de stoelen veels te korte rugleuningen hebben en ik echt te weinig beenruimte heb. En ik ben ook niet eens lang, 1.80 dat is toch gemiddeld in Nederland.

remorz

• 2497 messages
  • 2740 votes

Leuke is dat al die dingen er niet toe doen als je een goede film aan het kijken bent. Alleen tijdens mindere films denk ik aan secundaire dingen als beenruimte, honger, vermoeidheid, treintijden etc.

Gisteren drie films gezien:

Love in a Puff 3,5*

El Sicario Room 164 1,5*

Silent Souls 3*

Lichtelijk teleurstellend dagje wat film betreft.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Lantaarn Venster is inderdaad verhuisd naar de Kop van Zuid. Is prachtig geworden. Schitterende locatie en erg mooie zalen. Echt een enorme vooruitgang.

voskat78

• 510 messages
  • 829 votes

De drie gelijkwaardige Tiger Awards zijn toegekend aan:

- Sivaroj Kongsakul voor Eternity (Thailand, ondersteund door het Hubert Bals Fonds van het IFFR)

- Park Jung-Bum voor The Journals of Musan (Zuid-Korea)

- Sergio Caballero voor Finisterrae (Spanje)

Toch wel weer verassende keuze's al ben ik blij dat The journal of Musan erbij zit want vond het een erg mooie film!

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

Lantaarn Venster is inderdaad verhuisd naar de Kop van Zuid. Is prachtig geworden. Schitterende locatie en erg mooie zalen. Echt een enorme vooruitgang.

Ja, was er erg van onder de indruk! Die locatie en het gebouw zijn heerlijk grootstedelijk en de zalen erg fijn en eigenlijk best intiem (heb alleen in een klein zaaltje LV6 gezeten).

voskat78

• 510 messages
  • 829 votes

Oja en vandaag nog de volgende 3 films gezien...

- Wasted youth 3*

- Majority 3*

- Illégal 4*

Morgen alweer de laatste dag met DE toppers (volgens velen) op het program

- Love in a puff

- Biutiful

- Incendies als afsluiter daarna party!!

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Reinbo wrote:

De zalen zijn een grote vooruitgang inderdaad, maar het mist toch een beetje de festivalsfeer vond ik. Ik miste ook de flensjes in de gang, nu moet je er dure "luxe" broodjes kopen als je even snel wat eten wil.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

De afgelopen twee dagen 7 films gezien. Helaas nog geen echte topper gezien dit jaar, Suriviving Life van Svankmajer komt nog het dichtst in de buurt.

- Parked, 3* - begon sterk, maar verzandde een beetje in clichés

- Surviving Life, 4* - mijn eerste Svankmajer was een aangename verrassing, ik ga zeker meer van 'm kijken

- Kaidan, 2* - 2x slecht, 2x aardig

- Kort Rotterdams, 3* - 5 korte filmpjes, beter dan verwacht, moet ik als Amsterdammer toegeven

- Finisterrae 3* - bizar, maar wel leuk

- At Home among Strangers, 1.5* - zwakke red western

- Twin Brothers - hele aardige documentaire

Morgen nog één dag.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ach, vind het met afstand de mooiste bios van Nederland, met schitterend uitzicht over het water. Dure broodjes waren wel lekker, en ze hebben er ook fantastische hamburgers. Heb ook weinig nostalgische gevoelens bij het oude LV, herinner me vooral dat ik de zalen daar ruk vond.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Tot nu toe 9 films gezien op het festival. Morgen nog twee red westerns achter elkaar en een Iraanse film. Gelukkig geen enkele onvoldoende.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

danuz wrote:

Ja, was er erg van onder de indruk! Die locatie en het gebouw zijn heerlijk grootstedelijk en de zalen erg fijn en eigenlijk best intiem (heb alleen in een klein zaaltje LV6 gezeten).

Ja, geweldige plek is dat geworden. Helemaal eens met hierboven.Tegelijk overweldigend als intiem. Heb er pas een film gezien, maar vind het eigenlijk jammer dat ik er niet meer heb geprogrameerd (morgen nog een). Maar ik zal er nog heel vaak komen.

Het oude L/V had ook wel wat maar meer op een manier waarop een afbladderend hotel of een verroest benzinestation iets kunnen hebben. Een sfeer van historie en vergankelijkheid.

In Luxor ga ik altijd voor en plekje aan het gangpad/trap. Dat heb ik geleerd toen ik jaren geleden een een film van 2 uur plus daar zag. Ik ben 1.83 en heb in die zaal ook altijd het gevoel een reus met enorm lange benen te zijn.

Ik hou als ik (bijna) elke dag ga wel rekening met zalen. Pathe en grotere Cinerama-zalen zijn pluspunten en niet-mainstream-films in Pathe 1 kijken vind ik erg leuk altijd. De niet-bioscopen probeer ik dan een beetje te vermijden. Dan ging dit jaar met mijn beperktere programma veel minder goed, waardoor ik geloof ik vaker dan ooit in Luxor zat.

Pathe's foyer is trouwens echt toe aan een opknapbeurt en ook de toiletten mogen daar weleens vernieuwd worden.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

starbright boy wrote:

Pathe's foyer is trouwens echt toe aan een opknapbeurt en ook de toiletten mogen daar weleens vernieuwd worden.

Even naar de overkant, in de Schouwburg hebben ze wel fatsoenlijke toiletten.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Maar daar kost het wel weer 50 cent.

Net de laatste gehad, nu lekker , met 38 verschillende indrukken in m'n kop.

Het was een mooie trip.

Roel_

• 287 messages
  • 2062 votes

Na een week weer terug in Rotterdam. Vorige week maakte vooral Cirkus Columbia een goede indruk. Zometeen Drei van Tykwer. Kijk ik erg naar uit.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Eindstand: Top 37

1 Jûsan-nin no Shikaku (2010) 5,0*

2. Essential Killing (2010) 5,0*

3. AUN - The Beginning and the End of All Things (2011) 4,5*

4. Behind the Red Motel Door (2010) 4,0*

5. Cirkus Columbia (2010) 4,0

6. 22 Mei (2010)

7. Daca Bobul Nu Moare (2010) 4,0*

8. Kongen av Bastøy (2010)

9. Tsumetai Nettaigyo (2010) 4,0*

10. Parked (2010)

11. Biutiful (2010) 3,5*

12. Carancho (2010) 3,5*

13. Autoreiji (2010) 3,5*

14. Pure Asia (2009) 3,5*

15. Xian Si Jue (1982)

16. Machete Maidens Unleashed! (2010) 3,5*

17. Jianyu (2010) 3,5*

18. Denjin Zabôgâ: Gekijô-Ban (2011) 3,5*

19. Je Suis un No Man's Land (2011) 3,5*

20. Small Town Called Descent, A (2010) 3,5*

21. Zeburâman 2: Zebura Shiti no Gyakushû(2010) 3,0*

22. Han Jia (2010) 3,0*

23. Animal Kingdom (2010) 3,0*

24. Fleurs du Mal (2010) 3,0*

25. Niño de la Luna, El (1989) 3,0*

26. End of Animal (2010) 3,0*

27. Post Mortem (2010) 2,5*

28. Todos Tus Muertos (2010) 2,5*

29. Red Eagle (2010) 2,5*

30. Marimbas del Infierno, Las (2010) 2,0*

31. Meek's Cutoff (2010) 2,0*

32. Illégal (2010) 2,0*

33. Attenberg (2010) 1,5*

34. Image Threads, The (2010) 1,0*

35 Ayashiki Bungô Kaidan (2010) 0,5*

36 Hot as Hell: The Deadbeat March (2010) 0,5*

37. Butterfly l'Attesa (2010) 0,5*

Ik vond het een leuk festival met twee absolute toppers. Verder was het gewoon heerlijk m een week over de planeet te surfen en films uit Afghanistan, Japan, Polen, Frankrijk, Bosnië, Columbia, Chili, Argentinië, België, Guatemala, Zuid-Korea, China, Griekenland, Ecuador, Italië, India, Thailand, Filipijnen, Spanje, Noorwegen, Australië en Zuid Afrika te zien. Daarnaast leuk om wat MM leden ontmoet te hebben.

Hopelijk lukt het me ook volgend jaar om een weekje vrij te nemen.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Festival zit er ook voor mij op. Maar 6 films gezien maar wel bijna stuk voor stuk de moeite waard en met Indecies zelfs een regelrecht meesterwerk gezien. Vind het ook prima dat die film de publieksprijs waarschijnlijk gaat winnen al zou het misschien voor het festival iets onderscheidender zijn als King of Devil's Island het wordt.

Overigens heb ik naast Indecies en King of Devil's Island ook Biutiful nog op IFFR gezien dus de complete top drie van de publieksprijs heb ik dit jaar gezien. Je kunt het slechter treffen met slechts 6 films.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Het zijn 'as usual' dan ook de grote te verwachte arthouse-hits (met distributeur) die hoog scoren. Al jarenlang punt van discussie natuurlijk. Het zou weer eens fijn zijn als een underdog als King of Devil's Island (geen distributeur voor alsnog) er met de eer vandoor gaat.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Hoop daar ook een beetje op.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Zit er niet in vrees ik. Denk wel dat Biutiful nog wel kan zakken (ben nog niemand tegen gekomen die echt goed vond), maar over Indiecies hoor ik niets dan lof. Meest bizarre vind ik nogwel dat Illegal zo hoog staat, maar blijkbaar is het IFFR publiek meer bezig met politiek correct zijn, dan dat ze kritisch naar een film kijken.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Illegal is echt een typische publiekslieveling.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ja, want hij scoort op het IFFR toch beduidend hoger dan hier en op IMDb....

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Mijn lijstje:

1. 22 Mei - 4.5*

2. El Mar - 4.0*

3. Winter Vacation - 4.0*

4. Aurora - 3.5*

5. Meek's Cutoff - 3.5*

6. Cold Fish - 3.5*

7. Thirteen Assassins - 3.5*

8. Karate-Robo Zaborgar - 3.0*

9. Love in a Puff - 3.0*

10. Zebraman 2 - 2.5*

11. Tras el Cristal - 2.5*

12. Red Eagle - 2.5*

13. 99.9 - 1.5*

14. Kaidan - Horror Classics - 1.5*

22 Mei heeft de verwachtingen waargemaakt, El Mar heeft me positief verrast, terwijl de andere twee Villaronga's tegenvielen. Een paar vermakelijke onzinfilms gezien en vier behoorlijk lange films waarvan alleen Kaidan nauwelijks vol te houden was. Wel redelijk geslaagd, miste alleen wat Oost-Europese films en ook geen Franse film gezien.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.