- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Omdat het redelijk normaal is dat evenementen/festivals een voordeliger tarief hanteren, kijk maar naar muziekfestivals. Het IFFR bijvoorbeeld huurt de locaties echt voor een schijntje, qua recetten kan een bioscoop dan nog beter een regulier programma draaien (afgezien van het feit dat de buffetomzetten veel hoger zijn in die periode). Daarbij zitten die zalen ook nog eens nagenoeg elke voorstelling vol, dus daar draaien ze echt heel hoge omzetten op.
Verder heb je itt gewone bioscopen te maken met een enorme groep vrijwilligers, kost je ook niks.
En wat betreft de exclusiviteit? Dat valt ook wel mee, groot deel van de films komt later nog in de bioscoop, en dan zijn ze voor de veelbezoeker een stuk goedkoper te zien.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Eerste lading kaartjes gehaald, ook voor vrienden voornamelijk. De rest kan ik hopelijk vanmiddag reserveren met mn medewerkerspas.
niethie
-
- 7319 messages
- 7244 votes
Weet iemand of het mogenlijk is om de gereserveerde en al betaalde kaartjes op de dag van draaien zelf op te halen? Die houden ze gewoon achter dan toch, geven ze niet aan ander weg als de film bv al uitverkocht is ofzo en er veel vraag naar is?
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Volgens mij verkopen ze ze pas weer driekwartier voor de voorstelling.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Net als voorgaande x-aantal jaar geen vol programma, maar gewoon berust op ingevingen/gokken gokken per dag. Ik heb enkel alvast kaarten gekocht voor twee Scandinavische films:
Till det Som Är Vackert (2010)
Daar komen vast nog wel op zijn minst een film of 6 bij.
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
Zie nu dat vrijdag met bestellen bepaalde films uitverkocht waren bv Wasted Youth alle voorstellingen. En nu is die opeens niet uitverkocht meer. Had toen maar wat anders genomen. 
Geld ook voor een andere film die doordat die uitverkocht was maar in kut zaal genomen heb is die nu plots niet uitverkocht meer. pffffffffffffffffff
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes

Nuja gelukkig heb je hem toch nog weten te bemachtigen want bij sommige films ging het echt snel. Heb bv zelf misgegrepen bij Silent souls... Maar goed je kan niet alles hebben
Dank dat het systeem niet helemaal klopte vrijdag want toen aantal uitverkocht of dat niet lukte met bestellen en nu is voor zowat alles gewoon online nog te kopen.
Vanavond me kaarten opgehaald trouwens en het was heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel stil. Heb het idee dat het wel heel rustig word op het film festival. Ook dus omdat heel weinig uitverkocht is. Zelfs de openings film (2 voorstellingen) niet.
In ieder geval iedereen die wel gaat al is het maar naar 1 film of naar 100 films veel plezier.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Openingsfilm loopt altijd rustig en dat het gisteravond rustig was verbaasd me niets. Waarom zou je gisteravond al naar de kassa gaan? Maar verwacht ook minder drukte bij de kassa's, vooral omdat je niet kan reserveren, maar enkel kopen en je dus veelal niet meer hoeft af te rekenen.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Misschien bekende gezichten? Echte die-hards als je het mij vraagt.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Ik zie mezelf niet terug, maar was er ook voor 8 uur.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Yes, gelukt. Bij de openingsfilm in zaal 1 van de Pathé kon ik geen kaartje meer reserveren maar bij Pathé 4 wel. En voor donderdag heb ik ook vier kaarten kunnen reserveren alleen bij de ''Press and industry'' kaarten (Tyrannosaur) kan ik (nog) niets reserveren. Maar ik vermoed dat dat wel goed komt. Heb er zin in! 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Waarom zou je zo vroeg zijn, je hebt online toch al alles geregeld?
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Omdat nog kaartjes achter de hand gehouden worden bij de kassa.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Vrijdag 28 januari (12.30): Meek's Cutoff
- The One Ring
- Beavis
- McSavah
- Chuck Taylor
- Reinbo
- Verhoeven
- kinjutsu
- Knisper
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Net binnen 30 minuten m'n kaartjes opgehaald. 
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Definitieve lijstje, net 15 stuks toegevoegd met m'n medewerkerspas. Heb nog wat kleine gaatjes, maar voorlopig vind ik dit al een flink aantal, 24 stuks.

MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
Openingsfilm loopt altijd rustig en dat het gisteravond rustig was verbaasd me niets. Waarom zou je gisteravond al naar de kassa gaan? Maar verwacht ook minder drukte bij de kassa's, vooral omdat je niet kan reserveren, maar enkel kopen en je dus veelal niet meer hoeft af te rekenen.
Omdat ik toch in de buurt was gisteren avond. Ging naar de Sneak. (Skyline). Dus dacht haal gelijk me kaartjes vooraf op. Kwam goed uit dat zo stil was stond in 5 min. weer buiten.
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
Misschien bekende gezichten? Echte die-hards als je het mij vraagt.
(embed)
Wat ik niet snap is waarom er nog mensen in de rij gaan staan. Je kan gewoon je kaartjes kopen via internet tegenwoordig. En zowat alles is dagen later nog te krijgen via internet.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Wat ik niet snap is waarom er nog mensen in de rij gaan staan. Je kan gewoon je kaartjes kopen via internet tegenwoordig. En zowat alles is dagen later nog te krijgen via internet.
Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen? Op internet zijn de grote films bijna altijd binnen 5 minuten uitverkocht en is het stressen of je misschien naar de films kunt die je wilt zien. Sta je wat vroeger op, dan heb je alle tijd uit te kiezen wat je wil en heb je altijd alles.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
En het is altijd wel gezellig hoor om in die rij te staan. Zelfs als je om 7.45 uur aan komt kakken heb je alle kaarten die je graag wilt hebben.
Vanmiddag even het programmaboekje gehaald, het kriebelt toch...1 film per dag moet wel toelaatbaar zijn in mijn planning.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
In het filmpje wordt het ook mooi omschreven als een soort traditie. Dat in 2011 internetverkoop logica is, betekend niet dat dit vroeger ook zo was.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Het was ook echt rustiger dan voorgaande 2 jaar (in ieder geval), dus steeds minder mensen hebben er zin in lijkt het (logisch). Was ongeveer net zo vroeg als vorig jaar, iets voor 8-en, en vorig jaar had ik een nummertje in de 60, en nu had ik 41.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
So maar even op het fietsje naar Pathe voor de eerste film van het festival. 
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen? Op internet zijn de grote films bijna altijd binnen 5 minuten uitverkocht en is het stressen of je misschien naar de films kunt die je wilt zien. Sta je wat vroeger op, dan heb je alle tijd uit te kiezen wat je wil en heb je altijd alles.
Ja maar zeker dit jaar dus zijn de film niet uitverkocht ook de grote films niet.
Maar ja iedereen moet gewoon doen wat die het fijnst vind.
Hoe je je kaarten ook gekocht heb en hoeveel in ieder geval veel plezier op het IFFR. Ga nu meer eens de deur uit naar de bios.
voskat78
-
- 510 messages
- 829 votes
Dank dat het systeem niet helemaal klopte vrijdag want toen aantal uitverkocht of dat niet lukte met bestellen en nu is voor zowat alles gewoon online nog te kopen.
Vanavond me kaarten opgehaald trouwens en het was heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel stil. Heb het idee dat het wel heel rustig word op het film festival. Ook dus omdat heel weinig uitverkocht is. Zelfs de openings film (2 voorstellingen) niet.
In ieder geval iedereen die wel gaat al is het maar naar 1 film of naar 100 films veel plezier.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
toe maar.. een collega zei gister nog dat ie barslecht was.
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
De eerste 2* is binnen 
Zo zie je Montorsi de meningen zijn verdeeld