- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Klopt
Hey jongens die reistijd valt echt enorm mee, het is gewoon aan de andere kant van de erasmus brug. met een half uur overbruggingstijd voor de volgende film haal je het makkelijk.
Met de metro of tram ben je er in 5 minuten, lopend ben je er ong. 15 minuten.
Nou vanaf Cinerama is LV toch gauw 20 minuten lopen en vanaf Pathe bijna een half uur. Pak zelf de fiets dus kan het in de helft daarvan doen. Met Metro moet je ook al gauw een half uur uittrekken, want je hebt ook nog wachttijd. Maar als je slim plant hoeft het geen obstakel te zijn.
Probeer zelf wel zo vel mogelijk in een bios te plannen. Maar vaak heb je sowieso een dik uur tussen twee films.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Ik vind het op zich altijd wel lekker even naar buiten te gaan tussen twee films, maar meerdere keren per dag heen en weer lijkt me wat teveel van het goede. Gelukkig ben ik morgen vrij, kan ik de hele dag puzzelen. 
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
De grotere titels (die uit Spectrum) zijn vaak redelijk snel uitverkocht. Vooral de voorstellingen op de vroege avonden of op weekenddagen.
Oké dank, nouja het zal wel lekker druk zijn morgen om 8 uur, maarja eerder kan ik het niet proberen. Anders maar blinds naar een film gaan die wat kleiner is, hoeft niet perse slechter te zijn.
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4234 votes
IFFR staat dit jaar in het teken van wuxia klassiekers. Weet er iemand welke wuxia en martial art films er te zien zullen zijn? (ben al op de hoogte van Ashes Of Time en Fong Sai Yuk)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Misschien een domme vraag, maar ik neem aan dat er onder de film wel gwn Engelse subs zitten? Aangezien het international is 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
mijn hoop is gevestigd op de Oost-Europese kant met:
als ik die drie kan zien, dan is het festival bij voorbaat geslaagd
Draaien alle drie niet... 
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Staat gewoon bij de film vermeld. Niet op de site maar wel in de volkskrant. Vier keuzes heb je:
e.o = engels ondertiteld
d.o. = duist ondertiteld
n.o = nederlands ondertiteld
g.d = geen dialoog
Querelle heb jij toevallig een fiets over die ik kan lenen tijdens het festival? 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Oké dank, nouja het zal wel lekker druk zijn morgen om 8 uur, maarja eerder kan ik het niet proberen. Anders maar blinds naar een film gaan die wat kleiner is, hoeft niet perse slechter te zijn.
Op de dag van vertoning gaat altijd de laatste 30% in de verkoop dus als je gewoon om 9 uur bij de kassa bent heb je altijd plek. Ook zijn er altijd nog niet opgehaalde reserveringen die een half uur voor de voorstelling vrij komen. Kortom als je wilt kun je altijd aan kaartjes komen.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Ja oké, kom wel helemaal vanuit Almere en dat begint nu een beetje te knagen. Denk dat dit wel wat betere kwaliteit bied dan het Nederlands film festvial, maar ik zorg sowieso wel dat ik die films OOIT kijk. Kijken of er echt geschikte tijden en geschikte films draaien, en anders is het pech. Wel jammer, maar ben helaas nog afhankelijk qua vervoer.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Heb het volgende schema samen kunnen stellen:

Als ik dat ga redden tenminste... 
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Niet echt handig dat LantarenVenster verhuisd is. Kan één van de Rotterdammers hier me vertellen met hoeveel reistijd ik rekening moet houden tussen LV en Pathe?
Een schema maken wordt wel wat lastiger zo.
Uhhh pak je de metro en je bent er binnen een kwartier.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Querelle heb jij toevallig een fiets over die ik kan lenen tijdens het festival?
Voor 11 euro heb je een XL-pas, daarmee kun je de eerste 2 dagen gratis een OV-fiets huren en daarna 3 euro per dag. Ben je wel mobiel 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Na flink wat puzzelwerk is dit mijn uitgangsschema. 42 stuks, ga ik vast niet helemaal halen....
Over een uurtje kan ik als IFFR Vriend al gaan reserveren. 

timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Op dit moment is mijn planning.
Vrijdag 28 januari:
16.00 Biutiful
19.00 Pa negre
22.15 127 Hours
Woensdag 2 feb
14.30 King of Devil's Land
17.00 Un poison violent
19.30 Incendies
Donderdag 3 feb
16.30 22Mei
19.00 Drei
Vrijdag 4 feb
19.00 Black Swan
21.30 Surprisefilm
of om 21.15 Never Let Me Go
ben ik nog niet helemaal uit.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Dit jaar 5 dagen, vorig jaar 10. Even een jaartje een stapje terug, maar volgend jaar woon ik waarschijnljk dichterbij dus dan wordt het weer meer.
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
Draaien alle drie niet...
ik ben dan ook nog niet echt heel erg blij met het programma tot nu toe... bijna net zo erg als het ontbreken van Un Lac vorig jaar, hopelijk komen deze drie nog wél gewoon uit in de bios...
dus nu maar even lekker een avondje puzzelen...
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Alvast 14 kaartjes gekocht. Met name 's avonds. Overdag is er altijd nog plek. voorverkoop zal sowieso wel wat rustiger gaan aangezien je niet kan reserveren, maar direct er aan vast zit.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
32 films omcirkeld, beetje veel.. Zal uiteindelijk wel rond de helft gaan zien, maar nu eerst even het werkrooster afwachten.
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
Ik kan je nu wel vertellen dat de online verkoop van Biutiful, Black Swan, Somewhere en 127 Hours zeker allemaal binnen no time uitverkocht zijn, tenzij ze om 10 uur 's ochtends draaien ofzo.
Somewhere (saaie matige film) al online gezien en Biutiful & Black Swan gaan eind deze maand in premiere en 127 Hours wat later.
Dus die ga ik zeker niet zien op IFFR.
Drei gaat trouwens als PAC film later ook draaien. Op IFFR jammer genoeg vooral op mindere locaties of ochtend.
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
Donderdag 27-01
16:30 - 18:05 95 min. pathé 4 Amours Imaginaires, Les
21:30 - 23:03 93 min. pathé 2 Bad Posture
Vrijdag 28-01
Zaterdag 29-01
13:15 - 15:00 105 min. pathé 6 Tender Son - The Frankenstein Project
19:30 - 21:08 98 min. pathé 4 Wasted Youth
Zondag 30-01
16:00 - 17:45 105 min. pathé 1 Unter Dir die Stadt
22:00 - 23:29 89 min. pathé 1 Songs of Love and Hate
Maandag 31-01
12:30 - 14:18 108 min. pathé 7 Pa negre
22:15 - 00:02 107 min. DJZ Sensation
Dinsdag 01-02
Woensdag 02-02
13:00 - 14:23 83 min. pathé 1 Essential Killing
Donderdag 03-02
09:30 - 11:22 112 min. pathé 7 King of Devil's Island
16:00 - 17:53 113 min. pathé 1 Animal Kingdom
Vrijdag 04-02
14:30 - 16:00 90 min. pathé 2 Illégal
21:15 - 22:58 103 min. pathé 3 Never Let Me Go
Zaterdag 05-02
18:30 - 20:00 90 min. pathé 7 Parked
22:30 - 23:57 87 min. Cinerama 6 Simon Werner A Disparu…
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Somewhere (saaie matige film) al online gezien en Biutiful & Black Swan gaan eind deze maand in premiere en 127 Hours wat later.
Ik ook niet. Weekje wachten, scheelt me aardig wat geld, en het leuke aan zo'n festival is ontdekkingen doen.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
The King's Speech is overigens teruggetrokken als slotfilm.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Aardig wat dezelfde als ik het zo zie Reinbo!
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
The King's Speech is overigens teruggetrokken als slotfilm.
Ik las het net. Vanwege "strategische herpositionering" (Oscar's, BAFTA awards).
Tief maar een end op met die King's Speech dan.
Wel jammer als afsluiter van een jubileum editie van 't festival hebben ze natuurlijk graag een film die "in de picture" is.
Overigens vind ik de selectie wat tegenvallen dit jaar, ik kom misschien aan 15 films of zo die ik wel wil zien.
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
Ik ook niet. Weekje wachten, scheelt me aardig wat geld, en het leuke aan zo'n festival is ontdekkingen doen.
Klopt ja en die kan eind van de maand al gratis zien via me unlimited card dus beetje stom om er nu voor te betalen.
Verder zitten er dit jaar een stuk minder interessante films bij.
The King's Speech gaat trouwens 17 februari in premiere dus niet erg dat het de slot film niet is.
Billy-Pilgrim
-
- 356 messages
- 620 votes
Klopt
Met Metro moet je ook al gauw een half uur uittrekken, want je hebt ook nog wachttijd..
Dat moet ik toch echt tegenspreken. De metro's zullen, vooral omdat het festivaldagen zijn, zeer vaak gaan rijden. Vanaf Beurs naar Wilhelminaplein duurt hoogstens 5 minuten, maar waarschijnlijk nog wel minder. Als je helemaal lui bent/haast hebt kun je bij Wilhelminaplein de shuttle bus pakken, dat scheelt je ook weer 10 minuten lopen. Het enige wat je dan overhoudt is 10 minuten lopen van schouwburgplein naar Metro Beurs. Vanaf Cinerama naar de Metro is twee keer vallen. Dus mensen, laat je niet weerhouden, ga onze pier bezoeken 
Mooi lijstje trouwens Reinbo, ik wou dat ik geld en tijd had om zoveel films te zien. Ik had mezelf een beperking van 3 films opgelegd maar misschien dat ik er nog 4 van maak. Voorlopig wil ik in ieder geval heel graag een van die Red Westerns zien. Een unieke kans lijkt me dat. Ook Journals of Musan staat op m'n lijstje en 13 Assasins lijkt me ook gaaf. Zo'n hele oude Martial Arts film lijkt me echter ook erg leuk om eens te zien. De grote namen (Black Swan, Somewhere, Biutiful) kan ik over een tijdje gratis zien met m'n Pathe pas dus daar ga ik geen geld aan verspillen.
Iemand nog aanraders voor me?
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Het enige wat je dan overhoudt is 10 minuten lopen van schouwburgplein naar Metro Beurs.
Klopt, maar je kunt dan ook veel beter naar Metro Stadhuis lopen, doe je er 5 minuten over.
Billy-Pilgrim
-
- 356 messages
- 620 votes
Klopt, maar je kunt dan ook veel beter naar Metro Stadhuis lopen, doe je er 5 minuten over.
Je hebt helemaal gelijk, was ik even vergeten