- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Net de vriendenpas aangevraagd en een week vrij genomen. 
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
en voor de Pathe Unlimited Card houders die alle MM leden hebben lijkt me
Een Pathe Unlimited Card komt mijn portefeuille mooi niet in.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Een Pathe Unlimited Card komt mijn portefeuille mooi niet in.
Idem. Sowieso ga je niet voor je plezier de hele dag in Pathe de Kuip zitten lijkt me.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Dan betaal je toch lekker 25 euro... 
Ik vind het wel een goed idee, drie van die films staan toch op mijn too see lijst. Verder is Pathe de kuip een prima bios, mooie zalen, groot beeld, goed geluid. Zou niet weten wat daar op tegen is.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Het heeft mijns inziens weinig met een bioscoop te maken. Eerder een vreethok waar je als vee door de kassa's gedreven wordt, hup de zalen in, en daarna vetgemest en al zo snel mogelijk weer naar buiten.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Maar ik ga om films te kijken, niet om te eten. De 'keuken' van Pathe is inderdaad niet al te best. 
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Om er eens heen te gaan vind ik het ook niet erg, maar de hele dag? Pathe de Kuip is wat dat betreft echt het dieptepunt van gezelligheid, je wordt nog net niet door een herdershond naar de goede zaal gejaagd 
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
De officiele openingsfilm is bekend, Wasted Youth van Argyris Papadimitropoulos. Staat nog niet op MM.
De publieksopening was al bekend, Essential Killing.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Wat is het verschil tussen officiële openingsfilm en publieksopening?
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Wat is het verschil tussen officiële openingsfilm en publieksopening?
De officiele openingsfilm is voor genodigden. De openingsfilm voor het publiek, daar kun je gewoon kaartjes voor kopen.
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
Idem. Sowieso ga je niet voor je plezier de hele dag in Pathe de Kuip zitten lijkt me.
Wel de meest comfortabele bioskoop van Rotterdam. Zit daar het liefst. Mooie grote doeken en goeie beenruimte.
Weet je wat een aanfluiting is? Films vertonen in Oude Luxor, Schouwburg, ...
Als filmliefhebber ga je daar niet (voor je plezier) heen.
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
Het heeft mijns inziens weinig met een bioscoop te maken. Eerder een vreethok waar je als vee door de kassa's gedreven wordt, hup de zalen in, en daarna vetgemest en al zo snel mogelijk weer naar buiten.
Volgens mij haal je Hamburger keten en de bioscoop door elkaar.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Om er eens heen te gaan vind ik het ook niet erg, maar de hele dag? Pathe de Kuip is wat dat betreft echt het dieptepunt van gezelligheid, je wordt nog net niet door een herdershond naar de goede zaal gejaagd
Ik ga ook niet naar de bios voor de gezelligheid maar om films te kijken. Comfort van de zaal vind ik veel belangrijker dan of de foyer zo leuk is.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wel de meest comfortabele bioskoop van Rotterdam. Zit daar het liefst. Mooie grote doeken en goeie beenruimte.
Weet je wat een aanfluiting is? Films vertonen in Oude Luxor, Schouwburg, ...
Als filmliefhebber ga je daar niet (voor je plezier) heen.
Nee hoor in het oude luxor heb je van die love seats en op rij 12? zit je perfect, midden voor het doek, op een perfecte afstand. Vind het oude Luxor juist leuk. Maar ik ben gelukkig niet zo lang, dus heb geen last van de beperkte beenruimte daar.
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Ik dacht ik bestel alvast even mijn Tijger-pas, maar ik zie nu dat er ook een XL-pas te koop is.
Nu ben ik niet zo geïnteresseerd in het nemen van een OV-fiets binnen Rotterdam, wat de pas mogelijk maakt, maar de pas schijnt ook gratis toegang te geven aan alle XL-locaties. Iemand enig idee wat deze locaties zijn? (Of bedoelen ze daar fietsenstallingen mee, haha)
Edit: Laat maar, ik zie het al staan.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Volgens mij haal je Hamburger keten en de bioscoop door elkaar.
Zou best kunnen, aangezien het er redelijk hetzelfde uitziet, aan toe gaat en sfeer uitstraalt.
Best een goeie term trouwens: 'Pathe de Kuip, de McDonalds onder de bioscopen' 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Mubi heeft een mooi lijstje van films die op het festival worden vertoont!
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
erg fijn overzicht inderdaad, dank voor de link
heb "end of animal" toegevoegd aan mijn wensenlijstje
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Het wordt eens tijd om langzaam aan ons huiswerk te gaan doen. Ook op de site van het IFFR staat weer een nieuwe lijst van films. Veel premières in het programma Bright Future.
Ik vind dit maar niks. Het zal me niet verbazen dat die locaties nog slechter zijn dan de Luxor, Schouwburg of een Jurriaanse Zaal. Heb liever een Pathé en de Cinerama (
).
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
Het wordt eens tijd om langzaam aan ons huiswerk te gaan doen. Ook op de site van het IFFR staat weer een nieuwe lijst van films. Veel premières in het programma Bright Future.
Ik vind dit maar niks. Het zal me niet verbazen dat die locaties nog slechter zijn dan de Luxor, Schouwburg of een Jurriaanse Zaal. Heb liever een Pathé en de Cinerama (
).
Gewoon alleen maar films gaan kijken die in Pathé of Cinerama draaien. Doe ik ook. 
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
donderdag 27 januari om 21:00 - 28 januari om 3:00
Een nieuw, nachtelijk avontuur tijdens International Film Festival Rotterdam: de VPRO Filmnacht. Film en muziek komen bij elkaar in een sprankelend programma. Bestel nu je kaarten:
Webshop Evenementen - International Film Festival Rotterdam 2011 - IFFR - filmfestivalrotterdam.com
Geniet in de grote zaal als eerste van twee topfilms uit het festivalprogramma: "Les Amours Imaginaires" van Xavier Dolan en "127 Hours" de nieuwste film van Danny Boyle (Trainspotting, Slumdog Milliionaire).
Dans op muziek geselecteerd door 3VOOR12: live optredens van de Belgische band Balthazar, het Britse duo Grasscut en het Nederlandse synthpop-trio Lola Kite; en op sets van DJ Brutus en DJ Sandeman. Kiezen tussen een dans- of bioscoopavond hoeft niet meer, dus kom naar de VPRO Filmnacht en haal alles uit de eerste festivalnacht!
Voor meer informatie en trailers kun je kijken op www.vpro.nl/extra
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
).
Geen Lantaren Venster?
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Vorig jaar Eighteen in Lantaarn 1 gezien en dat was ook verre van comfortabel. Je zit allereerst op een keukenstoel en ten tweede zit je van een afstand naar een (klein) scherm te staren. Erg vreemd zaaltje. Op basis van deze zaal zou ik niet gauw terugkomen in Lantaren Venster.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Maar dat was nog in het oude gebouw. Lantaren 1 was op de oude locatie ook de theaterzaal geloof ik, de rest van de zalen waren filmzalen. De nieuwe locatie (kop van Zuid) is dit najaar open gegaan, zou er zeker eens gaan kijken. Beetje ongezellige foyer, en soms lijkt het net een stationshal als je door de gangen loopt, maar de zalen zijn mooi geworden, de stoelen niet optimaal maar veel beter dan Luxor, Schouwburg enz.
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
Geen Lantaren Venster?
Lantaren Venter boycot ik. Die hadden in het centrum moeten blijven.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Deze films hebben een distributeur gevonden en zullen te zien zijn op het IFFR. Ik probeer deze films niet te gaan zien in Rotterdam want die zie ik wel door het jaar heen.
Cinemien:
Les Amours Imaginaires
La Nostra Vita
Unter Dir die Stadt
Filmmuseum:
Attenberg
Poetry
Aurora
Tender Son
The Autobiography of Nicolae Ceausescu
Post Mortem
Cinéart:
22 Mei
Thirteen Assassins
Incendies
Silent Souls
Cirkus Columbia
Essential Killings
Noir Ocean
A-Film:
Biutiful
Somewhere
20th century fox:
Black Swan
127 Hours
Never Let Me Go
Amstel Film:
Illégal
Tuesday, After Christmas
Mokum Filmdistributie:
The Strange Case of Angelica
Paradiso:
Blue Valentine
Mocht ik nog wat missen dan hoor ik het wel.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Apart dat Thirteen Assassins in de bioscopen komt, maar dat zal wel heel beperkt worden vermoed ik.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
En je gaat wel graag naar Pathe de Kuip? 
Daar begrijp ik niet zoveel van.