- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik zie je daar.
Wil je nog wel naast me zitten, dan? Ik dacht dat sinds Avatar ik een besmette 'nerd' was
(je weet wel die Laputa-like film!)
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Ik voel bij Nymph op vrijdag de 29e een mini meeting aankomen....
kinjutsu
starbright boy
beavis
Mochizuki Rokuro
Ja leuk,
mn eerste MM meeting. Ik ben van de partij, met Chuck Taylor.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Mooie boel. Ik pak voor Chuck net een partij van 4 DVD's in die ik naar m toe ga sturen. Had ik ook voor kunnen kiezen om m te overhandigen.
Maarre gezellig. 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ook wat bestellingen gedaan. Was 'laat' en een aantal van mijn keuzes waren al uitverkocht, maar dit kwam er nog uitrollen:
Vrijdag 29 januari:
13:15 Nymph
15:45 Lourdes
Zondag 31 januari:
9:30 Mother
13:00 Dial M for Murder
15:45 Kamui
Maandag 1 februari:
12:30 Mosquito on the Tenth Floor
16:15 Air Doll
19:00 Shocking Blue
Voornamelijk gokjes, want het zijn over het algemeen het soort films die ik weinig bekijk. Maar dat is dan weer de aantrekkingskracht van zo'n filmfestival.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Ik raad iedereen sterk Lourdes af. Heel sterk!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik raad iedereen sterk Lourdes af. Heel sterk!
I know, ik (en Mug denk ik ook) heb nog steeds hoofdpijn van de debuutfilm van Hausner (bijna nog erger dan Costa), maar ja, wat moet je dan op dat tijdstip??? En ik kwel mezelf graag. Is het op houten stoelen?? 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik voel bij Nymph op vrijdag de 29e een MEGA meeting aankomen....
kinjutsu
starbright boy
beavis
Chuck Taylor
The One Ring
Mochizuki Rokuro
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Haha, we hebben wel name-tags nodig dan, met MM nicknames.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
I know, ik (en Mug denk ik ook) heb nog steeds hoofdpijn van de debuutfilm van Hausner (bijna nog erger dan Costa), maar ja, wat moet je dan op dat tijdstip??? En ik kwel mezelf graag. Is het op houten stoelen??
Hm, ze is ook nog in de zaal bij die voorstelling, heb je snode plannen? 
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Tja, hee, dan kan ik helemaal niet. Het is zeker te laat om een weekje op te schuiven. 
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Ik ga denk ik ook nog naar Nymph op vrijdag. Even afwachten wat een vriend van me do/vr wil. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Hm, ze is ook nog in de zaal bij die voorstelling, heb je snode plannen?
Ha Ha, wolfmanrene geeft de film 4.5* dus laten we het erop houden dat Hausner heeft bijgeleerd en we dat toe willen gaan juichen. Haar tweede film was namelijk al behoorlijk veel beter dan de eerste 0.5* -> 3.0*
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Ik zag de film vandaag op de filmbeurs en geef het een halve ster. 
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Ik ben er afgelopen weekend achter gekomen dat wij recht hebben op een gastenpas. Daarmee kan je alle films zien voor € 65 en mag je persvoorstellingen bijwonen.
Ik lees deze ******* mail van de directeur nadat ik mijn klote kaarten gekocht heb. Zoals gewoonlijk zat niets mee sinds Den Bosch. Drie keer moeten overstappen. Een ongeluk met de bus (we hebben dus helemaal moeten omrijden). Vervolgens naar huis moeten sprinten. En er dan achter komen dat drie films die ik heel graag wil zien uitverkocht zijn. 
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Ik ga denk ik ook nog naar Nymph op vrijdag. Even afwachten wat een vriend van me do/vr wil.
Top meeting wordt dat. De wat minder actief berichten plaatsende Wadjoe is overigens ook van de partij.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Uiteindelijk deze films. Op de vraagtekens kan ik nog iets plannen. Ik kijk wel. Mochten er overlappingen zijn met andere members dan hoor ik dat wel. 
Donderdag 28 januari:
Reading Book of Blockade (13:30 Pathe 2)
Lost Paradise in Tokyo (16:00 Pathe 5)
A Brighter Summer Day (19:30 Cinerama 1)
Vrijdag 29 januari:
Manila Skies (10:45 Pathe 2)
?
?
City of Life and Death (19:45 Luxor)
Valhalla Rising (22:30 Luxor)
Zaterdag 30 januari:
I Am Not Your Friend (13:15 Pathe 5)
?
Independencia (17:00 Cinerama 6)
R (19:00 en Pathe 4)
Possessed (22:15 Cinerama 6)
Zondag 31 januari:
Running Turtle (10:15 Pathe 1)
Elbowroom (13:30 Pathe 6)
Kamui (15:45 Pathe 1)
Mundane History (19:00 Pathe 4)
Trash Humpers (21:30 Pathe 1)
Maandag 1 februari:
Down Terrace (13:30 Down Terrace)
Ruhr (16:15 Pathe 2)
El calambre (20:00 Cinerama 6)
Slovenian Girl (22:30 Doelen Jurriaanse Zaal)
Dinsdag 2 februari:
The Ape (9:30 Cinerama 1)
Eighteen (12:00 Lantaren 1)
Les signes vitaux (15:45 Pathe 4)
Slice (19:30 Pathe 6)
Symbol (22:15 Luxor)
Woensdag 3 februari:
Resisim (12:00 Cinerama 6)
Foxes (15:00 Cinerama 4)
Was du nicht siehst (17:00 Cinerama 6)
Zero (20:00 Doelen Jurriaanse Zaal)
Ordinary People (22:30 Luxor)
Donderdag 4 februari:
Agua fria de mar (13:30 Pathe 3)
Nymph (17:00 Cinerama 1)
My Daughter (19:15 Pathe 5)
Quill (22:15 Luxor)
Vrijdag 5 februari:
Russian Lessons (12:00 Cinerama 5)
terre de la folie, La (14:30 Venster 3)
Blood and Bones (19:00 Pathe 6)
Rapt (22:30 Doelen Jurriaanse Zaal)
Zaterdag 6 februari:
The Temptation of St. Tony (10:45 Pathe 3)
?
Mama (16:15 Pathe 2)
Street Days (19:00 Pathe 4)
Night & Fog (22:15 Cinerama 4)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Misschien moet je op bedevaart naar Lourdes om de Goden gunstig te stemmen, je hebt ze kwaad gemaakt met die 0.5* 
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Nymph kan er mooi tussen, Verhoeven. 
edit: Oh, daar ga je later al heen...
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Wil je nog wel naast me zitten, dan? Ik dacht dat sinds Avatar ik een besmette 'nerd' was
(je weet wel die Laputa-like film!)
Echte nerds vallen niet voor new age, maar ik vergeef het je. 
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Misschien moet je op bedevaart naar Lourdes om de Goden gunstig te stemmen, je hebt ze kwaad gemaakt met die 0.5*
Als het exploiteren en denigreren van deze mensen de bedoeling is geweest van Hausner dan is ze met vlag en wimpel geslaagd.
En dan ook nog die tergend lange shots in het kwadraat. 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
En dan ook nog die tergend lange shots in het kwadraat.
Succes met Ruhr 
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Succes met Ruhr
Haha, zou dan inderdaad wel eens een lange zit kunnen worden. Voor mij misschien ook wel trouwens, toch een gok zo'n film, kan geweldig zijn of tergend...
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Zeker niemand die de moeite wil nemen om even het hele programma van het IFFR door MovieMeter te halen zodat ik precies weet wat voor een exotisch vlees ik in de kuip zou kunnen hebben en ik niet op de gok wat leuk klinkende titels van voor mij compleet onbekende regisseurs ga bekijken? 
Een stemtabelletje zou helemaal het einde zijn! 
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
ik niet op de gok wat leuk klinkende titels van voor mij compleet onbekende regisseurs ga bekijken
Ik raad je aan dat juist wel te doen. De films van bekendere regisseurs krijgen toch wel een release.
Ik geloof dat starbright boy een lijstje had gemaakt in zijn "mijn films", maar dat was voor het hele programma bekend was, dus zal niet compleet zijn.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Verhoeven...
Indrukwekkende planning, ik doe het je graag na. Maar 5 films op een dag lukt me simpelweg niet. Tevens heb ik er ook het geld niet voor.
Klopt, het kan niet anders.
Geld is geen probleem ik krijg het namelijk vergoed van het filmhuis (Heerlen) waar ik werk.
Erg mooie lijst, maar daar gaat je voornemen.
Niet zo kritische kijken. 
Maar dat komt wellicht dat ik na 20 jaar die kortregelige teasers lezen ik nu ongeveer weet hoe laat het is. Ze verkopen een Pedro Costa als ware het de laatste Musical-biopic van Rob Marshall. Daar trappen we dus niet meer in.
Inderdaad. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Als je naar persvoorstellingen kan kun je je gaten nog makkelijk opvullen. Met een beetje geluk draaien er ook de films die je niet meer kon kopen vanavond. Vrienden van mij die in filmhuizen of anderszins met een perspas naar het IFFR gaan geven trouwens de voorkeur aan de publieksvoorstellingen. Veel gezelliger en met meer de festivalsfeer dan de voorstellingen met accreditatie.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
En dan het mijne:
28-1
13:30 Reading Book Of Blockade
16:00 Lost Paradise In Tokyo
19:30 A Brighter Summer Day
Precies mijn dagindeling. Gesprekje? 
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Zeker niemand die de moeite wil nemen om even het hele programma van het IFFR door MovieMeter te halen zodat ik precies weet wat voor een exotisch vlees ik in de kuip zou kunnen hebben en ik niet op de gok wat leuk klinkende titels van voor mij compleet onbekende regisseurs ga bekijken?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Dank Knisper
Trouwens... Bij Nekromantik (helaas één late voorstelling als ik niet kan), staat het jaartal 1991. Dat is het jaar van deel 2. De lengte komt wel overeen met deel 1. Welke zouden ze nu gaan vertonen???
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Claire Denis was het enige dat niet kon (
), hopen maar op een fatsoenlijke DVD release.
Je weet dat die ook een normale bioscooprelease krijgt? Staat gepland voor 13 mei.