• 178.405 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.671 actors
  • 9.378.170 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

timbo_

• 13116 messages
  • 3862 votes

35 rhums op 27 januari is in ieder geval uitverkocht inmiddels. Ook Eldorado van 29 januari is niet meer.

Verder gelukkig wel alles kunnen krijgen dus ik ben tevreden.

tessav1

• 79 messages
  • 0 votes

Koekebakker wrote:

(quote)

Jawel, in PA4.

Nou ja, inderdaad! Ik had verwacht dat het een andere film zou zijn, dus totaal over het hoofd gezien.

Maar bij mij staat er ook: Toewijzing niet meer mogelijk.

timbo_

• 13116 messages
  • 3862 votes

En waar is die surprisefilm??

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

moviefan87 wrote:

Slumdog Millionaire alle 3 voorstellingen niet meer beschikbaar. Dat is snel gegaan. Ook een vreemde keus van de organisatie om de populairste film niet in de grootste zalen te vertonen.

Denk dat dat op verzoek (voorwaarde) van de distributeur is.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

timbo_ wrote:

En waar is die surprisefilm??

vrijdag de 30e 21.30 in P1

starbright boy (moderator films)

• 22412 messages
  • 5077 votes

Koekebakker wrote:

(quote)

Of het is de voorbode van een uitverkochte voorstelling...

In mijn geval lijkt me dat uitgesloten. Het gaat om een obscure Russische film, Shultes.

Ik heb alles binnen. 35 Rhums was uitverkocht, maar die heb ik verplaatst naar een alternatieve plek in mijn programma. De Russische film heb ik niet en ik heb een klein gaatje waar 35 rhums eerst stond. En dat gaan we misschien nog vullen.

timbo_

• 13116 messages
  • 3862 votes

In het boekje kan ik hem ook vinden maar bij de ticketverkoop niet

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

in no-time twee keer kunnen aanloggen en alles kunnen kopen. Geld afgeschreven, maar maar 1 ontvestigingsmail binnen.

Niet alles kan natuurlijk goed gaan.

Mis de lol van de rij staan wel, maar er is toch wat te zeggen om met deze temperatuur niet een paar uur buiten te hoeven hangen.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

timbo_ wrote:

In het boekje kan ik hem ook vinden maar bij de ticketverkoop niet

Oh excuses.. ik koop de kaartjes niet online, dus dat was me niet opgevallen.

timbo_

• 13116 messages
  • 3862 votes

Ik wel betaald en een bevestigingsmail van de bank gekregen maar nog niets van IFFR zelf.

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Koekebakker wrote:

(quote)

Denk dat dat op verzoek (voorwaarde) van de distributeur is.

Overigens is Luxor wel een grote zaal, en PA7 ook wel. Voor die laatste zijn nu wel kaarten beschikbaar.

Wadjoe

• 159 messages
  • 840 votes

timbo_ wrote:

Ik wel betaald en een bevestigingsmail van de bank gekregen maar nog niets van IFFR zelf.

Heb hetzelfde, net betaald maar nog geen bevestigingsmail van IFFR. Misschien komt het door de over volle server, maar ik ga lekker slapen en lijkt me dat ik de kaarten gewoon heb.

timbo_

• 13116 messages
  • 3862 votes

Ik heb mail net binnen

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Hier hetzelfde probleem. Kaartjes gekocht, maar nog geen mail binnen. Sterker nog, net stond er dat de kaartjes nog niet gereserveerd waren, terwijl ik al wel betaald heb. Nouja, we merken het wel.

Ik heb trouwens per ongeluk verkeerde kaartjes gekocht voor Telstar (denk ik, want je kunt nergens zien wat je nu eigenlijk gekocht heb). Iemand zin om mijn kaartjes voor zaterdag 31 december daarvoor over te nemen?

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Welk festival is er op 31 december?

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Ehm, 31 januari dus. Telstar, 22.30 uur in Cinerama.

Deze melding krijg ik trouwens (terwijl ik al betaald heb)

Uw ticketselectie is niet langer beschikbaar. Sluit alle ongewenste vensters en probeer opnieuw. Dankuwel.

Let op: je tickets zijn nog niet in rekening gebracht.

Verder moet ik zeggen dat het wel soepel gaat. Met een half uurtje was ik 'binnen', waar ik voorgaande jaren wel 's tot diep in de nacht zonder succes heb zitten proberen.

• 22412 messages
  • 5077 votes

Al mijn mailtjes zijn overigens ook binnen. Al maak ik altijd printjes van het bevestigingsscherm. Voor het geval ik geen mail krijg. Ik was eerder binnen dan ooit (binnen een minuut of vijf) en de tweede keer zelfs bij mijn eerste poging).

Dit is mijn programma:

donderdag 21 januari

13:00 Shirin PA4

16:00 Shutles PA7*

19:30 Tokyo Sonata Luxor

vrijdag 22 januari

14:30 Gushing Prayer CI5

17:00 Blue Film Woman CI5

19:30 La Memore Des Anges PA2

zaterdag 23 januari

10:15 Wendy and Lucy PA1

12:00 The Karamazovs CI5

14:30 Still Walking CI1

17:00 Parque Via Luxor

19:15 Blind Pig Who Wants to Fly PA5

zondag 24 januari

10:30 Paper Soldier PA7

13:30 Left Handed PA6

15:45 Adela PA4

19:30 Gomorra Luxor

maandag 25 januari

vrij

dinsdag 26 januari

10:30 Awaydays PA5

13:15 La Frontiere de L'aube PA7

17:15 Asya's Happiness VE1

21:45 Tony Manero PA5

Woensdag 27 januari

Vrij

Donderdag 28 januari

10:30 The Dark Harbour PA5

13:00 Better Things PA1

17:00 L'Ange CI5

19:30 24 City PA3

21:45 Los Bastardos PA5

vrijdag 29 januari

14:45 Léger Tremblement Du Paysage CI3

17:00 Beautiful Crazy CI5

21:45 Involuntary PA5

zaterdag 31 januari

12:00 Cute Girl CI6

14:45 The Housemaid CI3

19:15 A L'ouest de Pluton PA5

22:00 35 Rhums CI1

* onder voorbehoud

Ik ben tevreden. Al is het bij wel altijd 'kill your darlings'. Ik kan zo nog een programma samenstellen dat me ook boeiend lijkt met evenveel films, allemaal andere.

Ik zoek altijd een beetje naar een evenwicht tussen grote namen en kleintjes, probeer altijd wat leuke ouwe dingen mee te nemen en wil zekerheden en pure gokken in mijn lijstje.

• 22412 messages
  • 5077 votes

En elk jaar een film uit de sloppenwijken van Manilla trouwens. Dat is ook een traditie. Na Maximo Oliveros, Amelita en Jason ga ik dit jaar kennismaken met Adela.

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

tessav1 (en anderen), op dit moment zijn er wel weer kaarten te koop voor de openingsfilm.

• 22412 messages
  • 5077 votes

Shultes blijft volkomen onvindbaar trouwens. Komende dagen maar eens in de gaten houden.

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Zo, ik ben ook wel even uitgeshopt. Opvallend genoeg geen enkele overlap met Starbright Boy, terwijl ik toch ook 4 dagen ga.

Nog wel aan Gomorra zitten denken, maar het lijkt me dat die ook in het reguliere circuit gaat draaien?

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Klopt, zelfs al tijdens het festival. Vanaf 29 januari in een stuk of 20 steden.

Waaronder Kijkhuis Leiden

• 22412 messages
  • 5077 votes

herman78 wrote:

Zo, ik ben ook wel even uitgeshopt. Opvallend genoeg geen enkele overlap met Starbright Boy, terwijl ik toch ook 4 dagen ga.

Da's knap

Nog wel aan Gomorra zitten denken, maar het lijkt me dat die ook in het reguliere circuit gaat draaien?

Heel snel al zelfs.

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Ik zag al posters van Gomorra hangen in een bioscoop hier in Leiden (en niet eens het Kijkhuis). Erg benieuwd naar.

Overigens heb ik per ongeluk ook kaartjes voor een verkeerde voorstelling gekocht. Kan ik straks bij het ophalen die bestelling alsnog cancellen en dat ze dan in de vrije verkoop gaan? Of moet ik er zelf mee gaan leuren in de hoop dat iemand ze van me overneemt?

Vindt het wel leuk om weer te gaan, ben vorig jaar niet geweest en heb het toch wel gemist.

• 22412 messages
  • 5077 votes

herman78 wrote:

.

Overigens heb ik per ongeluk ook kaartjes voor een verkeerde voorstelling gekocht. Kan ik straks bij het ophalen die bestelling alsnog cancellen en dat ze dan in de vrije verkoop gaan? Of moet ik er zelf mee gaan leuren in de hoop dat iemand ze van me overneemt? .

Dat laatste. Gekocht is gekocht. Wat heb je verkeerd gekocht?

beavis

• 6628 messages
  • 14803 votes

Shultes was inderdaad eerst niet te vinden, maar nu wel. Dit is mijn programma geworden:

VR 23/1

gushing prayer

blue film woman

schattenwelt

ZA 24/1

wendy & lucy

of time and the city

liverpool

the rat herb

ZO 25/1

tiger awards shorts #4

oogverblindend

my love, yurie

shultes

DI 27/1

tokyo sonata

kikoe

eldorado

WO 28/1

tattoo

looking for cherry blossoms

unmade beds

dark harbour

VR 30/1

the dead girl's feast

troubled water

exhausted

ZA 31/1

vermillion souls

la mujer sin cabeza

nucingen haus

dada's dance

Seam

• 991 messages
  • 2313 votes

Bah nightmare detective 2 is echt op klote dagen te zien zeg

Nu wordt ik wel gedwongen om volgende zaterdag naar Rotterdam helemaal te reizen

• 22412 messages
  • 5077 votes

beavis wrote:

Shultes was inderdaad eerst niet te vinden, maar nu wel. Dit is mijn programma geworden:

Heb 'm inmiddels ook.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Handig als je dochtertje half-wakker wordt en pruttelt om haar speentje. Vroeger dan gepland dus een poging gewaagd. Voor 17 van de 18 geplande voorstellingen een kaartje bemachtigd. De ontbrekende blijf ik telkens proberen (het is een film met NL-se distributie later in het jaar, dus erg rouwig ben ik niet). Hij heeft drie keer weer tussen de beschikbare tickets gestaan, maar dan op het moment suprème kan je dan tóch geen tickets selecteren. Blijkbaar zwerft dat ticket in winkelmandjes, refresh-acties of andere virtuele situaties. En blijkbaar ziet er elders in Nederland iemand anders ook midden in de nacht een bioscoop kaartje te kopen voor dezelfde film. Raar idee.

Mijn programma bestaat evenals vorig jaar voor ongeveer één derde uit Cinema Regained en het bijprogramma van Jerzy Skolimowski waar ik wel benieuwd naar ben. Voor al die Vietnamese buffeldrama's, goedbedoelde Tigers, kibbelende Argentijnen en dolende Chinezen, waarvan de IFFR-folder hoog opgeeft en in de praktijk dertien-in-een-dozijn-films blijken heb ik mijn drive wel een beetje voor verloren.

Ik zal overdag een programma posten en jullie posts bekijken om te kijken of er nog een gezellige ontmoeting inzit...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Ik heb net nog snel gecheckt. Kreeg niet de indruk dat er al veel vol was (muv Gomorra en Slumdoig Milionaire wat te verwachten was).

Mijn programma (ik heb de tijden en zalen er niet bij gezet - die kan iedereen toch wel dromen inmiddels):

Donderdag 22e

Identification Marks: None / Skolimowski

Tokyo Sonata / Kurosawa

Vrijdag 23e

La Frontière de l'Aube / Garrel

Achilles and the Tortoise / Kitano

Unmade Beds / Dos Santos

Kasaba / Ceylan

Zaterdag 24e

Le Départ / Skolimowski

Karamazovi / Zelenka

Still Walking / Kore'Eda

Parque Vía / Rivero Huerta

Los Bastardos / Escalante

Dinsdag 27e

Asya's Happiness / Konchalovskiy

= hier moet Claire Denis nog tussen als het even kan=

Deep End / Skolimowski

Vrijdag 30e

River People / He

Four Nights with Anna / Skolimowski

Zaterdag 31e

24 City / Jia

The Housemaid / Kim

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.