- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
35 rhums op 27 januari is in ieder geval uitverkocht inmiddels. Ook Eldorado van 29 januari is niet meer.
Verder gelukkig wel alles kunnen krijgen dus ik ben tevreden.
tessav1
-
- 79 messages
- 0 votes
Jawel, in PA4.
Nou ja, inderdaad! Ik had verwacht dat het een andere film zou zijn, dus totaal over het hoofd gezien.
Maar bij mij staat er ook: Toewijzing niet meer mogelijk.
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Slumdog Millionaire alle 3 voorstellingen niet meer beschikbaar. Dat is snel gegaan. Ook een vreemde keus van de organisatie om de populairste film niet in de grootste zalen te vertonen.
Denk dat dat op verzoek (voorwaarde) van de distributeur is.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
En waar is die surprisefilm??
vrijdag de 30e 21.30 in P1
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 messages
- 5077 votes
Of het is de voorbode van een uitverkochte voorstelling...
In mijn geval lijkt me dat uitgesloten. Het gaat om een obscure Russische film, Shultes.
Ik heb alles binnen. 35 Rhums was uitverkocht, maar die heb ik verplaatst naar een alternatieve plek in mijn programma. De Russische film heb ik niet en ik heb een klein gaatje waar 35 rhums eerst stond. En dat gaan we misschien nog vullen.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
In het boekje kan ik hem ook vinden maar bij de ticketverkoop niet
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
in no-time twee keer kunnen aanloggen en alles kunnen kopen. Geld afgeschreven, maar maar 1 ontvestigingsmail binnen.
Niet alles kan natuurlijk goed gaan.
Mis de lol van de rij staan wel, maar er is toch wat te zeggen om met deze temperatuur niet een paar uur buiten te hoeven hangen.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
In het boekje kan ik hem ook vinden maar bij de ticketverkoop niet
Oh excuses.. ik koop de kaartjes niet online, dus dat was me niet opgevallen.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
Ik wel betaald en een bevestigingsmail van de bank gekregen maar nog niets van IFFR zelf.
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Denk dat dat op verzoek (voorwaarde) van de distributeur is.
Overigens is Luxor wel een grote zaal, en PA7 ook wel. Voor die laatste zijn nu wel kaarten beschikbaar.
Wadjoe
-
- 159 messages
- 840 votes
Ik wel betaald en een bevestigingsmail van de bank gekregen maar nog niets van IFFR zelf.
Heb hetzelfde, net betaald maar nog geen bevestigingsmail van IFFR. Misschien komt het door de over volle server, maar ik ga lekker slapen en lijkt me dat ik de kaarten gewoon heb.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Hier hetzelfde probleem. Kaartjes gekocht, maar nog geen mail binnen. Sterker nog, net stond er dat de kaartjes nog niet gereserveerd waren, terwijl ik al wel betaald heb. Nouja, we merken het wel.
Ik heb trouwens per ongeluk verkeerde kaartjes gekocht voor Telstar (denk ik, want je kunt nergens zien wat je nu eigenlijk gekocht heb). Iemand zin om mijn kaartjes voor zaterdag 31 december daarvoor over te nemen? 
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ehm, 31 januari dus. Telstar, 22.30 uur in Cinerama. 
Deze melding krijg ik trouwens (terwijl ik al betaald heb)
Let op: je tickets zijn nog niet in rekening gebracht.
Verder moet ik zeggen dat het wel soepel gaat. Met een half uurtje was ik 'binnen', waar ik voorgaande jaren wel 's tot diep in de nacht zonder succes heb zitten proberen.
-
- 22412 messages
- 5077 votes
Al mijn mailtjes zijn overigens ook binnen. Al maak ik altijd printjes van het bevestigingsscherm. Voor het geval ik geen mail krijg. Ik was eerder binnen dan ooit (binnen een minuut of vijf) en de tweede keer zelfs bij mijn eerste poging).
Dit is mijn programma:
donderdag 21 januari
13:00 Shirin PA4
16:00 Shutles PA7*
19:30 Tokyo Sonata Luxor
vrijdag 22 januari
14:30 Gushing Prayer CI5
17:00 Blue Film Woman CI5
19:30 La Memore Des Anges PA2
zaterdag 23 januari
10:15 Wendy and Lucy PA1
12:00 The Karamazovs CI5
14:30 Still Walking CI1
17:00 Parque Via Luxor
19:15 Blind Pig Who Wants to Fly PA5
zondag 24 januari
10:30 Paper Soldier PA7
13:30 Left Handed PA6
15:45 Adela PA4
19:30 Gomorra Luxor
maandag 25 januari
vrij
dinsdag 26 januari
10:30 Awaydays PA5
13:15 La Frontiere de L'aube PA7
17:15 Asya's Happiness VE1
21:45 Tony Manero PA5
Woensdag 27 januari
Vrij
Donderdag 28 januari
10:30 The Dark Harbour PA5
13:00 Better Things PA1
17:00 L'Ange CI5
19:30 24 City PA3
21:45 Los Bastardos PA5
vrijdag 29 januari
14:45 Léger Tremblement Du Paysage CI3
17:00 Beautiful Crazy CI5
21:45 Involuntary PA5
zaterdag 31 januari
12:00 Cute Girl CI6
14:45 The Housemaid CI3
19:15 A L'ouest de Pluton PA5
22:00 35 Rhums CI1
* onder voorbehoud
Ik ben tevreden. Al is het bij wel altijd 'kill your darlings'. Ik kan zo nog een programma samenstellen dat me ook boeiend lijkt met evenveel films, allemaal andere.
Ik zoek altijd een beetje naar een evenwicht tussen grote namen en kleintjes, probeer altijd wat leuke ouwe dingen mee te nemen en wil zekerheden en pure gokken in mijn lijstje.
-
- 22412 messages
- 5077 votes
En elk jaar een film uit de sloppenwijken van Manilla trouwens. Dat is ook een traditie. Na Maximo Oliveros, Amelita en Jason ga ik dit jaar kennismaken met Adela.
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
tessav1 (en anderen), op dit moment zijn er wel weer kaarten te koop voor de openingsfilm.
-
- 22412 messages
- 5077 votes
Shultes blijft volkomen onvindbaar trouwens. Komende dagen maar eens in de gaten houden.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Zo, ik ben ook wel even uitgeshopt. Opvallend genoeg geen enkele overlap met Starbright Boy, terwijl ik toch ook 4 dagen ga. 
Nog wel aan Gomorra zitten denken, maar het lijkt me dat die ook in het reguliere circuit gaat draaien?
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Klopt, zelfs al tijdens het festival. Vanaf 29 januari in een stuk of 20 steden.
Waaronder Kijkhuis Leiden 
-
- 22412 messages
- 5077 votes
Zo, ik ben ook wel even uitgeshopt. Opvallend genoeg geen enkele overlap met Starbright Boy, terwijl ik toch ook 4 dagen ga. 
Da's knap 
Heel snel al zelfs.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ik zag al posters van Gomorra hangen in een bioscoop hier in Leiden (en niet eens het Kijkhuis). Erg benieuwd naar.
Overigens heb ik per ongeluk ook kaartjes voor een verkeerde voorstelling gekocht. Kan ik straks bij het ophalen die bestelling alsnog cancellen en dat ze dan in de vrije verkoop gaan? Of moet ik er zelf mee gaan leuren in de hoop dat iemand ze van me overneemt?
Vindt het wel leuk om weer te gaan, ben vorig jaar niet geweest en heb het toch wel gemist.
-
- 22412 messages
- 5077 votes
.
Overigens heb ik per ongeluk ook kaartjes voor een verkeerde voorstelling gekocht. Kan ik straks bij het ophalen die bestelling alsnog cancellen en dat ze dan in de vrije verkoop gaan? Of moet ik er zelf mee gaan leuren in de hoop dat iemand ze van me overneemt? .
Dat laatste. Gekocht is gekocht. Wat heb je verkeerd gekocht?
beavis
-
- 6628 messages
- 14803 votes
Shultes was inderdaad eerst niet te vinden, maar nu wel. Dit is mijn programma geworden:
VR 23/1
gushing prayer
blue film woman
schattenwelt
ZA 24/1
wendy & lucy
of time and the city
liverpool
the rat herb
ZO 25/1
tiger awards shorts #4
oogverblindend
my love, yurie
shultes
DI 27/1
tokyo sonata
kikoe
eldorado
WO 28/1
tattoo
looking for cherry blossoms
unmade beds
dark harbour
VR 30/1
the dead girl's feast
troubled water
exhausted
ZA 31/1
vermillion souls
la mujer sin cabeza
nucingen haus
dada's dance
Seam
-
- 991 messages
- 2313 votes
Bah nightmare detective 2 is echt op klote dagen te zien zeg 
Nu wordt ik wel gedwongen om volgende zaterdag naar Rotterdam helemaal te reizen 
-
- 22412 messages
- 5077 votes
Shultes was inderdaad eerst niet te vinden, maar nu wel. Dit is mijn programma geworden:
Heb 'm inmiddels ook.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
Handig als je dochtertje half-wakker wordt en pruttelt om haar speentje. Vroeger dan gepland dus een poging gewaagd. Voor 17 van de 18 geplande voorstellingen een kaartje bemachtigd. De ontbrekende blijf ik telkens proberen (het is een film met NL-se distributie later in het jaar, dus erg rouwig ben ik niet). Hij heeft drie keer weer tussen de beschikbare tickets gestaan, maar dan op het moment suprème kan je dan tóch geen tickets selecteren. Blijkbaar zwerft dat ticket in winkelmandjes, refresh-acties of andere virtuele situaties. En blijkbaar ziet er elders in Nederland iemand anders ook midden in de nacht een bioscoop kaartje te kopen voor dezelfde film. Raar idee.
Mijn programma bestaat evenals vorig jaar voor ongeveer één derde uit Cinema Regained en het bijprogramma van Jerzy Skolimowski waar ik wel benieuwd naar ben. Voor al die Vietnamese buffeldrama's, goedbedoelde Tigers, kibbelende Argentijnen en dolende Chinezen, waarvan de IFFR-folder hoog opgeeft en in de praktijk dertien-in-een-dozijn-films blijken heb ik mijn drive wel een beetje voor verloren.
Ik zal overdag een programma posten en jullie posts bekijken om te kijken of er nog een gezellige ontmoeting inzit...
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
Ik heb net nog snel gecheckt. Kreeg niet de indruk dat er al veel vol was (muv Gomorra en Slumdoig Milionaire wat te verwachten was).
Mijn programma (ik heb de tijden en zalen er niet bij gezet - die kan iedereen toch wel dromen inmiddels):
Donderdag 22e
Identification Marks: None / Skolimowski
Tokyo Sonata / Kurosawa
Vrijdag 23e
La Frontière de l'Aube / Garrel
Achilles and the Tortoise / Kitano
Unmade Beds / Dos Santos
Kasaba / Ceylan
Zaterdag 24e
Le Départ / Skolimowski
Karamazovi / Zelenka
Still Walking / Kore'Eda