• 177.927 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.561 votes
Profile

Leiden International Film Festival - LIFF

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

(afbeelding)

FIlm over Steve Jobs opent Leids filmfestival | NU

De tiende editie van het Leiden International Film Festival opent op 30 oktober met Steve Jobs. De film van regisseur Danny Boyle en scenarioschrijver Aaron Sorkin beleeft hiermee in Leiden zijn Nederlandse première.

Steve Jobs (2015)

Competite is nu ook bekend gemaakt, 12 films dit jaar:

Consumed

Cop Car

Cronies

The End of the Tour

The Gift

Houses

Me and Earl and the Dying Girl

Mistress America

Results

Rosewater

Tangerine

Z for Zachariah

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Programma staat nu ook online.

Publieksopening:

Le Tout Nouveau Testament (2015)

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

Heeft er iemand al aansprekende films gezien @ LIFF Leiden? Het viel me op dat het meeste later wel in de Bios draait. Ik overweeg morgen naar El Club (2015) te gaan.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Morgen is er een 'Meet&Greet' in Leiden - dus wie nog wil komen, sluit je aan. Volgens mij kun je meerdere MovieMeteraars aantreffen in ongeveer de volgende route: El Club - The End of the Tour - Tangerine - The Tale of Tales - Louder Than Bombs.

Let op: voor de mensen die vanuit Utrecht of via Utrecht reizen, er zijn werkzaamheden en daarom rijden er geen rechtstreekse treinen naar Leiden!!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Me and Earl and the Dying Girl wint tiende editie Leiden International Film Festival

Publieksprijs voor Le Tout Nouveau Testament.

Me and Earl and the Dying Girl wint tiende editie Leiden International Film Festival - leidenfilmfestival.nl

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Misschien dan alsnog een distributie deal? Want die vorige is ineens teruggetrokken. Ik had het gister geloof ik steeds over Lars and the dying girl, maar dat is een samentrekking van twee titels

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

zou mooi zijn... weten we gelijk ook wat de impact/status van Leiden is

had deze Sundance winnaar toch ook graag in de bios gezien!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Juist , wie was de distributeur en waarom is de titel afgevoerd? Is dat A Film of komt er alleen direct een dvd release? Of wordt het zo'n vage week-release. Rotterdam pikt dit niet op, misschien Previously Unreleased of is de titel daar 'te groot (duur) voor?

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Nee, helaas. Ze hebben een uitzondering mogen maken voor het PAC + Leiden maar daar blijft het bij.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Me and Earl and the dying girl was één van de betere films op het filmfestival van Oostende. Helaas niets meer over te vinden wanneer deze in de bioscoop zou verschijnen.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Heeft die in NL/BE geen gewone bioscooprelease gehad? Vreemd. Vind het niet echt filmfestivalmateriaal overigens, op zich een aardige film maar is van het type commerciële komedie voor een jong publiek. Typische film die het aan de kassa goed doet.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

arno74 wrote:

Heeft die in NL/BE geen gewone bioscooprelease gehad? Vreemd. Vind het niet echt filmfestivalmateriaal overigens, op zich een aardige film maar is van het type commerciële komedie voor een jong publiek. Typische film die het aan de kassa goed doet.

Is typisch een film voor LIFF. Film valt waarschijnlijk tussen multiplex en filmhuis in. Zeg maar een film die in City, Filmhallen, Buitenhof, Cinerama, LHC draait, maar ook daar geen enorm publiek trekt. (Ja, ik weet dat er ook bioscopen buiten de randstad zijn.)

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Ik heb het in Spanje gezien, en hier heeft het in de grote bioscopen gedraaid (in de zaal was het overigens normaal druk), was wel na een week of 2 weg, en nu pas is het juist nog in een enkele filmhuis te zien. De distributie in had in NL duidelijk beter gekund. Doodzonde als deze films zo'n beperkte release krijgen. Een festival als voorpremiere lijkt me uitstekend, maar daarna moet zo'n film toch gewoon breed uitgerold worden. Vind ik dan. Het is een zeer toegankelijke film, soort luchtige/komische variant op The Fault in Our Stars.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

In Oostende stond hij als avant première en stond hij ook een tijdje aangekondigd bij kinepolis maar is daar op een of andere wijze uit verdwenen. Bij mij weten nog niet veel vertoningen gehad in België.

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Morgen gaat de kaartverkoop in, en het programma staat online.

Ik zat zelf hieraan te denken:

Zaterdag 29 oktober

11:45 – 13:22      I, DANIEL BLAKE (Trianon) 100min

14:30 – 16.17      CERTAIN WOMEN (Kijkhuis) 107min

16:45 – 18:22      JUSTE LA FIN DU MONDE (Trianon) 97 min

Zondag 30 oktober

11:15 – 13:57     TONI ERDMANN (kijkhuis 2) 162 min

16:00 – 18:14      SNOWDEN (Trianon) 134 min

18:45 – 20:50      THE SALESMAN (Kijkhuis) 125 min

Rvdz

• 633 messages
  • 2693 votes

Mijn schema is als volgt

Zondag 30 oktober

11:30 A MONSTER CALLS (Kijkhuis 1)

14:00 HUNT FOR THE WILDERPEOPLE (Kijkhuis 1)

16:00 SNOWDEN (Trianon 1)

19:00 SING STREET (Trianon 3)

Zaterdag 5 november

16:45 SWISS ARMY MAN (Trianon 1)

19:00 ARRIVAL (Trianon 1)

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Nice!

HUNT FOR THE WILDERPEOPLE, SING STREET en SWISS ARMY MAN waren alledrie erg de moeite waard vond ik. Arrival zou ik ook graag zien, maar komt niet goed uit. Net als Birth of a Nation.

Ik heb mijn kaarten net ook gereserveerd. Was het weer vergeten, dus dank voor je berichtje. Daardoor dacht ik eraan

Rvdz

• 633 messages
  • 2693 votes

Graag gedaan!

Die vier films kijk ik ook het meeste naar uit, Snowden en A Monster Calls zijn een mooie bijkomstigheid, maar daarvan bereid ik me voor dat ze wat tegen kunnen gaan vallen.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Programma LIFF

Zaterdag 28-10

11.45 Happy End

(onder voorbehoud): 18.45 Suburbicon

21.15 Brawl in Cel Block 99

Dinsdag 31-10

21.15 Spoor

Woensdag 1-11

14.00 Final Portrait

16.00 A Ciambra

20.00 LIFF Film Quiz

Donderdag 2-11

14.15 Thelma

16.40 On Body and Soul

19.30 The Disaster Artist

21.45 The Room

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

John Milton ga je ook?

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Ik zou morgen gaan, maar ik had dubbele boeking met een familieaangelegenheid. Ga even kijken of ik wellicht nog andere dag kan. Het was namelijk wel de bedoeling weer even langs te gaan! Ik wilde ook naar Happy End morgen

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

John Milton wrote:

Ik zou morgen gaan, maar ik had dubbele boeking met een familieaangelegenheid. Ga even kijken of ik wellicht nog andere dag kan. Het was namelijk wel de bedoeling weer even langs te gaan! Ik wilde ook naar Happy End morgen

Leiden begint de 27e pas?

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

wow. dan ben ik een week in war. Beter.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

publieksopening is vrijdag 27-10 met Battle of the Sexes.

Ik ben vanaf 28-10 gaan kijken, m'n programma staat vrij vast (zie hierboven). Ook leuk dat ik de quiz kon inpassen, mocht je nog aan willen sluiten...

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

eerste recensie-overzicht LIFF 2017

Happy End, Brawl in Cell Block 99, Final Portrait, A Ciambra

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Deel twee

Thelma, The Room/The Disaster Artist, On Body and Soul

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.