• 177.913 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.054 votes
Profile

Camera Japan Festival

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Heb het even nagevraagd voor jullie:

We waren wat te optimistisch met de datum op de website, we zijn nu hard bezig om het programma vrijdag online te krijgen.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

cool, thanks!

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

goed nieuws

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

het programma staat inmiddels online!

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Weinig enthousiasme hier. Nog mensen die (naar andere films dan Enter the Void) gaan?

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Ik ga misschien vrijdag- en zaterdagavond laat, maar vind het programma weinig boeiend eerlijk gezegd.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Ik ben er alle dagen, maar ik leg me nog niet vast op waar ik naar toe ga. Vandaag in ieder geval Yuriko's Aroma en gisteren heb ik Caterpillar gezien.

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Ik ben er ook alle dagen. Ik zie jullie vast wel rondlopen.

Gisteren naar de opening geweest, en was onder de indruk van Kurokawa's audiovisuele stuk. Moest er helaas (of zo te zien niet?) wel Caterpillar voor missen.

Black Math

• 5430 messages
  • 1753 votes

Zwaar balen, ik kan gewoon echt geen enkele dag. Of het nu Rotterdam of Amsterdam is.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

@ Koenr:

Ja Caterpillar was zowel interessant als teleurstellend. Ik probeer er nog wel een review bij te schrijven.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

De 2011 editie komt er weer aan....

22 t/m 25 september in Lantarenvenster Rotterdam.

30 September t/m 2 Oktober in Kriterion Amsterdam

29 September t/m 5 Oktober in Melkweg Amsterdam

Er staan op de site van LV al een aantal titels. Meest opvallende (voor mij althans) zijn de nieuwe Sono, de nieuwe Sabu en Redline (misschien nog meer even wachten met kijken dus).

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Het programma van 2011:

Feature Films:

Abacus and Sword

Bunny Drop

Cannonball Wedlock

Deadball

Gantz

Gantz : Perfect Answer

Good Morning to the World

Guilty of Romance

Heaven's Story

A Man with Style

Rail Truck

Seesaw

Shirome

Sketches of Kaitan City

Toilet

Underwater love

Wandering home

A Warm Ray of Light

The Wife of Gegege

Yuki & Nina

Documentary:

Ashes to Honey

The Day When the Sun Was Lost

Live from Tokyo

We Don't Care About Music Anyway

Short Film:

Architecture Special: Paper House

Being a Fish in Japan

Female Perspectives: Koma

Female Perspectives: Techicolor

Female Perspectives: Off Season

UNI Japan Shorts Vol.1

UNI Japan Shorts Vol.2

Anime:

Afro Samurai: Resurrection

Redline

Time of Eve

Trigun: Badlands Rumble

Retrospective:

The Sun's Burial

Endless Desire

The Man Who Stole the Sun

Stakeout

niethie

• 7319 messages
  • 7239 votes

Jaaa!!! Erg veel zin in weer, paar interessante titels. Kan ik wel een mooi weekendje mee vullen.

Iemand die me kan vertellen trouwens hoe het met de kaartjes zit? Vorig jaar had ik maar 1 film gedaan, toen gereserveerd, wat achteraf helemaal niet nodig bleek aangezien ze aan de kassa ook gewoon kaartjes verkochten. Is dat bij iedere film zo? Of enkel bij de wat minder populaire?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Het 'retrospective' is in elk geval de moeite waard. Helaas geen Inferno of First Love zoals gehoopt, maar het ziet er naar uit dat wel een deel van het BFI-retro van afgelopen maand ook hier terecht komt, zoals beavis al voorspelde. Ik ben het begin van de periode vooral met vakantie vrees ik.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

The Sun's Burial is in ieder geval een erg mooie film, die Imamura wil ik ook wel graag zien, al lijkt het me niet een van zijn betere films. Verder Wandering Home en Redline gezien, maar beide vond ik teleurstellend. Bunny Drop, Guilty of Romance, Yuki & Nina, Shirome en Deadball (wel een halve remake zo te zien) spreken me het meest aan.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Leuke line-up! Ga er denk ik maar een paar pakken, Guilty of Romance, Shirome, Bunny Drop, Deadball en Redline lijken me wel wat.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Even nakijken wanneer en waar ik ga, maar ik heb al genoeg boeiends gespot in het programma.

niethie

• 7319 messages
  • 7239 votes

Worden daar eigenlijk ook mini-meets gehouden bij bepaalde films? Zit me bij dit soort event, iffr etc, altijd af te vragen of er ook nog andere gebruikers in de zaal zitten.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Meestal wel ja.

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Alvast 4x2 kaartjes gekocht:

Do:

19:15 Toilet

22:00 Redline

Vr:

19:15 Bunny Drop

22:15 Underwater Love

Zaterdag kan ik niet en over het programma van zondag beslis ik van de week nog wel. Tot daar.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Kan eigenlijk alleen zaterdag..

16.45 Bunny Drop

21.45 Guilty of Romance

Misschien plan ik daar nog wat omheen, zal wel zien.

niethie

• 7319 messages
  • 7239 votes

Nog niet helemaal zeker, maar ik denk dat mijn programma er ongeveer zo uit zal zien:

Vr: Yuki & Nina (15:00 of zondag 12:00, even kijken, erg vroeg en jammer van die brunch vooraf)

Vr: Bunny Drop (19:45)

Za: A Warm Ray of Light (17:00)

Za: Good Morning to the World (19:45)

Zo: Rail Truck (14:30)

Op die Sabu na allemaal vrij onbekend, dus het zal mij benieuwen. Denk dat ik ook nog wel zo'n serie shorts doe en misschien nog Heaven's Truck, klinkt enorm interessant! Alleen 278 minuten!

Zijn er mensen met wie dit een beetje matcht? Misschien nog iemand die zaterdagavond ook naar het Roosbeef concert in Rotown gaat/n? Kon niemand vinden en meetingkjes zijn altijd wel leuk, dus laat maar even weten dan.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Al iets bekend over editie 2012?

't Is in elk geval 1 week opgeschoven t.o.v. vorig jaar, dus dan is zeker over twee weken??

October 4th till October 7th LantarenVenster

October 12th till October 14th Filmtheater Kriterion

October 11th till October 17th Melkweg Cinema

Ataloona

• 734 messages
  • 4257 votes

Koen vertelde mij hier laatst wat over en het klinkt allemaal wel leuk. Jammer genoeg wel kortdag, maar misschien ga ik wel. Nog even het programma afwachten in ieder geval.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

een paar voorproefjes op het programma laten nog op zich wachten inderdaad, maar die kwamen vorig jaar ook pas rond 3 weken van te voren.

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Programma staat inmiddels online. Met o.a. de meest recente Ghibli en films van Toyoda, Kawase, Sono en Hiroki.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Jammer dat de films die mij op het eerste gezicht het meest aanspreken zo laat en meestal ook nog in het weekend draaien (Typhoon Club, Kaza-hana, The Warped Forest, Monster's Club).

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Toch wel mooie dingen, maar inderdaad af en toe laat en precies in een week dat ik examen heb... Kaza-hana ga ik zeker meepikken. Alleen in R'dam relatief laat, dat wordt denk ik een auto tripje.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Genoeg moois, vooral in het eerste weekend, maar dramatisch slecht getimed. Ik kan dat weekend eigenlijk helemaal niet. Eens kijken hoe ik dat ga doen. Ook jammer trouwens dat twee films die me erg interesseren tegelijk hun enige voorstelling hebben. De nieuwe Toyoda en Moving van Somai, waarvan ik op een internationaal forum ooit een enorme Japanse filmliefhebber (iemand die pakweg ook zo ongeveer alle Naruses heeft gezien) heb horen zeggen dat het zijn favoriete moderne Japanse film is.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Leuke eet-editie, al kan ik maar moeilijk begrijpen dat ze Jiro dan ook niet even meegepikt hebben. Draaide dan laatst wel al in de bioscoop, maar het is toch de ideale film voor dit festival. Toevoegingen als Kamome Diner en Rinco's Restaurant zijn dan wel weer geweldig.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.