• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.280 votes
Profile

Dejima Japanese Film Festival - Amsterdam Utrecht Rotterdam

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Aan mij de eer om bekend te mogen maken op MovieMeter wat de surprisefilm van het Dejima Japanese Film Festival wordt:

*(roffelll)*

Naisu no Mori: The First Contact

Hadden we al niet gezegd dat het de moeite waard zou zijn? Van valse beloftes geen sprake! Tot ziens op het festival everybody.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

ok dan!!!

lezers van Twitch vonden dit echt dé film van het recente Toronto After Dark festival. "De beste cinema ervaring sinds... ooit"

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Haha, heb ik niet voor niks m'n reservatie van Tokyo Zombie veranderd . Ik had al zo'n vermoeden. Ishii was publiekslieveling op de vorige editie, en z'n nieuwe zou niet getoond worden ... waar rook is, is vuur .

Al had het ook nog de nieuwe Oshii of Tsukamoto kunnen zijn uiteraard . Maar echt gaaf dit, zit al een tijdje uit te kijken naar deze film, trailers beloven ook enorm veel goeds.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Leuk artikel in de Volkskrant vandaag: "Excessen op Dejima Festival"

Dopke

• 695 messages
  • 8973 votes

We zijn eruit:

Vrijdag:

Buried Forest

Girlfriend

Zaterdag:

Waiting for the Flood

Hanging Garden

Surprise film

Zondag

In the Pool

Sun Scarred

Alleen erg jammer dat ik de discussie mis :\

Maikeru

• 1934 messages
  • 2388 votes

Net terug van de eerste dag... Ik was naar:

- The Buried Forest 3*

- A Stranger of Mine 5*

- Tokyo Zombie

Deze werd uiteindelijk getoont zonder ondertiteling, en de mensen die het niet konden volgen kregen hun geld terug. Echt heel erg zuur, en niet echt goed geregeld. Echt jammer, want ik keek er erg naar uit...

Wel een leuke avond gehad verder, heerlijke ramen gegeten, en een erg goede film gezien. Wel was de kwaliteit van de film in zaal 3 een stuk minder dan zaal 1 op een of andere manier. Over het algemeen dus een leuke avond, maar erg jammer van Tokyo Zombie.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Dat was bijzonder zuur inderdaad, sorry daarvoor!

Kopie is door de hectiek niet goed gecheckt en een vervangende dvd met subs was niet direct beschikbaar. 'Dat hoort er nu eenmaal bij'-geruststellingen van alle kanten werken op zo`n moment dan even niet meer

Dopke

• 695 messages
  • 8973 votes

Leuk om Ryuichi Hiroki eens in het echt te zien. Oudere man van in de 50, die in eerste instantie stoer en zelfverzekerd overkomt, maar vervolgens verlegen met z'n benen heen en weer schuift en zich niet echt een houding weet te geven. Hij kwam na wat vragen wat losser, maar toen een van de publiekmensen opmerkte dat het een enorme eer was om met hem in een zaal te zitten, kreeg hij het toch wel weer een beetje zwaar. En aan het einde 'natuurlijk' een diepe buiging naar het publiek, leuk

Alleen jammer dat de zaal zelf (bij Girlfriend) maar een kwartvol zat. Krijg dan ergens toch een beetje plaatsvervangende schaamtegevoel tegenover zo'n man. Maar dat komt vast goed bij zijn andere films die geprogrammeerd staan

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

Indd leuk om de man eens gezien te hebben. Ik zag het erg sterke it's only talk van hem. Daarvoor the burried forrest gezien welke ook erg goed was. Fijne avond dus.

Vandaag zou ik eigenlijk om 12:00 naar Water flower gaan, maar aangezien ik om half 3 pas thuis was werd ik net pas wakker. Denk dat ik voor vanavond voor de surprise film ga.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

hey, er zijn dus nog steeds mensen van hier die ik niet gesproken heb!

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Was jij degene die bij de deur kaartjes scheurde, Goodfella? (Vrijdag)

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Het was weer gezellig, we (Hemdale en ik) hebben zelfs meer dan twee films kunnen zien tijdens het festival, dus op zich was het al een verbetering in vergelijking met vorig jaar.

Verder nog een aantal bekenden van hier tegen het lijf gelopen (onder andere BoordAppel, SelmaDuim, OH, Linn en Starbright Boy) en de films waren (op de eerste na) ook erg goed!

Umoregi (The Buried Forest) - 1,5 sterren

46-Okunen no Koi (Big Bang Love, Juvenile) - dik 4 sterren

Itsuka Dokusho Suruhi (Milkwoman) - dik 3,5 sterren

Wat mij betreft volgend jaar weer!

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Het was leuk inderdaad. Ik hoop volgend jaar wel wat meer films te kunnen zien, ik moest helaas vrij vroeg weer naar huis.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Score van gisteren

(afbeelding)

En daarnaast een zeer groot compliment aan de organisatie, ik vond mijn eerste Dejima zwaar geslaagd. Mooie films (1x 3,5*, 3x 4*), mooie aankleding, schitterende locatie en een gezellig publiek. Een bijzonder leuk moment was toen één van de organisatoren/sponsoren na Tokyo Trash Baby pardoes een vejaardagstaart kreeg, onder toeziend oog van regisseur Ryuichi Hiroki.

Zwaaien we nog even naar Goodfella, Toov, Padd0, Onderhond, Linn en van een afstandje ook nog BoordAppel en Gotti mochten ze me herkend hebben.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik heb het ook heel erg naar mijn zin gehad. Het was erg leuk om iedereen weer even (terug) te zien. Het is echt een heel erg leuk festival, zeker de moeite waard om heen te gaan. Volgend jaar ben ik er weer (voor de derde keer) bij!

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Damn kwam niet goed uit dit weekend, erg jammer. Was het qua bezoekers ook een beetje een succes? Had de indruk dat het nu meer publiciteit kreeg dan de vorige keer.

Volgende keer ben ik er wel bij (Hoop ik)

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Geweldig weekend gehad.

Twee films gemist (Water Flower en Big Bang Love ) en de films die ik wel zag, varieerden van niveau (2* tot 5*) maar over het algemeen erg gecharmeerd van dit festival. Fijne locatie, intieme sfeer en vriendelijke medewerkers. En: 'Psst, zie je die man, dat is Hiroki'.

Ik had Tokyo Zombie verruild voor de Surprise en dat was geen slechte keus; The Funky Forest was fantastisch . Stranger of Mine was een erg aangename en vermakelijke verrassing. Verder vielen Umoregi/Buried Forest en Eli, Eli... me een beetje tot erg tegen en vond ik de Hiroki films (Tokyo Trash Baby en Love on Sunday) vooral degelijk, gewoon wel goed. Mirrored Mind is een beetje een vreemde eend, ben er nog niet echt over uit.

Maar bovenal, gezellige sfeer. Heb de eerste editie gemist maar heb nu al zin in de derde. Thanks Dejima

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Het zit er weer op. En het was weer erg goed. Mensen van het festival: bedankt!, zeer goed organisatie! goede keuze om Hiroki in de spotlight te zetten. Jammer dat niet elke voorstelling uitverkocht was, maar dat zal hopelijk een derde Dejima niet tegenhouden?!?!?

mijn scores (al zal ik over een aantal films nog wel even verder nabroeden

girlfriend 4,5

mirrored mind 4,5

love on sunday 4

big bang love, juvenile a 4

the hanging garden 4

whispering of the gods 3,5

funky forest 3,5

the buried forest 3

arch angels 3

i am an sm writer 3

tokyo trash baby 2,5

sun scarred 1,5

waiting for the flood 0,5

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Weer terug van 2 dagen Dejima!! Ik vond het ook erg geslaagd!! Ik heb heel veel MMers ontmoet oa; Tovenaar, Goodfella,Boordappel, Selmaduim, Yak, Starbrightboy, Hemdale, Chainsaw, Dopke, Gotti en Padd0. Leuk om jullie allemaal eens te zien Heb ook een 7tal bijzondere, grappige, ontroerende enz films gezien. Een erg bijzondere ervaring

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Dag 1 viel wat tegen, zeker met Waiting for the Flood (3.5*) en Funky Forest (2.5*), twee potentiële 5* films. Gelukkig was dag 2 wel uiterst geslaagd, met zelfs 2 5* films die m'n lijstje mogen vervoegen.

Ook fijn dat Hiroki gewoon bij het publiek zat. Wel leuk, zo'n regisseur die onder "het volk" loopt. En uiteraard weer wat bekende gezichten gezien. Hoop dat er volgend jaar in ieder geval weer een derde editie komt.

Als ik iets miste was het een film type Survive Style 5+. Iets superentertaining en luchtig (hoewel Tokyo Zombie wel in de buurt komt, maar die had ik al gezien).

Maar , blijft een super initiatief dit. Obscure Japanse films op een groot scherm. Mijn favorieten blijven vaak wel de films met het meest gemopper op het eind, maar dat mag de fun niet drukken.

2.5* - Funky Forest

3.0* - Umoregi

3.5* - Waiting For The Flood

3.5* - Tokyo Trash Baby

4.0* - Love On Sunday

5.0* - Mirrored Mind

5.0* - Big Bang Love, Juvenile A

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Mijn eerste dag heb ik gisteren ook gehad. Erg fijn en leuk en ga vooral door! Erg gezellig festival. Ik doe nog een reprise in Utrecht, waar ik het hele zondagprogramma ga zien. Daar zal ongetwijfeld minder een festivalsfeertje hangen, maar het is in mijn eigen stad, dus dat laat ik niet schieten.

Het deed trouwens ook goed dienst als een soort IFFR-voorpret. Ik heb zin Rotterdam gekregen.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ook voor mij een paar erg leuke dagjes. 3 films gezien, had er liever 10 of meer gezien, maar het geld is bij mij een beetje op aan het geraken. Ook ben ik tussendoor (Zaterdag) nog naar het Holland Animation Film Festival geweest om daar het één en ander te bekijken.

De films die ik heb gezien zijn: Umoregi, Love On Sunday en Mirrored Mind. Vooral de laatste twee vond ik erg goed .

Ook nog leuk om Hiroki te zien en te horen spreken. En psst, waren jullie dat die een foto van hem namen na Love on Sunday, Onderhond en Linn ?

Ik was voor de rest nogal druk, en heb niemand aangesproken, behalve iemand die ik van school kende Maar heb zeker wat hoofden van fotos rond zien lopen.

Erg leuk festival en komend weekend ga ik nog wat films in Utrecht bekijken. Top!

Edit: En trouwens nog een dikke pluim voor het mooi verzorgde uiterlijk van het Festival, de lokatie en niet op de laatste plaats het mooie magazine (!) met erg veel extra info!!

stephan73

• 6269 messages
  • 14440 votes

voor de geïntereseerde, op mijn weblog een kort verslag van het festival

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

@ Danuz:

Ja ik maakte een foto van hem met mijn telefoon..Ik vond tokyo trash baby en love on sunday zo cool dat ik een foto van hem moest maken. Ik weet alleen niet of hij het na mijn vraag om de handtekening nog op prijs stelde. Misschien zag hij me ook wel als een obsessieve vrouw?

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5736 votes

Ik kon uiteindelijk niet. Ik moest naar Rotterdam. Is jammer.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Leuke reacties zeg, daar doen we het voor!

Hoop aardige MM'ers gesproken, waarvan Yak, Linn, BoordAppel en wolfmanrene 'nieuw' voor mij waren. Meestal korte gesprekjes tussen het rondrennen door, maar dat haastige hoort er een beetje bij natuurlijk.

En helemaal geweldig om samen met Hiroki aan de noodlebar een verjaardagskaartje te schrijven voor m`n vriendinnetje die tijdelijk in Kopenhagen studeert Zondagavond ook nog met alle gasten uit eten geweest, inclusief 'Japanese ending ceremony'.

Zeldzaam hoogtepunt, ook al door Yak genoemd: Hiroki die spontaan een taart kocht voor onze jarige tolk/filmwetenschapper/gast Aaron Gerow, een korte speech in komisch Engels op een bierviltje voorbereidde en vervolgens de complete zaal aan het zingen kreeg.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Wauw, die laatste anekdote is wel heel erg prachtig . Krijg spontaan zin om volgend jaar ook maar eens langs te komen.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

danuz wrote:

Was jij degene die bij de deur kaartjes scheurde, Goodfella? (Vrijdag)

Zou zomaar kunnen, haha, geen idee meer wat/waar ik toen precies uithing, kaartjes zijn volgens mij bijna door iedereen wel gescheurd

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Aha, volgens mij was jij degene die 2 plekken links naast me zat tijdens Mirrored Mind. Moest een plek voor je vrijhouden

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Hahaha, serieus?? Wat een toeval!

`t was stoel nummer 10 toch, helemaal aan de buitenkant

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.