- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Onterechte Oscarwinnaars
Onterechte Oscarwinnaars
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
De grootste rapper blijft natuurlijk deze meneer
.
(verslikt zich)
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Haha, ik had al een reactie van jou verwacht
.
Tim Burton
-
- 112 messages
- 51 votes
Halle Berry voor Monster's Ball!!!!!!!!!!!!!!
spuit11
-
- 247 messages
- 365 votes
Met de oscar van Halle Berry ben ik het volkomen mee eens, zwaar onterecht. Verbaas me toch enigzins dat ik nergens de onterechte oscar van Gwyneth Paltrow lees, had natuurlijk Cate Blanchett moeten zijn.En de oscar van Roberto Benigni was ook wat overdreven, Edward Norton had hem ook wel verdiend voor American History X
Tim Burton
-
- 112 messages
- 51 votes
Zeker weten dat Edward Norton er één had moeten winnen voor American History X!!!!!
spuit11
-
- 247 messages
- 365 votes
Gisteren Training day gezezien en in mijn ogen kan Denzel Washington ook aan het lijstje met namen worden toegevoegd. Hij kon me niet echt overtuigen als bad-guy
E V
-
- 1105 messages
- 3048 votes
Halle Berry voor Monster's Ball!!!!!!!!!!!!!!
Ik vind Halle Berry geweldig goed acteren in Monster's Ball.
Haar beste film tot nu toe.
spuit11
-
- 247 messages
- 365 votes
Ik vind Halle Berry geweldig goed acteren in Monster's Ball.
Haar beste film tot nu toe.
Waarschijnlijk wel haar bste rol, maar dat wil dan nog niet zeggen dat ze daarvoor een oscar verdient. Zo vond ik Nicole Kidman in Moulin Rouge en ook Judi Dench beter
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
1977 : Annie Hall
Hoe is het mogelijk 
as
-
- 3548 messages
- 5932 votes
Gladiator: geen oscarwaardig materiaal (Oscar is zowiezo bullshit)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
(Oscar is zowiezo bullshit)
Helemaal mee eens.
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13393 votes
Bij de afgelopen Oscars vind ik dat Sideways had moeten winnen. MDB is een goeie film, maar haalt het niet bij Sideways.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Tja als we zo gaan beginnen ken ik er ook nog wel een paar :
Fargo (ipv The English Patient)
L.A. Confidential (ipv Titanic)
The Pianist (ipv Chicago)
Moulin Rouge, LOTR, In the Bedroom of Gosford
Park (ipv A Beautiful Mind)
Traffic (ipv Gladiator)
La Vita E Bella of Saving Pvt. Ryan (ipv Shakespeare in Love)
Pulp Fiction of The Shawshank Redemption (ipv Forrest Gump)
Goodfellas (ipv Dances With Wolves)
En dan zijn dit alleen de Best Picture winnaars van de laatste pak weg 15 jaar. De lijst wordt naar mate er langer terug gegaan wordt en er meer categorieën bijkomen alleen maar langer .
Kabukiman
-
- 414 messages
- 75 votes
En als het incestueuze wereldje dat Hollywood heet nu gewoon de ECHTE independents zouden laten meedoen en EERLIJK zouden stemmen (waarbij hele armen niet langer in bepaalde konten moeten verdwijnen), dan zouden verreweg de meesten die zich nu oscarwinnaar mogen noemen geen schijn van kans meer maken.
as
-
- 3548 messages
- 5932 votes
Wel Oscarwaardig materiaal dus 
Zo had ik het nog niet bekeken.
as
-
- 3548 messages
- 5932 votes
Wel Oscarwaardig materiaal dus 
Zo had ik het nog niet bekeken.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Jim Carrey wordt strak genegeerd door de Oscars ondanks Eternal Sunshine of the Spotless Mind en The Truman Show.
Verder vind ik noet dat Adrien Brody (voor The Piantist) van Nicolas Cage (voor Adaptation) had moeten winnen .
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Anders ik wel... en als het Brody niet was geworden dan toch nog liever Daniel-Day Lewis voor Gangs of New York of Jack Nicholson voor About Schmidt.
V
-
- 8369 messages
- 3362 votes
Eens wat betreft Jack Nicholson. Wat een prachtrol vertolkt hij toch in About Schmidt!!! 
bebdn
-
- 1884 messages
- 1148 votes
2003:Sean Penn- Bill Murray: lost in translation
2003:C.Theron -Naomi Watts: 21gr
2002:Kidman- Watts: MD (was zelfs niet geselecteert)
2001:No man's land-Amelie
2002:Nowhere in Africa-Hero
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Hoe kon een film als Shakespeare in Love in nou winnen van een Saving Private Ryan, The Truman Show en The Big Lebowski (niet allemaal genomineerd, maar wel van hetzelfde jaar). De meest onterechte oscarwinnaar ooit moet wel Estelle Parsons zijn voor Bonnie & Clyde. Vreselijk irritante rol.
Ook vreemd: de muziek van Once Upon a Time in the West en The Good, the Bad & the Ugly is niet genomineerd.
kimde
-
- 54 messages
- 10 votes
American beauty.....
Wat een rotfilm zeg...en krijgt nog een oscar voor beste film ook *schock*
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Vond ik zelf ook niet zo'n leuke film, maar de oscar voor Kevin Spacey voor die film was wel terecht!
kimde
-
- 54 messages
- 10 votes
Vond ik zelf ook niet zo'n leuke film, maar de oscar voor Kevin Spacey voor die film was wel terecht!
maakt niet uit wat spacey doet....al zijn rollen zijn een oscar waard...dus ook deze..... 
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Een briljante film, zeg even bij de film zelf wat je er niet goed aan vond dan Kimde.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Kimde zegt toch niet dat ze de film niet goed vind. Dat was ik. Ik heb meerdere reacties geplaatst bij de film zelf, dus om hier te posten waarom ik 'm niet zo goed vond lijkt me wat overbodig.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Kimde zegt het ook hoor...