• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.069 votes
Profile

Onterechte Oscarwinnaars

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Apocalypse now kwam toch uit '79.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Kai schreef:

Apocalypse Now kwam toch uit '79?

Angie

• 320 messages
  • 33 votes

[quote]Chainsaw schreef:

Eminem met z'n nummer Lose Yourself uit 8 Mile.

Eminem is zo een overschatte zanger/rapper

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Lose Yourself is een terechte winnaar. Een van zijn beste nummers.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Precies. Een meer terechte winnaar kan ik me niet bedenken, een track die onderdeel uitmaakt van de film, die de film IS. In plaats van een flauw zangeresje die wat vage liefdesmeuk zingt, wat in de verste verte niet met de film te maken heeft.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Maar de relatie met de film is het criterium toch niet? Het gaat bij de oscars toch puur om het nummer an sich? (wat hoogst subjectief is natuurlijk, maar dat geldt voor alle oscars)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Queto Yurlunyur wrote:

Het gaat bij de oscars toch puur om het nummer an sich?

Is dat zo?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik moet Jordy hier bij gelijk geven, alhoewel ik alsnog het nummer waardeloos vind

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Je hebt inderdaad gelijk, "The measure of the work's qualification shall be its effectiveness, craftsmanship, creative substance and relevance to the dramatic whole." (bron).

Mischa

• 601 messages
  • 2426 votes

BoordAppel wrote:

Lose Yourself is een terechte winnaar. Een van zijn beste nummers.

Helemaal mee eens.

En Art, bij een wip met de juiste mensen denk ik aan knappe actries die niet kunnen acteren. Halle Berry is dan een goeie, maar ook Sally Field past(e) in dit plaatje

Angie

• 320 messages
  • 33 votes

is dat waar van halle berry dan?? kan me het eigenlijk niet voorstellen....

Mischa

• 601 messages
  • 2426 votes

Nee, dat zeg ik ook niet expliciet. Ik kan me alleen wel voorstellen dat er in het verleden mensen zijn geweest die het lot een handje hebben geholpen.

sn@ke

• 2077 messages
  • 888 votes

Zonder enig bewijs is dit weer een loos argument. Toegeven dat iemand daadwerkelijk goed speelt in film , ook al is die persoon niet je favoriete acteur-actrice ( zacht uitgedrukt) , is soms moeilijk zo te zien.

Mischa

• 601 messages
  • 2426 votes

sn@ke wrote:

Zonder enig bewijs is dit weer een loos argument. Toegeven dat iemand daadwerkelijk goed speelt in film , ook al is die persoon niet je favoriete acteur-actrice ( zacht uitgedrukt) , is soms moeilijk zo te zien.

Over de loze argument heb je an sich gelijk. Desalniettemin ben ik ervan overtuigd dat sexuele diensten je in je plek als Hollywood absoluut verder helpen. Het boek 'American Rhapsody' van Joe 'Basic Instinct' Eszterhas geeft hier een aardig beeld van.

De bewering (althans, ik meen dat je dat beweert) dat ik argumenten zoek om niet te hoeven toegeven dat een matig speler gewoon goed heeft gespeeld slaat nergens op. Ik vind gewoon dat ze slecht spelen. punt.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Angie wrote:

is dat waar van halle berry dan?? kan me het eigenlijk niet voorstellen....

Halle Berry was meer een politiek correcte winnaar net als Denzel Washington voor Training Day hetzelfde jaar...

Ik vond het maar vervelend dat die Lord of the Rings kabouterfilm in 2003 zoveel prijzen naar zich toe trok. Als een soort goedmakertje voor de eerste twee delen.

Belachelijk.

Die hele trilogie had trouwens een miniserie moeten zijn (maar ja, dan trek je er een fractie van de inkomsten uit natuurlijk).

Verder reik ik de CP Debielenprijs uit aan degene die in 2002 "A Beautiful Mind" voordroeg voor een Oscar. Die film was flut en alles was beter geweest dan dat.

Angie

• 320 messages
  • 33 votes

[quote]

(quote)

Zucht- weer iemand die de film niet heeft begrepen

(quote)

daar ben ik het wel met je eens, ze hadden bij die andere twee de oscars al moeten winnen

GFM

• 1116 messages
  • 1536 votes

neo wrote:

Halle Berry was meer een politiek correcte winnaar net als Denzel Washington voor Training Day hetzelfde jaar...

Helemaal mee eens!! En dan die jankbakkenreactie van Halle tijdens haar speech, bahbahbah!!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Angie wrote:

Eminem is zo een overschatte zanger/rapper

Overschat is hij zeker niet. Hij is lyrisch zo talentvol en zijn freestyle capaciteiten zijn een echte gave. Hij lijkt misschien overschat omdat iedereen met hem wegloopt omdat hij zo commercieel is en veel luisteren zijn muziek die nog niet eens iets af weten van de hiphop cultuur. Door zijn commercialiteit lijkt hij overschat. Em blijft de grootste rapper ooit naar mijn mening. Ik ben al fan van hem sinds zijn album 'Infinite' al is het heel frustrerend dat je nu iedereen het hoort draaien. Als je nog niet onder de indruk bent van zijn werk van nu probeer maar eens wat underground mixtapes te achterhalen van hem, magistraal!

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Naomi Watts schreef:

Door zijn commercialiteit lijkt hij overschat.

Em blijft de grootste rapper ooit naar mijn mening.

Over overschat gesproken.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Em is een erg goede rapper maar de beste ooit is idd een beetje overdreven.

GFM

• 1116 messages
  • 1536 votes

Em heeft wel het grootste succes ooit, of hij daarmee de beste rapper ooit is dan gaat het over smaak, en over smaak.........

Angie

• 320 messages
  • 33 votes

GFM wrote:

Em heeft wel het grootste succes ooit, of hij daarmee de beste rapper ooit is dan gaat het over smaak, en over smaak.........

helemaal mee eens GFM. Helaas worden een aantal "sterren"(bah wat walg ik van dit woord) opgehemeld door... ja door wie, media, medesterren noem maar op en opeens "moet" je diegene gewoon goed vinden, anders spoor je niet. Ik noem zoiets brugklaspolitiek.

Forrest G

• 59 messages
  • 106 votes

Captain Pervert wrote:

Ik vond het maar vervelend dat die Lord of the Rings kabouterfilm in 2003 zoveel prijzen naar zich toe trok. Als een soort goedmakertje voor de eerste twee delen.

Belachelijk.

Die hele trilogie had trouwens een miniserie moeten zijn (maar ja, dan trek je er een fractie van de inkomsten uit natuurlijk).

Verder reik ik de CP Debielenprijs uit aan degene die in 2002 "A Beautiful Mind" voordroeg voor een Oscar. Die film was flut en alles was beter geweest dan dat.

ook al zou ik het nooit zo verwoorden, ook ik vond het meer een goedmakertje, sommige categorien hadden ze echt niet hoeven te winnen (bijvoorbeeld annie lennox? echt niet). En zelfde geldt voor A beautiful mind, er is zo veel beters.

En ook Titanic had van mij niet hoeven te winnen. En Halle Berry was absoluut niet terechte winnares. Bijna alle actrices die genomineerd waren hadden meer recht op die prijs.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eminem's sterkte is vooral zijn originaliteit. Lyrisch is hij perfect maar je ziet Eminem ook niet met Bubblegum clips op tv komen en het standaard BLCS formuletje: Bitches, Liquor, Cars and Sex. Lyrisch denk ik toch dat hij de beste rapper is en zo niet dan zeker wel na de New Yorkse: Notorious Business Instead of Games (B.I.G.)

Mischa

• 601 messages
  • 2426 votes

kos schreef:

(quote)

(quote)

Over overschat gesproken.

Ja, Naomi, ga een heel eind met je mee, maar hierdoor begin ik me af te vragen wat JIJ nu eigenlijk weet van hip-hop

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik heb zelf ambities in de hiphop industrie dus ik durf met genoeg kennis te zeggen dat ik de hiphop cultuur ken. Van 'Adlib' tot Mic sessions, van Slang tot de cultuur, er is genoeg kennis aanwezig dus

Back On Topic

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

De grootste rapper blijft natuurlijk deze meneer .

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zeker wel 1 van de grootste, Na Daylight is het officieel bevestigt.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.