• 177.983 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.103 votes
Profile

Imagine Film Festival

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Alejandro Jodorowsky eregast ...

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Erg cool.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Voor de mensen die al bij voorgaande edities zijn geweest: Hoe zit het met de drukte op het Imagine Film Festival? Ik heb twee vrijkaartjes gewonnen, maar ik kom er nu achter dat je die alleen bij EYE zelf kan omwisselen. Waar ik dus bang voor ben is dat ik daar aankom en de film is uitverkocht en ik voor Jan Lul ben heengereden.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Wisselt per voorstelling, maar zaal 1 is echt heel groot, kan me niet voorstellen dat die helemaal vol zit.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Vraag me af of Willow Creek niet een slap aftreksel is van Blair Witch, toendertijd een geniale film....

Verder spreken de "geesten films" als The Quiet Ones, Oculus of I am a Ghost mij erg aan.

Welke van de vier moet ik zeker gaan zien?

Black Math

• 5430 messages
  • 1753 votes

Worden die "geen voorstelling" plekken in het programma nog ingevuld?

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Zijn volgens mij reguliere voorstellingen van EYE.

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

Geen tickets meer voor Jodorowsky's Dune (op een fatsoenlijk tijdstip), de woensdag is blijkbaar uitverkocht...balen

En zoals de meesten al eerder aangaven, is het programma wel erg uitgesmeerd over de 10 dagen. Nu moet ik bij iedere film 20,- optellen aan reiskosten, omdat er nooit twee films op 1 dag draaien (uit mijn lijst).

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Jodorowsky's Dune is op de woensdag niet uitverkocht, maar kan je alleen als double bill samen met Lynch's Dune kopen. Zie bij de tickets: Imagine presenteert: Dune Double Bill i.s.m. Cinema Egzotik.

Niet erg duidelijk inderdaad, was eerst ook wat verward daarover. Ik twijfel nog of ik die double bill op de woensdag doe of de andere onofficiële double bill op de eerste donderdag met La danza de la realidad. Heb gisteren volgens mij al 9 kaartjes gekocht.

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

Ah...bedankt voor de info. Eens kijken of dat haalbaar is.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

zombie wrote:

En zoals de meesten al eerder aangaven, is het programma wel erg uitgesmeerd over de 10 dagen. Nu moet ik bij iedere film 20,- optellen aan reiskosten, omdat er nooit twee films op 1 dag draaien (uit mijn lijst).

Erg jammer inderdaad. Lijkt wel alsof ze alleen Amsterdammers willen trekken ofzo.

Black Math

• 5430 messages
  • 1753 votes

McSavah wrote:

Zijn volgens mij reguliere voorstellingen van EYE.

Bedankt!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Heb de bevestiging van mijn reserveringen vandaag binnen gekregen

dus de voorpret kan nu helemaal losbarstten

donderdag 10-apr

13:20 +1 Eye2

15:15 Raze Eye2

18:55 La danza de la realidad Eye1

21:45 the brainman Eye2

vrijdag 11-apr

11:30 el desierto Eye2

15:10 thou wast mild and lovely Eye4

17:00 the zero theorem Eye1

zaterdag 12-apr

10:00 belle en het beest Eye1

14:05 enemy Eye1

16:20 ikarie XB1 Eye2

18:15 paterna inverted Eye1

20:30 HAL + garden of words Eye2

zondag 13-apr

10:00 filth Eye1

11:55 ragnarok Eye1

15:55 moebius Eye2

19:55 willow creek Eye1

21:35 why don't you play in hell Eye2

maandag 14-apr

17:00 the wind rises Eye1

dinsdag 15-apr

19:10 verassingsfilm Eye1

21:30 killers Eye1

woensdag 16-apr

15:00 Tombville Eye4

19:25 jodorowski's dune Eye1

21:15 dune Eye1

donderdag 17-apr

15:15 i am a ghost Eye4

17:20 coherence Eye2

21:10 the raid 2 Eye1

vrijdag 18-apr

11:25 the machine Eye4

13:15 escape from tomorrow Eye4

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Opmerkelijk dat ze niet A Field in England van Ben Wheatley vertonen. En ook geen Under the Skin ...

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Mijn programma:

10 april:

17:00 Jodorowsky's Dune

18:55 La Danza de Realidad

12 april:

10:00 Belle en het Beest

14:05 Enemy

17 april:

13:25 Ikarie XB1

17:10 Patema Inverted

19:20 Cheap Thrills

De nieuwe Shinkai is inmiddels een soort traditie van mij bij Imagine, maar helaas draait hij dit jaar nooit als ik kan. Ook jammer dat The Zero Theorem alle twee de keren op een vrijdag draait. Zou je toch meer verspreiden. Moet ik ook missen. Hopelijk komt daar nog eens een reguliere release van.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Ik zit nog steeds in dubio wat ik moet doen. Heb zelf weinig tijd en de (voor mij) slechte programmering helpt ook niet mee.

Malick wrote:

Opmerkelijk dat ze niet A Field in England van Ben Wheatley vertonen.

Gelukkig maar. Wat een flutfilm was dat zeg.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Lefgozer wrote:

Gelukkig maar. Wat een flutfilm was dat zeg.

Nog niet gezien maar het lijkt me sterk dat het een 'flutfilm' is. Ben je bekend met eerder werk van Ben Wheatley? Zo ja, wat vond je daarvan?

Over 'flutfilms' gesproken: Deadly Virtues: Love.Honour.Obey. (Ate de Jong)

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Ik vond het in ieder geval niks. Zie nu dat het een "hate it or love it" film is, zie erg lage, maar ook hoge ratings. Voor de rest heb ik alleen segment U van The ABCs of Death (2012) gezien van Ben Wheatly. Die beviel me uitstekend.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Zijn er nog mensen die naar de Night of Terror gaan?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik ga per dag bekijken of ik tijd/zin heb om te komen. Er zijn wel zo'n 10-12 titels die ik zou willen zien, waarvan Thou Wast Mild and Lovely | Imagine filmfestival mij eigenlijk het meeste trekt.

Gezien de titels zijn de vrijdagen 11 en 18 april voor mij de eerste prioriteit. 12 april heeft ook veel te bieden, maar dan kan ik niet. Ik zal wel zien.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

De 11e staat Thou Wast Mild and Lovely hier. Ziet er toch wel bijzonder fijn gefilmd uit, zelfs in deze tijd. POV van een koe en zo

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Het festival is opeens met een dag verlengd zie ik. Op zaterdag 19 april is er een 'Best of Imagine' dag. De zeven hoogst gewaardeerde en snelst uitverkopende films komen nog een keer extra voorbij. Het exacte programma wordt maandag 14 april bekend gemaakt. Misschien toch naar aanleiding van de kritiek op de programmering?

Nu moet ik toch weer even klagen, want ik vind 14 april best laat om dat bekend te maken. Volgens mij kunnen ze nu wel redelijk inschatten welke films het meeste publiek trekken.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

In 2008 hebben ze iets dergelijks ook gedaan. Toen hadden ze op de laatste dag achtereenvolgens de drie hoogst geëindigde films in de publieksenquête, de winnaars en 2 runners up van de Zwarte tulp en Zilveren Meliès en de drie favoriete films van Phil van Tongeren. Aangezien die films slechts één dag vantevoren bekend waren, liep dat helemaal niet.

Ik zie dat er nu eindelijk één film uitverkocht is. (The Raid 2 op vrijdagavond.)

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

skinny_tie wrote:

Aangezien die films slechts één dag vantevoren bekend waren, liep dat helemaal niet.

Gaan ze nu ook weer krijgen denk ik door de late aankondiging. Mensen die er dan nog op afkomen komen voornamelijk uit Amsterdam lijkt me.

skinny_tie wrote:

Ik zie dat er nu eindelijk één film uitverkocht is. (The Raid 2 op vrijdagavond.)

Pfff, meen je niet?! De enige film waar ik zeker heen wou gaan. Nu moet ik opeens weer naar andere dagen/tijden/films gaan kijken.

Edit: Ik zal wel een zeikerd zijn, maar wat is het weer allemaal omslachtig en onduidelijk aangegeven. Net wilde ik kaartjes bestellen. Ten eerste, wat is bijvoorbeeld een Stadspas? En als het is wat ik denk dat het is, mag dan ook een Stadspas voor een andere stad dan Amsterdam gebruikt worden? Nergens informatie op de website te lezen. Eén van mijn kaartjes wil ik met mijn CJP-pas bestellen, maar na de gegevens ingevuld te hebben klopt mijn CJP-nummer niet volgens Imagine (terwijl ik toch echt het goede nummer heb overgetypt). Het is dat ik gratis kaartjes heb gewonnen en me dus eigenlijk verplicht voel om heen te gaan, maar ik vind het erg raar georganiseerd allemaal. Ben maar van woede uitgelogd. Bestel ze morgen wel ofzo.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Komende vrijdag de 11e gaat lukken, ik heb vier tickets gekocht:

11u30 - El Desierto

13u30 - Escape From Tomorrow

15u10 - Thou Wast Mild and Lovely

17u00 - The Zero Theorem

Zo te zien kom ik bekenden tegen...

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Geef mij maar gewoon een festival die wat compacter is georganiseerd. 1dags, 2daags of 3daags is nog wel te doen. Of als je werkloos bent.

De films die ik wil gaan zien worden vertoond op onmogelijke tijden. Zucht.

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Nee stadspas Amsterdam. En daar moet je 65+ voor zijn.

Lefgozer wrote:

(quote)

Gaan ze nu ook weer krijgen denk ik door de late aankondiging. Mensen die er dan nog op afkomen komen voornamelijk uit Amsterdam lijkt me.

(quote)

Pfff, meen je niet?! De enige film waar ik zeker heen wou gaan. Nu moet ik opeens weer naar andere dagen/tijden/films gaan kijken.

Edit: Ik zal wel een zeikerd zijn, maar wat is het weer allemaal omslachtig en onduidelijk aangegeven. Net wilde ik kaartjes bestellen. Ten eerste, wat is bijvoorbeeld een Stadspas? En als het is wat ik denk dat het is, mag dan ook een Stadspas voor een andere stad dan Amsterdam gebruikt worden? Nergens informatie op de website te lezen. Eén van mijn kaartjes wil ik met mijn CJP-pas bestellen, maar na de gegevens ingevuld te hebben klopt mijn CJP-nummer niet volgens Imagine (terwijl ik toch echt het goede nummer heb overgetypt). Het is dat ik gratis kaartjes heb gewonnen en me dus eigenlijk verplicht voel om heen te gaan, maar ik vind het erg raar georganiseerd allemaal. Ben maar van woede uitgelogd. Bestel ze morgen wel ofzo.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik ga de 18e ook proberen te komen. Der Samurai én The Machine hebben hier beide nog geen handen op elkaar gekregen. Welke raden jullie mij aan dan wel af??

Safaci

• 79 messages
  • 278 votes

Had toch wel graag Engelse ondertitels gewild bij Filth. Dat Schotse gebrabbel was niet te volgen..

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.