- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Imagine Film Festival
Imagine Film Festival
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
maar ik kan me voorstellen dat degene die alleen voor de horror-zonder-gedoe gaan niet heel enthousiast worden, de meeste geselecteerde titels op dat gebied zullen ook buiten het festival nog te zien zijn... maar verbreed die horizon nu eens, pak die kans!
Niet alleen qua 'horror zonder gedoe' maar ook de Science Fiction, Mystery en Thriller line up is erg pover. Waar er elk jaar nog wat commerciele titels tussen zaten is dat dit jaar niet het geval. Kijk hoe vol de zaal vorig jaar zat bij Evil Dead en Maniac. Die bezoekers zal je dit jaar grotendeels moeten missen.
Imagine stond bekend als een festival die voor elk wat wils bood op het gebied van Aninatie, Comedy, Science Fiction, Fantasy, Horror en Thriller maar daar lijkt het dit jaar helaas van af te stappen. Spijtig, want dat gaat veel bezoekers schelen.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Zie, heel veel interessante titels. Moet nu wel eigenlijk langskomen.
Dat gezegd hebbende. Wat een waardeloze dagindelingen. Wordt met het jaar moeilijker om een aantal 'interessante' titels achter elkaar te kijken. En dan ook nog op meerdere dagen slechts twee zalen tot je beschikking hebben. Hoeveel zalen kent het EYE Film Instituut? Dacht toch echt vijf. En waarom slechts twee voorstellingen per film? Je wordt bijna gedwongen om het hele Filmfestival aan te doen ...
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Dacht toch echt vijf.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Jammer dat Jodorowsky niet in het weekend zit. Nou moet ik even afwachten of ik het ga redden, al ga ik er wel alles aan doen. Veel interessants trouwens. Ik ga wellicht het weekend en een of twee avonden.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Dus naast Imagine draait EYE gewoon door met hun reguliere programmering?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ja, dat was vorig jaar ook. Daarom is er ook maar minimaal festival sfeer, naast het feit dat in het café/restaurant aan het IJ sowieso een heleboel publiek komt dat niet voor de film of de tentoonstellingen komt.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Blegh, zondag de 13e ziet er goed uit, maar dat is zo'n lange dag als ik alles wil zien waar ik voor kom (Filth, Moebius, Willow Creek). Ik zie nog wel.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Inderdaad een vrij dramatische programmering. Ik wil eigenlijk naar twee films op één dag (het liefst na elkaar), maar het is erg moeilijk om geschikte films daarvoor te vinden.
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Lijkt mij een heerlijke foute film, maar Ik zie in de programmering Zombeavers niet staan? Draait die niet? Of kijk ik ergens over heen?
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Lijkt mij een heerlijke foute film, maar Ik zie in de programmering Zombeavers niet staan? Draait die niet? Of kijk ik ergens over heen?
De Night of Terror! 
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Voorlopig waarschijnlijk alleen de laatste vrijdag die ik ga vastzetten met Moebius, Zero Theorem en Witching & Bitching. Daarnaast afhankelijk van de omstandigheden nog een of twee avondjes erbij. Jodorowsky double bill erbij zou wel aardig zijn.
calexico
-
- 37 messages
- 573 votes
Ja, dat was vorig jaar ook. Daarom is er ook maar minimaal festival sfeer, naast het feit dat in het café/restaurant aan het IJ sowieso een heleboel publiek komt dat niet voor de film of de tentoonstellingen komt.
Jammer....Terug naar Kriterion! Daar hing toen tenminste wel een festival sfeer. In EYE is de sfeer inderdaad minimaal. Ik heb ook moeite om leuke, op elkaar aansluitende, films te vinden. En al helemaal in het weekend 
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Voorlopig waarschijnlijk alleen de laatste vrijdag die ik ga vastzetten met Moebius, Zero Theorem en Witching & Bitching. Daarnaast afhankelijk van de omstandigheden nog een of twee avondjes erbij. Jodorowsky double bill erbij zou wel aardig zijn.
Zo, die zijn alvast binnen 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
reserveren Cineville vanaf: nog niet bekend
filmliefhebbers (en daarmee trouwe festival bezoekers) worden weer eens beloond...
samen met het feit dat een half uur voor aanvang de reserveringen vervallen en veel voorstellingen binnen 15 minuten op elkaar zijn geprogrammeerd, doet het me echt weer afvragen waarom ze überhaupt de Cineville-service bij het festival willen aanbieden. Doe het dan helemaal niet, dan zijn we van het gedoe af, ipv de trouwe Cineville gebruiker nu maar een beetje lopen te treiteren...
mijn kaarten zijn dus duidelijk nog NIET binnen 
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Ik wilde overigens tot voor kort nog een maandje een Cinevillepas nemen om flink uit te kunnen buiten tijdens Imagine, maar blijkbaar is er een minimum van vier maanden lidmaatschap. Logisch ook wel. Dat i.c.m. de relatief onhandige manier van kaartjes kopen maakte het niet echt de moeite waard.
Emma Elisabeth
-
- 13 messages
- 1135 votes
Hoi Beavis en Montorsi.
Zag dat je niet wist hoe je kaartjes kon reserveren met je Cinevillepas, je kunt dat via de site van EYE doen op Cineville | EYE, het nieuwe filmmuseum - eyefilm.nl.
Het is overigens niet de bedoeling je te pesten, dat het aanschaffen van een kaartje met je Cinevillepas anders is dan gewone verkoop is logisch. Als je in 1x 30 kaartjes zou kunnen kopen werkt dat misbruik (kaartjes uitdelen aan je vrienden of niet op komen dagen) in de hand. Het is bij Cinevillekaartjes ook in de bioscoop niet mogelijk meer dan anderhalf uur tevoren een kaartje te halen, om die reden.
Daarnaast is het niet vanzelfsprekend dat bij een festival je pas geldig is. De pas geldt in principe voor alle reguliere voorstellingen van de deelnemende theaters, bij festivals verschilt het per keer. Gelukkig is hij bij Imagine wel geldig. Have fun!
Emma
reserveren Cineville vanaf: nog niet bekend
filmliefhebbers (en daarmee trouwe festival bezoekers) worden weer eens beloond...
samen met het feit dat een half uur voor aanvang de reserveringen vervallen en veel voorstellingen binnen 15 minuten op elkaar zijn geprogrammeerd, doet het me echt weer afvragen waarom ze überhaupt de Cineville-service bij het festival willen aanbieden. Doe het dan helemaal niet, dan zijn we van het gedoe af, ipv de trouwe Cineville gebruiker nu maar een beetje lopen te treiteren...
mijn kaarten zijn dus duidelijk nog NIET binnen
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Dank Emma
Ben er zeker van dat ik fun zal hebben, dat is vorig jaar, met Cineville, tenslotte ook gelukt
En ik ben bekend met en snap de verschillende reguleringen allemaal wel, maar een beetje meedenken (of wel qua programmering, dan wel doordat het als festival-uitzondering mogelijk gemaakt wordt dat iemand per dag voor de voorstellingen die hij wil bezoeken zijn kaarten in 1x af kan afhalen) zou het allemaal wel een stuk minder frustrerend maken. Ik heb nu in mijn programma-plan al grote gaten laten vallen ivm met het tussentijds ophalen van kaarten, die anders gewoon met films gevuld zouden zijn...
D-ark
-
- 1755 messages
- 420 votes
Inland Rabbit is wat sloom met kaartjes(heh) maar ik heb voor de zondag al tickets voor Moebius, Capsule en Willow Creek(benieuwd wat bobcat goldwaith nu weer uit zijn mouw schudt). Grote kans dat daar ook nog filth bij komt maar die draait nogal vroeg..., bij cosmos ben ik denk ook wel aanwezig.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Zag dat je niet wist hoe je kaartjes kon reserveren met je Cinevillepas, je kunt dat via de site van EYE doen op Cineville | EYE, het nieuwe filmmuseum - eyefilm.nl.
zojuist ook eindelijk bericht terug van EYE:
"Bedankt voor je interesse in het Imagine Film Festival. De kaartverkoop is weliswaar al gestart, maar cineville-reserveringen voor voorstellingen van dit fesitval kunnen echter pas vanaf 28 maart bij ons gedaan worden. Wij hebben dan namelijk pas toegang tot het kaartsysteem van Imagine. Dit betekent dat u vanaf 28 maart weer een reservering kan plaatsen bij ons, want deze reservering kunnen wij nu niet verwerken."
dat gaat toch gewoon kopen worden dan, missie geslaagd hoor Cineville...
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Zou dat echt nodig zijn beavis? Ik heb op Imagine weinig volle zalen meegemaakt, en iedereen met Cineville zal wel tot de 28e wachten.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Miyazaki krijgt een zaal altijd wel vol, maar voor de rest heb je wel gelijk. Zeker zaal 1 is aan de grote kant voor een gemiddelde Imagine film (maar laat ik daarbij gelijk zeggen dat ik niet meedoe aan de negatieve verhalen over weinig sfeer in EYE. Beste filmhuis van Nederland zonder twijfel, en de ideale plek voor een festival. Bij Kriterion was er alleen buiten op de stoep nog plaats als je een gesprek met iemand wou hebben
)
Emma Elisabeth
-
- 13 messages
- 1135 votes
Hmm, jammer, dit werkte vorig jaar wel. Er is inmiddels contact opgenomen met Imagine om dit helderder op hun site te vermelden. Wil je absoluut zeker zijn van een kaartje voor een bepaalde voorstelling, dan zul je die inderdaad moeten kopen. Toegang tot festivals is als gezegd een extra en altijd anders, het moet afgestemd worden tussen het theater en festival. Maar bij de meeste voorstellingen kun je gewoon nog terecht, ook na de 28e.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
kaarten voor Moebius, Capsule en Willow Creek binnen! Toch wel een leuk dagje.
D-ark
-
- 1755 messages
- 420 votes
Ik raad iedereen trouwens van harte aan om Willow Creek te kijken, gemaakt door Bobcat Goldwaith die zwart komische pareltjes als worlds greatest dad, God Bless America en ubercult film Shakes The Clown maakte. Fake-docu over bigfoot met zogenaamde found footage, ziet er erg goed uit.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Iemand een voorgevoel wat de verrassingsfilm van 2014 wordt?
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Filth draait werkelijk op een vreselijk tijdstip. Zondag om 10 uur.
Wat gaat er dan door het hoofd van de programmeur vraag ik me dan af. Dat is nou niet bepaald een film om eens lekker op de zondagochtend mee te pikken. Overigens vind ik dat er genoeg interessante films draaien, ze draaien me alleen te weinig en op (voor mij) klote tijdstippen.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Richard Aoyade's The Double - gebaseerd op het gelijknamige boek van Dostojevski en het script is naast Aoyode geschreven door Avi Korine - schijnt ook spoedig aangekondigd te worden. Ga dan wel dit jaar. Als de playtimes gunstig gezind zijn.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
slechte vervanging dan, The Double is de veel interessantere film, waarschijnlijk
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Spijtig. En ik maar wachten op de aankondiging van The Double haha. Als je 'm dan vervangt dan maar door Enemy, lijken in hun premise enorm op elkaar. Alleen heb ik Enemy al gezien, helaas.