• 178.087 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.459 votes
Profile

Imagine Film Festival

Number23

• 8638 messages
  • 5678 votes

Damn wanneer komt hier meer feedback van users die geweest zijn?? Ben reuze benieuwd

Brimmi

• 344 messages
  • 1362 votes

Ik ben nog niet naar een film geweest, maar heb wel de masterclass van storyboard-artist Jim Cornish meegemaakt. Was leuk!

Number23

• 8638 messages
  • 5678 votes

Zit eraan te denken om vrijdag 27 april te gaan en dan ligt mijn interesse bij de volgende films:

13.50 - 15.30 Lobos de Arga

15.50 - 17.35 Revenge: A Love Story

17.50 - 19.50 Detective Dee and the Mystery of the Phantom Flame

20.00 - 21.45 The Raid

21.50 - 23.15 Beast (als het meezit)

Trouwens zijn de tijden een beetje betrouwbaar??

calexico

• 37 messages
  • 573 votes

Ben gisteren naar mijn 1e film van dit jaar geweest: the European Short Films # 1. Was wel aardig, niet echt top. Het voordeel is natuurlijk wel als er een tegenvaller tussenzit, dat het dan in elk geval niet lang duurt

Helaas werd de voorstelling wel gehinderd door wat technische mankementen. De animatie van een paar minuten werd toch meerdere malen een aantal seconden onderbroken door een zwart beeld. Niet echt lekker als het filmpje maar 3 minuten duurt...

Vanmiddag om 16.00 uur naar The Raid. Ik heb me in tijden niet zo op een film verheugd! Wat een gemiddelde heeft ie tot nu toe zeg!

Verder nog op dinsdag de 24ste naar Lobos de Arga en Juan de los Muertos. Donderdag de 26ste naar A Lonely Place to Die en zaterdag de 28ste naar The Incident, Scabbard Samurai en der Sandmann.

Enne...Number 23, de tijden zijn wel betrouwbaar hoor. Alleen die masterclass van gisteren begon wat later, maar daar stond ook een behoorlijke rij voor.

calexico

• 37 messages
  • 573 votes

Number23 wrote:

Zit eraan te denken om vrijdag 27 april te gaan en dan ligt mijn interesse bij de volgende films:

17.50 - 19.50 Detective Dee and the Mystery of the Phantom Flame

20.00 - 21.45 The Raid

21.50 - 23.15 Beast (als het meezit)

Trouwens zijn de tijden een beetje betrouwbaar??

Ik heb gisteren kaarten gereserveerd voor zaterdag de 28ste en daar zag ik dat the Raid voor vrijdag de 27ste uitverkocht is. Ik zou voor de zekerheid even checken, maar ik vrees dat je pech hebt...

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Ik loop er vandaag en morgen rond, ga in ieder geval proberen Saya-zamurai en Momo te zien. Tot daar.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Brimmi wrote:

Ik ben nog niet naar een film geweest, maar heb wel de masterclass van storyboard-artist Jim Cornish meegemaakt. Was leuk!

The Raid was alvast super vet! Lekker sfeertje, beetje stomme DJ beneden bezig maar dat mocht de pret niet drukken van een bijna perfecte actiefilm.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Wat was er stom aan de dj? Als je The Man With the Red Face van Laurent Garnier draait ben je cool in mijn boekje. Fijne houseplaatjes-dj voor op de achtergrond.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Hoorde het alleen in de zaal tijdens de film. Dan ben je minder oke in mijn boekje.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

... en als je niet verder komt dan dat soort plaatjes van Laurent Garnier hoef je voor mij ook al niet op te dagen

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Had al zo'n gevoel dat jij daar op zou reageren.

calexico

• 37 messages
  • 573 votes

Vandaag the Raid gezien. Geweldige film! En de film begon 16.03 uur ( even voor Number 23 )

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Vast een kleine tussenstand

01 - 4,0* - The Raid (2011)

02 - 4,0* - The Incident (2011)

03 - 3,5* - The Divide (2011)

04 - 3,5* - Beyond the Black Rainbow (2010)

05 - 3,0* - Let's Go! (2011)

06 - 3,0* - Eurocrime! The Italian Cop and Gangster Films That Ruled the '70s (2011)

07 - 2,5* - Children Who Chase Lost Voices from Deep Below (2011)

08 - 1,5* - The Raven (2012)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

De nieuwe top 3 tussenstand van de publieksprijs:

1) The Raid 9,28

2) Iron Sky 8,65 en nieuwkomer

3) The Woman 8,56

Bron: Twitter

Number23

• 8638 messages
  • 5678 votes

Moeilijk. Ben nu kaartjes voor komende vrijdag aan het bestellen, maar ik moet ook rekening houden met het feit dat ik 2 vouchers heb die op mij liggen te wachten daar. Stel dat ik daar op vrijdag aankom en ik wil de vrijkaartjes inwisselen voor 2 avond-films en die zijn dan uitverkocht, wat dan??

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Als je in de gelegenheid bent eerder langs te gaan, zou dat handig zijn.

Dan kan je de vouchers omwisselen voor kaartjes voor films op vrijdag.

En dan ben je niet meer afhankelijk van de beschikbaarheid op de dag zelf.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Had wel verwacht dat The Woman hoge ogen zou gooien. Gisteren naar El Gato Desaparecido geweest, nu al totaal vergeten. Beetje een nietszeggend filmpje. Vanavond naar The Night of Terror!

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Tussenstand:

01 - 4.0* - Babycall

02 - 3,5* - Beyond the Black Rainbow

03 - 3,5* - Beast

04 - 2,5* - Absentia

05 - 2,0* - El Gato Desaparece

jacdewit

• 16 messages
  • 0 votes

Absentia

Nog een geslaagde horror die te zien is op Imagine.

zie: b-film

Absentia is gemaakt voor weinig geld. Speelfilms maken met weinig geld kan tot twee zaken leiden. De beperkte middelen zorgen er voor dat een film niet te pruimen is. Een goede filmmaker wordt door weinig beschikbaar geld gedwongen creatief te zijn. Weinig geld is dan opeens een voordeel en er zijn titels in de filmgeschiedenis waar het beperkte budget leidde tot waanzinnige inkomsten. El Mariachi, The Blair Witch Project, Paranormal Activity; de makers zitten nog steeds op rozen.

Behalve slim omgaan met weinig geld, moet een filmmaker natuurlijk wel beschikken over een goed idee en een goed scenario. Regisseur Mike Flanagan van Absentia heeft wat dat betreft wat goeds in handen. Reuze origineel is het verhaal niet. Na zeven jaar onvindbaar te zijn duikt opeens de man van een vrouw-in-verwachting op. Het gaat duidelijk niet goed met hem en een mysterieus tunneltje lijkt daar iets mee te maken te hebben. Deze man treft het ook thuis niet. Zijn vrouw heeft hem net formeel doodverklaard en zij is in bezit van het in Amerika daarvoor gebruikelijke formulier met stempel: ‘Absentia’. Een zus met een drugsverleden lijkt soelaas te bieden.

Zeventig duizend euro had Flanagan tot zijn beschikking. Dat bedrag gaat hij ruim- en ruimschoots terug verdienen al zal zijn film niet zo succesvol worden als de drie hierboven beschreven titels. Succesvol is ‘ie wel, de film won onder andere prijzen op het Fargo en het Phoenix filmfestival. Ook op Imagine zal Absentia het goed doen. Het inventieve – soms out-of-focus – camerawerk, het goede intense spel en de stevige schrikmomenten houden de genreliefhebber bij de leest.

JdW

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Ik ga zo meteen naar mijn eerste NoT. Benieuwd of het iets voor mij is

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

Tot nu toe een erg geslaagd festival. Ein-de-lijk The Raid gezien, wat een orgie van geweld!!!

1. The Raid.

2. Iron Sky.

3. Scabbard Samurai.

4. The Divide.

5. Eurocrime!

Alleen Beyond the Black Rainbow nog.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Nieuwe tussenstand:

01 - 4.5* - The Cabin in the Woods

02 - 4.0* - Babycall

03 - 3.5* - Beyond the Black Rainbow

04 - 3.5* - Inbred

05 - 3.5* - Beast

06 - 2.5* - Absentia

07 - 2.0* - El Gato Desaparece

08 - 2.0* - [REC] 3

09 - 2.0* - Juan de los Muertos

Number23

• 8638 messages
  • 5678 votes

Donderdag 26 april

14.00 - 15.40 A Lonely Place to Die

16.00 - 17.55 Los Ojos de Julia

17.50 - 19.25 Iron Sky (optioneel)

20.00 - 21.30 Extraterreste

22.00 - 23.35 Juan de los Muertos

Vrijdag 27 april

17.50 - 19.50 Detective Dee and the Mystery of the Phantom Flame (optioneel)

20.00 - 21.40 Babycall

21.50 - 23.15 Beast

Edit: de begintijden van Julia en iron Sky lopen trouwens over elkaar heen, daar klopt toch iets niet. Het is in dezelfde zaal, hoop wel dat ik mijn blaas even mag legen tegen die tijd

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Iron Sky moet je ook snel voor zijn, bijna uitverkocht alweer (kwamen gister extra kaarten voor beschikbaar). De film is overigens compleet uit de top 3 nu: The Woman en Letter to Momo op nummer 2 en 3.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Leuk om te zien dat The Woman geapprecieerd wordt. Toch een atypisch filmpje.

Number23

• 8638 messages
  • 5678 votes

Prudh wrote:

Iron Sky moet je ook snel voor zijn, bijna uitverkocht alweer (kwamen gister extra kaarten voor beschikbaar). De film is overigens compleet uit de top 3 nu: The Woman en Letter to Momo op nummer 2 en 3.

Oei die wilde ik gebruiken voor mijn voucher

Nou jah er is niet echt nood bij, lijkt me wel een leuke (op een foute manier) film. Als het uitverkocht is, is het zo. Dan ren ik gewoon Harold's Going Stiff binnen.

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

Na aanleiding van wat wordt die Sp!ts Silver Scream Awards vergeven? Zie namelijk een ranglijst staan, maar staat nergens naar waaruit die is samengesteld.

Stemmen die men kan geven na het zien van de film ofzo? Krijg je een stem kaartje? Of?

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Stemkaartje idd.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.