- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Imagine Film Festival
Imagine Film Festival
gorelover
-
- 487 messages
- 278 votes
Hoop dat de films voor night of terror een beetje de moeite waard zijn.
Na vele vele jaren andere verplichtingen ben ik dat weekeind vrij.
Hoop op ultra goor 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Programma is 4 april online (als ik het goed begrijp).
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Beyond the Black Rainbow werd door twee van de drie programmeurs afgekeurd, maar het enthousiasme van de derde was zo overtuigend dat de andere twee toch overstag gingen. Klinkt als een film die thuishoort op Imagine 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Alle Imagine 2012 films op een rij:
Momo e no Tegami (2012) (A Letter to Momo)
Beyond the Black Rainbow (2010)
Hoshi o Ou Kodomo (2011) (Children Who Chase Lost Voices from Deep Below)
Corman's World: Exploits of a Hollywood Rebel (2011)
Di Renjie (2010) (Detective Dee and the Mystery of the Phantom Flame)
Eddie: The Sleepwalking Cannibal (2011)
Eurocrime! The Italian Cop and Gangster Films That Ruled the '70s (2011)
Tjorven och Skrållan (1965) (Samen op het Eiland Zeekraai)
Jianyu (2010) (Reign of Assassins)
Fuk Sau Che Chi Sei (2010) (Revenge: A Love Story)
Saya-zamurai (2011) (Scabbard Samurai)
Choi-jong-byeong-gi Hwal (2011) (War of the Arrows)
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Wel jammer dat er geen nieuwe Wingard tussenzit, genoeg keuze.
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Wil proberen deze te bezoeken, zien of dat gaat lukken qua tijd/geld. In ieder geval moet ik de nieuwe Boe zien en The Raid in de bios is een must, en de rest eigenlijk ook..
Beast (2011)
Love (2011)
Saya-zamurai (2011)
Serbuan Maut (2011)
[REC] 3 Génesis (2012)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Drie tickets besteld voor zondag 22 april. De enige dag dat er meerdere films draaien die ik graag wil zien. De rest laat ik er denk ik maar bij zitten (Letter to Momo, Vampire, etc).
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Zal ook even mijn lijstje posten. Beast, Bellflower en The Raid draaien allebei niet als ik er ben of dan moet ik noodgedwongen een keuze maken. Had die graag willen zien maar gelukkig gaat die laatste wel deze zomer draaien in de bioscoop. Moet alleen nog Elena (Andrei Zvyagintsev) - als dat mogelijk is - nog ergens inplannen. 
Vrijdag 20 april:
Filmbeurs (Den Bosch | 10.30 - )
Las acacias (LAFF | Utrecht) (17.45 – 19.20)
Scabbard Samurai (22.00 - 23.50)
Zaterdag 21 april:
Taxi Driver (EYE Film Institute) (10.30 - 12.30)
Beyond the Black Rainbow (14.10 - 16.05)
Lobos de Arga (18.30 - 20.10)
Harold's Going Stiff (21.00 - 22.20)
Revenge: A Love Story (22.30 - 00.15)
Zondag 22 april:
Children Who Chase Lost Voices from Deep Below (15.50 - 17.50)
Babycall (18.00 - 19.40)
Iron Sky (19.50 - 21.25)
Maandag 23 april:
The Woman (13.50 - 15.30)
With Great Power: The Stan Lee Story (16.10 - 17.35)
A Letter to Momo (17.50 - 19.55)
[REC]³ (20.00 - 21.30)
Lovely Molly (21.50 - 23.30)
Dinsdag 24 april:
Vampire (14.00 - 16.00)
Juan de los muertos (17.50 - 19.25)
Love (19.50 - 21.25)
En nu tijd om te zeiken! Het is een krankzinnig slechte programmering waar ze je bijna dwingen om gaten te vullen met 'dubieus spul'. Daarvoor vertrouw ik de programmering van Filmfestivals allang niet meer. Ik ga gewoon naar de films die ik van te voren wou zien en een paar omdat ik met iemand samen ga. Daarbij zijn er vreselijk veel overlappingen of pauzes van nog geen vijf minuten waardoor je gehaast te werk moet gaan en dus alles maar moet accepteren...
Zo kun je op de eerste zaterdag na Beyond the Black Rainbow niet naar A Letter to Momo omdat het een het ander overlapt. En dus moet je een keuze maken. Wie verzint dat? Ik bedoel op het IFFR maakt dat niet uit - daar draaien ze in meer dan 10 / 15 zalen - maar op het AFFF mag je blij zijn met twee / drie zalen. Dan zorg je op z'n minst voor een pauze van een kwartiertje tussen ieder blok. Of ben ik de enige die dat ziet en zich daaraan stoort?
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Vind de programmering inderdaad ook niet al te best. Op vrijdag 27 april wil ik bijvoorbeeld graag Vampire en The Raid zien, maar dan moet je hopen dat Vampire meteen begint en The Raid wat later start. Heb in ieder geval zeven kaartjes gekocht en gelukkig toch aardig wat films die ik graag wil zien kunnen inplannen.
woensdag 25-4:
13:50 Love
17:50 Beyond the Black Rainbow
19:50 Children Who Chase Lost Voices from Deep Below
(22:10 Father's Day)
vrijdag 27-4:
14:00 Let's Go!
15:50 Crawl
20:00 The Raid
21:50 Beast
Twijfel nog over Father's Day. Wordt een beetje aan de late kant, dus denk het niet.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Zelfde lijstje als McSavah, met als uitzondering Revenge: A Love Story ipv Crawl.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Deze drie even genomen voor nu. Rec3, Juan de los Muertos, Beast, Inbred wil ik ook nog wel zien maar komen vooralsnog niet uit. Maar The Raid was DE film die ik moest zien en die ga ik zien!
The Raid
Beyond the Black Rainbow
The Raven
Iemand een ideetje voor de Sneak?
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Rec3, Juan de los Muertos, Beast, Inbred wil ik ook nog wel zien maar komen vooralsnog niet uit. Maar The Raid was DE film die ik moest zien en die ga ik zien!
Idem dito, alleen heb ik tickets voor:
-Eurocrime! The Italian Cop and Gangsterfilms That Ruled the '70s
-Iron Sky
-The Raid
-Scabbard Samurai
-Beyond the Black Rainbow
En misschien ga ik 'The Night of Terror' maar weer eens proberen (for good old times sake).
groente12
-
- 315 messages
- 0 votes
Deze ga ik zeker checken:
The Raid
Scrabbard Samurai
A letter to momo.
Children Who Chase Lost Voices from Deep Below
Revenge: A Love Story
[REC]³
War of the Arrows
jacdewit
-
- 16 messages
- 0 votes
The Woman, de – te verwachten – winnaar van Imagine ‘12
van: http://b-film.nll
Ooit was The Night of Terror het huis van horror en b-film. Twee nachten gillen, krijsen en schuttingtaal roepen. Velen hebben er goede herinneringen aan. De nacht bestaat nog steeds, maar is opgegaan in een festival dat sinds enkele jaren Imagine heet. De bezoeker moet zich behalve vermaken, kennelijk ook ‘verbeelden’. Dat was nu juist niet nodig bij het ‘in your face’-werk dat te zien was tijdens The Nights of Terror. Nu gaat men op chique. B-film.nl zou afhaken als het programma guilty pleasures zou ontberen. Dat doet het gelukkig niet.
Het Australische The Woman van Lucky McKee is zo’n guilty pleasure en mogelijk nu al uit te roepen als pittigste film van Imagine. The Woman draaide ook tijdens het laatste Sundance Festival. Een deel van het publiek wist niet wat ze met de film aan moest en de zalen liepen bijkans leeg. Dat leek balen voor McKee. Het was even zo goed een opsteker: zijn film kreeg er lekker veel aandacht door.
The Woman begint intrigerend. De openingsscène is een combinatie van Deathstalker en The Antichrist. Een holbewoonster rent in slow motion door een duister bos om bij een baby uit te komen die liefkozend gelikt wordt door een… wolf. Daar ga je voor zitten! In de volgende scene wordt acteur Sean Bridgers geïntroduceerd. Hij is het dominante hoofd van het gezin Cleek. Als vader Cleef op een dag gaat jagen - in die duistere bossen die we eerder zagen - stuit hij op de holbewoonster. Met zijn buks op haar neus, laat zij zich meevoeren naar huize Cleef waar haar een stevig programma Beschaving staat te wachten. Het hele gezin moet er aan mee doen.
De film toont een feministisch karakter als blijkt dat de normen en waarden van de vader ook het onderdrukken van vrouwen behelst. De vraag is of onze holbewoonster hier ook aan wil geloven. Er zit genoeg gore in de film om de kelen van de bezoekers van een Night of Terror op te zetten. De echte horror is psychologisch en gaat direct onder de huis zitten. Imagine’s verbeelden is niet het punt. The Woman zie je en ervaar je. Voor de liefhebbers die Imagine, na deze titel, toch te chique vinden is er hoop. Binnenkort is er het festival BUT in Breda.
JdW
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
20 stuks besteld!!
vr 20-apr
22:10 the corridor
za 21-apr
14:10 beyond the black rainbow
18:30 lobos de arga
21:00 harold's going stiff
22:30 revenge: a love story
zo 22-apr
15:50 bellflower
18:00 babycall
ma 23-apr
13:50 the woman
16:00 madame x
17:50 a letter to momo
20:00 rec3
21:50 lovely molly
di 24-apr
14:00 vampire
17:50 juan de los muertos
19:50 love
wo 25-apr
19:50 eurocrime!
vr 27-apr
20:00 the raid
za 28-apr
12:00 beast
14:20 the incident
18:00 der sandman
jacdewit
-
- 16 messages
- 0 votes
The Raid Redemption
Een topper op Imagine
van b-film
@bfilmnl
Zijn de machetes in het Verre Oosten scherper dan in Midden Amerika? In het - in Indonesië gedraaide - martial arts-spektakel The Raid lijkt het er wel op. Het levert in ieder geval één super-scene op. Een drugsbaron verschanst zich in een 15 etages tellende flat in Jakarta. Een speciale politie-eenheid heeft hem getraceerd en wil hem inrekenen. Dat gaat niet voorspoedig. De eenheid vecht zich door de etages van de flat heen en dat kost veel slachtoffers. De strijd ziet er uit als en computerspel. Steeds weer een verdieping (level?) hoger is steeds weer een factor moeilijker.
Dan de super machete-scene: een van de agenten – waarvan we eerder zagen dat zijn vrouw hoog zwanger is – moet zich achter een muurtje verstoppen. Een handlanger van de drugsbaars piest zijn machete door dat muurtje en snijdt door de wang van de agent. Het mes blijft in de muur en dus in de wang staan. Dat moet akelig veel pijn doen. Wil de agent niet ontdekt worden, dan moet hij vooral niet schreeuwen en dat.. The Raid Redemption is ruig en beukt.
Waarom The Raid Redemption op Imagine draait als The Raid is een raadsel. Dat ‘ie er draait is fijn. B-film.nl gokt in een andere recensie op The Woman als winnaar (kan dat eigenlijk?) van het festival, runner up is zeker deze The Raid Redemption.
JdW
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Blijft jammer dat Killer Joe hier niet mag draaien.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Mijn programma:
Donderdag 19/4
13.50 Absentia
15.50 Beyond the Black Rainbow
18.10 Beast
Vrijdag 20/4
14.00 El Gato Desaparece
Zaterdag 21/4, Zondag 22/4
The Night of Terror
Maandag 23/4
14.10 Love
16.00 Madame X.
21.50 Lovely Molly
Dinsdag 24/4
14.00 Vampire
15.50 Lobos de Arga
22.00 Mientras Duermes
Woensdag 25/4
14.00 Revenge: A Love Story
15.40 The Incident
Donderdag 26/4
14.10 Father’s Day
16.10 Dernière Seance
17.50 Iron Sky
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het leek er even op dat ik Imagine dit jaar moest overslaan, maar toch nog kunnen regelen om zaterdag- en zondagmiddag te gaan, naar vier films in totaal:
Zaterdag 21-4:
13:50 Corman's World: Exploits of a Hollywood Rebel
15:50 A Letter to Momo
Zondag 22-4:
13:40 Reign of Assassins
15:50 Children Who Chase Lost Voices from Deep Below
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Ben benieuwd wat de sneak was in Kriterion.
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
The Raven. Kutfilm. En ik had 'm al gezien
Ben je trouwens weggelopen?
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Neuh, was met gezelschap. Heb me er maar doorheen gebeten. Moest ook nog eens heel nodig naar de wc halverwege, maar zat in het midden van een volle rij, dus vond het aso om de rest te storen. Driedubbelkut. Het bier was wel lekker, that counts for something.
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Neuh, was met gezelschap. Heb me er maar doorheen gebeten. Moest ook nog eens heel nodig naar de wc halverwege, maar zat in het midden van een volle rij, dus vond het aso om de rest te storen. Driedubbelkut. Het bier was wel lekker, that counts for something.
Brimmi
-
- 344 messages
- 1362 votes
Ik ga vrijdag (20 april) naar The Raid (lijkt me best wel hard en ik kijk bijna nooit Indonesische films) en volgende week donderdag (26 april) naar Extraterrestre (plot leek me wel leuk en hij draait vaak dus leek me wel een must om op het festival te zien).
Er zaten nog wat Chinese en Koreaanse films bij die me ook wel leuk leken (Reign, Scrabbard, War o/t Arrows en Detective Dee), maar daar had ik uiteindelijk te weinig tijd voor.
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
1. The Raid 9,31
2. War of the Arrows 7,75
3. Extraterrestre 6,73
4. Lovely Molly 6,38
5. Dernière séance 5,75
The Raid na één voorstelling 9,31 
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Openingsfilm werd heel slecht ontvangen hoorde ik. Zie je wel terug in de cijfertjes. Kijk héél erg uit naar The Raid. Morgen. Vandaag naar nieuwe Shinkai en Beyond the Black Rainbow. Yeah!