• 178.094 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.816 votes
Profile

Imagine Film Festival

gorelover

• 487 messages
  • 278 votes

Hoop dat de films voor night of terror een beetje de moeite waard zijn.

Na vele vele jaren andere verplichtingen ben ik dat weekeind vrij.

Hoop op ultra goor

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Programma is 4 april online (als ik het goed begrijp).

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Beyond the Black Rainbow werd door twee van de drie programmeurs afgekeurd, maar het enthousiasme van de derde was zo overtuigend dat de andere twee toch overstag gingen. Klinkt als een film die thuishoort op Imagine

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Wel jammer dat er geen nieuwe Wingard tussenzit, genoeg keuze.

Chuck Taylor

• 1269 messages
  • 1953 votes

Wil proberen deze te bezoeken, zien of dat gaat lukken qua tijd/geld. In ieder geval moet ik de nieuwe Boe zien en The Raid in de bios is een must, en de rest eigenlijk ook..

Beast (2011)

Love (2011)

Saya-zamurai (2011)

Serbuan Maut (2011)

[REC] 3 Génesis (2012)

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Drie tickets besteld voor zondag 22 april. De enige dag dat er meerdere films draaien die ik graag wil zien. De rest laat ik er denk ik maar bij zitten (Letter to Momo, Vampire, etc).

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Zal ook even mijn lijstje posten. Beast, Bellflower en The Raid draaien allebei niet als ik er ben of dan moet ik noodgedwongen een keuze maken. Had die graag willen zien maar gelukkig gaat die laatste wel deze zomer draaien in de bioscoop. Moet alleen nog Elena (Andrei Zvyagintsev) - als dat mogelijk is - nog ergens inplannen.

Vrijdag 20 april:

Filmbeurs (Den Bosch | 10.30 - )

Las acacias (LAFF | Utrecht) (17.45 – 19.20)

Scabbard Samurai (22.00 - 23.50)

Zaterdag 21 april:

Taxi Driver (EYE Film Institute) (10.30 - 12.30)

Beyond the Black Rainbow (14.10 - 16.05)

Lobos de Arga (18.30 - 20.10)

Harold's Going Stiff (21.00 - 22.20)

Revenge: A Love Story (22.30 - 00.15)

Zondag 22 april:

Children Who Chase Lost Voices from Deep Below (15.50 - 17.50)

Babycall (18.00 - 19.40)

Iron Sky (19.50 - 21.25)

Maandag 23 april:

The Woman (13.50 - 15.30)

With Great Power: The Stan Lee Story (16.10 - 17.35)

A Letter to Momo (17.50 - 19.55)

[REC]³ (20.00 - 21.30)

Lovely Molly (21.50 - 23.30)

Dinsdag 24 april:

Vampire (14.00 - 16.00)

Juan de los muertos (17.50 - 19.25)

Love (19.50 - 21.25)

En nu tijd om te zeiken! Het is een krankzinnig slechte programmering waar ze je bijna dwingen om gaten te vullen met 'dubieus spul'. Daarvoor vertrouw ik de programmering van Filmfestivals allang niet meer. Ik ga gewoon naar de films die ik van te voren wou zien en een paar omdat ik met iemand samen ga. Daarbij zijn er vreselijk veel overlappingen of pauzes van nog geen vijf minuten waardoor je gehaast te werk moet gaan en dus alles maar moet accepteren...

Zo kun je op de eerste zaterdag na Beyond the Black Rainbow niet naar A Letter to Momo omdat het een het ander overlapt. En dus moet je een keuze maken. Wie verzint dat? Ik bedoel op het IFFR maakt dat niet uit - daar draaien ze in meer dan 10 / 15 zalen - maar op het AFFF mag je blij zijn met twee / drie zalen. Dan zorg je op z'n minst voor een pauze van een kwartiertje tussen ieder blok. Of ben ik de enige die dat ziet en zich daaraan stoort?

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Vind de programmering inderdaad ook niet al te best. Op vrijdag 27 april wil ik bijvoorbeeld graag Vampire en The Raid zien, maar dan moet je hopen dat Vampire meteen begint en The Raid wat later start. Heb in ieder geval zeven kaartjes gekocht en gelukkig toch aardig wat films die ik graag wil zien kunnen inplannen.

woensdag 25-4:

13:50 Love

17:50 Beyond the Black Rainbow

19:50 Children Who Chase Lost Voices from Deep Below

(22:10 Father's Day)

vrijdag 27-4:

14:00 Let's Go!

15:50 Crawl

20:00 The Raid

21:50 Beast

Twijfel nog over Father's Day. Wordt een beetje aan de late kant, dus denk het niet.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Zelfde lijstje als McSavah, met als uitzondering Revenge: A Love Story ipv Crawl.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Win vrijkaarten voor Imagine via MovieMeter; zie homepage!

P.S. Bij voorkeur ook even e-mailadres invullen.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Deze drie even genomen voor nu. Rec3, Juan de los Muertos, Beast, Inbred wil ik ook nog wel zien maar komen vooralsnog niet uit. Maar The Raid was DE film die ik moest zien en die ga ik zien!

The Raid

Beyond the Black Rainbow

The Raven

Iemand een ideetje voor de Sneak?

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

Macmanus wrote:

Rec3, Juan de los Muertos, Beast, Inbred wil ik ook nog wel zien maar komen vooralsnog niet uit. Maar The Raid was DE film die ik moest zien en die ga ik zien!

Idem dito, alleen heb ik tickets voor:

-Eurocrime! The Italian Cop and Gangsterfilms That Ruled the '70s

-Iron Sky

-The Raid

-Scabbard Samurai

-Beyond the Black Rainbow

En misschien ga ik 'The Night of Terror' maar weer eens proberen (for good old times sake).

groente12

• 315 messages
  • 0 votes

Deze ga ik zeker checken:

The Raid

Scrabbard Samurai

A letter to momo.

Children Who Chase Lost Voices from Deep Below

Revenge: A Love Story

[REC]³

War of the Arrows

jacdewit

• 16 messages
  • 0 votes

The Woman, de – te verwachten – winnaar van Imagine ‘12

van: http://b-film.nll

Ooit was The Night of Terror het huis van horror en b-film. Twee nachten gillen, krijsen en schuttingtaal roepen. Velen hebben er goede herinneringen aan. De nacht bestaat nog steeds, maar is opgegaan in een festival dat sinds enkele jaren Imagine heet. De bezoeker moet zich behalve vermaken, kennelijk ook ‘verbeelden’. Dat was nu juist niet nodig bij het ‘in your face’-werk dat te zien was tijdens The Nights of Terror. Nu gaat men op chique. B-film.nl zou afhaken als het programma guilty pleasures zou ontberen. Dat doet het gelukkig niet.

Het Australische The Woman van Lucky McKee is zo’n guilty pleasure en mogelijk nu al uit te roepen als pittigste film van Imagine. The Woman draaide ook tijdens het laatste Sundance Festival. Een deel van het publiek wist niet wat ze met de film aan moest en de zalen liepen bijkans leeg. Dat leek balen voor McKee. Het was even zo goed een opsteker: zijn film kreeg er lekker veel aandacht door.

The Woman begint intrigerend. De openingsscène is een combinatie van Deathstalker en The Antichrist. Een holbewoonster rent in slow motion door een duister bos om bij een baby uit te komen die liefkozend gelikt wordt door een… wolf. Daar ga je voor zitten! In de volgende scene wordt acteur Sean Bridgers geïntroduceerd. Hij is het dominante hoofd van het gezin Cleek. Als vader Cleef op een dag gaat jagen - in die duistere bossen die we eerder zagen - stuit hij op de holbewoonster. Met zijn buks op haar neus, laat zij zich meevoeren naar huize Cleef waar haar een stevig programma Beschaving staat te wachten. Het hele gezin moet er aan mee doen.

De film toont een feministisch karakter als blijkt dat de normen en waarden van de vader ook het onderdrukken van vrouwen behelst. De vraag is of onze holbewoonster hier ook aan wil geloven. Er zit genoeg gore in de film om de kelen van de bezoekers van een Night of Terror op te zetten. De echte horror is psychologisch en gaat direct onder de huis zitten. Imagine’s verbeelden is niet het punt. The Woman zie je en ervaar je. Voor de liefhebbers die Imagine, na deze titel, toch te chique vinden is er hoop. Binnenkort is er het festival BUT in Breda.

JdW

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

20 stuks besteld!!

vr 20-apr

22:10 the corridor

za 21-apr

14:10 beyond the black rainbow

18:30 lobos de arga

21:00 harold's going stiff

22:30 revenge: a love story

zo 22-apr

15:50 bellflower

18:00 babycall

ma 23-apr

13:50 the woman

16:00 madame x

17:50 a letter to momo

20:00 rec3

21:50 lovely molly

di 24-apr

14:00 vampire

17:50 juan de los muertos

19:50 love

wo 25-apr

19:50 eurocrime!

vr 27-apr

20:00 the raid

za 28-apr

12:00 beast

14:20 the incident

18:00 der sandman

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Mooie dag, maandag.

jacdewit

• 16 messages
  • 0 votes

The Raid Redemption

Een topper op Imagine

van b-film

@bfilmnl

Zijn de machetes in het Verre Oosten scherper dan in Midden Amerika? In het - in Indonesië gedraaide - martial arts-spektakel The Raid lijkt het er wel op. Het levert in ieder geval één super-scene op. Een drugsbaron verschanst zich in een 15 etages tellende flat in Jakarta. Een speciale politie-eenheid heeft hem getraceerd en wil hem inrekenen. Dat gaat niet voorspoedig. De eenheid vecht zich door de etages van de flat heen en dat kost veel slachtoffers. De strijd ziet er uit als en computerspel. Steeds weer een verdieping (level?) hoger is steeds weer een factor moeilijker.

Dan de super machete-scene: een van de agenten – waarvan we eerder zagen dat zijn vrouw hoog zwanger is – moet zich achter een muurtje verstoppen. Een handlanger van de drugsbaars piest zijn machete door dat muurtje en snijdt door de wang van de agent. Het mes blijft in de muur en dus in de wang staan. Dat moet akelig veel pijn doen. Wil de agent niet ontdekt worden, dan moet hij vooral niet schreeuwen en dat.. The Raid Redemption is ruig en beukt.

Waarom The Raid Redemption op Imagine draait als The Raid is een raadsel. Dat ‘ie er draait is fijn. B-film.nl gokt in een andere recensie op The Woman als winnaar (kan dat eigenlijk?) van het festival, runner up is zeker deze The Raid Redemption.

JdW

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Blijft jammer dat Killer Joe hier niet mag draaien.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Mijn programma:

Donderdag 19/4

13.50 Absentia

15.50 Beyond the Black Rainbow

18.10 Beast

Vrijdag 20/4

14.00 El Gato Desaparece

Zaterdag 21/4, Zondag 22/4

The Night of Terror

Maandag 23/4

14.10 Love

16.00 Madame X.

21.50 Lovely Molly

Dinsdag 24/4

14.00 Vampire

15.50 Lobos de Arga

22.00 Mientras Duermes

Woensdag 25/4

14.00 Revenge: A Love Story

15.40 The Incident

Donderdag 26/4

14.10 Father’s Day

16.10 Dernière Seance

17.50 Iron Sky

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Het leek er even op dat ik Imagine dit jaar moest overslaan, maar toch nog kunnen regelen om zaterdag- en zondagmiddag te gaan, naar vier films in totaal:

Zaterdag 21-4:

13:50 Corman's World: Exploits of a Hollywood Rebel

15:50 A Letter to Momo

Zondag 22-4:

13:40 Reign of Assassins

15:50 Children Who Chase Lost Voices from Deep Below

Number23

• 8638 messages
  • 5678 votes

Ben benieuwd wat de sneak was in Kriterion.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

The Raven. Kutfilm. En ik had 'm al gezien

Number23

• 8638 messages
  • 5678 votes

Prudh wrote:

The Raven. Kutfilm. En ik had 'm al gezien

Dubbel kut dus. Nou ik heb er tenminste nog steeds zin in haha

Ben je trouwens weggelopen?

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Neuh, was met gezelschap. Heb me er maar doorheen gebeten. Moest ook nog eens heel nodig naar de wc halverwege, maar zat in het midden van een volle rij, dus vond het aso om de rest te storen. Driedubbelkut. Het bier was wel lekker, that counts for something.

Number23

• 8638 messages
  • 5678 votes

Prudh wrote:

Neuh, was met gezelschap. Heb me er maar doorheen gebeten. Moest ook nog eens heel nodig naar de wc halverwege, maar zat in het midden van een volle rij, dus vond het aso om de rest te storen. Driedubbelkut. Het bier was wel lekker, that counts for something.

Pff ik krijg al de kriebels als ik eraan denk om op die manier een film te moeten kijken. Zelfs een pilsje (die ik trouwens nooit pak in een bioscoop) kan dat niet beter maken. Gezelschap of niet, ik had ze dan wel vooraf gewaarschuwd, weglopen zal ik.

Brimmi

• 344 messages
  • 1362 votes

Ik ga vrijdag (20 april) naar The Raid (lijkt me best wel hard en ik kijk bijna nooit Indonesische films) en volgende week donderdag (26 april) naar Extraterrestre (plot leek me wel leuk en hij draait vaak dus leek me wel een must om op het festival te zien).

Er zaten nog wat Chinese en Koreaanse films bij die me ook wel leuk leken (Reign, Scrabbard, War o/t Arrows en Detective Dee), maar daar had ik uiteindelijk te weinig tijd voor.

Chuck Taylor

• 1269 messages
  • 1953 votes

De eerste tussenstand van onze publieksprijs is bekend...

1. The Raid 9,31

2. War of the Arrows 7,75

3. Extraterrestre 6,73

4. Lovely Molly 6,38

5. Dernière séance 5,75

The Raid na één voorstelling 9,31

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Openingsfilm werd heel slecht ontvangen hoorde ik. Zie je wel terug in de cijfertjes. Kijk héél erg uit naar The Raid. Morgen. Vandaag naar nieuwe Shinkai en Beyond the Black Rainbow. Yeah!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.