- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Imagine Film Festival
Imagine Film Festival
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
En alweer een tegenvallertje erbij..
01 - 4.5* - Insidious
02 - 3.5* - Machete Maidens Unleashed
03 - 3.0* - The Troll Hunter
04 - 3.0* - Husk
05 - 3.0* - Mother's Day
06 - 3.0* - Sudor Frío
07 - 2.5* - Bitter Feast
08 - 2.5* - Die Tür
09 - 2.5* - At World's End
10 - 2.5* - Wake Wood
11 - 2.0* - La Casa Muda
12 - 2.0* - Milocrorze
13 - 1.5* - The Violent Kind
14 - 1.0* - Helldriver
Black Math
-
- 5430 messages
- 1753 votes
Vandaag de laatste film gezien die ik wilde zien. Uitslag:
4,0* Sky Song
4,0* Midori-ko
4,0* Rubber
2,5* 13 Assassins
1,5* Time Traveller
Toch drie keer 4*, ik ben wel tevreden. Vorig jaar slechts één film bezocht (Genius Party Beyond), dus dit jaar was het m'n eerste echte kennismaking. Ook met het publiek dat ik maar schijtirritant vond met al het rumoer en heen en weer geloop.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Hoe bedoel je?
Black Math
-
- 5430 messages
- 1753 votes
Veel misplaatst gelach, wat dan ook meteen zo hard moet dat je het aan de andere kant van de zaal ook hoort, en verder werd er bij zowat alle voorstellingen waar ik ben geweest de hele tijd de zaal in en uit gelopen door mensen die of te laat waren, of er geen zin meer in hadden, of moesten telefoneren ofzo. Dat was helemaal irritant.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Zou best kunnen kloppen. Dat relativerende gelach is herkenbaar en inderdaad irritant. Was je bij een middagvoorstelling?
Black Math
-
- 5430 messages
- 1753 votes
2x, en 2x bij een avondvoorstelling. Tijdstip leek niet echt veel uit te maken. 's Middags was misschien een tikkeltje erger.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Komt meestal door pers die weleens een zaal in- en uitloopt.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Imagine 2011 alweer ten einde. Vandaag was de bedoeling I Saw the Devil en 13 Assassins te zien, maar de eerste was een half uur vervroegd (dank Imagine voor de duidelijke informatievoorziening!) en de tweede allang uitverkocht. Dan maar Insidious een tweede keer gezien en de lollige The People vs George Lucas, wat een leuke docu is, maar alweer geen topper dus. Definitieve lijst:
01 - 4.5* - Insidious
02 - 3.5* - Machete Maidens Unleashed
03 - 3,5* - The People vs George Lucas
04 - 3.0* - The Troll Hunter
05 - 3.0* - Husk
06 - 3.0* - Mother's Day
07 - 3.0* - Sudor Frío
08 - 2.5* - Bitter Feast
09 - 2.5* - Die Tür
10 - 2.5* - At World's End
11 - 2.5* - Wake Wood
12 - 2.0* - La Casa Muda
13 - 2.0* - Milocrorze
14 - 1.5* - The Violent Kind
15 - 1.0* - Helldriver
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Ik ben gelukkig wat positiever;
01. 4,5* - Der Letzte Angestellte
02. 4,5* - Hobo with a Shotgun
03. 4,0* - Insidious
04. 4,0* - Red Hill
05. 4,0* - Trolljegeren
06. 3,5* - Ved Verdens Ende
07. 3,5* - Modus Operandi
08. 3,0* - Mother's Day
09. 2,0* - The Perfect Host
10. 2,0* - Drones
11. 1,0* - The Violent Kind
12. 0,5* - Gone With The Pope
13. 0,5* - Husk
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Nou ja, positiever... 2 x 0,5 is wel ernstig uit 13! Anderzijds relativeert 2 x 4,5 het een beetje.
@dutchtuga: Bizar eigenlijk dat je op een horror/fantasy/cult-festival twee documentaires in je top 3 hebt staan uit 15 films nog wel! Zegt veel over de programmering van dit jaar (anderzijds had je Hobo en Rubber al eerder gezien). Jammer ook van I Saw the Devil en 13 Assassins!
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ja, als ik Hobo en Rubber zou moeten meetellen (2 keer 4*) dan had mijn top 3 er een stuk beter uitgezien. Vind het erg jammer dat ik Red Hill, Der Letzte Angestellte en The Perfect Host heb gemist.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
17 April tot 28 April 2012 is het weer zover 
Programma helaas nog niet bekend.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Accreditatie aangevraagd!
Alleen nu nog een slaapplek vinden.
En dat alles in een inmiddels vertrouwde omgeving: filmtheater Kriterion, waar het niet alleen fantastisch filmkijken is, maar waar in een sfeervolle café-ambiance prettig kan worden nagepraat. Wie maakt er kans op de publieksprijs, en wie niet? Wat is dé ontdekking van het festival? En wat de nieuwste trend?
Geen trend, maar een fenomeen dat filmpubliek en striplezers al decennia lang in de ban houdt is de superheld. Superman, Spider-Man, Batman; ze blijven fascineren. Maar ook buiten Hollywood steken acteurs zich in buitenissige vermommingen om met speciale krachten het Kwaad te bestrijden. Imagine haalde een paar van de opmerkelijkste gevallen in huis.
Geen festival zonder vaste waarden. Zoals de bloedstollende Night of Terror en de Fantastic European Shorts, waar het talent van vandaag zich warmloopt voor de roem van morgen. Terug van weggeweest: anime! Imagine wist de hand te leggen op twee beeldschone Japanse voorbeelden van het genre: A Letter to Momo (Hiroyuki Okiura) en Children Who Chase Lost Voices from Deep Below (Makoto Shinkai). En verder natuurlijk films in alle soorten en maten: van de psychedelische Canadese retro-SF van Beyond the Black Rainbow (Panos Cosmatos) tot de strakke Britse nagelbijter A Lonely Place to Die (Julian Gilbey).
Maar Imagine draait niet alleen om de ca. 70 lange en korte films die het vertoont. Het festival gaat daarnaast in gesprek met binnen- en buitenlandse gasten, in masterclasses en (panel)discussies. Speciale aandacht is er dit jaar bovendien voor Il Luster Producties, al jaren grootleverancier van fantastische Nederlandse korte animatiefilms.
Titels tot nu toe:
A Letter to Momo (Hiroyuki Okiura)
Children Who Chase Lost Voices from Deep Below (Makoto Shinkai)
Beyond the Black Rainbow (Panos Cosmatos)
A Lonely Place to Die (Julian Gilbey)
groente12
-
- 315 messages
- 0 votes
Titels tot nu toe:
A Letter to Momo (Hiroyuki Okiura)
Children Who Chase Lost Voices from Deep Below (Makoto Shinkai)
Nice ik wil deze films wel op een groot scherm zien!
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Beyond the Black Rainbow (Panos Cosmatos)
hell yes...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Maak je eigen Imagine Festival-leader - Win de Imagine's Time Capsule Award 2012
Net als in 2010 en 2011 jaar zoekt Imagine ook dit jaar creatievelingen en thuisfilmers die een gooi willen doen naar de Time Capsule Award, de prijs voor de beste online-film van het festival, een creatie van ontwerper Thijs Ouwehand.
Het thema is dit jaar: the end. Volgens de Mayakalender houdt de wereld op 21 december van dit jaar op te bestaan. Hoe die ondergang eruitziet? Roland Emmerich maakte er in zijn 2012 een peperduur spektakelstuk van. Maar volgens ons kan het niet alleen veel goedkoper, maar ook veel inventiever. Of spannender, intelligenter of grappiger.
Maak je eigen ondergangsfantasie en zie ‘m straks terug op het grote doek, voorafgaand aan een Imagine-vertoning.
Evenals vorige jaren heb je maximaal 30 seconden tot je beschikking om het thema te verbeelden. Materiaal, techniek en vorm zijn geheel vrij, maar sluit wel af met het officiële logo of de speeldata van 28ste editie: 17 t/m 28 april 2012. Alle inzendingen komen ook op de festivalsite. Daar vind je ook meer instructies, en inspiratie uit de (winnende) TimeCapsule-films van voorafgaande jaren.
Plaats jouw Imagine-leader op YouTube met de tags ‘Imagine’ en ‘Mayan Prophecy’ en stuur ons vervolgens de URL, jouw naam en contactgegevens naar [email protected] De deadline is 8 april 2012.
Uit alle inzendingen wordt uiteindelijk een winnaar gekozen die er met de prestigieuze Time Capsule Award (plus mysterieuze inhoud) én de eeuwige roem vandoor gaat.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dit is het affiche van Imagine 2012:

Het affiche is evenals in 2010 en 2011 ontworpen door Iris van der Eijken (Iris Ontwerpt).
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Ik vind 'm mooi juist.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Vet, de nieuwe film van Hitoshi Matsumoto (Symbol, Big Man Japan) is ook aangekondigd! Zie hier.
Samoerai Kanjuro wordt gearresteerd wegens landloperij en krijgt dertig dagen de tijd om een zojuist wees geworden prinsje weer aan het lachen te maken. Aanvankelijk raadt zelfs zijn dochterje hem aan om uit schaamte zelfmoord te plegen, maar gaandeweg verwerft de almaar falende sukkel de sympathie van iedereen, zijn dochter, zijn bewakers en de dorpsbewoners incluis. Nu dat prinsje nog...
Op de kolderieke proloog en ontroerende epiloog na, bestaat het verhaal van Scabbard Samurai uit een ad absurdum doorgevoerde herhaling van zetten. Dat wil zeggen: dertig keer probeert Kanjuro het prinsje op een andere manier aan het lachen te maken, van het naar binnen slurpen van een noedel door een neusgat tot het zich laten afschieten als menselijke kanonskogel. En terwijl al Kanjuro’s pogingen keer op keer mislukken, krijgt regisseur Hitoshi Matsumoto (Dainipponjin, Symbol) de toeschouwer natuurlijk wél aan het lachen. Maar Kanjuro’s stoïcijns ondergane martelgang heeft ook iets aandoenlijks heroïsch. Het slot is even hartverscheurend als onverwacht als onvermijdelijk. En zo weet Matsumoto op briljante wijze klucht met oprechte emotie te verbinden.
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Nice 
Ga wel een paar films meepakken, pilsje erbij in 't zonnetje, heerlijk.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Duurt wel lang voordat het gehele programma bekend is. Tot nu toe 13 films bekend en over iets meer dan 3 weken is het zover. Hopen dat ik nog vrij kan krijgen 
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Vet, de nieuwe film van Hitoshi Matsumoto (Symbol, Big Man Japan) is ook aangekondigd! Zie hier.
Juist daarvoor wilde ik naar het AFFF gaan, maar ik denk dat ik daarvan afzie. Van Symbol was ik niet erg enthousiast en Big Man Japan die ik vanmorgen bekeken heb, vond ik zelfs vreselijk. Van Scabbard Samurai verwacht ik daarom ook niet al te veel.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Het wordt steeds mooier qua titels. Nu ook al de nieuwe Boe 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Hoop titels bijgeplaatst vandaag Iwai Shunji is een andere mooie naam, maar weet niet of ik op deze film zit te wachten. Ik ga proberen wel één en ander te zien, maar ik plan en leef zo'n beetje per dag momenteel - dus ik ga me nog niet te veel verheugen op dingen.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Beast en Vampire! Ja, dat zijn zeker wel titels waar ik op zit te wachtten! toch maar eens de website gaan uitchecken nu 
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Het wordt steeds mooier qua titels. Nu ook al de nieuwe Boe
Zo nice, imagine gooit alle remmen los dit jaar 
The Raid, Love, Vampire, Beast, Beyond the Black Rainbow etc.