- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Golden Raspberry Awards - Razzies
Golden Raspberry Awards - Razzies
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Anti-Oscars uitgereikt: meeste Razzies voor Holmes & Watson | NOS
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Cats grootste kanshebber Razzie Awards| Superguide
Cats = 9 (Worst Picture, Worst Actress, Supporting Actress [2x] Supporting Actor,
Screen Combo [2x] Director & Screenplay)
A Madea Family Funeral = 8 (Worst Picture, Actress, Supporting Actor [2x]
Supporting Actress, Screen Combo, Screenplay & Remake/Sequel)
Rambo: Last Blood = 8 (Worst Picture, Actor, Supporting Actress, Screen Combo,
Screenplay, Director, Remake/Sequel & Reckless Disregard)
Hellboy (2019) = 5 (Worst Actor, Director, Screenplay, Remake/Rip-Off & Disregard)
The Haunting of Sharon Tate = 4 (Worst Picture, Actress, Screenplay & Disregard)
The Fanatic = 4 (Worst Picture, Actor, Director & Screen Combo)
Zeroville = 3 (Worst Actor, Supporting Actor & Director)
Ik heb bij de nominaties van slechte film van het jaar alleen Rambo gezien, die vond ik gewoon vrij vermakelijk. Niet goed, wel leuk. Maar goed, dat soort films vallen bij velen vaak niet in de smaak.
Ik wil wel heel graag Cats zien, gewoon om te zien of het echt zo verbijsterend slecht is als men schrijft.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Slechtste film: Cats
Slechtste acteur: John Travolta
Slechtste actrice: Hillary Duff
En de rest kan je lezen in de link 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
‘365 Days' en ‘Dolittle’ koplopers bij Razzie-nominaties | Film | hln.be
De nominaties:
Slechtste film
‘365 Days’
‘Absolute Proof’
‘Dolittle’
‘Fantasy Island’
‘Music’
Slechtste acteur
Robert Downey, Jr.- ‘Dolittle’
Mike Lindell (The “My Pillow” Guy) – ‘Absolute Proof’
Michele Morrone – ‘365 Days’
Adam Sandler – ‘Hubie Halloween’
David Spade – ‘The Wrong Missy’
Slechtste actrice
Anne Hathaway – ‘The Last Thing He Wanted’ en ‘Roald Dahl’s The Witches’
Katie Holmes – ‘Brahms: The Boy II’ en ‘The Secret: Dare to Dream’
Kate Hudson – ‘Music’
Lauren Lapkus – ‘The Wrong Missy’
Anna-Maria Sieklucka – ‘365 Days’
Slechtste actrice in een bijrol
Glenn Close – ‘Hillbilly Elegy’
Lucy Hale – ‘Fantasy Island’
Maggie Q – ‘Fantasy Island’
Kristen Wiig – ‘Wonder Woman 1984'
Maddie Ziegler – ‘Music’
Slechtste acteur in een bijrol
Chevy Chase – ‘The Very Excellent Mr. Dundee’
Rudy Giuliani (As “Himself”) – ‘Borat, Subsequent Moviefilm’
Shia LaBeouf – ‘The Tax Collector’
Arnold Schwarzenegger – ‘Iron Mask’
Bruce Willis – ‘Breach’, ‘Hard Kill’ en ‘Survive the Night’
Slechtste combinatie
Maria Bakalova & Rudy Giuliani (Yes, That Really IS Rudy Giuliani!) – ‘Borat Subsequent Moviefilm’
Robert Downey Jr. & His Utterly Unconvincing “Welsh” Accent – ‘Doolittle’
Harrison Ford & That Totally Fake-Looking CGI “Dog” – ‘Call of the Wild’
Lauren Lapkus & David Spade – ‘The Wrong Missy’
Adam Sandler & His Grating Simpleton Voice – ‘Hubie Halloween’
Slechtste regisseur
Charles Band – De drie ‘Barbie & Kendra’-films
Barbara Bialowas & Tomasz Mandes – ‘365 Days’
Stephen Gaghan – ‘Dolittle’
Ron Howard – ‘Hillbilly Elegy’
Sia – ‘Music’
Slechtste scenario
‘365 Days’
Alle drie de ‘Barbie & Kendra’-films
‘Dolittle’
‘Fantasy Island’
‘Hillbilly Elegy’
Slechtste remake, rip-off of sequel
‘365 Days’ (Poolse remake/rip-off van ‘Fifty Shades of Grey’)
‘Dolittle’ (Remake)
‘Fantasy Island’ (Remake/”Re-Imagining”)
‘Hubie Halloween’ (Remake/Rip-Off van ‘Ernest Scared Stupid’)
‘Wonder Woman 1984' (Sequel)
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Bruce Willis – ‘Breach’, ‘Hard Kill’ en ‘Survive the Night’
Ook gewoon genomineerd voor 3 films 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Uiteenlopende verliezers bij de Golden Raspberry Awards 2021 | FilmTotaal filmnieuws
Worst actor - Mike Lindell, Absolute Proof
Worst actress - Kate Hudson, Music
Worst supporting actress - Maddie Ziegler, Music
Worst supporting actor - Rudy Giuliani, Borat Subsequent Moviefilm
Worst screen combo - Rudy Giuliani & His Pants Zipper, Borat Subsequent Moviefilm
Worst director - Sia, Music
Worst remake, rip-off or sequel - Dolittle
Worst screenplay - 365 Days
Special governors' award - 2020 as the worst calendar year ever
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik had net Joy gezien met Jennifer Lawrence, toch een vrij matige film waar ze toch mooi een 3e Golden Globe (op 4 nominaties) en een 4e Oscarnominatie voor kreeg. In de lijst van prijzen viel op dat ze ook een Razzie nominatie op haar naam had staan met de film Mother! Wel opvallend, want gewoonlijk gaat die prijs naar bekende acteurs in een flauwe komedie of SF-vehikel, of gevallen acteurs als Bruce Willis. De Academy Awards zitten er wel eens naast, maar evengoed de Razzies die wel eens een prijs uitdelen uit afgunst of onbegrip lijkt me.
Danny DeVito kreeg voor zijn rol als The Penguin ook een Razzie nominatie. Nog erger zijn de Razzie nominaties bij de regisseurs: Stanley Kubrick voor The Shining, Brian De Palma voor Scarface, Ron Howard voor The Da Vinci Code en Darren Aronofsky voor Mother! (die film was niet geliefd blijkbaar...)
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Toch wel opvallend dat Jared Leto is genomineerd voor House of Gucci want die maakt ook best kans op een Oscarnominatie voor die rol.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Razzie Awards 2022 Winners List – The Hollywood Reporter - hollywoodreporter.com
Diana the musical en Space Jam 2 zijn de grote winnaars.
Zeker bij die laatste heel terecht. Wat was LeBron enorm slecht zeg.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Toch wel opvallend dat Jared Leto is genomineerd voor House of Gucci want die maakt ook best kans op een Oscarnominatie voor die rol.
Sterker, Leto heeft de Razzie gewonnen 
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
WORST PERFORMANCE by BRUCE WILLIS in a 2021 MOVIE (Special Category)
Bruce Willis / Cosmic Sin (WINNER)
Bruce Willis / American Siege
Bruce Willis / Apex
Bruce Willis / Deadlock
Bruce Willis / Fortress
Bruce Willis / Midnight in the Switchgrass
Bruce Willis / Out of Death
Bruce Willis / Survive the Game
Haha, genieten dit. Wat is die man afgezakt zeg. Wel een aardig salarisstrookje denk ik.
Binoche
-
- 173 messages
- 145 votes
WORST PERFORMANCE by BRUCE WILLIS in a 2021 MOVIE (Special Category)
Bruce Willis / Cosmic Sin (WINNER)
Bruce Willis / American Siege
Bruce Willis / Apex
Bruce Willis / Deadlock
Bruce Willis / Fortress
Bruce Willis / Midnight in the Switchgrass
Bruce Willis / Out of Death
Bruce Willis / Survive the Game
Haha, genieten dit. Wat is die man afgezakt zeg. Wel een aardig salarisstrookje denk ik.
Gezien het nieuws over zijn ziekte heeft de Razzie organisatie de prijs ingetrokken.
Gerucht gaat ook dat hij dit al langer zag aankomen, en een hoop van dit soort rommel heeft gemaakt om zoveel mogelijk bij elkaar te harken voor zijn gezin na dit gedwongen pensioen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Bruce zag het al 10 jaar aankomen?
Van zijn laatste 50 films waren er 48 pure bagger ofzo.
Iedereen moet het zelf weten, maar de afgelopen 10 jaar Willis zijn een beste smet op zijn legacy, al is er nu wel een soort eerherstel door zijn nare ziekte.
Wel goed van de Razzies dat ze zijn prijs intrekken, je lacht niet met iemand zijn prestaties door ziekte. Hebben ze goed gezien.
Binoche
-
- 173 messages
- 145 votes
Als je dit artikel leest was het al een tijdje duidelijk. Al een paar jaar duidelijk voor anderen, wat waarschijnlijk betekent dat het voor Willis nog langer bekend was.
Bruce Willis' aphasia was suspected by coworkers for years. - Los Angeles Times - latimes.com
Triest verhaal om te lezen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Tom Hanks drie keer genomineerd voor slechtste filmprestaties van het jaar | Show | AD.nl
Blonde maakt dit jaar de meeste kans tijdens de uitreiking van The Golden Raspberry Awards, beter bekend als de Razzies, de prijzen voor de slechtste filmprestaties van het afgelopen jaar. De film over het leven van Marilyn Monroe is acht keer genomineerd en maakt onder meer kans in de categorie slechtste film. Tweevoudig Oscar-winnaar Tom Hanks kreeg drie nominaties voor zijn rollen in Pinocchio en Elvis.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
En terecht. Abominabel jaar voor Hanks.
Dat Blonde genomineerd is, snap ik dan weer niet 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik vond Blonde geen goede film, maar meer in de hoek van 'hoog ingezet en uit de bocht gevlogen' dan dat het een Razzy voor slechtste film zou moeten krijgen. Sterker nog, als ze die prijs daaraan geven maken ze vooral zichzelf belachelijk.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik vond Blonde geen goede film, maar meer in de hoek van 'hoog ingezet en uit de bocht gevlogen' dan dat het een Razzy voor slechtste film zou moeten krijgen. Sterker nog, als ze die prijs daaraan geven maken ze vooral zichzelf belachelijk.
Zo heb ik Blonde ook ervaren inderdaad. Ambitieus en gewaagd, maar zeker niet geslaagd. Zeker geen Razzy waard. Zal wel tof zijn als De Armas morgen een Oscar nominatie in de wacht sleept, maar die kans is klein. Staat bij de 'kenners' nu wel vijfde zie ik.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Blonde was een zwaar irritante kutfilm, heel terecht. Heb me kapot geërgerd tijdens die enorm lange zit.
Hanks zijn rol bij Elvis vind ik wel een gekke nominatie. Dat deed hij gewoon prima.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Haha, dat was bij mij dus precies andersom. Niet te harden irritante performance, en Blonde kon me prima smaken 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Zal wel tof zijn als De Armas morgen een Oscar nominatie in de wacht sleept, maar die kans is klein. Staat bij de 'kenners' nu wel vijfde zie ik.
En ze heeft hem te pakken 
mrklm
-
- 11374 messages
- 9897 votes
Geen Will Smith voor "Emancipation"? Niet om aan te zien!
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
John Wilson, de oprichter van The Golden Raspberry Awards, biedt in een verklaring zijn excuses aan. Volgens hem was de kritiek op de nominatie van Armstrong terecht. "Soms doe je dingen zonder na te denken", zegt Wilson.
Ook stelt hij dat "iedereen fouten maakt". "Aangezien ons motto 'omarm je fouten' is, realiseren we ons des te meer dat we dat zelf ook moeten doen."
Razzies sluiten kinderen uit van nominatie voor slechtste acteur (NU.nl).
Vind ik wel zo netjes, en ook de verklaring is prima. Gewoon de hand in eigen boezem steken en de fout toegeven.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het is niet aardig nee, anderzijds vind ik dat je iedereen mag beoordelen die vrijwillig gaat acteren. Maar ik zou sowieso als organisatie geen kinderen nomineren, er zijn altijd wel volwassenen die minstens zo slecht waren.
Denk dat de Razzies ook wel een beetje genieten van de aandacht. Vorig jaar een speciale Bruce Willis categorie en die trokken ze weer in toen ze hoorden dat hij ziek was. En nu weer met kinderen.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Het is niet aardig nee, anderzijds vind ik dat je iedereen mag beoordelen die vrijwillig gaat acteren. Maar ik zou sowieso als organisatie geen kinderen nomineren, er zijn altijd wel volwassenen die minstens zo slecht waren.
Denk dat de Razzies ook wel een beetje genieten van de aandacht. Vorig jaar een speciale Bruce Willis categorie en die trokken ze weer in toen ze hoorden dat hij ziek was. En nu weer met kinderen.
Kinderen moet je stimuleren, niet kleineren. Daarom geen Razzies voor kinderen. Die speciale BW-categorie was wel grappig, maar uiteraard werd die teruggetrokken. Met ernstig zieken ga je ook niet spotten.
Het is best leuk, en ook wel een beetje nodig voor de relativering, die Razzies, maar het moet bij spot blijven, en geen harde afstraffing worden. Niemand die daar wat mee opschiet.
Razzies zijn in mijn ogen ook geen prijzen voor de slechtse prestaties (want de DVD-bakken liggen vol met films die niemand kent en waarin nog veel slechter gepresteerd wordt dan door Razzie-winnaars), maar voor meest *teleurstellende* prestaties.
Zo'n Tom Hanks, die toch al twee Oscars op zak heeft, die mag je bij een wanprestatie best nomineren. Van hem verwacht je meer. Maar een veel slechter acterende onbekendo, die wordt natuurlijk niet genomineerd. Omdat niemand ooit iets van hem verwacht heeft, of hem ueberhaupt kent.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Blonde (An Andrew Dominik Film / Netflix)
WORST ACTOR
Jared Leto / Morbius
WORST ACTRESS
Awarded to The RAZZIES for “Their 43rd Worst Actress Nominations Blunder”
RAZZIE® REDEEMER AWARD
Colin Farrell (From 2004 Worst Actor nominee to 2022 Best Actor Oscar Front-Runner)
WORST SUPPORTING ACTOR
Tom Hanks / Elvis
WORST SUPPORTING ACTRESS
Adria Arjona / Morbius
WORST SCREEN COMBO
Tom Hanks & His Latex-Laden Face (and That Ludicrous Accent) Elvis
WORST REMAKE, RIP-OFF or SEQUEL
Disney’s Pinocchio (NOT del Toro’s!)
WORST DIRECTOR(S)
MGK (aka Colson Baker) & Mod Sun / Good Mourning
WORST SCREENPLAY
Blonde, Written for the Screen by Andrew Dominik
WINS PER PICTURE
Blonde = 2 Worst Picture and Screenplay
Morbius = 2 Worst Actor and Supporting Actress
Elvis = 2 Worst Supporting Actor and Screen Combo
Disney’s Pinocchio = 1 Worst Remake, Rip-Off or Sequel
Good Mourning = 1 Worst Director(s)
©2023, Golden Raspberry (Razzie®) Awards LLC
Ik was deze editie helemaal vergeten, maar zie net de uitslagen van zaterdagavond. Heel terecht dat Blonde de grootste kutfilm van het jaar is geworden, wat een irritante troep was dat. En Jared Leto verdient bij elke film een Razzie, echt een van de slechtste acteurs die ik ken.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik vond Blonde op zich wel een atypische biopic, maar kan me goed voorstellen dat velen dat dan net niet goed vinden. Ben het wel eens dat Jared Leto het de laatste jaren best wel laat afweten en zichzelf in het drijfzand laat zinken. Zijn 'gloriejaren' (als je dat al zo mag noemen) liggen al ver in 't verleden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Winnie the Pooh horror wint Razzies
Pooh wint 5 prijzen
Megan Fox slechtste actrice en slechtste vrouwelijke bijrol in 2 films
Jon Voight slechtste acteur
Stallone slechtste bijrol
Zeker die van Pooh en Megan Fox zijn terecht. Zij was zo hemeltergend slecht in Expendables 4. En Pooh was gewoon totale crap, niet eens leuk als dikke parodie.