Cannes
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Welke hoofdcompetitiefilms hebben eigenlijk (nog) geen distributiedeal? Godard, Szifron en Egoyan twijfel ik aan. Volgens mij is de rest al beklonken.
De nieuwe Zvyagintsev is gewoon unaniem lovend ontvangen. Gaat hem worden.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3664 votes
Ook de film van de gebroeders Dardenne en Marion Cotillard hebben een staande ovatie gekregen. Ik ben benieuwd of ze hun derde gouden Palm kunnen verzilveren.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Laat ik eens een gokje wagen:
Gouden Palm: Leviathan
Grand Prix: Mommy
Juryprijs: Een onverwachte, Still the Water bijvoorbeeld. Of La Meraviglie of Wild Tales.
Regie: Abderrahmane Sissako voor Timbuktu
Beste actrice: Marion Cotillard voor Two Days, One Night.
Beste acteur: Echt geen idee
Screenplay: Maps to the stars
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Alleen Godard, Ceylan en Hazanavicius (nog) niet..
Contactfilm zal Ceylan toch wel gaan doen? Hazanavicius wordt welllicht niet opgepikt omdat de film zo slecht ontvangen is (bovendien lang, zwaar onderwerp en zonder sterren) en Godard kunnen we al helemaal vergeten denk ik.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Verneem zojuist dat Cinéart Ceylan heeft aangekocht. Die gaan naar huis met vijfentwintig titels?!?
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Dat is de eerste film van Ceylan die niet bij Contact zit geloof ik. Cineart lijkt wel het A-film van pakweg 2006.
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
GODard heeft ( had ) toch al een deal met Wild Bunch Distribution in Frankrijk en 20th Century Fox in de States , al voordat de film af was ...
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Tja, krankzinnig. Daar gaan zeker titels van sneuvelen hoor. En dat allemaal om die ene film binnen te vissen die de Gouden Palm wint.
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Zat Clouds of May ook al niet bij Contactfilm?
-
- 22407 messages
- 5071 votes
GODard heeft ( had ) toch al een deal met Wild Bunch Distribution in Frankrijk en 20th Century Fox in de States , al voordat de film af was ...
Maar geen deal in Nederland.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Zat Clouds of May ook al niet bij Contactfilm?
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Dolan met alle acteurs op de rode loper, ook met veel aandacht. Zou het dan toch Dolan worden?
edit: Nee Juryprijs voor Dolan en Godard
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
En Le meraviglie heeft de Grand Prix. Werd er net al een hint gegeven of loopt de livestream achter, want Verhoeven wist het een paar minuten eerder dan de bekendmaking op de stream.
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Palme D'or: Kis Uykusu (2014)
Grand Prix: Le Meraviglie (2014)
Juryprijs: Mommy (2014) en Adieu au Langage (2014)
Regie: Foxcatcher (2014)
Script: Leviathan (2014)
Actrice: Maps to the Stars (2014) (Julianne Moore)
Acteur: Mr. Turner (2014) (Timothy Spall)
De Dardennes gepasseerd, maar verder wel een redelijke dwarsdoorsnede van de beter ontvangen films op het festival.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Mis Japan en Afrika wel. Heeft een land uit Afrika überhaupt wel een keer de Gouden Palm gewonnen?
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Een keer: Chronique des Années de Braise (1975). Een van de meest vergeten en minst geziene Cannes winnaars.
En de winnaar van vorig jaar is Tunesier van geboorte.
Sowieso weinig Afrikaanse competitiefilms.
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Verhoeven Hij is niet op DVD. Helaas.
Prijzenregen verder:
2014 Cannes Film Festival - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Veel prijzen voor Les Combattants/ Love at First Fight en Plemya/ The Tribe in de kleinere programma's.
Trailers: Trailer de Les combattants (HD) - YouTube
THE TRIBE Trailer - 53rd Semaine de la Critique 2014 - YouTube
De tweede film is volledig in gebarentaal zonder ondertiteling en zonder voice over. Had er al iets over opgevangen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
verder wel een redelijke dwarsdoorsnede van de beter ontvangen films op het festival.
Vind trouwens én Gouden Palm én Grand Prix én Juryprijs tweemaal ook wel een beetje een devaluatie. Dan kun je net zo goed vier Gouden Palmen gaan uitreiken. Wat is dan uiteindelijk allemaal het verschil?
Verhoeven Hij is niet op DVD. Helaas.
Zelfs in Frankrijk niet geloof ik. Dus dan is het echt wel een obscure film.
Ceylan nu ook een hele grote meneer. Ook al lag het open, wint toch de meest waarschijnlijke.
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Eens ja. Juryprijs afschaffen. Grand Prix als troostprijs en altijd maar één uitreiken met mogelijkheid tot een toevoeging (vanwege uitstekend scenario, technische vernieuwing etc). Verder naar één acteursprijs (m/v) en scenarioprijs weg. Beetje minder winnaars in competitie mag wel. Zo zou ik het doen. Maar prijzen zijn reclame, dus dat wordt vast niet geaccepteerd.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Zien! Maar is die op DVD te krijgen?
een redelijke VHS-rip met Engelse subs is wel te vinden... waarschijnlijk dus ooit in de US uitgebracht
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Echt? Was naar mijn inzien juist één van de meest geprezen titels (al was dit niet bepaald in misselijk jaar, zo lijkt het). Wordt inmiddels ook al flink getipt voor de Oscars. Ik verwachtte de acteerprijs voor Carell bij die film, maar het werd dus Spall voor Mr. Turner.
Over acteerprijzen gesproken, Moore is wel een verrassing, zeker omdat er zoveel sterke vrouwenrollen in omloop leken dit jaar. Cotillard en Binoche leken zeker meer kans te maken.
Hoe dan ook, de geprezen titels klinken allemaal erg interessant (al vertrouw ik Godard na de jaren '60 totaal niet). Lijkt een goed jaar te worden, op basis van Cannes.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Echt?
Julianne Moore verbaast me in die zin dat ze toch al jaren niet meer zo onontkoombaar is als dat ze pakweg tien jaar geleden was. What Maisie Knew en The Kids Are All Right vond ik toch ook echt niet het niveau van weleer en dat waren denk ik de betere rollen. O ja, A Single Man wellicht.
En zoals ik al schreef: Godard was er zelf niet getuige deze foto:
http://static1.volkskrant.nl/static/photo/2014/5/1/13/20140524202715/media_xl_2277763.jpg
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Godard? Haha wtf, zijn post-moderne cinema is echt troep op zijn zachts gezegd:) Dat hij uberhaupt nog mag meedraaien in Cannes.