Cannes
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Ik reageerde niet op jou per see.;)
Maar je hebt wel gelijk. Ik meen ook eens gelezen te hebben dat hij Truffaut een verrader vond omdat die in Close Encounters zat.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Zo bedoel ik het niet . In het verleden heeft Godad zich nogal negatief uitgelaten m.b.t. het werk van Spielberg . Met als hoogtepunt zijn felle kritiek in Éloge de l'Amour (2001) . Volgens mij haat Godard hem echt !
Ik ben van mening dat Godard veel te trots is om zijn film te laten beoordelen door iemand als Spielberg . Of dat hij zijn werk niet wil laten zien op een filmfestival waar Spielberg juryvoorzitter van is , om gezichtsverlies te voorkomen . Heel zijn leven lang heeft Godard een strijd geleverd tegen in principe alles wat Spielberg vertegenwoordigt . Zo heeft JLG een paar jaar geleden zijn ere-Oscar niet in Hollywood opgehaald .
Hij heeft een paar prachtige films gemaakt, maar verder spoort hij ook niet helemaal he? Iemand haten, zelfs je films niet willen laten beoordelen door iemand of vertonen op een festival, vanwege de andere insteek die iemand heeft bij het maken bij films...
Dat verheven, elitaire, toontje van Godard siert hem niet bepaald.
Ik meen ook eens gelezen te hebben dat hij Truffaut een verrader vond omdat die in Close Encounters zat.
Ik bedoel maar..
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Semaine de la Critique sluit af met 3 X 3D: Godard, Greenaway en Pêra.

En dan vergeet ik bijna de Klassiekers te vermelden. Genoeg om naar uit te kijken! 
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Semaine de la Critique sluit af met 3 X 3D: Godard, Greenaway en Pêra.
Volgens de insiders schijnt het segment van JLG veel overeenkomsten te hebben met Histoire(s) du Cinéma , maar dan alleen over de oorsprong en de geschiedenis van de 3D-technologie .
Awesome stuff , dus ...
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
De line-up met de linkjes naar de betreffende films op MM (voor zover ze er al opstaan):

COMPETITION
Jimmy P.: Psychotherapy of a Plains Indian (2013)
Le Bleu Est une Couleur Chaude (2013)
Tian zhu ding (2013)
Un château en Italie (2013)
UN CERTAIN REGARD
Bends (2013)
Dast-Neveshtehaa Nemisoosand (2013)
L'image manquante (2013)
La jaula de oro (2013)
My Sweet Pepper Land (2013)
Norte, Hangganan Ng Kasaysayan (2013)
Omar (2013)
Sarah Préfère la Course (2013)
OUT OF COMPETITION
Le Dernier des Injustes (2013)
MIDNIGHT PROJECTIONS
SPECIAL SCREENINGS
Bombay Talkies (2013)
Muhammad Ali's Greatest Fight (2013)
Bite the Dust (2013)
Seduced and Abandoned (2013)
Stop the Pounding Heart (2013)
Weekend of a Champion (2012)
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Gedurende de 66e editie van het Cannes Filmfestival heeft TV5MONDE, de zender met de meeste Franstalige cinema, een speciale programmering en zal uitzenden vanaf la Croisette.
-
- 10970 messages
- 2790 votes
*UPDATE*

COMPETITION
Jimmy P.: Psychotherapy of a Plains Indian (2013)
Le Bleu Est une Couleur Chaude (2013)
Un château en Italie (2013)
UN CERTAIN REGARD
Dast-Neveshtehaa Nemisoosand (2013)
Norte, Hangganan Ng Kasaysayan (2013)
Sarah Préfère la Course (2013)
OUT OF COMPETITION
Le Dernier des Injustes (2013)
MIDNIGHT PROJECTIONS
SPECIAL SCREENINGS
Bombay Talkies (2013)
Muhammad Ali's Greatest Fight (2013)
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Vergeet je het programma van Semaine de la Critique en Quinzaine des Réalisateurs niet, Jarno? 
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Ik heb het niet heel goed bekeken maar ik vermoed dat er maar heel weinig van die films op MM staan.
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Bedankt voor het overzicht!
Graag gedaan 
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Le Bleu Est une Couleur Chaude is vandaag geweldig goed ontvangen in Cannes. Zelden waren critici zo enthousiast. La Graine et le Mulet van dezelfde regisseur beviel mij in ieder geval goed.
Wel moet gezegd worden dat de uitgerekte en expliciete seksscènes niet geheel verrassend meer aandacht krijgen dan de rest van de film.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
SP!TS is nu niet direct een kwalitatieve bron, maar ik moet zeggen dat het artikel over Cannes vandaag met de besprekingen van competitiefilms nog best aardig vond. Beetje vergelijkbaar met de 'recensies' hier op MoMe qua lengte en soundbytes, en aangezien we die ook serieus nemen, bij deze de voorspellingen van Marieke Kremer:
- Gouden Palm: La Grande Bellezza
- Acteur: Michael Douglas (Behind the Candelabra)
- Actrice: Berenice Bejo (Le Passé)
Haar persoonlijke favoriet is trouwens Inside Llewyn Davis. De enige miskleun zou Jimmy P. zijn en de film van Miike was ook voor zijn doen niet meer dan zateravond vermaak. Over Borgman is geen buzz, hoewel hij goed ontvangen was. Dus gezien de sterke competitie geen al te hoge verwachtingen.
Voor wat het waard is. Ik ben er eigenlijk niet aan toe gekomen andere bronnen te checken, behalve tweemaal een krant. Dus als iemand andere geluiden heeft gehoord of gelezen....
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Laat ik ook eens een voorspelling doen.
Gouden Palm (3 kanshebbers):
- Soshite Chichi ni Naru (2013)
Beste acteur:
- Oscar Isaac ( Inside Llewyn Davis (2013) )
Beste Actrice:
- Adele Exarchopoulos ( La Vie d'Adèle (2013) )
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ja die actrice was de andere kanshebber volgens haar.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
The immigrant is zojuist ook goed ontvangen, maar lees alleen maar dat Cotillard geweldig is..grote naam, kan zomaar die prijs krijgen
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
De lof voor The Immigrant valt wel mee. Ook Michael Kohlhaas met Mads Mikkelsen is ook niet echt goed ontvangen.
Volgens IonCinema is L'Inconnu du Lac een film om in de gaten te houden.
Nu is het afwachten hoe de nieuwe films van Polanski en Jarmusch ontvangen worden.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
La Vie d'Adèle maakt grote kans las ik net op de Volkskrant site.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Gouden Palm gaat inderdaad naar La Vie d'Adèle.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Jammer, geen Le Passé of La Grande Bellezza.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
Le passé wint toch beste actrice, prijzen worden netjes verdeeld onder iedereen zo
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Een Franse film. Dat is toch ook best lang geleden.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes

La Vie d'Adèle is ook de film waar ik het meest naar uitkijk.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Een Franse film. Dat is toch ook best lang geleden.
Goh. Vijf jaar.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
O ik dacht langer. Welke was dat?
Edit: aha, Entre les murs. Eigenlijk kompleet van mijn radar afgevallen of beter, nooit opgestaan. Zat in Japan toen die won, 
'Misschien toch eens kijken dan maar.