- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- F.A.C.T.S. (Gent)
F.A.C.T.S. (Gent)
FACTS
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Festivals en evenementen > FACTS 2005: Internationaal Congrescentrum te GENT (België):
Hallo,
Elk jaar gaat in het Internationaal Congrescentrum te Gent (provincie Oost-Vlaanderen, België) de F.A.C.T.S.-beurs door. F.A.C.T.S. staat voor Fantasy, Anime, Comics, Toys and Space.
Vorig jaar verwelkomden we ongeveer 5500 bezoekers.
Op onze beurs vindt u internationale handelaars en verkopers. Het aangeboden gamma van producten is nagenoeg onbeperkt. Om er enkele op te noemen: DVD’s, posters, statues, toys, card games, video games, comics…. Voor ieder is er wel wat wils.
Op FACTS houden jaarlijks internationale acteurs signeercessies. Dit jaar verwelkomen we onder andere ‘The Matrix Twins’, Wawick Davis (Wicket uit Star Wars), Bruce Spence (Mad Max, Star Wars), Richard Bonehill (o.a. Star Wars), Jerome Blake (o.a. Star Wars) en Corin Nemec (Stargate SG-1). Daarnaast verwelkomen we de volgende comictekenaars en catroonisten: Lectrr, Joe Jusko, Liam Sharp, Chris Everhuis en Romano. Een gedetaillerde lijst van al onze gasten, vindt u terug op onze site.
FACTS biedt eveneens verschillende randactiviteiten aan. Zo zullen op de beurs verschillende anime’s worden gereleased, worden er projecties gehouden, is er een film quiz,….
Voor verdere inlichtingen kunt u terecht op www.facts-convention.com . Aarzel niet met ons contact op te nemen, mocht u verdere vragen hebben.
Greetz,
Mr. FACTS
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
F.A.C.T.S (Fantasy - Anime - Comics - Toys - Space) is een jaarlijks festival dat in Gent wordt georganiseerd. Zelf ben ik er nog nooit geweest maar omdat er altijd acteurs signeren ben ik deze keer van plan om er eens tijd voor te maken, vooral omdat Dirk Benedict komt signeren. Ben zelf een groot fan van de originele Battlestar Galactica maar ook Dwight Schulz (A-Team) Robert Picard (Stargate, Stargate Atlantis) en Jewel Staite komen. Geen idee of het bij deze 4 blijft maar voor de comicliefhebber zijn er ook veel bekenden.
Hier te zien wie er allemaal komt:
F.A.C.T.S. 2010 - Het grootste festival in de Benelux - facts.be
Wie er vroeger allemaal is gekomen (vorig jaar waren er ook 4 acteurs dus ik vrees dat het hierbij blijft):
F.A.C.T.S. 2010 - Het grootste festival in de Benelux - facts.be
F.A.C.T.S gaat door van 23 - 24 oktober in Flanders Expo. Meer info vind je hier.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Sinds enkele jaren iedere keer present op deze beurs.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ondertussen is het aantal verdubbelt waaronder Doug Bradley uit Hellraiser en 4 acteurs uit Allo' Allo' + Rob Van Etck (regisseur van Afterman) is ook van de partij.
the flash
-
- 317 messages
- 103 votes
daar ga ik elk jaar naartoe. al veel films gevonden die ge nergens anders vind.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Facts 2011:
aanwezig op de beurs:
Sherilyn Fenn
Tori Higginson
Charisma Carpenter
Julian Glover
Dirk Benedict
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Hoewel ik het topic heb opgericht, heb ik het de laatste jaren wat verwaarloosd (ben wel elke keer zelf gegaan) dus even een korte update:
Waar & wanneer: 19-20 Oktober in Gent
Acteurs/Actrices:
* Michael Shanks
* Julie Benz
* Michael Biehn
* Anthony Daniels
* Jennifer Blanc
Artists:
* Erik Larsen
* J.G. Jones
* Alex Maleev
* Patrick Sobral
* Emanuela Lupacchino
* Marco Santucci
* Des Taylor
* Mario Alberti
* Vincenzo Cucca
* Alain Brion
* SpiderGuile
* Wayne Vansant
* Lectrr
Zullen nog wel wat acteurs volgen dus kijk hier: Guests - Facts voor updates
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Het is bijna zo ver, zaterdag ben ik zeker aanwezig.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ook ik zal er zaterdag zijn. Ben benieuwd, het is de 20e editie en er zou een extra hal zijn bijgekomen. Hopelijk goedkope comics en een resem films en dan is de dag ook alweer geslaagd.
the marsh
-
- 109 messages
- 1500 votes
Zaterdag ben ik er ook.
Ik heb wel gehoord dat er maar 1 hal is dit jaar.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
@the marsh: Ze zijn wel groter geworden. Dit staat op hun Facebook pagina:
we are WAY bigger than last year. Last year we had 14.000 m2, now 24.000 m2. That's a 70 % increase !!!
https://www.facebook.com/factsconvention?hc_location=stream
Dit is trouwens het floorplan
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Jeps, hoogstwaarschijnlijk wel een foto (Darla!) laten signeren. Al hangt het er van af hoeveel comics/films ik oogst. Zo'n handtekening is toch direct weer 20 euro en dan spendeer ik dat liever aan een Shaw Brothers of comic.. Michael Shanks van Stargate SG1 komt ook nog dus het wordt sowieso nog een dilemma 
Kijk er wel weer naar uit. Vorige editie vond ik niet zo geslaagd wegens te weinig ruimte, die dan ook nog eens werd opgevuld met een soort van continue drumshow die niet te harden was, maar volgens de organisators hebben ze a) veel meer ruimte en b) geen drumshow.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik had wel willen gaan, maar vond geen kandidaten om mee te gaan. Ik ben 2 keer geweest, in 2010 en 2011. Ik vond in 2011 dat het plots kleiner was geworden ondanks dat het nog steeds druk was bezocht. Misschien dat ik volgend jaar nog eens ga. Veel plezier gewenst alvast voor iedereeen die gaat!
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Het was weer de moeite vandaag, enorm veel volk vond ik. En weer aardig wat geld uitgegeven voor de collectie. 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Vond het qua volk nog wel meevallen maar was er dan ook van 's morgens vroeg. Blij dat ze deze hal hebben gepakt want vorig jaar was het echt verschrikkelijk, kon je amper langs de standjes lopen. Mijn comic collectie (zie het Strips topic) is ook weer serieus aangevuld. Blijft een geweldige beurs voor comics.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Was er ook van bij het begin bij, dan viel het nog wel mee. Maar s'namiddags was het toch op sommige plaatsen wat drummen. Maar inderdaad veel beter dan vorig jaar.
mrfacts
-
- 4 messages
- 0 votes
In Film > Festivals en evenementen > F.A.C.T.S. 2014 Flanders Expo Gent:
F.A.C.T.S is dé pop culture beurs bij uitstek voor de Benelux, waar het top segment van comics, anime & manga, sci-fi, film, TV, en gaming industries aanwezig is.
In 2013 vierde F.A.C.T.S. zijn 20ste verjaardag met maar liefst 31.000 bezoekers. De 24ste editie van F.A.C.T.S. zal plaatsvinden op 18 en 19 oktober in Flanders Expo, België en het is weer een editie om naar uit te kijken.
Dit jaar zullen we over maar liefst 3 zalen beschikken met een totale oppervlakte van 28.000m², dit om de talrijke bezoekers te ontvangen. Dit jaar verwachten we maar liefst meer dan 200 handelaars, 20 internationale tekenaars, meer dan 50 getalenteerde lokale artiesten en schrijvers en enkele mooie namen uit de filmwereld oa Christopher
Judge (Stargate) en Sylvester McCoy (Doctor Who, The Hobbit). Al deze namen vindt u op deze pagina Gasten - FACTS . En de komende 2 maanden wordt de lijst verder aangevuld met tekenaars en acteurs/actrices.
Voor meer info over de beurs, zie onze site : http://www.facts.be
Tickets worden binnenkort aangebonden op de site. De goedkoopste tickets kosten slechts 11€ indien men ze online koopt of 9€ indien men verkleed komt want F.A.C.T.S. is één van de weinige grote beurzen in het genre waar een korting voorzien is wanneer je verkleedt komt.
Alle laatste nieuwtjes en weetjes lees je op onze Facebook pagina :
https://www.facebook.com/factsconvention
http://www.facts.be/assets/SylvesterMcCoy2-240x145.jpg http://www.facts.be/assets/Christopher-Judge-240x145.jpg
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ik zal er waarschijnlijk ook zijn, om mijn boek te promoten.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Mmmh, terug Christopher Judge. Ik hoop dat de andere gasten first-timers zijn, al spendeer ik de laatste jaren mijn geld meer aan comics dan aan handtekeningen.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
We zijn er zeker ook weer te vinden en daarna nog de voorstelling van suspiria met de ost live gebracht door Goblin.
mrfacts
-
- 4 messages
- 0 votes
Mmmh, terug Christopher Judge. Ik hoop dat de andere gasten first-timers zijn.
Uiteraard.
Ondertussen zijn reeds ook Liam McIntyre (Spartacus) en Robert Knepper (Prison Break) aangekondigd. De komende 50 dagen worden er nog aangekondigd.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik zal er waarschijnlijk ook zijn, om mijn boek te promoten.
Waar gaat je boek eigenlijk juist over?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Verhalenbundel, genre horror/magisch realisme. Als het goed is komt hij uit in oktober. Publicatie was oorspronkelijk gepland voor juni, maar dat bleek niet haalbaar.
mrfacts
-
- 4 messages
- 0 votes
En ondertussen heeft Lou Ferrigno ook bevestigd te komen naar FACTS 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Aha, dat is mooi. Die had een aantal jaar geleden gecancelled zeker?
mrfacts
-
- 4 messages
- 0 votes
Carrie Fisher komt naar F.A.C.T.S. :
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Over enkele weken is het zover. Mijn verhalenbundel "Volmaakt monster" komt dan uit bij Zilverspoor en is te koop op F.A.C.T.S. waar ik zelf ook aanwezig zal zijn. Als voorsmaakje hierbij de cover en een gratis download van het titelverhaal: volmaakt monster.pdf - Google Drive - drive.google.com
http://3.bp.blogspot.com/-nsfZsqMdLPc/VC767n8we-I/AAAAAAAAAC0/U2hwSpvxlgo/s760/Cover-sampleyt.jpg
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Amai het was weer de moeite op de F.A.C.T.S, best dat dit maar éénmaal per jaar is. ?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ha die dimi, fijn u eens gezien te hebben
. Facts was zeker de moeite, maar ook vermoeiend. Boekenverkoop is verrassend goed meegevallen.