- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Wat voor horloge(s) dragen de MM-users?
Wat voor horloge(s) dragen de MM-users?
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Een metalen band bij zo'n mooi klassiek horloge zou ik bijna heiligschennis noemen
Nee man!
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Mijn klokkie, vorig jaar cadeau gekregen 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
lucky bastard... Da's geen verkeerde klok!
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
13-in-een-dozijn klok. Met alle respect.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
13-in-een-dozijn klok. Met alle respect.
Een echte filmliefhebber draagt een Casio horloge

Nu snap ik weer waarom ik lang getwijfeld heb om in dit topic te reageren....
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Niks touché aan, ik zie geen verschil in dat soort metalen horloges. Ik vind dat een lelijk horloge, superlelijk eigenlijk, die iedereen draagt.
jarno1975: Als je quote moet je ook wel begrijpen wat ik ermee zeg. Dat begrijp je blijkbaar niet.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Niks touché aan, ik zie geen verschil in dat soort metalen horloges. Ik vind dat een lelijk horloge, superlelijk eigenlijk, die iedereen draagt.
Dat mag natuurlijk, ieder z'n smaak.
Maar zoals je zelf al zegt: je ziet geen verschil in dat soort metalen horloges, terwijl de verschillen toch echt enorm zijn.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Niks touché aan, ik zie geen verschil in dat soort metalen horloges.
Kan ik me wel voorstellen, maar een horlogeliefhebber kijkt veel dieper.
Als ik bijvoorbeeld mijn eerste Seiko vergelijk met mijn huidige horloge (TAG Aquaracer), dan zie ik tal van verschillen. Van de TAG is het staal gewoon van betere kwaliteit en veel beter afgewerkt. Idem voor de wijzerplaat, het lume op de wijzers, het glas en nog veel meer.
Als ik dan mijn vorige horloge (Omega Seamaster) vergelijk met de goedkopere TAG, dan zie ik ook tal van betere details.
Voor de een zijn het maar onnodige details, maar voor de andere een must. (zo heb je dat bijvoorbeeld ook met auto's)
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Ik ben vorig jaar heel lang bezig geweest er zo eentje te regelen.

Let wel: geen echte natuurlijk, maar een 1st copy, maar er was een hele tijd geen eentje te krijgen en daarna voor een eurootje of 800, wat wel erg duur is voor een copy. Vind het wel jammer.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
No offence, maar ik blijf fel tegenstander van replica's, hoe goed ze ook zijn.
Voor dat geld kan je beter een ECHTE tweede hands Longines of een nieuwe Tissot/Seiko-automaat kopen ofzo.
Met een replica val je bij horlogeliefhebbers sowieso altijd door de mand. Ik zou me dan doodschamen.
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Wat is '1st copy'? Is het mechanisme dan hetzelfde?
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Mij allemaal wat te degelijk.
Tokyo Flash watches. Zitten een hoop leuke ideetjes tussen.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Die Denshoku's van Kisai zijn wel uber minimal zeg
Draag nu deze:

kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
No offence, maar ik blijf fel tegenstander van replica's, hoe goed ze ook zijn.
Voor dat geld kan je beter een ECHTE tweede hands Longines of een nieuwe Tissot/Seiko-automaat kopen ofzo.
Met een replica val je bij horlogeliefhebbers sowieso altijd door de mand. Ik zou me dan doodschamen.
Is ook wel zo, maar dat boeit me niet echt.
Dit zijn wel echt nauwelijks te onderscheiden replica's met papieren en alles er bij.
.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Wat is '1st copy'? Is het mechanisme dan hetzelfde?
Gedeeltelijk wel ja.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Maar het gaat aan je geweten knagen jongen, totdat je uiteindelijk wel op moet biechten aan de ECHTE liefhebbers 
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Neuh, vind het ook helemaal niet erg om een goede replica te hebben in dat geval, nog altijd beter dan een origineel fluthorloge.
.
En bovendien, zou voor iemand met mijn inkomen ook een beetje raar zijn met een klokje van 15000 euro rond te lopen
. Dus ik neem aan dat ze dat vrij snel door hebben.
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
15 000 euro
Da's meer dan mijn auto heeft gekost! En daar zit ook een klokje in 
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Draag nu deze: (afbeelding)
Haha respect voor die Komono, ken ze inderdaad. Kijk DAT vind ik wel mooie horloges. Net als deze van de Muji, die ik zelf heb:

danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Mooi. Ik heb zelf ook een Muji horloge (en niet alleen een horloge, I might add), maar die kan ik niet meer online vinden (is alweer wat jaartjes geleden dat ik die kocht)..
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Zoals ik al zei, duidelijk smaakgevalletje. Ik moet er echt niet aan denken zoiets te dragen, of die op die link van OH staan.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
De wereld zou spontaan ontploffen denk ik.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes

Ik denk dat de 'metalen Rolex-achtige'/'piloten' (om even te chargeren) horlogodragers dan ook wel in de meerderheid zijn (hier).
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
15 000 euro
Da's meer dan mijn auto heeft gekost! En daar zit ook een klokje in
Mijn Longines Clous De Paris Watch is een replica en heeft 240 dollar gekost. Maar nieuw betaal je ze al snel tussen de 1900 en 2000 dollar. 
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Ik heb helemaal niks met dure horloges.
Een goedkope, die goed werkt, is voor mij goed genoeg.
Liefst draag ik er géén zelfs (net als met ringen etc.)
Maar ik heb wel een horloge waar ik enige waarde aan hecht, als onderdeel van mijn Tarzan-verzameling.
Een Swatch, uit 1995.
Die ligt echter mooi opgeborgen in het bijbehorende doosje.

Verder draag ik bij mijn western-outfit wel soms een zakhorloge, aan ketting.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Heb ongeveer 5 jaar een Casio om m'n pols gehad.
Sinds kort:

speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ik heb helemaal niks met dure horloges.
Een goedkope, die goed werkt, is voor mij goed genoeg.
Voor mij ook, maar een gegeven paard mag je nu eenmaal niet in de bek kijken. Was voor mijn 20-jarig huwelijk.