• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.399 votes
Profile

Het grote gamestopic

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Lijkt me idd echt niks voor jou zo'n game. Vind je meer een type voor The Walking Dead: Survival instinct.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Haha, heb het even opgezocht, maar dat ziet er niet zo denderend uit dus zal wel sarcastisch bedoeld zijn.

Ik probeer altijd zoveel mogelijk soorten games en genres te spelen. Ik heb eigenlijk alleen weinig met first person shooters. Ik had goede dingen gehoord over The Walking Dead, maar het komt op mij vooral over als een slecht geacteerde soap (en in soaps wordt er al slecht geacteerd, kan je nagaan). Een maat van me heeft een spierziekte en hij kan daardoor vrij weinig met zijn handen en dus ook bijna geen games besturen. Voor hem is het wel een ideaal spel dus uiteindelijk zal ie ooit wel uitgespeeld worden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Lefgozer wrote:

Haha, heb het even opgezocht, maar dat ziet er niet zo denderend uit dus zal wel sarcastisch bedoeld zijn.

O nee hoor. Weet alleen dat die qua benadering nogal tegenover de game van Telltale stond, dus vandaar. Maar ziet er idd niet al te best uit zie ik nu .

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Mijn liefde voor post-apocalyptisch survivalen wordt wel even keihard aangewakkerd als ik wat playthroughs van DayZ kijk zeg! Op zulke momenten baal ik dat ik een mac-gebruiker ben!

Misschien voor de stand alone die binnenkort uitkomt maar een pc aanschaffen Lijkt me echt awesome!

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

DayZ ben ik nu ook zo'n 2 weken aan het spelen en is inderdaad erg sterk. Permadeath zorgt er wel voor dat het soms erg frustrerend is, maar ook bloedspannend! Ook is het leuk om te zien hoe het spel groeit naarmate het spel vordert. Zeker een aanrader!

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ja, juist zoiets als permadeath spreekt me in deze context enorm aan. Ben zelf helemaal geen gamer (meer) (behalve een af en toe een potje Counter-Strike), maar dit soort games maken wel dat ik best weer eens een pc zou willen hebben. Samen met Last of Us misschien, die lijkt me ook erg goed (niet toevallig allebei post-apo survival games).

Jammer wel bij een game als DayZ dat de animaties wat basic zijn, waardoor player interaction wat clunky overkomt. Hoe vet zou het zijn als zo'n spel de 'kwaliteit' van een CoD zou hebben. Maar gezien de Arma-achtergrond snap ik het wel. En de ontwikkeling die het (ook grafisch) heeft doorgemaakt is inderdaad al best indrukwekkend.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Iemand al ervaring met State of Decay? Ziet er grafisch indrukwekkender uit dan DayZ, en lijkt eigenlijk precies op een GTA type sandbox game (dus meer story driven dan DayZ). Wederom awesome!!

YouTube - State of Decay Gameplay Walkthrough Part 1 - Intro

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

State of Decay zou ik ook érg aanraden. Zelfs mijn favoriete game van 2013! Moet er zelf nog steeds mee verdergaan, maar wat ik al heb gespeeld was zeer indrukwekkend. Het social / surviving mechanisme is fantastisch. Permadeath maakt het ook hier erg spannend en strategisch en er is genoeg te doen en zien in de wereld. Technisch heeft het wel wat problemen, maar niet genoeg om het spelplezier te bederven.

Kijk ook zeker eens naar 'Rust.' Zit een beetje tussen DayZ en Minecraft in. Heb ik ook twee weken terug gedownload, maar ben er nog niet aan toegekomen.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Rust ook al tegengekomen ja.

Probleem is dat ik al die games niet kan spelen, aangezien mijn powerbook wat langzaam is (sowieso zou ik hem dan moeten Boot Campen, wat ik nog nooit gedaan heb..). Dus voorlopig hou ik het maar bij youtube playthroughs..

Wat een geweldige tijd in gameland moet het zijn, nu de openwereld-games steeds groter/dieper worden en ze eindelijk op mijn persoonlijke interesse in gaan (post-apo survival/zombie).

Lang leve de huidige zombie-hype

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Moet zeggen dat van de lichting next-gen games me vooral The Division echt tof lijkt. Moet toch de game zijn met de look die me het meest aanspreekt. Wederom natuurlijk een game die zich afspeelt in een world of decay

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

YouTube - SoCal Regionals 2014 Official Trailer

Eind februari zijn de SoCal Regionals, het grootste fighting game toernooi van (zuid)Californië, waar ook veel Aziatische toppers op afkomen. Kan nu al niet wachten.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Nog fans van de FlatOut en Destruction Derby games? Heb zojuist de pre-alpha versie van Next Car Game op Steam aangeschaft en bevalt goed! Nog niet zoveel te doen in deze vroege versie (lees: 1 derby, 2 tracks, 2 auto's) maar de voortekenen zijn goed. Ook de techdemo is ouderwets vermakelijk.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

14 februari mensen. Dat betekent Last of Us: Left Behind!!! De langverwachte DLC op één van de mooiste, intense, cinematic post-apocalyptische games up to date. Zo veel zin in.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

GENIAAL.

Die stem wordt dus gedaan door VectorBunny die ook een eigen YT kanaal heeft. Fantastische impersonator.

david bohm

• 3074 messages
  • 3439 votes

Breivik eist een Playstation 3 | WTF.nl - Blijf je verbazen

Hij ervaart het spelen op een PS2 als 'een marteling.'

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Hartstikke redelijk lijkt me toch? Hij had ook een PS4 kunnen eisen.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Zojuist de walkthroughs van The Last of Us & Left Behind DLC afgezien. Heb geen console of game pc, dus het is wat behelpen, maar een user als theradbrad op youtube kom je er wel!

What to say.. Kijkt als (een hele lange, meer dan tien uur durende) animatiefilm, en zou hier op Moviemeter met gemakt 4.5* scoren, schuurt zelfs dicht tegen de maximale score aan. Wat een geniale engaging ervaring was dit zeg! (Waar is de smiley als je hem nodig hebt!!)

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

@ danuz: je kunt natuurlijk ook gewoon de filmversie van The Last of Us bekijken. Die heb ik in ieder geval een tijd geleden bekeken, en vooral het sterke begin (de eerste 20 minuten plus de intro) is me erg bijgebleven. En het einde, maar dan in negatieve zin (hoe zelfzuchtig kan iemand zijn!).

En:

danuz wrote:
(Waar is de smiley als je hem nodig hebt!!)

(afbeelding)

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ja, die filmversies ben ik ook tegengekomen. Maar omdat ik theradbrad sowieso al volgde heb ik geopteerd om zijn game-ervaring te volgen. Is me prima bevallen, op enkele domme acties en opmerkingen na dan

En thanks voor de

(afbeelding)!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Het niet spelen van The Last of Us is de grootste disservice die je jezelf kan doen. Als kijker is het niet te bevatten hoe de gamer het ervaart. Reden genoeg om een PS3 aan te schaffen.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Mja, en toch heb ik een fantastische ervaring achter de kiezen. Ik ben verder totaal geen gamer (meer), maar misschien had ik dit wel heerlijk gevonden om te spelen natuurlijk (had vooral graag zelf willen rondlopen door de vervallen huisjes, de bossen rondon Boston en de universiteit..). Uiteindelijk ben ik toch vooral een (film)kijker, en heb ik dit dus ook zo bekeken.

"The Best Film Of The Year":

The Last Of Us: The Best Film Of The Year (That Wasn't Actually A Film) | Features | Empire - empireonline.com

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Uiteraard, maar games moeten het toch vooral hebben van immersiviteit en komt er op emotioneel vlak veel niet over, of niet helemaal goed over. Er ontstaat veel ruis. Al snap ik zelf niet als je al de footage kan bekijken waarom je het spel dan niet zal spelen. Maakt dan ook niet veel meer uit. Al is The Last of Us niet te missen, en speel je het niet moet je het zeker kijken. Al komen games en film qua production value steeds dichter bij elkaar (Naughty Dog, Quantic Dream). Hele positieve ontwikkeling.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Naomi Watts wrote:
Het niet spelen van The Last of Us is de grootste disservice die je jezelf kan doen.

Nah, ik ben niet zo'n liefhebber van spellen waarin je als een psychopathische gek honderden mensen af moet slachten. Bij het einde zou ik vanwege morele bezwaren misschien zelfs zijn gestopt!

En een PS3 aanschaffen van 300 euro zodat ik hoogstens vijf games zal kunnen spelen? Ze kunnen de pot op. Ik game vrijwel nooit, dus als ze willen dat ik het speel brengen ze het maar uit op de PC.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Alsof dat wat uitmaakt. Ga je een film ook niet kijken omdat er geweld of seks inzit. Je game-ervaring is zo belangrijk. Een game, dat kun je niet bekijken. Je moet het spelen. Last of us is een hoogvlieger omdat het allemaal zo filmisch en gedetailleerd overkomt op de speler maar dat betekent niet dat je het eventjes kunt bekijken om iets van die sfeer te kunnen vatten. Misschien een beetje maar er gaat zoveel verloren...

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

De gameplay/mechanics kan je inderdaad niet "zien", die moet je spelen om ze te voelen. Alhoewel de gameplay an sich me niet enorm aanspreekt (actie lijkt vrij eentonig, de AI is soms wat vervelend), het rondstruinen door zo'n wereld in principe dan weer wel (maar dit zou me waarschijnlijk snel irriteren omdat het allemaal aandoet als een open wereld, maar in praktijk extreem on rails is). De look, het verhaal & de emotionele lading daarentegen kan je ook zien en voelen in het geval van een game als The Last of Us. Ik vond het een extreem filmische game. Daar is mijn ervaring als filmkijker toch het bewijs van (ik zou hem met gemak een 4.5 geven, als >>filmische<< ervaring dus)?

Klinkt toch een beetje als het "een film kan je niet op je laptop-schermpje" kijken, terwijl ik in de praktijk vaak merk dat ik een diepere/mooiere ervaring heb op dat kleine schermpje dan in een bioscoop. Het is misschien wat onorthodox (net als het bekijken van een walkthrough van een game), maar bij mij werkt het wel.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Asaharo wrote:

Alsof dat wat uitmaakt. Ga je een film ook niet kijken omdat er geweld of seks inzit.

Seks? Ik heb niets tegen seks, hoor. Met geweld in films heb ik meer problemen (ik mijd horror bijvoorbeeld over het algemeen omdat ik daar een naar gevoel aan overhoud), maar ik vind het toch een groot verschil of je geweld *ziet* (zoals in een film) of gewelddadig *bent* (zoals in een game). In sommige games kan ik me daar wel overheen zetten, maar de gameplay in The Last of Us vind ik wel érg kil.

Je game-ervaring is zo belangrijk. Een game, dat kun je niet bekijken. Je moet het spelen. (...) er gaat zoveel verloren...

Als je ervan houdt wel. Door de wereld van The Last of Us struinen zou ik waarschijnlijk geweldig gevonden hebben, maar verder spreekt de gameplay (veel repetitieve actie) me absoluut niet aan. En opnieuw: ik ga echt geen 300 euro uitgeven voor een console waar ik vrijwel nooit iets mee zou doen. Misschien is mijn ervaring dan iets minder intens, maar ach, daar kan ik wel mee leven. 't Is beter dan niets.

danuz wrote:

Het is misschien wat onorthodox (net als het bekijken van een walkthrough van een game), maar bij mij werkt het wel.

Yep, bij mij ook - niet bij gameplay-gedreven spellen inderdaad, maar wel bij verhaal-gedreven spellen.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Naomi Watts, had jij trouwens niet ooit een CGI game compilatie van een Final Fantasy game in je top 10?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

True, maar wel de game gewoon gespeeld. Diende dus vooral een re-living doel .

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Aha, een fetisj dus Misschien moet je mijn mijn lyrische reactie over de walkthrough van The Last of Us maar gewoon onder mijn post-apo fetisj scharen dan En aan het gebrek aan écht geniale films en series in dat 'genre'.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

danuz wrote:

Klinkt toch een beetje als het "een film kan je niet op je laptop-schermpje" kijken, terwijl ik in de praktijk vaak merk dat ik een diepere/mooiere ervaring heb op dat kleine schermpje dan in een bioscoop. Het is misschien wat onorthodox (net als het bekijken van een walkthrough van een game), maar bij mij werkt het wel.

Ik vind dat altijd zo gek. Thuis beter dan in de boscoop, vooral als je het hebt over een laptopschermpje en een zeer maige audio setup. Sowieso is hat al sterk dat je hetzelfde beweerd als je echt een meer dan solide setup thuis hebt. Klinkt mij toch meer als je eigen situatie - tegen beter weten in - maar te prijzen omdat je het daar voornamelijk mee moet doen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.