• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.818 votes
Profile

Strips

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Ah, okee

Nou, voor diegene die het nog niet weten (geinteresseerden), Willy Vandersteen heeft ook de Rode Ridder getekend.

Ik vind overigens zelf de Rode Ridder beter/ leuker dan Suske & Wiske.

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

Strips als "de ontvoering, avalon, de veldtocht, koning Arthur en het labyrint (...)" zijn echt .

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Zijn er ook mensen die de Nero strips lezen?

(afbeelding)

Elke strip eindigt altijd met een heerlijke wafelmaaltijd.

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

Jeugd:

Jommeke

Suske en Wiske

Urbanus

Blauwbloezen

Asterix

Nu (lees: potvermaak aka. scheitvermaak)

Rode Ridder ( )

Suske en Wiske

Asterix

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

De enige strip die ik vroeger altijd las was de Donald Duck. En de hele buurt las die ook . Het heeft m'n jeugd gevormd.

Maar goeiemorgen zeg, wat lezen de jongeren tegenwoordig voor een lastige strips?? (als ik dit topic zo eens doorlees)

Is Donald Duck niet goed genoeg meer? Heeft ie z'n beste tijd gehad misschien...

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Ik ben een groot fan van Kuifje. Die verbluffend en sfeervolle tekenstijl, geweldige figuranten, interessante thema's en vooral het waanzinnig-pulp die op een verteerbare manier met zich mee wordt gediend is simpelweg subliem te noemen. Geloof het of niet, ik vind het zeer poëtisch. Satyajit Ray was idem dito een groot fan.

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Ik heb ook van vele oude strips nog eerste druk, zullen nu mischien best wat waard zijn.

WalterB

• 77 messages
  • 138 votes

Ik lees al super lang Donald Duck (krijg ik dan ook elke week in de bus) en ook de Donald Duck Extra (krijg ik elke maand in de bus) en ga ook wel regelmatig naar rommelmarkten om wat oude DD's op de kop te tikken die mensen voor een duppie weg doen. Las vroeger ook wel eens Douwe Dabbert en heb ook wel Suske en Wiske gelezen.

(ben 15 overigens dus het zeker nog goed genoeg voor de jeugd hoor )

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Van Nunen wrote:

Is Donald Duck niet goed genoeg meer? Heeft ie z'n beste tijd gehad misschien...

Toch niet voor mij.

Het valluik in Dagobert z'n kantoor is misschien al 500x gebruikt, maar het blijft gewoon super.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Van Nunen wrote:

Is Donald Duck niet goed genoeg meer?

Als je weet wat voor een kunstwerken er gemaakt worden binnen het medium dat is DD niet genoeg nee.

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

rokkenjager wrote:

Ik ben een groot fan van Kuifje. Die verbluffend en sfeervolle tekenstijl, geweldige figuranten, interessante thema's en vooral het waanzinnig-pulp die op een verteerbare manier met zich mee wordt gediend is simpelweg subliem te noemen. Geloof het of niet, ik vind het zeer poëtisch.

We zullen het wel met elkaar kunnen vinden, op het gebied van Kuifje.

Ik zou zelfs verder willen gaan, en beweren dat het stripicoon Kuifje kunst is. Het is zulke sterke beeldtaal.

Ik vind alleen de latere strips van Herge niet meer zo sfeervol getekend. ( Picarro's, juwelen van enz.), komt ook door de aanpassingen van Kuifje.

De sfeervolste vind ik zelf, De Blauwe Lotus.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Dit zijn mijn favorieten: Kiekeboe. En het meest voor de fantastische humor natuurlijk.

(afbeelding)

http://www.kiekeboewebstek.be/

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11856 votes

Tot een jaar terug was ik vreselijk fan van Suske & Wiske, heb er een stuk of 200, maar ik doe er nu helemaal niks meer mee. Best zonde als je ziet wat ik er aan uitgegeven heb, maar achja, het blijft prachtig.. zelfs mijn vader leest ze nog

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

Lui wrote:

Tot een jaar terug was ik vreselijk fan van Suske & Wiske, heb er een stuk of 200, maar ik doe er nu helemaal niks meer mee. Best zonde als je ziet wat ik er aan uitgegeven heb, maar achja, het blijft prachtig.. zelfs mijn vader leest ze nog

Logisch, Lambik is heerlijk grappig!

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

klute89 wrote:

De sfeervolste vind ik zelf, De Blauwe Lotus.

Idem, simpelweg geniaal.

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11856 votes

Jazeker Lad, vooral die grappen over de belasting

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

rokkenjager wrote:

Idem, simpelweg geniaal.

Zeg dat wel.

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

Lui wrote:

Jazeker Lad, vooral die grappen over de belasting

Héérlijk droog...

Ideaal voor op de pot!

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11856 votes

Haha, toevallig heeft mijn vader gisteren op zijn zolder nog een gevonden, die zal ik vanmiddag eens gaan lezen..

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Suske & Wiske

stephan73

• 6269 messages
  • 14439 votes

Ik vond de Metabaronnen altijd goed. Mooi getekend (Juan Giménez) en een goed verhaal (Alejandro Jodorowsky)! Deed me wel altijd denken aan Dune!

(afbeelding)

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

Gizzmann wrote:

Suske & Wiske

Vies afff zijn die!

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

XIII: vond de eerste reeks de beste van allemaal, lijkt ook vreselijk veel op de Jason Bourne films.

Headshot: 3-delige strip over 2 killers Louis en Jimmy en 2 flikken Carlisle en Perry die in een complot terechtkomen.

Kuifje: vooral de avonturen waar Zonnebloem centraal staat en mijn favoriete strip is natuurlijk De Schat van Scharlaken Rackham waar Zonnebloem voor het eerst in voorkomt.

Adrenal

• 1381 messages
  • 0 votes

klute89 & rokkenjager wrote:

De Blauwe Lotus.

Ook mijn eerste en favoriete Kuifje strip. Heb zelf een stuk of 300 strips. Ja, toch wel erg leuk, eens in die oude stripboekjes bladeren. Nero, Kid Paddle, Guust Flater... oud of jong, maakt me allemaal niet uit. Ik heb zelfs nog een paar heel oude stripjes van Piet Fluwijn en Bolleke en de Kapoentjes (ook van Marc Sleen). Ja, ik hou wel een beetje van alle strips, vooral van de Fransen en de Walen. Niet echt zoveel van de Vlamingen.

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Adrenal wrote:

vooral van de Fransen en de Walen. Niet echt zoveel van de Vlamingen.

ja, Veel Franse en Waalse striptekenaars maken vaak prachtige strips. Volkomen gelijk in.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2285 votes

Naast Kuifje, Astérix, de graphic novel Maus, ben ik een zeer grote fan van deze 2 Engelse heren: Belgische topkwaliteit!

(afbeelding)

Oeltras

• 199 messages
  • 0 votes

Adrenal

• 1381 messages
  • 0 votes

Asterix, Kuifje, Blake and Mortimer zijn allemaal erg goed! Maar wat is de graphic nover Maus?

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

lees ook veel strips van Spider-Man, Wolverine en X-Men. Ook de strips van Marvel die later verfilmd zijn lees ik waaronder, Spider Man 1,2,3. Daredevil, The Hulk en The Fantastic Four.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2285 votes

Adrenal wrote:

Asterix, Kuifje, Blake and Mortimer zijn allemaal erg goed! Maar wat is de graphic nover Maus?

Klik. Een ontroerend, waargebeurd verhaal over een overlevende van de concentratiekampen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.