- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Ik wist het ondertussen al want ik heb het vandaag nog in de Standaard Boekhandel gezien. Zag er erg mooi uit.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Klik. Een ontroerend, waargebeurd verhaal over een overlevende van de concentratiekampen.
Een ontroerend verhaal, maar (naar mijn mening) slecht getekend.
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Pas nog een paar Kuifjes gelezen en ze blijven geweldig. Absoluut mijn favoriete strips. Heeft iemand de alfa-kunst al gelezen? Ik namelijk niet.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Heeft iemand de alfa-kunst al gelezen? Ik namelijk niet.
Ja, ik. De 'strip' bestaat alleen maar uit schetsen, de een beter uitgewerkt dan de ander. Het verhaal is ook nog niet helemaal uitgewerkt.
Voor de Kuifje liefhebbers, de zwartwit uitgave van Kuifje zijn ook zeker aan te raden. 
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Zwartwit uitgaven? Die ben ik nog nooit tegengekomen. In de winkels die ik ken hebben ze alleen normale strips op A4 formaat en hardcovers op A5.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Vroeger las ik veel Donald Duck, Looney Tunes, Mickey Mouse, Suske en Wiske en Rooie Oortjes. Nu lees ik niks meer, alleen ondertitels 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Zwartwit uitgaven? Die ben ik nog nooit tegengekomen.
De zwartwit uitgave zijn zeker te koop (betere stripzaak), ik heb er zelf drie: Kuifje in Congo, Kuifje en de sigaren van de Farao en Kuifje in de land van de Sowjets
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Kuifje in het land van de Sovjets heb ik ook, maar dat is ook de enige die ik in zwartwit ken. Ik zal er maar eens naar op zoek gaan
want dat lijkt me wel wat.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
ik heb alleen Kuifje en de sigaren van de Farao in het zwartwit en ook in kleur.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Ik zal er maar eens naar op zoek gaan
want dat lijkt me wel wat.
Die zwartwit uitgave zijn echt te gek, moet je zeker doen.
Ik ga zelf nog zoeken naar de zwartwit uitgave van de Blauwe Lotus. 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Vroeger las ik veel Donald Duck, Looney Tunes, Mickey Mouse, Suske en Wiske en Rooie Oortjes. Nu lees ik niks meer, alleen ondertitels 
dat probleem heb ik nu ook
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Weet iemand of de manga Akira ook in kleur verschenen is? Ik vind ze heel goed maar kan ze alleen in zwartwit vinden.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Weet iemand of de manga Akira ook in kleur verschenen is? Ik vind ze heel goed maar kan ze alleen in zwartwit vinden.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Bestaat ook in kleur.
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Die lees ik heel graag, Akira. Hebben een prima, ingewikkeld, verhaal en zijn ook heel spannend. Ik heb ze wel in zwart-wit (met de eerste 2 paginas in kleur).
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Eind november komt de nieuwe Dirk Jan in de winkel! Ik ga hem zeker halen, heerlijk vermaak! Ik heb de andere delen ook allemaal.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3859 votes
Ik ben als voorbereiding op de film die volgend jaar uitkomt maar begonnen aan de comic The Watchmen. Eerste twee hoofdstukken zijn veelbelovend.
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Ik vind Blake & Mortimer (die van voor Edgar P. Jacobs' dood) ook goed maar heb er nog maar weinig van gelezen. Welke vind jij van hen de beste strip van hen, Klute?
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Welke vind jij van hen de beste strip van hen, Klute?
Ik vind zelf de sfeervolste (mooist getekend)/ beste strips van B & M deze strips getekend door Jacobs:
- Halssnoer van de koningin
- S.O.S Meteoren
- De Valstrik
Makkelijk 2e hands te krijgen, en niet duur.
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Bedankt, zal ze eens kopen. Pas nog zo'n geweldig koop- en verkoopwinkelje in Hasselt gevonden waar ze die wel zullen hebben.
kingxxl
-
- 80 messages
- 124 votes
Er is nu ook een verfilming van dirk jan. Dirk Jan: Het Elixer
Wat vinden jullie ervan?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Humor, een DJ topic. Ik ben een groot fan, heb alle strips van hem. De nieuwe ga ik volgende week even kopen. Ideaal vermaak voor op de wc of in bed haha.
De humor is scherp, gevat, melig, flauw...van alles wat.
De terugkerende figuren als Hulk, Smurfen, Superman, Aliens en Marini maken het nog herkenbaarder en leuker.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Dirkjan is heerlijke humor. Het is zo melig dat het geniaal wordt. Hoe meer pies-, poep- en sekshumor erin zit, hoe leuker het is. Ook fijn dat het zo consequent a-politiek blijft. Alleen Geert Wilders krijgt de wind van voren, maar de man is van zichzelf zo absurd dat hij in het universum van Dirkjan ook niet misstaat.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Heb sinds gister het nieuwe album, nummer 14, binnen via de post. Was weer een aantal keer echt geniaal. Jammer dat van Druten er weinig in zat en Superman helemaal niet maar het was een paar keer echt humor, zeker de EK strips en die tijdens de 2e wereldoorlog in de u boot.
kingxxl
-
- 80 messages
- 124 votes
Ik ben ook fan van DirkJan. Altijd wachten op woensdag als er weer 2 nieuwe stroken staan in de Veronica Magazine. Ik hoop echt dat er ooit nog een tekenfilmserie van hem komt!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vandaag Dirkjan 15 gekocht 

Was geloof ik ook de releasedatum.
Lach me er weer helemaal dood mee 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik ben tegenwoordig beter met mijn Jommeke collectie weer volledig te maken (moet er nu maar één hebben). Ik was er mee gestopt om dat ik het niet meer las maar nu met het overlijden van Jef Nys voel ik me wat verplicht. Ook ben ik begonnen in de Geuzen (geweldige reeks trouwens) en Bakelandt.
de-alchemist
-
- 167 messages
- 87 votes
Onder mijn favoriete strips vallen vooral de Franco-Belgische klassiekers:
-Suske en Wiske (vaker gezegd, maar geldt ook voor mij: vooral de oudere, Willy Vandersteen verzon verhalen waarbij je na 100 keer lezen nog steeds de magie voelt. Paul Geerts heeft ook mooie verhalen gemaakt)
-Kuifje (valt er nog wat toe te zeggen over Kuifje? Qua invloed op eenzame hoogte denk ik)
-Asterix (fantastisch, grappig, avontuurlijk, historisch verantwoord. Al vind ik wel dat Albert Uderzo niet alleen verder had moeten gaan nadat Rene Goscinny helaas veel te jong overleed. Na nr 24 zijn het zwakke aftreksels geworden)
-Guust flater (hilarisch, humor!)
-Blake & Mortimer (spannende, thriller/detective/science-fiction achtige verhalen die ik niet los kan laten als ik eenmaal aan het lezen ben)
-Lucky Luke (humoristisch, leuke wilde westen taferelen. De verhalen geschreven door Rene Goscinny vind ik ver boven de andere verhalen)
-Verhalen van Olivier Bommel. Ik ben een grote bewonderaar van Marten Toonder: Fantasie, creativiteit, woordenkunstenaar!
Zoals men ziet lees ik vooral oude, klassieke strips. Heeft er iemand tips voor mij wat nieuwere strips betreft? Ik wil Largo Winch en XIII proberen aangezien Jean van Hamme een gerespecteerde scenarist is.
Brix
-
- 19675 messages
- 5112 votes
Dat is leuk, grotendeels dezelfde strip-voorkeuren als de mijne:
S&W (alleen de oudere Vandersteen albums voor mij, inderdaad onverslijtbaar)
Kuifje, Blake & Mortimer van E.P. Jacobs. De nieuwe tekenaars vind ik minder), Guust Flater, Bommel.
Maar mijn lijst gaat wel nog héééél lang door:
Tarzan (diverse tekenaars, maar vooral Bob Lubbers, en Russ Manning)
De Rode Ridder, de eerste 25 tot misschien 50 albums, daarna werd het vreselijk slecht, maar sinds album nr. 207, met goede tekenaar weer de moeite waard.
Alle 'gag'strips van Marc Sleen.
Robbedoes (Jijé en Franquin)
En véél westerns zoals: Jerry Spring, Blueberry, Durango, Ringo, Kit Carson, The Lone Ranger , Bessy (alleen de oude serie) Zilverpijl (van de sterk ondergewaardeerde Frank Sels)etc. etc.
De familie Snoek (Vandersteen) Kapitein Rob, Natasja.
Veel 'Ridderstrips'
En nog heel wat meer, maar de lijst is al lang genoeg.
De Belgische tekenaars overheersen in ieder geval.