- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Eén - Ook getest op mensen - e-book of gewoon boek? | Eén - een.be
Nee E book heb ik totaal geen ervaring mee.
.
Digitale strips is mijn hobby ,en verschild heel wat met een EBook .
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Daily Webhead Video: Romano Molenaar tekent Batman - Michael Minneboo - michaelminneboo.nl
Een leuke informatie tijdje terug te Amsterdam .
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
• Een idéal Sint Nikolaas cadeau
• INT . L'intégrale
• Identifiant : 231100
• Scénario : Charlier, Jean-Michel
• Dessin : Giraud, Jean
• Couleurs :
• Dépot légal : 11/2014
• Estimation : non coté
• Editeur : Dargaud
• Format : Format normal
• ISBN : 978-2-205-07389-8
• Planches :1456
• Autres infos :
• Créé le : 22/11/2014 (modifié le 22/11/2014 16:32)
Info édition : Intégrale couleurs Couverture cartonnée sous coffret Les 28 tomes du légendaire western réunis pour la première fois en intégrale.
Ben benieuwd waar ik deze ooit eens in de handen heb ,ook de prijs wil ik wel weten ?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Hier te koop: Amazon.fr (1.456 blz.).
Maar vond ook deze (1.288 blz.) voor € 137. Weet nog niet wat de verschillen zijn.
28 albums van 46 blz. maakt 1.288 blz.
Integrale met 1.456 blz. zou inhouden, dat er toelichting in staat.van 168 blz.; lijkt mij erg veel.
Omgerekend zou je met deze Integrale € 2,46 per verhaal kwijt zijn.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
"People don't buy comic books anymore":
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
@ Dogie-Hogan.
Prima info, deze week eens informeren in België ,prijs is interessant.
THE LONE RANGER: VINDICATED #1 (OF 4) cbr digitaal Engelstalig
The Lone Ranger Rides Again
Cover A Main: John Cassaday
Writer: Justin Gray
Art: Rey Villegas
Genre: Western
Publication Date: Nov 2014
Format: Comic Book
Page Count: 32 pages
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
(embed)
Ziet er leuk uit.
Ik ben nu bezig in deze:
http://www.stripwinkeldickbos.nl/osc/images/T/Trilogie%20v%20h%20Kwaad%20SC%201%20001.jpg
Mooi getekend en benieuwd hoe het zal aflopen. Minpuntje is wel dat het af en toe wel lijkt alsof het in de Google Translate machine is gegooid (ik lees em in het Nederlands).
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
De Smurfen (Les Schtroumpfs) CBR formaat 38 Albums.
Mooi op X-stream digitaal.
De Smurfen is een Belgische stripreeks,
bedacht door Peyo en Yvan Delporte. Na het overlijden van Peyo
nam zijn zoon Thierry Culliford de supervisie over.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
De Smurfen is een Belgische stripreeks,
bedacht door Peyo en Yvan Delporte. Na het overlijden van Peyo nam zijn zoon Thierry Culliford de supervisie over.
Recentelijk terug opnieuw aan begonnen en het verbaasde me hoe leuk die strips eigenlijk nog zijn. Als ik er op een rommelmarkt eentje tegen een goede prijs vind (tegenwoordig durven ze daar nogal voor door te rekenen omdat Smurfen weer helemaal hip zijn) dan pak ik hem wel mee.
Favoriet is ongetwijfeld de Krwakakrwa, al heb ik ze bijlange na niet allemaal gelezen. Zeker die na de dood van Peyo zijn me onbekend
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Met de Smurfen ben ik als lezer nooit verder geraakt dan de begintijd, waarin ze opdoken in de verhalen van Johan en Pirrewiet.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Juist, onder andere De Fluit met de 6 Smurfen die indertijd verfilmd is door Peyo zelf:
La Flûte à Six Schtroumpfs (1976)
Johan en Pirrewiet is nog zo'n reeks die ik eigenlijk eens terug bij elkaar zou moeten krijgen. Heb er denk ik maar een stuk of 3 en heb de gehele reeks via de bibliotheek gelezen. Vond het een erg fijne reeks in ieder geval
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Op die reeks van Johan en Pirrewiet moet ik mijzelf ook nog maar eens opnieuw storten.
Ontzettend lang geleden dat ik die nog gelezen heb.
Destijds vond ik het ook een leuke serie.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Na een beetje graven in de Smurfen
Interview met Jeroen De Coninck
naar aanleiding van nooit vertaalde prequel
van De Fluit met Zes Smurfen
Het scenario kwam van Thierry Culliford en Luc Parthoens en werd getekend door Vlaming Jeroen De Coninck. Indertijd gingen we ervanuit dat het ook wel in vertaling zou verschijnen, maar na de verhuis van de reeks De Smurfen van Le Lombard naar Standaard Uitgeverij bleek dat geen optie te zijn. Ook in het Frans bleef het bij deze ene editie. Het album is nooit herdrukt en haalt inmiddels prijzen die tot maar liefst véértig maal hoger liggen dan de oorspronkelijke prijs. Er verscheen wel een vertaling in het Duits.
@ Metalfist en andere rommelmarkt bezoekers ,mocht je deze tegenkomen voor een schappelijk prijsje gelijk meenemen.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
J.ROM - Force Of Gold cbr digitaal NL
Productinformatie Willy Vandersteen, Bruno de Roover.
Romano Molenaar, Joel Seguin
Net gelezen echt Amerikaans ,het verhaal voor mij nog al warrig tekeningen zonder meer goed ..
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Flip Flink cbr digitaal 13 albums compleet NL talig.
Scenario Jean-Michel Charlier
Tekeningen Eddy Paape
Het zorgenkindje van Charlier werd en geen succes en stuurde na deel deel 13 gelijk op een breuk aan
Flip Flink(oorspronkelijk Marc Dacier).
De reeks begon in 1958 en werd stopgezet in 1967. Charlier had de gewoonte vertraging op te lopen en daar smoezen voor te verzinnen. Hij besliste uiteindelijk om de reeks te stoppen toen Dupuis te kennen gaf niet meer achter de reeks te staan vanwege de slechte verkoop van de albums. Paape zelf was voorheen al misnoegd in Dupuis omdat die geen promotie maakte voor de reeks. In de jaren negentig was er sprake van een comeback met Patrick Cothias als scenarist. Paape begon het verhaal in 1993, maar gaf er de brui aan na drie platen.
Zelf ook niet veel van gelezen maar geef nu de kans ze eens te bekijken.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Mooie reeks! Ooit bijna compleet gehad (slechts een deel ontbrak)
Ik heb er nog maar een of twee van nu.
Misschien maar weer eens aanvullen.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Guus Slim cbr digitaal NL compleet (16 delen
(Gil Jourdan)
Is een stripreeks die begonnen is in 1958, met Maurice Tillieux als scenarist en tekenaar. Latere, 3 delen heeft Roland Goossens het tekenwerk overgenomen.
Dit is al een heel tijdje geleden dat ik hier nog iets van had gelezen,prachtige volle plaatjes met heerlijke achtergrond tekeningen van plaatselijke steden en dorpjes , aanbevelen kan ik ze wel hele leuke humoristische strip .
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Mooie reeks! Ooit bijna compleet gehad (slechts een deel ontbrak)
Ik heb er nog maar een of twee van nu.
Misschien maar weer eens aanvullen.
Inmiddels een paar deeltjes gelezen, spannend scrip en herkenbaar mooi verzorgd tekenwerk van Paape ,inderdaad te weinig in publiciteit gebracht daar maals door Dupuis want ook ik lees deze serie voor het eerst ?
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Guus Slim is ook weer zo'n sfeervolle serie.
Ik heb alle titels in de uitgebrachte omnibussen aangeschaft.
Mooi werk!
Nog twee originele eerste album uitgaven in bezit ook.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Legends Of Red Sonja (TPB) (2014)digital English | CBR | 184 pages
Voor de liefhebbers van Red-Sonja een pracht van een scan, sfeervol tekenwerk.
Thorongil
-
- 1619 messages
- 690 votes
Conan the Avenger 1-6 uitgelezen, adaptatie van Robert E. Howard's 'Snout in the Dark'. Vond het leuker dan de vorige Conan serie, Conan The Barbarian. Veel voodoo, tovenaars, politiek gekonkel en actie...
https://d2lzb5v10mb0lj.cloudfront.net/covers/600/24/24691.jpg
https://d2lzb5v10mb0lj.cloudfront.net/common/salestools/previews/conanta1/conanta1p1.jpg
https://d2lzb5v10mb0lj.cloudfront.net/common/salestools/previews/conanta1/conanta1p2.jpg
https://d2lzb5v10mb0lj.cloudfront.net/common/salestools/previews/conanta1/conanta1p3.jpg
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Conan the Avenger 1-6 uitgelezen, adaptatie van Robert E. Howard's 'Snout in the Dark'. Vond het leuker dan de vorige Conan serie, Conan The Barbarian. Veel voodoo, tovenaars, politiek gekonkel en actie...
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Lijkt mij ook beter zo die bladindeling van Brian-Ching.
Plaatjes mooi overzichtelijk,.een herkenbare stijl in de trant van de klassieke Europese albums .
Kan me niet inleven met die recentelijke Amerikaanse comics ,bombastische tekeningen nemen een hele bladzijde in beslag met een wirwar aan ballonnetjes tekst, voor mij allemaal te onrustig en krijg een opgejaagd gevoel alleen al bij het bladeren dan heb ik het nog niet over het scrip want het is een achtervolging van knal boem ratata wham enz.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Hij is binnen! De nieuwe Blake & Mortimer.
Toch altijd weer een beetje strip-feest wanneer er weer een nieuwe verschijnt 
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
@]Brix
Mooi voor de verzamelaar 
Moet nog even wachten op NL verzie, Frans talig cbr in bezit maar veel dialoog houd me tegen me er in te verdiepen.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Een chronologisch overzicht van de verhalen van B & M.
D.w.z. dat het verhaal van het laatst verschenen album zich afspeelt vóór het eerst verschenen deel van de serie.
(overgenomen van de stripspeciaalzaak.be)
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
Wat een leuk overzicht van mijn favoriete strip! Ik zie wel dat ik een paar albums achterloop, want hoewel de paar postume albums die ik heb me niet zijn tegengevallen, zit ik er eigenlijk ook niet echt op te wachten. Overigens, de echte B&M-fans zullen het wel kennen, maar voor de zekerheid, iedereen is bekend met dit prachtige boek?
http://assets.catawiki.nl/assets/2/a/4/d/a4d19e20-0dc6-012c-4e6d-0050569428b1.jpg
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Nog een uitgave in lilliput
23TL . Le Bâton de Plutarque
• Scénario : Sente, Yves
• Dessin : Juillard, André
• Couleurs : DeMille, Madeleine
• Editeur : Blake et Mortimer
• Format : A l'italienne
• Planches :187
• Créé le : 04/12/2014
Thorongil
-
- 1619 messages
- 690 votes
Nog eens Conan - Demons Of Khitai TPB herlezen sinds lang.
Leuk verhaal, niet gebaseerd op een Robert E. Howard verhaal, tijdens zijn Koningsjaren. Conan wordt door een heks die hem als haar rechterhand wilt naar het Oosten gelokt en komt daarbij in aanraking met allerlei monsters.
https://d2lzb5v10mb0lj.cloudfront.net/covers/400/10/10588.jpg
https://d2lzb5v10mb0lj.cloudfront.net/common/salestools/previews/conandk1/conandk1p1.jpg
https://d2lzb5v10mb0lj.cloudfront.net/common/salestools/previews/conandk1/conandk1p2.jpg