- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
Die (De Zwarete Hoeden) heb ik gehad mm, maar rug van album was los, en weggegeven aan een vriend.
mikey
-
- 28990 messages
- 5141 votes
@ mikey.
Sorry mikey,. voor mijn onkunde in deze strips.
Maar ik wens je veel lees plezier.
mikey
-
- 28990 messages
- 5141 votes
@ mikey.
Sorry mikey,. voor mijn onkunde in deze strips.
Maar ik wens je veel lees plezier.
Goddomme zeg.. waarom vergal je eigenlijk mijn stripplezier? Mag het hier alleen maar gaan over Guust, Rode Ridder en Tarzan????
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
@mikey:
Maar madmax1 heeft toch helemaal niet gezegd dat de strips die je noemde minderwaardig zijn in zijn ogen?
Alleen dat hij zelf op dat gebied onkundig is.
Lijkt mij een misverstand.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Zeer bizarre reactie naar iemand die je veel leesplezier toewenst mikey...die onkunde sloeg op hem zelf en niet op de strips.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Ey, Mikey
Nee hoor ik vergal je lees plezier niet, maar je heb zo als hier boven staat de zaak verkeerd ingeschat , ik ben helemaal onbekend met deze strips,en vind het zelf ook niet leuk als je geen reactie krijg op sommige strips,dat moet je toch ook weten ik heb je al allerhand toe gestuurd waar ik wel interesse in toonde, en had je een persoonlijk pm kunnen sturen was het al opgelost.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Iemand hier die de Batman comics heeft gelezen? Ik ben de laatste tijd een beetje into het universum en ben nu wel benieuwd naar meer. Grootste vraag; is het wat? Tweede vraag: waar moet ik in godsnaam beginnen? De chronologische volgorde is volgens mij mijlenver te vinden bij deze serie.
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
Láááng geleden wel.
Té lang om nog relevant te zijn
Waarschijnlijk is JacoBaco een goed aanspreekpunt op dat gebied.
Groot Batman fan.
Maar of hij dit topic bezoekt?
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
@FillumGek .
Batman: Odyssey #7 Variants digitaal cbr Engelstalig.
Neal Adams
Type: Comics
Genres: Superhero
Publisher: DC Comics
Pub. Date: April 18, 2012
Als laatste gelezen ?( mijn Engels is beperkt) .vond deze ook voor het tekenwerk best.
wel interessant.
Wel alles in digitaal , stuur je er een door kan je zelf , bekijken.
Met dank aan de originele scanner .

de-alchemist
-
- 167 messages
- 87 votes
Iemand hier die de Batman comics heeft gelezen? Ik ben de laatste tijd een beetje into het universum en ben nu wel benieuwd naar meer. Grootste vraag; is het wat? Tweede vraag: waar moet ik in godsnaam beginnen? De chronologische volgorde is volgens mij mijlenver te vinden bij deze serie.
De huidige Batman serie is echt de moeite waard. Je kunt hier het beste aan beginnen omdat ze nog maar een jaar geleden zijn gestart. Batman geschreven door Scott Snyder en getekend door Greg Capullo. Er bestaan nog maar 14 hoofdstukken. Het is echt een subliem werkje!
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Ik zou gewoon wat googelen voor de bekende en mijlpalen van verhalen door de jaren heen. En gewoon vanaf nu er in duiken. Je zult eerst de weg een beetje kwijt zijn, overrompeld worden door de hoeveelheid (aanverwante) titels, maar al snel zit je er helemaal in. Eigenlijk zijn comics net als soaps, als je een tijdje niet hebt gekeken en er weer bij terugkomt, zit je er zo weer in.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Oke thanks voor de tips jongens! Sowieso nu nog even bezig met The Walking Dead, maar ik weet waar ik daarna aan ga beginnen 
ibendb
-
- 5038 messages
- 3221 votes
Ik lees de laaste tijd erg veel strips en ik ben ook geïnteresseerd in de comics van Captain America. Dus ik heb dezelfde vraag als Fillumgek: Waar begin ik het best?
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Twee woorden: Ed Brubaker. Die heeft zijn eigen Captain America reeks gemaakt en is voor mij het beste wat het personage ooit is overkomen
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
@ ibendb
Zoals Metalfist aangeeft Ed Brubaker.
Ben er ooit eens aan begonnen zie bladzijde 30 van dit topic,een geweldig imperium was ook voor
mij geen doorkomen aan te beginnen.
Ben er ook mee gestopt,en hou alleen de laatste recentelijke bij voor mijn kleinkinder ,ik stuur je een door.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Mystères de l'ouest
Scénario : Sani
Dessin : Forton, Gérald
Couleurs :
Dépot légal : 11/2012
Cote : non coté
Editeur : Editions Du Taupinambour
Format : Format normal
Planches : 60 Créé le : 19/11/2012
Mooie gebonden albums,helaas niet Nederlands talig.

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Batman: No Man’s Land cbr digital Engels talig
Vol. 1, Vol. 2, Vol. 3
Vol. 4, Vol. 5
by Greg Rucka (and others)
DC Comics
De liefhebbers van Batman

Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
@madmax1:
Niet te doen al die Franstalige westerns.
Zien er allemaal prachtig uit, maar als je verzamelaar bent en dat allemaal wil hebben, moet je diep in de beurs tasten 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Iemand bekend met Before Watchmen?
Before Watchmen - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Lijkt mij op zich wel redelijk interessant maar voelt vooral aan als vijgen na Pasen..
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
Zojuist bij mij in de brievenbus gevallen, de nieuwe Blake & Mortimer.
Ziet er goed uit, en doet mij in de gauwigheid een beetje denken aan Het Gele Teken (en dat was toch een topper in de serie, misschien zelfs dé topper)
Ben benieuwd 

de-alchemist
-
- 167 messages
- 87 votes
Ik lees de laaste tijd erg veel strips en ik ben ook geïnteresseerd in de comics van Captain America. Dus ik heb dezelfde vraag als Fillumgek: Waar begin ik het best?
Alles geschreven door Ed Brubaker. Zijn run begint bij 'Winter Soldier'. Een spannende, spionage thriller met af en toe keiharde actie.
de-alchemist
-
- 167 messages
- 87 votes
Iemand bekend met Before Watchmen?
Before Watchmen - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Lijkt mij op zich wel redelijk interessant maar voelt vooral aan als vijgen na Pasen..
Minuteman van Darwyn Cooke is zeker de moeite waard. De andere heb ik niet gelezen.
de-alchemist
-
- 167 messages
- 87 votes
Zojuist bij mij in de brievenbus gevallen, de nieuwe Blake & Mortimer.
Ziet er goed uit, en doet mij in de gauwigheid een beetje denken aan Het Gele Teken (en dat was toch een topper in de serie, misschien zelfs dé topper)
Ben benieuwd 
(afbeelding)
Zijn de albums na Jacobs' dood de moeite waard? De albums van Edgar P. Jacobs zijn echt heel erg goed vind ik. Goed in de klare lijn getekend, maar dan toch wat minder stijf dan Kuifje en de verhalen zijn fantastisch: avontuur, sci-fi, geschiedenis, detective, oorlog etc. Van alles zit er eigenlijk in.
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
@de-alchemist:
De tekenaars doen hun best om de stijl van Jacobs zo dicht mogelijk te benaderen.
Dat lukt meestal heel goed.
Veel verschillende tekenaars, dat wel, en ik vind dat niet zo'n pluspunt.
Wel opvallend dat alle tekenaars na Jacobs Mortimer wat groter en slanker tekenen.
Dat vind ik wel jammer.
De wat gezette professor kwam realistischer over naar mijn mening.
De kwaliteit van de verhalen is wisselvallig, en je mist die eigen sfeer waarin Jacobs zo sterk was hier en daar wel.
Toch is het soms wel raak, en absoluut geen prutswerk.
Al met al toch een goede serie, met enkele missers, maar doorgaans degelijk werk.
Ik neem aan dat het algemeen bekend is dat E.P. Jacobs ook veel van de decors tekende voor een aantal Kuifje albums?
Op een van de album covers (Sigaren van de Farao) heeft Hergé zelfs als grapje Jacobs afgebeeld, als mummie, met de naam erbij! (tweede sarcofaag van rechts op de cover) 
Jacobs was echter zó precies, en nam er de tijd voor, dat Hergé er wanhopig van werd, en dat was het einde van die samenwerking.
Je zal m.i. geen miskoop hebben aan de nieuwere albums.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Grandes aventures
• Scénario : Lécureux, Roger
• Ollivier, Jean
• Dessin : Poïvet, Raymond
• Le Guen, Pierre
• Editeur : Vaillant
• Collection : Special grandes aventures
• Format : Format normal
• Planches : 180
• Autres info :
• Créé le : 27/07/2012 (modifié le 28/07/2012 09:42)
3 verhalen mooi gebonden album.

Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
Uit welk jaar stamt dat album madmax?
Erg knappe cover.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
@ Brix
Dépot légal : 01/1961
• Cote : de 75 à 100 euros
Denkelijk is de cover recentelijk (hangt een behoorlijk prijs kaartje aan) De tekenaar heeft nog met Charlier, Jean-Michel de spannende serie Guy Lebleu op naam.
•
• Guy Lebleu
•
• Scénario : Charlier, Jean-Michel
• Dessin : Poïvet, Raymond

Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
Dank v.d. info mm.
E.e.a. was mij niet bekend.
De hoeveelheid (voor mij) onbekende Franstalige strips is enorm.
de-alchemist
-
- 167 messages
- 87 votes
@de-alchemist:
De tekenaars doen hun best om de stijl van Jacobs zo dicht mogelijk te benaderen.
Dat lukt meestal heel goed.
Veel verschillende tekenaars, dat wel, en ik vind dat niet zo'n pluspunt.
Wel opvallend dat alle tekenaars na Jacobs Mortimer wat groter en slanker tekenen.
Dat vind ik wel jammer.
De wat gezette professor kwam realistischer over naar mijn mening.
De kwaliteit van de verhalen is wisselvallig, en je mist die eigen sfeer waarin Jacobs zo sterk was hier en daar wel.
Toch is het soms wel raak, en absoluut geen prutswerk.
Al met al toch een goede serie, met enkele missers, maar doorgaans degelijk werk.
Ik neem aan dat het algemeen bekend is dat E.P. Jacobs ook veel van de decors tekende voor een aantal Kuifje albums?
Op een van de album covers (Sigaren van de Farao) heeft Hergé zelfs als grapje Jacobs afgebeeld, als mummie, met de naam erbij! (tweede sarcofaag van rechts op de cover) 
Jacobs was echter zó precies, en nam er de tijd voor, dat Hergé er wanhopig van werd, en dat was het einde van die samenwerking.
Je zal m.i. geen miskoop hebben aan de nieuwere albums.
Bedankt voor de uitgebreide info.
Ik wist dat E.P. Jacobs een assistent was van Hergé. Is het wel zo dat het einde van die samenwerking aan het precisiewerk van E.P. Jacobs lag? Er wordt wel eens gezegd dat Hergé niet al te blij was met het succes van Blake en Mortimer in zijn stripblad Kuifje...