• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Buitenaardse wezens

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Wauw, hoe ver ligt deze planeet van onze aarde ?

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Friday the 13 th wrote:

Onders ons zijn geen buitenaardse wezens, een onzin artikel.

Hoe weet je dat zo zeker? Bacterieën , virussen, eencelligen en dergelijke kunnen we ook niet met onze zintuigen waarnemen, toch bestaan ze. Waarom zouden we aliens dan wel herkennen? Je moet zo ruim mogelijk denken. Onze zintuigen zijn maar beperkt en mogelijk buitenaards leven is wellicht helemaal niet vergelijkbaar met intelligent leven zoals wij het herkennen.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Halcyon wrote:

En dan nu het slechte nieuws: het is behoorlijk warm en koud op GJ 1214b: de temperatuur schommelt er tussen -280 en + 120 graden.

Welke schaal wordt er dan gebruikt voor die temperatuurmetingen?

Aangezien -273,15°C het absolute nulpunt is lijkt -280 graden onmogelijk. Tenzij er ginds natuurlijk andere wetten van de fysica gelden.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Lijkt me niet correct. Moet tussen de 120 en 282 graden Celsius zijn. Check Wiki.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Observator heeft gelijk. Het lijkt erop dat diegene die het artikel schreef zich zwaar heeft vergist bij het omrekenen van Kelvin naar Celsius.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ik vind het altijd erg bijzonder als je een foto ziet uit bijvoorbeeld 1861 met daarop een UFO, dat het object er altijd erg oubollig uitziet.

Alsof de aliens met zo'n roestbak even de aarde komen bezoeken. Kom op hey, dat ziet er toch niet uit. Als je anno 2010 een foto ziet met daarop een UFO, dan ziet het er ineens allemaal wel erg high-tech uit. Ik vind dat ze er in 1861 ook al high-tech uit hadden moeten zien. Toevallig?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ik geloof niet in UFO en buitenaarde wezens.

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Er zijn heus wel buitenaardse wezens, alleen waarschijnlijk niet in ons zonnestelsel. Tenminste dat vermoed ik. Maar de kans dat er in een ander zonnestelsel een planeet is die op net zo'n afstand van de zon zit als onze aarde acht ik best groot en dus ook de kans op buitenaards leven.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Vergeet de Maan niet, ook heel belangrijk Het schijnt dat de Maan ieder jaar 1 mm verder van de aarde komt te staan. Als hij er uiteindelijk vandoor gaat, dan wordt de planeet Aarde ineens een heel stuk minder leefbaar.

Er is inderdaad heus nog wel ergens een planeet met een Zon op de juiste afstand en een Maan. En natuurlijk leven.

@606: Wel eens gehoord van the Hubble Space Telescope? En the most important image ever taken? Het sterrenstelsel waar wij ons in bevinden is als een zandkorrel in de Sahara.

(afbeelding)

Ieder lichtpuntje bevat miljarden sterren, dus er moet gewoon ook elders leven zijn.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

JacoBaco wrote:

@606: Wel eens gehoord van the Hubble Space Telescope? En the most important image ever taken? Het sterrenstelsel waar wij ons in bevinden is als een zandkorrel in de Sahara..

Nee nooit van gehoord Jaco.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

@JacoBaco:

Góh!

Het lijkt wel alsof de hele inhoud van Dagobert Duck's geldpakhuis in space terecht is gekomen wanneer je die foto bekijkt

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

JacoBaco wrote:

Ik vind het altijd erg bijzonder als je een foto ziet uit bijvoorbeeld 1861 met daarop een UFO, dat het object er altijd erg oubollig uitziet.

Alsof de aliens met zo'n roestbak even de aarde komen bezoeken. Kom op hey, dat ziet er toch niet uit. Als je anno 2010 een foto ziet met daarop een UFO, dan ziet het er ineens allemaal wel erg high-tech uit. Ik vind dat ze er in 1861 ook al high-tech uit hadden moeten zien. Toevallig?

Er wordt ook altijd vanuit gegaan dat deze aliens veel meer ontwikkeld zijn als ons en technologisch 100x verder zijn. Misschien lopen ze nog wel in een berenvelletje met een knuppel te zwaaien. Of (waarschijnlijker) bestaat dat leven uit niet meer dan een amoebe of iets dergelijks.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

jarno1975 wrote:

(quote)

Er wordt ook altijd vanuit gegaan dat deze aliens veel meer ontwikkeld zijn als ons en technologisch 100x verder zijn.

Nou dat valt wel mee, maar als ze 'ons' opzoeken mag je daar toch wel vanuit gaan nietwaar?

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Dat ligt eraan: de Body Snatchers doen het zonder technologie.

Briljante film overigens!!!

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

@jarno1975:

Wat ik precies bedoel is wanneer je een hele oude foto ziet, dan ziet de UFO er toevallig ook meteen ouderwets uit. Het is nooit zo dat je op een hele oude foto een hightech gestroomlijnde UFO ziet. Nee, het is vaak een vliegende bromtol. Dat vind ik altijd wat vreemd. Dus die oude foto's zijn sowieso nep, want als je al zo ver bent in de technologie, dan kom je niet naar de aarde met zo'n oubollig ding lijkt mij.

(afbeelding)

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

De UFO op de laatste foto heeft iets van een bromtol.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Geweldige Ufo. .

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

@Brix

Zullen de aliens ons design van de bromtol hebben ingepikt om daar vervolgens ruimteschepen van te maken? We hebben ze op z'n minst geïnspireerd.

En ik heb mijn tekst meteen een beetje aangepast.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Heeft niet direct met UFO's ed te maken maar ik kwam het volgende filmpje tegen op Youtube. Plaatst het geheel weer even in het juiste perspectief

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

Madecineman wrote:

Heeft niet direct met UFO's ed te maken maar ik kwam het volgende filmpje tegen op Youtube. Plaatst het geheel weer even in het juiste perspectief

(embed)

Ik zag pas ergens ook zo'n soort filmpje. Ongeloofelijk dat het heelal zo ontzettent groot is.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Wat zijn wij dan ongelooflijk klein zijn, had daar echt geen idee van.

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Interessant artikel Jaco. Dat bevestigd mijn vermoeden nog maar eens, dat de kans groter is, dat "zij" waarschijnlijk eerder ons zullen ontdekken, dan wij hen, mits ze natuurlijk ook daadwerkelijk bestaan.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Helemaal mee eens!

Glacius

• 4297 messages
  • 3030 votes

Wel eens vreemde lichten gezien. O.a. een licht die vrij fel scheen en op hoge snelheid leek te stijgen in de lucht. Wat het was? Geen idee. Maar een typische helikopter of vliegtuig leek me 'out of the question.' Erg fascinerend, maar jammer genoeg niet vaak voorgekomen.

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

De conclusie ''er moet water zijn voor leven'' is met een beetje fantasie eigenlijk best wel kort door de bocht. Ook al denk ik dat buitenaardse wezens wellicht ook gewoon mensen als wij zijn, kan het natuurlijk toch ook anders zijn en toch ook dat die 'wezens' andere levensbronnen nodig hebben als wij, bijvoorbeeld andere vloeistoffen die voor ons niet bekend zijn ipv water etc. Of is dat erg ver gezocht ?

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Leuk gespeculeer bij een UFO, gefilmd door het VPRO programma Nederland van boven.

UFO boven Waddenzee - UFO Meldpunt Nederland - ufomeldpunt.nl

Uiteindelijk zijn het helaas weer geen buitenaardse wezens maar hoogstwaarschijnlijk een ballon.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.