- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Buitenaardse wezens
Buitenaardse wezens
aunuscus
-
- 591 messages
- 115 votes
Ach, tegen 2050 woont 1/3 van de menselijke bevolking op Mars
.
en in 2030 zal de eerste missie naar mars doorgaan heb ik in de krant gelezen
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
aunuscus
-
- 591 messages
- 115 votes
De man die vorig jaar zij dat er al sinds de jaren veertig aliens onder ons zijn.Zij het nog eens.Laat er nu maar een belletje gaan rinkelen.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
je ziet pas echt wat je weet wat je denkt te weten als je paddo's op hebt
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ik denk dat je eerder naïef bent als je denkt dat de mens de enige is in het heelal. Die kans is gezien de samenstelling van ons heelal (miljarden melkwegstelsels x miljarden zonnestelsels x miljarden planeten) astronomisch klein zoniet statistisch onbestaande.
Ondergronds
-
- 250 messages
- 0 votes
Maar neen, daar ben ik gisteren nog geweest.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Ik denk dat je eerder naïef bent als je denkt dat de mens de enige is in het heelal. Die kans is gezien de samenstelling van ons heelal (miljarden melkwegstelsels x miljarden zonnestelsels x miljarden planeten) astronomisch klein zoniet statistisch onbestaande. Maar goed, het is - zoals je zegt - wat je wil geloven
.
Mee eens...
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Ik geloof dat er hier op moviemeter buitenaardse wezens aanwezig zijn...misschien wel meer als de helft van de users
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dat soort grapjes over andere mensen maakten we toen we 11 waren dacht ik...
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1736 votes
Huh? Raar Topic dit kende ik nog niet? Maar waarom een Topic over Buitenaardse wezens?
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Onders ons zijn geen buitenaardse wezens, een onzin artikel.
Maar het is wel reeël dat er in een ander onontdekt melkwegstelsel (er zijn er immens veel) wel leven kan aanwezig zijn. Maar dat zal de mensheid nooit te weten komen, ook al verandert de technologie nog miljoenen keer. Ook die mensen die daar wonen zullen zich misschien dezelfde vraag afstellen, maar nooit over ons bestaan te weten komen.
Je moet eigenlijk weten dat elke ster die je s'avonds ziet een zon is van een planeet. En die sterren zijn dan nog maar enkel en alleen van ons melkwegstelsel. De kans is dus bijzonder groot dat er ergens anders nog leven is.
Lovebreeze
-
- 201 messages
- 8 votes
Ik denk ook dat er wel en grote kans is op ander leven ergens in dit universum en die kans word eigenlijk nog groter als je er goed over nadenkt.
wetenschappers zijn constant op zoek naar planeten die eigenschappen vertonen van onze aarde maar denk er eens over na, moeten er daadwerkelijk eigenschappen aanwezig zijn van onze leefomgeving?
Wij kunnen niet zonder onze zon, terwijl er zovele dieren overleven zonder ook maar een keer de zon gezien te hebben.
En terwijl wij boven het wateroppervlak leven gaan er dieren dood als ze niet tijdig weer in het water gaan. overal zal je tegenstellingen tegenkomen, dus waarom niet als je het veel en veel groter ziet?
Er kunnen daar ergens wezens zijn die alleen kunnen overleven in hun specifieke samenstelling van gassen waarvan wij kunnen sterven.
Dus in mijn ogen is het hoogst onwaarschijnlijk dat wij de enigen zijn in dit universum
maar dat is mijn mening
MR APOCALYPSE
-
- 610 messages
- 0 votes
Friday en lovebreeze,met jullie ben ik het eens.
Mensen die discussies gaan voeren dat er al aliens onder ons zijn ga ik niet eens serieus meer op in.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
De enige die die opmerking anders serieus lijkt te nemen ben jij zelf hoor...
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Door de ironie van die opmerking niet in te zien.
aunuscus
-
- 591 messages
- 115 votes
Huh? Raar Topic dit kende ik nog niet? Maar waarom een Topic over Buitenaardse wezens?
waarom dat zal ik je uitlegen.
Heb je nog nooit naar boven gekeken s,avonds laat en gedacht wij kunnen hier niet alleen zijn?
MR APOCALYPSE
-
- 610 messages
- 0 votes
waarom dat zal ik je uitlegen.
Heb je nog nooit naar boven gekeken s,avonds laat en gedacht wij kunnen hier niet alleen zijn?
Die sterren die ik zie vanuit m'n tuin leven geen aliens op maar ik denk meestal: zou er nog iemand op dit moment naar de sterren kijken?
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Die sterren die ik zie vanuit m'n tuin leven geen aliens op maar ik denk meestal: zou er nog iemand op dit moment naar de sterren kijken?
Dat komt omdat je 100e, 1000e 10.000e jaren in het verleden kijkt. Nog grappiger kijken de Aliens nu naar ons dan zien ze een stel Neanderthalers rondrennen in berenvellen maar hé; What's the difference 
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Dat komt omdat je 100e, 1000e 10.000e jaren in het verleden kijkt. Nog grappiger kijken de Aliens nu naar ons dan zien ze een stel Neanderthalers rondrennen in berenvellen maar hé; What's the difference
Zeer grappige gedachte 
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
Ik geloof dat er hier op moviemeter buitenaardse wezens aanwezig zijn...misschien wel meer als de helft van de users
Misschien wel, maar om zekerheid te krijgen, zul je de bril uit They Live moeten lenen. 
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
Als er aliens nu naar ons kijken, zullen ze vast wel denken "Mwa, we geven ze nog een miljoen jaar evolutie voordat we een bezoekje brengen". Als het intelligente aliens zijn tenminste
.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Heeft er iemand het artikel in de Humo gelezen over een ufo die 20 jaar geleden boven Belgie gesignaleerd is? Een zeer interessant artikel.
Brooklyn
-
- 1144 messages
- 1402 votes
Die vliegende driehoeken boven België toen is één van de best gedocumenteerde zaken uit de UFO - geschiedenis met 1000-en getuigen waaronder politie en legereenheden 
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Dat is inderdaad een van de bekendere sightings. Ik geloof zelfs dat ernaar verwezen wordt in een aflevering van The X-Files.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Planeet zoals Aarde ontdekt
Buiten ons zonnestelsel is een planeet die erg op onze Aarde lijkt ontdekt. GJ 1214b zoals ze voorlopig heet, zou voor drie vierde bedekt zijn met water en ijs. Ook zijn er aanwijzingen dat GJ 1214b een atmosfeer heeft die bestaat uit waterstof en helium.
En dan nu het slechte nieuws: het is behoorlijk warm en koud op GJ 1214b: de temperatuur schommelt er tussen -280 en + 120 graden. En 42 lichtjaren lijkt misschien niet veel, het komt neer op 397.350.679.848.393 kilometer (400 miljoen miljoen dus).
Toch is de ontdekking significant, want de planeet is slechts de 412ste die gevonden werd buiten ons eigen zonnestelsel en het feit dat daartussen alvast eentje zit die vergelijkbaar met de onze is, is veelbelovend. De kans dat er tussen de miljarden andere planeten een tweede aarde zit, lijkt realistisch.
2,7 keer groter dan onze aarde
GJ 1214b is veel kleiner en koeler dan eerder aangetroffen exoplaneten en lijkt ook meer op de aarde dan alle andere stellen wetenschappers van het Harvard-Smithsonian Centrum voor Astrofysica. De straal van de exoplaneet is 2,7 keer die van de Aarde, haar gewicht is 6,6 keer hoger. Dat plaatst het hemellichaam in een categorie tussen onze planeet en gasreuzen zoals Jupiter of Saturnus, aldus David Charbonneau van de Harvard Universiteit.
8 telescopen
Om het object te vinden, hebben de astronomen 8 kleine telescopen moeten gebruiken. Planeet GJ 1214b liet zich tussen 2.000 dwergsterren verschalken door de helderheid van de moederster gedurende 52 minuten van de omlooptijd van 38 uur met 1,3 procent te verminderen.
"Als een sauna"
GJ 1214b heeft waarschijnlijk een diepe, vloeibare, oceaan en een atmosfeer die op een sauna zou gelijken, aldus planetenjager Geoff Marcy van de Universiteit van Californië.
(mvl/tw/belga/afp)
17/12/09 06u01
Bron: De Morgen