• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.879 actors
  • 9.369.694 votes
Profile

Nachtmerries en Dromen

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Dat heb ik ook regelmatig dat ik denk dat er iemand bij mij in de huiskamer loopt.

ben een keer zelfs aan het zoeken geweest met een lampje. Woon in een appartement btw.

@Mikey wie is dat Giallo ? die man in het zwart uit mijn droom ?

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Giallo's zijn italiaanse thrillers over mensen in het zwart met hoed en handschoen (die eerst achtervolgen en dan moorden)

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

mikey wrote:

Giallo's zijn italiaanse thrillers over mensen in het zwart met hoed en handschoen (die eerst achtervolgen en dan moorden)

Ah handschoenen had die ook aan, die deed hij uit toen hij mij achtervolgde.

Apart dit, ken er niks van maar plaatje past wel ergens bij.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Dan heb je nog heel wat kijkplezier voor de boeg. Kijk snel eens bij het ouvre van Dario Argento.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

mikey wrote:

Dan heb je nog heel wat kijkplezier voor de boeg. Kijk snel eens bij het ouvre van Dario Argento.

Heb al wat van de beste man gezien

BB_Shields

• 32 messages
  • 11 votes

Elineloves wrote:

En die vriend kwam niet net thuis na een nachtelijk avontuur waar de drank rijkelijk gevloeid had?

LoL

BB_Shields

• 32 messages
  • 11 votes

JacoBaco wrote:

Als het een tweede keer gebeurd, gebeurd het vast ook nog wel een derde keer, want 'al het goede komt in drieën'

Als t voor de 3e x gebeurt zou het deze gebeurtenis helaas niet goed maken. Ik weet wel dat toen ik bepaalde soorten films zag me daarna heel unheimlich kon voelen, bv bij : what lies beneath en the ring. Best wel ouderwetse films al, dus ik ben er maar mee opgehouden.

tommykonijn

• 5139 messages
  • 2356 votes

Zelden dat ik nog eens een droom herinner. Bijna nooit meer. Elke keer droom ik vervelend, en als ik de volgende morgen wakker wordt weet ik er niks meer vanaf.

BB_Shields

• 32 messages
  • 11 votes

Soms herinner ik mn dromen nog wel. Als het een leuke droom is weet ik op het einde dat het een droom is en probeer ik het vast te houden, maar dan word ik wakker. Ook als het een heel nare droom is, weet ik dat het een nachtmerrie is en dat ik straks wakker word.

Zoiets ongrijpbaars.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

JacoBaco wrote:

Iets zien vind ik anders dan horen. Dingen zien die er niet zijn, ok, maar dingen horen die er niet zijn, vind ik vreemd. Ja, hij heeft wel vaker zoiets gehad. Hij ging een keer 's nachts naar beneden en ze hebben daar een hal met een deur met daarin een groot raam. Hij zou zweren dat er iets achter de deur via het raam naar hem stond te kijken. Zo voelde het ook.

Ik zit weleens in de auto en ik denk dat veel mannen dat wel doen. In de verte zie je dan een dame fietsen en ze heeft meteen je aandacht. Er rijden 3 auto's voor je en je zit een beetje naar die dame te kijken. Op het moment van passeren, wil je weten hoe ze eruit ziet, dus je kijkt even aandachtig. Maar eigenlijk altijd, kijkt de dame in kwestie dan ineens ook naar mij. Alsof ze in de gaten heeft dat ze in de gaten wordt gehouden. Bij de 3 auto's die mij voorgingen deed ze dat niet omdat daar geen mensen inzaten die haar aankeken.

Dus ik wil best geloven dat je kunt aanvoelen dat je bekeken wordt. Die vriend van mij had dat ook. We kunnen er 10 verklaringen voor bedenken, maar uiteindelijk weten we het niet zeker?

Lekker zeg. En dit lees ik nu één dag voordat mijn ouders een week op vakantie gaan. En mijn broertje is 's avonds vaak weg, zit ik dan in mijn 1tje films te kijken in de avond

Gelukkig ben ik een flinke jongen

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Precies, je besteld gewoon effe een pizza'tje en je zet een goeie geestenfilm op!

BB_Shields

• 32 messages
  • 11 votes

Dat jij ook altijd he Jacco?

congo

• 898 messages
  • 0 votes

A.L.I.E.N wrote:

(quote)

Ja, dat verhaal van die tanden uitvallen ken ik ook. Heb het nog nooit gedroomt, maar heb wel eens gehoord dat dat wil zeggen dat je "ouder" bent geworden. Alez dat heb ik toch gehoord. Er bestaat ook een soortgelijke droom waarin je jezelf tegenkomt, maar dan "zonder gezicht", wat zou betekenen dat je veranderd bent, heb ik ook eens gehoord.

Zit eigenlijk al een tijd mijn hoofd te breken over het volgende: Waarom wordt men in een nachtmerrie wakker op het moment dat er iets ergs of engs gaat gebeuren. Is dat om dat het te gruwelijk zou zijn. Want als je nu (in je droom) op een lopende band zou vastgebonden zijn, met aan het einde van de band een kettingzaag. Zou je dan, als je NIET wakker wordt, door midden gezaagd worden, (L L) of wat? Stof om over na te denken toch?

Censuur bij nachtmerries.

ibendb

• 5034 messages
  • 3212 votes

Ik denk dat je bij nachtmerries wakker wordt omdat je jezelf niet kan zien doodgaan. Of omdat je gewoon wakker wordt door de schok. Dit heb ik meestal en direct daarna val ik weer in slaap met de nachtmerrie die vervolgd wordt.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Ik denk dat je wakker wordt omdat er adrenaline vrijkomt bij bv angst en je hart dan sneller gaat kloppen. Adrenaline (of een verwante stof/hormoon) zorgt volgens mij dat je ontwaakt uit je slaap.

Zoiets schijnt ook elke ochtend te gebeuren onder invloed van licht.

(of geluid/de wekker )

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Ik had laatst een hele bizarre droom. Ik droomde dat opstond, omdat het tijd was en ik mijn wekker uitzette, meer niet. Vervolgens werd ik echt wakker en dacht heel even dat ik me verslapen had, maar dat was niet zo. Het was pas 3 uur.

ibendb

• 5034 messages
  • 3212 votes

Inderdaad erg bizar, zo'n "andere-tijd-droom". Ik heb de laatste tijd veel dromen dat ik opsta op het juiste uur (7:00u), dat ik me douche en 2 seconden later is het 8:30u en ben ik veel te laat voor school. Dan sta echt op en heb ik het gevoel me te hebben verslapen.

BB_Shields

• 32 messages
  • 11 votes

congo wrote:

(quote)

Censuur bij nachtmerries.

Dat is inderdaad zo dat je wakker wordt op het moment dat je op je kop wordt geslagen of iets anders net zo ergs. Misschien weigert je eigen verstand door te gaan met dat idee. Ik weet het niet. Misschien weet een droom-expert het. Maar wat ik me nu bedenk is dat ik vroeger nooit zo vreselijk eng kon dromen, dat is me pas gebeurd na de ontmoeting met iemand. Dat is weer andere stof om over na te denken. Zo droom ik wel eens daarna dat ik achternagezeten werd door demonen en dat ik dan echt gillend wakker werd, op een heel eng moment. Terwijl ik me ervan bewust ben dat ik droom, blijft het best angstaanjagend.

BB_Shields

• 32 messages
  • 11 votes

jumpstylemovie wrote:

God wil dat je vegetarier word ofzo, dromen hebben allemaal loze betekenissen

hahaha

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Demonen/monster en andere wezens die in je dromen voorkomen hebben we allemaal wel eens gehad.

Ik weet nog dat ik vroeger nadat ik Clash of the Titans heb gezien enkele keren over Medusa heb gedroomd. Geen topdroom voor een 10-jarige toen.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Minotaures wrote:

Demonen/monster en andere wezens die in je dromen voorkomen hebben we allemaal wel eens gehad.

Ik weet nog dat ik vroeger nadat ik Clash of the Titans heb gezien enkele keren over Medusa heb gedroomd. Geen topdroom voor een 10-jarige toen.

Zolang de Alien Queen me vanacht niet achtervolgd vind ik alles best...

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Toen ik 8 was , had ik vaak gedroomd dat ik voor de leeuwen gegooid werd. Ik had toen eens een Romeinse film gezien waarin ze hetzelfde deden. Misschien moest ik nog een paar jaartjes wachten met het bekijken van die film.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3218 votes

JacoBaco wrote:

Een vriend van mij had een levende nachtmerrie! Hij was uiteraard alleen thuis, stond 's nachts heerlijk in de badkamer zijn tanden te poetsen en toen hij klaar was opende hij de deur van de badkamer en gelijk daarna hoorde hij iets wat klonk als iemand die heel snel de trap afrende. Vrij hard ook. De adrenaline gierde meteen door zijn lichaam en hij rende zelf ook gelijk de trap af om te kijken wie of wat het was. Een inbreker? De deuren had hij al afgesloten en dit was nog steeds het geval. Het hele huis doorzocht, maar niets kunnen vinden. Toch raar! Hoe kun je je zoiets verbeelden?

Woow, ja late quote maar ik lees je verhaal nu pas.

Eng verhaal ja, als je zoiets mee maakt voel je je niet echt veilig meer in je eigen huis lijkt me?

En de theorie dat zoiets door alcohol komt gaat echt totaal niet op, alcohol is geen hallucinerende drug..

Slaapt hij nog wel goed? haha

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Toen hij het me vertelde, kreeg hij weer gewoon koude rillingen. Hij is erg nuchter en niet bang aangelegd, maar toen hij dat meemaakte, was hij wel even onder de indruk! Hij slaap inmiddels weer goed en alcohol is inderdaad geen hallucinerende drug en bovendien had hij niet eens alcohol gedronken.

Mijn vader had vroeger een tweelingbroer die ik nooit gekend heb. Hij is namelijk verdronken toen ik nog niet was geboren. Hij werkte op een vissersboot en is tijdens een reis verdronken. Mijn vader had een hele heldere droom dat zijn broer zou verdrinken. Vervolgens kreeg hij 's morgens te horen dat zijn broer die nacht was verdronken. Op dat moment nog vermist, maar hij is nooit meer gevonden. Ook weer best bizar.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3218 votes

Dat kan ik begrijpen ja, als zulke dingen vaker voorkomen in je huis ben je toch echt geneigd te verhuizen? en vind het inderdaad soms een beetje kortzichtig van mensen dat ze gelijk beginnen van hij zou wel dat of dat op hebben. en inderdaad van alcohol heb ik nog nooit dat soort bijwerkingen gehad haha.

Denk dat mensen snel aan zoiets denken om maar niet te geloven dat het wel eens echt gebeurd zou kunnen zijn, drives them crazy?

Maar dat is ook wel een bizarre droom die je vader had dan ja, maar je hoort het wel vaker en zeker als het over mensen gaan die dicht bij je staan.

Soms lijkt een band zo sterk dat je het ook aanvoelt als er kilometers verder iets met die gene gebeurd, raar maar wel een veel voorkomend verhaal.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ook wel eens gehoord dat dat vooral heel erg speelt bij tweelingen. Die voelen alles haarfijn van elkaar aan op grote afstand.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3218 votes

moviemafketel wrote:

Ook wel eens gehoord dat dat vooral heel erg speelt bij tweelingen. Die voelen alles haarfijn van elkaar aan op grote afstand.

Ze zeggen het ja, zou heel goed kunnen hoor.

Maar je kan het ook wel hebben met mensen waar je een goede band mee hebt, denk inderdaad dan aan een familie lid ofzo.

A.L.I.E.N

• 775 messages
  • 1054 votes

JacoBaco wrote:

Een vriend van mij had een levende nachtmerrie! Hij was uiteraard alleen thuis, stond 's nachts heerlijk in de badkamer zijn tanden te poetsen en toen hij klaar was opende hij de deur van de badkamer en gelijk daarna hoorde hij iets wat klonk als iemand die heel snel de trap afrende. Vrij hard ook. De adrenaline gierde meteen door zijn lichaam en hij rende zelf ook gelijk de trap af om te kijken wie of wat het was. Een inbreker? De deuren had hij al afgesloten en dit was nog steeds het geval. Het hele huis doorzocht, maar niets kunnen vinden. Toch raar! Hoe kun je je zoiets verbeelden?

Een soortgelijke gebeurtenis in zijn jeugd, heeft regisseur Wes Craven er toe aangezet de topfilm "Nightmare On Elm Street" te maken.

Ikzelf heb onlangs nog ietwat raar gedroomd. Ik droomde dus dat ik een (blanke) klasgenoot van me van Zuid-Afrika afkomstig was.

De volgende dag op school kon ik het gewoon niet laten en ik vroeg aan haar waar haar "roots" lag. Ze antwoordde heel serieus: "Zuid-Afrika". Bijna niemand van de klas wist dat.

ibendb

• 5034 messages
  • 3212 votes

@ ALIEN: Het is bewezen (of dat zeggen ze toch) dat kleine details of sommige grote dingen in dromen waar kunnen zijn. Dit heeft te maken met intuïtie of zoiets. Heb ik eens gelezen op HLN.be.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

A.L.I.E.N wrote:

Een soortgelijke gebeurtenis in zijn jeugd, heeft regisseur Wes Craven er toe aangezet de topfilm "Nightmare On Elm Street" te maken.

Leuke trivia! Dat wist ik niet! Ik zal het tegen hem zeggen om hem nog is gerust te stellen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.