- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Nachtmerries en Dromen
Nachtmerries en Dromen
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Zo te lezen gebeurt het vaker bij mensen; ongemakkelijk of moeilijk slapen en dagenlang vreselijke dromen hebben.
Sommige zijn mij nog nooit gebeurt en gelukkig ook. Ik slaap vaak goed. Alleen slaap ik de laatste tijd minder dan 8 uur. En heel soms kan ik wat lastiger slapen door kramp of misselijkheid, maar dat ligt aan slecht of veel te laat eten. En wanneer ik moeilijk slaap is wanneer ik iets heb waarvoor ik vaak zenuwachtig voor ben. Maar dit allen komt zeer zelden voor.
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1735 votes
Hoe komt dat, en waarover?
Geen idee, nog steeds last van btw, komt misschien door mijn ritme, is nogal slecht..
Brix
-
- 19675 messages
- 5112 votes
Weetje wat pas kut dromen zijn? als je over een bepaald persoon droomt die onbereikbaar is en waarschijnlijk altijd blijft, dat mag best onder een nachtmerrie vallen
Troost je met de gedachte dat zo'n wél uitgekomen droom later wel eens uit kan draaien op een "dagmerrie" 
ibendb
-
- 5034 messages
- 3212 votes
Vannacht had ik zo'n geweldige droom. En ik begon me er steeds bewuster van te zijn dat het een droom was ik begon al te denken wat er de volgende dag zou gebeuren. En dan zei ik tegen mezelf dat ik wakker moest worden en ik deed dat. Erg vreemd hoor. Jammer dat de droom maar een droom was.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Ik word nu al twee jaar lang badend in het zweet wakker met allemaal spookbeelden dat Ajax kampioen is. Wanneer houdt die verschrikkelijke nachtmerrie eens op?!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik word nu al twee jaar lang badend in het zweet wakker met allemaal spookbeelden dat Ajax kampioen is. Wanneer houdt die verschrikkelijke nachtmerrie eens op?!
Voorlopig moet je er maar aan leren wennen! 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Die nachtmerrie zal net als Freddy Krueger blijven terugkeren vrees ik voor jou 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Kan erger. Echt.
Na twee keer romantische en intieme (
) dromen te hebben gehad over Tony (Sterretje van Oh Oh Cherso) begin ik aan mezelf te twijfelen. Ik was kei verliefd op 'm in mijn droom, echt helemaal tot over mijn oren. Als je dan ontwaakt dan vind je jezelf rijp voor het gesticht hoor... Zeker wanneer het niet één keer gebeurt maar meerdere keren.
Gelukkig maak ik wel vooruitgang, paar dagen daarna was het niet Tony maar Nick van New Girl.

moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
En je vond mij nog wel op sterretje lijken

Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Qua gedrag, attitude, lompigheid en postuur toch hopelijk niet! (Dat laatste is sowieso niet het geval.)
Jimmiie
-
- 586 messages
- 51 votes
Kijk voorlopig maar geen films en programmas meer waar mannen in voorkomen die je niet in je dromen wilt hebben. 
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Tja, met die tv programma's die Eline dagelijks kijkt was het wachten op zoiets. 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Een vriend van mij had een levende nachtmerrie! Hij was uiteraard alleen thuis, stond 's nachts heerlijk in de badkamer zijn tanden te poetsen en toen hij klaar was opende hij de deur van de badkamer en gelijk daarna hoorde hij iets wat klonk als iemand die heel snel de trap afrende. Vrij hard ook. De adrenaline gierde meteen door zijn lichaam en hij rende zelf ook gelijk de trap af om te kijken wie of wat het was. Een inbreker? De deuren had hij al afgesloten en dit was nog steeds het geval. Het hele huis doorzocht, maar niets kunnen vinden. Toch raar! Hoe kun je je zoiets verbeelden? 
BB_Shields
-
- 32 messages
- 11 votes
Net iets teveel scary movies gezien , misschien. Of hij hoorde zichzelf de trap afrennen. Best raar ja. Komt dat vaker voor bij je vriend?
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik droomde gisteren dat de 2 katten van de buren mijn huis in wilden sluipen. En ze lieten zich niet wegjagen. F$uck
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Laatste tijd geen dromen of nachtmerries gehad (tot zover ik me kan herinneren).
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Net iets teveel scary movies gezien , misschien. Of hij hoorde zichzelf de trap afrennen. Best raar ja. Komt dat vaker voor bij je vriend?
Iets zien vind ik anders dan horen. Dingen zien die er niet zijn, ok, maar dingen horen die er niet zijn, vind ik vreemd. Ja, hij heeft wel vaker zoiets gehad. Hij ging een keer 's nachts naar beneden en ze hebben daar een hal met een deur met daarin een groot raam. Hij zou zweren dat er iets achter de deur via het raam naar hem stond te kijken. Zo voelde het ook.
Ik zit weleens in de auto en ik denk dat veel mannen dat wel doen. In de verte zie je dan een dame fietsen en ze heeft meteen je aandacht. Er rijden 3 auto's voor je en je zit een beetje naar die dame te kijken. Op het moment van passeren, wil je weten hoe ze eruit ziet, dus je kijkt even aandachtig. Maar eigenlijk altijd, kijkt de dame in kwestie dan ineens ook naar mij. Alsof ze in de gaten heeft dat ze in de gaten wordt gehouden. Bij de 3 auto's die mij voorgingen deed ze dat niet omdat daar geen mensen inzaten die haar aankeken.
Dus ik wil best geloven dat je kunt aanvoelen dat je bekeken wordt. Die vriend van mij had dat ook. We kunnen er 10 verklaringen voor bedenken, maar uiteindelijk weten we het niet zeker? 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
En die vriend kwam niet net thuis na een nachtelijk avontuur waar de drank rijkelijk gevloeid had?
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
En die vriend kwam niet net thuis na een nachtelijk avontuur waar de drank rijkelijk gevloeid had?
Het badkamer, trapverhaal of het ik voel me bekeken verhaal?
Hij was in beide situaties nuchter. Hij slikt geen medicijnen, had geen geestverruimende middelen genomen en had geen alcohol gedronken.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Maar 1 oplossing mogelijk: paranurmal activity!!!
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Was hij gewoon aan het slaapwandelen, had hij deze nachtmerrie gewoon in bed of was hij wakker en hoorde dingen die er niet waren?
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
Maar 1 oplossing mogelijk: paranurmal activity!!!
Paranurmal activity bij jezelf, Mikey?
(moeten wij ons zorgen gaan maken om je?)
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Was hij gewoon aan het slaapwandelen, had hij deze nachtmerrie gewoon in bed of was hij wakker en hoorde dingen die er niet waren?
Hij was al de hele dag wakker, stond zijn tanden te poetsen en daarna hoorde hij iets de trap afrennen.
(nee, ze hebben geen hond)
Paranormal Activity! Wie weet! Als wetenschap het niet waar kan nemen of bevestigen dat het bestaat, wil natuurlijk niet zeggen dat het dan ook niet bestaan.
Er is wel een theorie zoals in The Apparition. YouTube - The Apparition Official Trailer #1 (2012) - Ashley Greene, Tom Felton Horror Movie HD
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Je moet wel tegen die vriend van je melden dat het eng gaat worden als het een tweede keer gebeurt. :-P
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Als het een tweede keer gebeurd, gebeurd het vast ook nog wel een derde keer, want 'al het goede komt in drieën'
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik heb ook gedroomd, dat ik achtervolgd werd door aan man volledig in het zwart en een grote hoed.
Brrrr scary is dat als je wakker wordt en je weet het dan nog te vertellen.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Dat zijn de bekende achtervolgingsdromen. Een vriend van mij had dat vroeger heel vaak. Hij werd dan achterna gezeten, viel uiteindelijk, werd wakker en werd dan gepakt! Daarna werd hij dan echt wakker. Sommige mensen denken te weten wat het betekend. http://www.loesje.info/esoterie/achtervolgingsdromen.htm
Een vriend van mij vertelde een keer dat hij 's nachts wakker werd, op zijn buik lag, niet kon bewegen en zag iets in zijn kamer staan. Niet overduidelijk, maar hij voelde een aanwezigheid en zag ook iets.