• 178.142 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.588 votes
Profile

Weertopic

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Goh, het is het moppentopic geworden zie ik. Grappig zeg.

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

En WEER kan er Nederland alleen geklaagd worden, Neem het Leven zoals het WEER komt, je kunt het toch niet veranderen.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Precies zelfs het voorspellen is lastig.

Het weer doet wat hij wil

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

en ik ook

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Gonzo8000 wrote:

en ik ook

Oh ja

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

Als ik van mijn vrouw mag

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Gonzo8000 wrote:

Als ik van mijn vrouw mag

Hahah mooi gezegd

EDIT: Misschien kom ik zo meteen met een zomer verwachting van mei tot en met augustus.

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

Mijn weersvoorspelling voor dit jaar:

Hier en daar een BIERTJE, wat later op de avond wat CUBA LIBRES, met in morgen kans op een KATER

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Hier is het dan de zomer verwachting.

Zomerverwachting 2010

Eindelijk na een lange winter mogen we alweer met één oog naar de zomer gaan kijken. Hieronder staat een zomerverwachting, die op basis van (WCS) World Climate Service en Met Office is gemaakt. Een fenomeen dat bekend staat als El Niño, betekent dat 2010 zeer waarschijnlijk te warm de boeken in zal gaan en warmer zal gaan verlopen dan 2009. Onlangs door Met Office vrijgegeven cijfers bevestigen, dat 2009 het vijfde warmste jaar is, sinds dat de metingen zijn begonnen in 1850. De laatste voorspelling van onze klimaatwetenschappers, tonen aan dat de temperatuur naar verwachting bijna 0,6 °C boven de 1961-90 lange termijn gemiddelde komt te liggen. Dit betekent dat het jaar 2010 niet het warmste jaar ooit zal gaan worden sinds de metingen. Het warmste jaar ooit is nog steeds 1998.

Een beetje verder vooruitkijkend, geeft Met Office aan via hun experimentele decadale voorspelling, dat ongeveer de helft van de jaren tussen 2010-2019 warmer gaan verlopen dan het warmste jaar tot nu toe (1998).

Laten we eerst naar mei kijken, alvorens we verder gaan met de zomer. Na een slechte maand april zullen we in de maand mei meer te maken gaan krijgen met temperaturen die zo ongeveer rond de 20 graden gaan liggen. Mei zal naar alle waarschijnlijkheid redelijk droog gaan verlopen en de zon zal zich van zijn goede kant laten zien. We kunnen net zoals de winter grote verschillen gaan zien in het land. Ook nachtvorst bestaat nog tot de mogelijkheden maar dan vooral in het binnenland. In de laatste week van mei is het mogelijk dat we de zomerse temperatuur van 25 graden gaan halen. Er zullen geregeld (fikse) buien gaan voorkomen die gepaard zullen gaan met onweer.

Gaan we verder met de maand juni: De eerste twee weken van juni lijken aardig te gaan verlopen met temperaturen die zo rond de 20 graden liggen en misschien ook nog wel wat hoger. Maar de derde week van juni zal slecht gaan verlopen. We kunnen te maken gaan krijgen met veel neerslag, dat op kan gaan lopen tot ongeveer 50 millimeter en lokaal zelfs nog wel meer. Flinke onweersbuien vanuit het zuiden behoren tot de mogelijkheden. De temperatuur in de derde week van juni zal ongeveer rond de 15 graden liggen. De vierde week van juni zullen we herstel gaan zien in de temperaturen en ook is het mogelijk dat we de eerste dertiger gaan halen.

De eerste twee weken van de maand juli zullen uitstekend zijn en ik verwacht dan ook dat we mooie zomerse temperaturen gaan krijgen die ongeveer liggen rond de 25 a 28 graden. Ook zullen er talrijke (onweers)buien gaan voorkomen, die het weer de rest van juli zullen bepalen. De laatste twee weken van juli zullen frisser gaan verlopen, maar dan nog zullen de zomerse temperaturen gehaald kunnen worden. Aan de kust komt het kwik naar alle waarschijnlijkheid niet verder dan zo'n 20 graden. Aan het einde van de maand juli zal de temperatuur weer naar de tropische waarde van 30 graden gaan.

Zijn we aangekomen bij de laatste zomermaand, augustus. De eerste twee weken van de maand zullen uitermate zonnig gaan verlopen. Temperaturen kunnen gaan oplopen tot zo'n 27 a 29 graden in het westen en in het binnenland is het mogelijk dat de 35 graden zelfs gehaald wordt. Over hittegolven ga ik niet praten en dat komt doordat het alleen maar bevestigd wordt als het in De Bilt gemeten wordt. De eerste twee weken van de maand augustus zullen ook droog gaan verlopen, maar dat zal in de laatste twee weken van de maand ruimschoots goedgemaakt worden. De laatste twee weken staan in het teken van buien. De buien zullen zwaar van karakter zijn dus met onweer, hagel, windstoten en een grote hoeveelheid regen. Een perfecte maand voor ons als onweer-onliner zijnde dus!

Al met al lijkt het mij een goed jaar te worden voor ons. Dit laat onverlet dat dit "slechts" een verwachting is en er geen enkele zekerheid is (al hoop ik stiekum van wel).

Bron: Onweer-online

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Teveel tekst of zo om te lezen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Je meent het. Had je een paar reacties verwacht dan?

De meeste mensen boeit het niet eens denk ik, als ze het willen weten zoeken ze het zelf wel op.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Elineloves wrote:

Je meent het. Had je een paar reacties verwacht dan?

De meeste mensen boeit het niet eens denk ik, als ze het willen weten zoeken ze het zelf wel op.

Dat wel ja en dit kan je niet opzoeken.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

606 wrote:

Teveel tekst of zo om te lezen.

'Heetste zomer ooit op komst'...

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

@ 606 & Dogie_Hogan

Ik heb beide weer-voorspellingen gelezen (helemaal)

Benieuwd of ze blijken te kloppen.

Dus van tijd tot tijd eens even terugbladeren hierheen.

Met die vele onweer vooruitzichten ben ik anders niet zo blij.

Mint Clansell

• 196 messages
  • 0 votes

Praten over het weer is voor mensen die niks anders hebben te vertellen.

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

Ja, maar ik kan het op die manier in vijf talen (vloeiend) over niks hebben

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Ik zou het niet niks willen noemen.

Veel mensen zijn afhankelijk van het weer.

Voor wat hun werk betreft bijvoorbeeld.

Bepaalde weersomstandigheden kunnen daarop van grote invloed zijn.

Voorspellingen zijn daarom m.i. nuttig.

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

Niks is belangrijker in mijn werk dan het weer

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Om nu al te weten wat we gedurende de zomer kunnen verwachten? Ik hou het wel bij het RTL Weer voor de komende 4 dagen.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Elineloves wrote:

Om nu al te weten wat we gedurende de zomer kunnen verwachten? Ik hou het wel bij het RTL Weer voor de komende 4 dagen.

Die zitten er niet altijd goed bij.

Maar kan uit je opmerking uit maken dat het je niet interesseert.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Zo'n lange termijn-voorspelling kan toch zijn nut hebben voor bijvoorbeeld organisatoren van buiten-evenementen.

Of, om even in mijn straatje te blijven, circus directies.

Circussen voeren tegenwoordig vaak een zomerstop in.

Op zeer warme dagen komt er weinig publiek op de voorstellingen af.

Dikwijls doet men dat op de gok.

Wanneer men nu, bijvoorbeeld, de maand juni, op goed geluk, als 'zomer-pauze' neemt, en het zou dan regenachtig zijn i.p.v. mooi zomers, dan verliest het circus veel geld.

En dubbel zoveel wanneer de daarop volgende maand er een met hoge temperaturen blijkt te zijn.

Regenachtige dagen, en matig warme dagen zijn namelijk juist goed voor het circus bezoek.

Ook de voor-inkoop van frisdranken etc.(voor de circusrestauratie, maar ook voor café's, pretparken, etc.) kan afgestemd worden op de weersverwachtingen.

Vaak gebeurt het dat de aanvoer van dranken stagneert wanneer er een hittegolf toeslaat.

De groothandel kan dan niet tijdig leveren door de enorme navraag.

Resultaat verlies van inkomsten op meerdere vlakken.

De inkomsten van een circus zijn voor een niet onbelangrijk deel afhankelijk van de omzet van de restauratie-afdeling.

En zo is er nog wel meer te noemen.

Maar ik heb het even gehouden bij hetgeen ik uit eigen ervaring weet.

Voorspellingen zijn helaas nooit echt accuraat.

Maar gewoon gokken op wat er komen gaat is ook een slechte zaak.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Brix wrote:

Voorspellingen zijn helaas nooit echt accuraat.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Off topic berichten verwijderd.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Wat een temperatuur vandaag.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Is weer beetje drukkend buiten.

Nu flink donkerder geworden.

Is weer kan op regen en onweer.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ja onweer zal hier zo wel losgaan in het Oosten. Het was ook te mooi om waar te zijn vandaag

Wordt volgens mij echt een hete zomer met hittegolven. Ik stem voor

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

moviemafketel wrote:

Ja onweer zal hier zo wel losgaan in het Oosten. Het was ook te mooi om waar te zijn vandaag

Wordt volgens mij echt een hete zomer met hittegolven. Ik stem voor

Heet hoeft niet voor mij maar onweer wel.

Rond 25 graden is genoeg voor mij.

JanvanOoijen

• 14 messages
  • 0 votes

Brix wrote:

Gewoon gokken heb ik niet gedaan. Als je het gehele stuk gelezen hebt dan weet je waar ik mijn info vandaan heb gehaald. Ook NCEP behoort daar bij en die hebben een lange termijnverwachting. Die verwachtingen kloppen redelijk vaak. Het is altijd makkelijk om anderen af te kraken en zelf geen ene bijdrage aan geleverd te hebben of er zelfs helemaal niets van weet hoe het weer in elkaar steekt. Persoonlijk vind ik dat erg jammer. Maar goed we gaan het zien wat er van terecht komt.... Of ik nu goed gegokt heb of niet O ja mijn verwachtingen die ik geschreven heb in de winter zijn vele malen uitgekomen. Zelfs stond ik met mijn tekst op geenstijl en andere weersites. Waarom vraag je je dan af..... Ook heb ik behoorlijke shit over mij heen gehad van onze lieve rooie weerman Gerrit Hiemstra want ik kletste uit mijn nek met mijn 50 centimeter sneeuw en het kon niet volgens hem. Nou ik kan je vertellen dat een dag later in het noorden van het land 50 tot 70 cm sneeuw is gevallen

Groeten,

Jan van Ooijen

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

JanvanOoijen wrote:

Groeten, Jan van Ooijen

Hallo jan

Kom je ook voor de films of alleen voor mijn weer topic.

JanvanOoijen

• 14 messages
  • 0 votes

606 wrote:

(quote)

Hallo jan

Kom je ook voor de films of alleen voor mijn weer topic.

Nee ik was even aan het googelen over de zomerverwachting en toen kwam ik hier uit Moest alleen even reageren

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.