• 178.349 movies
  • 12.227 shows
  • 34.007 seasons
  • 647.593 actors
  • 9.377.570 votes
Profile

Weertopic

606

• 23876 messages
  • 12268 votes

Rianneke_Dan wrote:

Ik hou het al in de gaten (forum op O-O)

Is goed meiske

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2636 votes

Elineloves wrote:

Zware windstoten, hagel en veel regenen... Lekker maan, dat noodweer!

Heerlijk . Eén van de weinige keren dat ik uitkijk naar regen en onweer, als het maar lekker afkoelt.

606

• 23876 messages
  • 12268 votes

Onweersverwachting 14 juli

Na het hevig noodweer van afgelopen maandag in het oosten en in het noorden van het land, kunnen we morgen ons weer opmaken voor weer een dag met lokaal zware buien die voor de nodige overlast en schade zal gaan zorgen. Morgen hebben we te maken met warme aanvoer vanuit het zuiden, ten westen van ons ligt een actief koufront. In het zuiden van Belgie lijkt er een apart laagdrukgebiedje zich te vormen die over het midden en het oostelijke deel van het land zal trekken.

In de vorige run (00u) liet GFS een neerslag signaal zien in het midden en in het noorden van het land, echter bij de nieuwe run (06u) is het allemaal een stuk westelijker komen te liggen, dit kan in de aankomende runs nog gaan veranderen.

Wat betreft de kans op hagel dan lijkt het erop dat de warme kant behoorlijk kans maakt op hagel tot 2 centimeter.

Gaan we verder kijken naar de onstabiliteit dan zien we dat de CAPE niet zo schrikbarend hoog is als afgelopen maandag, echter de srh (storm relative helicity) is wel hoog oplopend tot zo'n 450m2/s2. Aangezien er niet veel CAPE is maar wel een hoge srh is de kans dynamische buien dus groot. De CAPE waardes komen uit op ongeveer 1500 j/kg. De deep-layer shear komt ongeveer uit op zo'n 30ms. De kans op eventuele supercellen is het grootst in het zuidoosten van het land, ook bestaat er een mogelijkheid op een enkele hoos. Kortom, er zullen zware buien voor kunnen mogelijk in de vorm van een squalline of MCS, hagel en windstoten!

Bron: weerdirect

606

• 23876 messages
  • 12268 votes

Waarschuwing voor extreem weer

Knmi

Waarschuwing WAARSCHUWING EXTREEM WEER: Vanmiddag en vanavond zware regen- en onweersbuien

Toelichting Vanmiddag en vanavond trekken er vanuit het zuidwesten zware regen- en onweersbuien over ons land. Bij deze buien zijn hagel en (zeer) zware windstoten mogelijk (75 tot 100 km/uur). Bovendien kan lokaal in korte tijd veel neerslag vallen. De zware buien zullen rond middernacht het noordoosten van het land verlaten. Voordat de buien vallen wordt het in de middag in de oostelijke helft van het land tropisch warm.

Hoogste code voor weeralarm.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ja het gaat weer los vandaag. Hopelijk valt het mee voor de mensen in het Noorden en Oosten, maar het lijkt erop dat hun weer het ergste over zich heen krijgen vandaag. Maar ook het midden van het land ligt in een hoog risico gedeelte, dus we gaan het meemaken.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

WOEHOE! Kom maar op!

kos

• 46695 messages
  • 8852 votes

Zucht, uitgerekend weer als ik een paar honderd kilometer op de Autobahn moet rijden vanavond .

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Dat is heel erg vervelend ja, kan je daar niet onderuit komen?

kos

• 46695 messages
  • 8852 votes

Misschien wel, maar is niet echt de bedoeling.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ligt er ook een beetje aan welke kant je op gaat. En je kan altijd nog schuilen onderweg. Succes in ieder geval

kos

• 46695 messages
  • 8852 votes

Dank. . Richting Hamburg, is volgens mij precies de verkeerde kant.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Heb je een cabrio toevallig?

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

(afbeelding)

Inderdaad de verkeerde kant op

kos

• 46695 messages
  • 8852 votes

Don Dijk wrote:

Heb je een cabrio toevallig?

Nee. dat moest er nog eens bijkomen.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Hmz ik woon in extreem.

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Ik ook.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Laat maar komen, dan zijn we er vanaf en is deze vieze benauwdheid hopelijk minder.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Jammer, net niet in het paarse gedeelte. Maar ben benieuwd!

606

• 23876 messages
  • 12268 votes

Moet het allemaal nog zien, der zijn alweer berichten dat het minder wordt.

Hier wel stik donker en 1 flits gehad.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Wat een noodweer hier zeg! De takken vlogen tegen mn ruit aan, zat net in de auto toen de hel losbarstte. Mist, extreme regen, je zag geen hand voor ogen.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Hier gaat het helemaal los. Ik stond net buiten een potje te voetballen met mijn broertje en we zagen de duistere wolken op ons afkomen. Mooi gezicht maar toch ook beangstigend, eenmaal binnen voor het raam kijkend begonnen alle bomen op en neer te gaan en alles vloog de lucht in! Nu regent het nog erg hard maar het zal zometeen wel weer voorbij zijn helaas.

Bartt88

• 1577 messages
  • 1023 votes

Wat heel fijn is, is om na zo'n dag in de regen te gaan hardlopen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Denk inderdaad dat we het ergste hebben gehad. Mensen waaiden compleet van de fiets af.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Hier komt het paarse gebied zo aan zie ik. Kan niet wachten.

606

• 23876 messages
  • 12268 votes

WEERALARM VOOR MIJN REGIO Noord Brabant en Limburg en ook

Gelderland.

Toelichting

WEERALARM ZUIDOOSTEN EN OOSTEN: Zware regen- en onweersbuien, zeer zware windstoten

Toelichting Zware regen- en onweersbuien boven het zuiden en zuidoosten van het land trekken vanavond naar het noordoosten. Bij deze buien zijn hagel en (zeer) zware windstoten mogelijk van 75 tot 100 km/uur. In het (noord)oosten 100-120 km/u. Bovendien kan lokaal in korte tijd veel neerslag vallen. De zware buien zullen rond middernacht het noordoosten van het land verlaten. Tevens is het in de oostelijke helft van het land tropisch warm.

Mogelijke gevolgen zwaar onweer:

Er bestaat een groot risico om door de bliksem getroffen te worden. Het risico op blikseminslag is vooral groot in het open veld, op of aan het water en in de buurt van hoge bomen. Het onweer gaat vaak vergezeld van veel wind en/of (zeer) zware windstoten. Ook kan er hagel voorkomen.

Het KNMI geeft een weeralarm voor onweer uit wanneer de kans op meer dan 500 ontladingen in vijf minuten groter is dan 90 procent. Dit criterium geldt voor een gebied van minimaal 50 bij 50 kilometer.

Het KNMI geeft een weeralarm maximaal twaalf uur van tevoren uit. Dit gebeurt nadat het KNMI de relevante maatschappelijke partners heeft geconsulteerd.

Mogelijke gevolgen zeer zware windstoten:

Er bestaat een groot risico op omvallende bomen. Ook boomtakken, dakpannen, dakbedekking en gevelplaten kunnen loskomen en rondvliegen. Verder kunnen grote objecten omvallen zoals bouwsteigers en hijskranen.

Kwetsbare verkeersdeelnemers lopen een groot risico. Dit geldt met name voor (brom)fietsers, motorrijders, vrachtauto?s, auto?s met aanhanger en caravans. In het zomerhalfjaar geldt dit ook voor watersporters. Ook bestaat er een grote kans op ontwrichting van het openbaar vervoer.

Het KNMI geeft een weeralarm voor windstoten uit, wanneer de kans op windstoten van meer dan 120 kilometer per uur groter is dan 90 procent. Dit criterium geldt voor een gebied van minimaal 50 bij 50 kilometer. Het KNMI geeft een weeralarm maximaal twaalf uur van tevoren uit. Dit gebeurt nadat het KNMI de relevante maatschappelijke partners heeft geconsulteerd..

Brix

• 19682 messages
  • 5118 votes

Het spookt hier sind een minuut of tien geleden weer flink.

Loeiende wind en zware regenbuien.

Mijn pc gaat nu op uit, vanwege onweer.

Rest volgt later (hoop ik)

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Pc uit helpt niet he. Haal de stekker er helemaal uit, is nog net iets veiliger.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Denk dat Brix dat ook wel bedoelde, en nu helemaal elektronicaloos in het donker zit.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

gezellig

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Nog 28 graden hierbinnen. Afkoeling please!

Net door de storm van de auto naar binnen gerend, op teenslippers was ik die onderweg verloren, paraplu zoeken, weer terug naar buiten op slippers te pakken... *Zucht*

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.