- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Brix
-
- 19822 messages
- 5227 votes
Toevallig hoorde ik dit nummer twee weken geleden, bij een live optreden van een vriendin met haar band.
Ook in haar uitvoering bleef het een echte kippenvel-song.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14637 votes
Julian Smith is volgens mij de meest geniale gast op Youtube. Dit is zijn nieuwste en ik krijg het niet uit mijn kop!
maerk
-
- 4249 messages
- 2702 votes
Julian Smith is volgens mij de meest geniale gast op Youtube. Dit is zijn nieuwste en ik krijg het niet uit mijn kop!
(embed)
Hij maakt inderdaad wel leuke liedjes.
AGE-411
-
- 10347 messages
- 751 votes
The Velvet underground
Een van de beste bands uit de 60's. 
kos
-
- 46831 messages
- 8956 votes
riesma
-
- 3706 messages
- 3095 votes
Yup, Nujabes! Die kende ik niet, totdat ik gisteren deze clip tegenkwam onder het mom van "Kijk eens chappies in slomo rennen". De muziek beviel en die heb ik opgezocht. Zijn werk heb ik ondertussen al binnen, erg fijn materiaal! Hele soulful hip-hop. Erg jammer dat hij begin dit jaar overleden is.
Metalfist
-
- 12443 messages
- 3964 votes
Ooit gehoord van mijn leerkracht Nederlands naar aanleiding van This is England en daarjuist hoorde ik het op televisie. Blijft toch een heerlijk nummer:
Hey you, don't watch that
Watch this!
This is the heavy heavy monster sound
The nuttiest sound around
So if you've come in off the street
And you're beginning to feel the heat
Well listen buster
You better start to move your feet
To the rockinest, rock-steady beat
Of Madness
One step beyond!
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Today the question for parents is: Do you know were you teenager is at 5'o'clock in the morning?
Dirty dancing, some say they are searching for drugs and pounding pounding techno music!
AGE-411
-
- 10347 messages
- 751 votes
http://www.standaard.be/art...
Destijs in Vlaanderen (jaren 80) een zeer beroemde underground Punk/New Wave band.
Wie kent de dag van vandaag nog hun bekenste hit uit 1980? Niemand wellicht. 
Staan nogthans elk jaar bij de beste 100 in 'De Tijdloze' (Vlaamse eindjaarslijst)
kos
-
- 46831 messages
- 8956 votes
Ik had effe een nostalgie-momentje.
Dit waren dus echt zwaar favoriete klassiekertjes voor mij. Kan er nog steeds van genieten.
Hebben me toch wel een beetje mede-muzikaal gevormd denk ik.
.
Zo heerlijk, nog effe een paar keer achter elkaar luisteren.
.
.
riesma
-
- 3706 messages
- 3095 votes
Sheila E, tof! Prince was laatst weer in het land, dat had ik eerder moeten weten.
Blijft zulk geweldig spul om naar te luisteren.
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
Gisteren de nieuwe cd van Michael Jackson gekocht, leuk dessert voor de fans met als hoogtepunt Hold My Hand van Akon. Al kende ik die song al 2 jaar doordat ie op internet werd verspreid.
Het album is echt typerend voor zijn stijl, een voorbeeldje in Hold My Hand, wanneer Akon aan het zingen is komt hij er tussen met een vage/fluisterende "If you just". En zo zijn er nog wel een dozijn voorbeelden. Zeker sterker dan een "Blood on the dancefloor". Geslaagd album.
maerk
-
- 4249 messages
- 2702 votes
Het is mij eindelijk gelukt het album 'Crazy on the Weekend' van Sunhouse te bemachtigen! Vandaar even een erg mooi nummer van het album.
Walkure
-
- 1690 messages
- 0 votes
Twee dingen. Sinds het luisteren van Machina II van de Pumpkins, is Home nu mijn al time favorite geworden van hun. Zo een briljant en ontroerend nummer: Smashing Pumpkins - Home
Het tweede, ook een briljant stukje en ontroerende muziek: Twin Peaks Intro
Respekked
-
- 6287 messages
- 1238 votes
22 januari - Midnight Freaks, Amsterdam! Deze helden eindelijk live meemaken 
chevy93
-
- 12775 messages
- 1356 votes
AGE-411
-
- 10347 messages
- 751 votes
Beste nummer van Queen. Stukken beter dan bohemian Rhapsody en andere bekende nummers. Is ook weer zo'n nummer die verchillende muziekgenre's combineert.
maxcomthrilla
-
- 15588 messages
- 2882 votes
Ik ben op dit moment Royksopp aan het ontdekken! Alpha Male = 
En dit is ook een zeer aanstekelijk (vrolijk) nummer, op een compleet andere manier.