- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Zachery Glass
-
- 575 messages
- 584 votes
Euh ... 2003? Hmm - geen idee. Heb me dit jaar wel een prachtige cd aangeschaft: "Forever changes" van de groep Love. Daar ga ik nog véél plezier aan beleven!
Wolkenmeter
-
- 640 messages
- 1448 votes
Ik heb dit jaar erg weinig cd's gekocht, maar ik geniet nog steeds van Think Tank (Blur), Hail to the Thief (Radiohead) en Welcome Interstate Managers (Fountains of Wayne)
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Ik zet Kay D. Smith met zijn 12" "Battlefield Brain" ook in mijn lijstje. Ik ga trouwens niet voor de titeltrack maar voor de A1 en A2 (original 1 en 2). Wat een heerlijke diepe techno-monsters zijn dat! Kay D. Smith heeft het voor mij trouwens het hele jaar goed gedaan. 
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
Ai, was ik toch een knaller van een album vergeten, aangezien ik ten onrechte dacht dat-ie uit 2002 stamde:
NEHËMAH - Shadows From The Past.
Een fenomenaal album dat zich gerust mag meten met hun debuut Light of a Dead Star, hoewel dat toch een tikkeltje beter was.
French Black Fuckin' Metal!

kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5986 votes
Jullie maken er wel een sport van om met de meest onbekende namen te komen. Moet ik weer een abonnement nemen op OOR ?
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Moet ik weer een abonnement nemen op OOR ?
Nee, want dat is een kloteblad. In de Speciale Kerst Editie van 95 pagina's stonden slechts twee interessante artikelen, waarvan er maar één daadwerkelijk een interview was (met Martina Topley-Bird).
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3286 votes
Wat vind je wel een goed muziekblad?
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Het gratis verkrijgbare Belgische Rifraf vind ik erg leuk. In Nederland is het hard zoeken, maar af en toe kom je 'm eens ergens tegen - anders ga je gewoon even de grens over naar Antwerpen. 
Up Mag verschijnt veel minder frequent dan de OOR, maar is wel erg oké. Buiten Holland heb je nog Big Takeover, Giant Robot, Chickfactor etc., maar meestal haal ik mijn breaking news van het internet. Ergens hier, zeg maar.
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3286 votes
Het zegt me allemaal niets maar ik zal t wel een x uitsjekken
. Oor vind ik trouwens helemaal niet onaardig, alleen vroeger stonden er iig nog geen dingen als de Sugababes erin.
Sjan
-
- 777 messages
- 2752 votes
Tja mn lijstje is al gemaakt, maar nu ben ik in Frankrijk geweest en daar is dit jaar ook goede Franse metal uitgekomen:
Enhancer - Street Crash
Pleymo - Rock
Wunjo - Extralucide
Tripod - Data Error
allemaal vette albums met goeie metal waar je verder geen flikker van verstaat, maar dat deert niet.
Sjoerd
-
- 999 messages
- 1348 votes
Nee, want dat is een kloteblad. In de Speciale Kerst Editie van 95 pagina's stonden slechts twee interessante artikelen, waarvan er maar één daadwerkelijk een interview was (met Martina Topley-Bird).
Vind OOR persoonlijk veel beter dan bijv. Aloha, maar wat betreft die kerstedities moet ik je gelijk geven. Dat is echt zwaar kont. Elk jaar weer. Verder wel een leuk blad.
Sjoerd
-
- 999 messages
- 1348 votes
Ik vond 2003 persoonlijk ook een zeer mager jaar. Zijn nog steeds veel platen op mijn 'to listen' lijstje, maar mijn toppers voor 2003 zijn de volgende (in willekeurige volgorde):
White Stripes - Elephant
Mars Volta - De-Loused In The Comatorium
Death Cab For Cutie - Transatlanticism
Blur - Think Tank
The Postal Service - Give Up
Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
Kathleen Edwards - Failer
Stereophonics - You Gotta Go There To Come Back
Jayhawks - Rainy Day Music
Jack Johnson - On and On
Elbow- Cast Of Thousands
Opvallend:
Veel 'verzamelnaam-bands' in opkomst: The Stills, The Thrills, The Thermals, The Kills, The Strokes, The Roots, The Warlocks 
Nederlands talent (ook erg goed live trouwens): Soundsurfer - Allow me
Tegenvallend:
The Strokes - Room on Fire
Radiohead - Hail To The Thief
League of XO Gentlemen - Smiling at the claptrap Circuses (nieuwe band van Rudeboy)
Ed Harcourt - From Every Sphere
Danko Jones - We Sweat Blood
Nog benieuwd naar:
Zea
Eastern Lane
The Thermals
The Thrills
Eberg
Four Tet
Nieuwste van de Poor Rich Ones
En voor mij geld hetzelfde als voor Yak: een van de beste platen die ik dit jaar hoorde was Iron & Wine - The Creek Drank The Cradle uit 2002, dus even een eervolle vermelding daarvoor.
Monsta Kody
-
- 157 messages
- 207 votes
League of XO Gentlemen viel inderdaad tegen, Rudeboy is wel goed maar de band stelt niet veel voor...
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
De albums van The Thermals, Fourtet en Zea zijn geweldig. The Thrills vond ik tegenvallen. Naar Eberg ben ik zelf ook zeer benieuwd.
Sjoerd
-
- 999 messages
- 1348 votes
Vergeet ik nog een van de verrassingen van het afgelopen jaar: Audioslave. Zeer sterk album hebben ze afgeleverd.
Sjoerd
-
- 999 messages
- 1348 votes
Ik hoop dat dit als grapje is bedoeld?
Het is laat
dat album is alweer uit 2002 natuurlijk. *zucht* waar gaat de tijd toch heen 
Liboriax
-
- 6 messages
- 52 votes
In De Site > Algemeen > MovieMeter voor Muziek-DVD's??:
Is er iets vergelijkbaars als moviemeter voor muziek-DVD's?
Wie weet hier iets over??
Of een soort pop-encyclopedie op internet?
Menghini
-
- 1306 messages
- 941 votes
misschien dat www.musicmeter.nl[/url] er iets aan doet?
damon
-
- 1887 messages
- 0 votes
ik denk niet dat veel mensen iets te zeggen hebben over muziek DVDs
Tabiosos
-
- 3 messages
- 11 votes
Jah idd, waarom is er geen www.muziekdvdmeter.nl oid??? Ik vaker een muziek dvd dan een film op dvd. Een film kijk ik meestal toch maar één keer en muziek dvd's kijk ik veel regelmatiger. En ik denk dat er zeker wel wat te vertellen valt over een muziek dvd.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Lijkt me hier beter passen: www.musicmeter.nl[/url]
its my life
-
- 200 messages
- 0 votes
ik schaam me starmaker-damm i think i love you damm ik was tien
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Ik denk dat dit onderwerp beter hier voortgezet kan worden.
Overigens wel grappig om zo'n overjarig topic terug te lezen 
U-96
-
- 11875 messages
- 2106 votes
twijfel nog steeds of dat een goed idee zou zijn...
Haha.