- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
Vanavond ga ik een concert zien van de Amerikaanse band "Karate" en het voorprogramma is het Nederlandse "At the close of everyday", kent iemand deze laatste?
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
At the close of everyday ken ik niet echt, behalve het nummer 'Under the milky way' wat op de verzamelaar 'The Pet Series' staat. Het schijnt een heel goede band te zijn, maar juist dat ene nummer vind ik niet veel. Vertel trouwens hoe het geweest is, dan kan ik besluiten of ik ze dinsdag in Rotterdam moet gaan kijken. Vooral naar Karate ben ik benieuwd, want hoewel schijnbaar zeer invloedrijk ken ik helemaal niks van deze band.
Interpol in de bovenzaal? Da's wel een heel kromme actie, ja.
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
Heb ook Karate nog niet gezien maar hun twee laatste platen vind ik in alle geval super.
Morgen verslag van het concert.
renske
-
- 1105 messages
- 926 votes
Swordfishtrombones is ge-wel-dig. Net een Tom Waits compilatietje voor iemand gemaakt.
Welke platen heb je nog meer gebruikt voor je compilatie? Ik gok: Rain Dogs, The Heart of Saturday Night en Bone Machine...
Of was het slechts een compilatie van liedjes van Swordfishtrombones?
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Welke platen heb je nog meer gebruikt voor je compilatie?
. En sowieso: elk album bevat minstens één pareltje dat bij een 'best of' eigenlijk niet mag ontbreken.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ik vond Interpol wel okay, maar de optredens halen het niet bij de plaat. Ik heb ze nu 2 keer gezien en heb daar voorlopig wel genoeg aan.
Vorig jaar was ik zo gelukkig een kaartje van een journalist over te kunnen nemen (gratis
).
Voor een iets langer verhaaltje: check mijn weblog.
Tonyvdb
-
- 1408 messages
- 1168 votes
verslag concert Karate vorige vrijdag :
- voorprogramma "At the Close of Everyday" :
viel zwaar tegen, saai, eentonig, gewoon niet goed ...
- Karate is een geweldige groep en is een plezier voor uw trommelvliezen, slaat, zalft, raast en kabbelt, maar alles bij mekaar voegen ze live weinig toe aan hun - wel redelijk fantastische - platen.
Vwala !
narva77 (crew films)
-
- 12737 messages
- 6543 votes
Heb vanmiddag het laatste album van Paradise Lost gekocht, Symbol of Life. Een soort kruising tussen hun toegankelijker poppy werk en het oude zwaardere werk; top-plaat!
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
had deze cd al een maand geleden, maar ben er vandaag voor het eerst naar aan het luisteren... laat het straks wel horen wat ik er van vind, maar vroeg me af wat jullie er van vinden!
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Ik heb 'm 1 keer geluisterd en vond 'm erg saai net zo als bijna alles van Radiohead na OK Computer. Ik luister 'm de komende tijd nog wel een paar keer, maar vrees dat ik 'm niet erg goed ga vinden. 
Sjoerd
-
- 999 messages
- 1348 votes
Precies hetzelfde bij mij, Zavo. Ik vind The Bends en OK Computer meesterwerken, maar alles daarna vind ik niet echt geweldig meer...
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
In een ander muziektopic heb ik al eerder mijn liefde voor deze prachtige ongelofelijk mooie kippenvelplaat geuit. Het op één na beste album dat Radiohead ooit maakte, OK Computer fans die bij het geëxpirementeer afgehaakt zijn raad ik aan deze wél weer een paar luisterbeurten te gunnen (want, zoals altijd, het duurt een keer of 3,4 voor het kwartje valt)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
berichten hierheen verplaatst, volgende keer spv de search gebruiken voor je een topic opent
manic
-
- 474 messages
- 1409 votes
Ben het helemaal eens met Jordy. Ik heb t album al heel wat keren geluisterd de afgelopen weken. Het enige is dat ik OK computer nog steeds meer een album vind als geheel.
Ik ga 'm zeker kopen!
troy31
-
- 329 messages
- 130 votes
niet perse favoriet, maar toch een leuke serie is de volume serie. britse compilatie-cd's met een boekje.
ik ben lid van de centrale discotheek in rotterdam (daar kan je cd's huren) en die hadden er een boel. laatst heb ik er 1 op de kop kunnen tikken voor 10 euro en volgens de platenverkoper zijn het best wel collectors-items.
op volume nine staan bijvoorbeeld nummers van: tindersticks, paul weller, buffalo tom, sonic youth, kristin hersh en the divine comedie. van bands die ik goed vond op deze cd's heb ik weer een cd gehuurd en zo werd ik fan van tindersticks en divine comedy bijv. in ieder geval, de vraag is. kennen meer mensen deze serie en zo ja, wat vinden jullie ervan. ik vraag dit omdat ik niemand ken die ze kent en dat maakt soms zo eenzaam
.....
ze kwamen vooral begin jaren 90 uit.
rzasa
-
- 396 messages
- 159 votes
Weest gerust, ik ken ze! Op iedere aflevering staat een tropische vis (fishes eyes will watch your lies, om met de new fast automatic daffodils te spreken...staan die er ook op?)op de cover. In die tijd (begin jaren 90) vond ik alles wat uit Engeland kwam, qua muziek dan, fantastisch. Dus de Volumes-cds ook. Maar ik kon ze niet betalen...troy31, wat is je laast gekochte cd? De mijne de nieuwe plaat van Cinerama (what's in a name, op deze site!).
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Ik heb er één: de 'Tenth Anniversary Bumper Bonanza!'. De rest van de cd's heb ik her en der wel ergens gehuurd, de meeste zijn inderdaad erg goed.
De lui van Volume begonnen mid jaren '90 ook met een geweldige serie electronische dubbelalbums met boekje, onder de saaie naam 'Trance Europe Express'. Ook het verzamelen zeker waard.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
fishes eyes will watch your lies, om met de new fast automatic daffodils te sprekn
Hehe, heb jij toevallig ook dat 'Play it again OOR'-cd'tje? Staat dat nummer van de NFAD ook op.
troy31
-
- 329 messages
- 130 votes
Weest gerust, ik ken ze! Op iedere aflevering staat een tropische vis (fishes eyes will watch your lies, om met de new fast automatic daffodils te spreken...staan die er ook op?)op de cover. In die tijd (begin jaren 90) vond ik alles wat uit Engeland kwam, qua muziek dan, fantastisch. Dus de Volumes-cds ook. Maar ik kon ze niet betalen...troy31, wat is je laast gekochte cd? De mijne de nieuwe plaat van Cinerama (what's in a name, op deze site!).
leuk dat je ze kent...
ehm... het was mijn laatst gekochte cd geloof ik, maar goede aankopen waren ook de cd van the music (nieuwe psychedelica zeg maar), en global sounds, een compilatie met wereldmuziek. ik wil zo snel mogelijk 1 giant leap kopen, dat lijkt me ook wel wat en die is in de aanbieding....
wat voor soort muziek is dat trouwens, cinerama?
rzasa
-
- 396 messages
- 159 votes
The Music! Uitstekend troy31!
Cinerama is de band van David Gedge, de vroegere frontman van The Wedding Present. Gitaarpop in optima forma. Download eens een nummertje van ze: 146 degrees, of anders quick before it melts. Veel luister plezier.
Sjan
-
- 777 messages
- 2752 votes
Een eventuele top-10 zou er bij mij zo uit kunnen zien (allemaal nog niet zo heel oude platen):
thursday - full collapse
incubus - s.c.i.e.n.c.e.
candiria - 300 percent density
chimaira - pass out of existence
pleymo - keckispasse?
slaves on dope - inches from the mainline
korn - korn
boy hits car - boy hits car
tool - aenima
deftones - white pony
En zo zijn dr echt nog wel meer cd's maar het is echt veeeel te moeilijk om er een kort lijstje van te maken.
Pablito
-
- 180 messages
- 813 votes
Waarschijnlijk haal ik heel wat banvloeken op mijn nek, maar van dat lijstje ken ik nu eens niets, ze. 
dttom
-
- 2146 messages
- 2156 votes
ik bijna allemaal, zal wel generatie kloofje zijn 
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
Herzilein van die wildekker herzbuben dat is pas een plaat!
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
toch niet die van "herzilein du sollst nich traurig sein" ? 
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
jazeker!
vroeger vond ik dat een geweldige plaat.
nu ben ik fan van TOTO
zijn meer liefhebbers van TOTO hier op deze site?
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
de beste plaat vind ik AFRICA van toto.
ik heb alle cd's van toto,ze hebben echt vele goede platen gemaakt en daar zitten ook veel onbekende nummers bij zoals 'white sister' en 'a million miles away'
ik vind ook 'summer in the city'van the lovin'spoonful een geweldig nummer.
uit de '50'60'70'en de 80'jaren komt de beste muziek,waarschijnlijk ben ik de enigste van mijn leeftijd die van oude muziek houd,of niet?