- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5986 votes
Metallica is Metallica niet meer. Na het Black Album is het bergafwaarts met de groep gegaan. (vind ik
)
kappeuter (crew films)
-
- 74673 messages
- 5986 votes
Oh ja, ik vind Creep ook een klassieker. Hij is ook al door heel veel bands (live) gecoverd. Alhoewel ik zelf heel veel mooiere nummers kan bedenken.
Hehe, eindelijk iemand die het snapt. Ik zeg toch niet dat het nummer met terugwerkende kracht effect gehad heeft op de oerknal. 
pjotr
-
- 2672 messages
- 2781 votes
pjotr, wat is er in godsnaam mis met Moby?
Ik vind dat de beste man nog nóóit iets origineels heeft gemaakt.
Hij jat álles bijelkaar en maakt er dan ook nog ongelofelijke brave voorspelbare nummers van....( en hier geld NIET -beter goed gejat dan slecht bedacht...)
The Boards of Canada - die kunnen er pas wat van.......
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Metallica is Metallica niet meer. Na het Black Album is het bergafwaarts met de groep gegaan. (vind ik
)
Wat een teleurstelling om te horen. Vond het oude soms goed maar vooral live één grote ragbende. Sinds het Black Album en vooral Load en Reload zit er veel meer afwisseling in de muziek. (vind ik
)
kos
-
- 46722 messages
- 8876 votes
Hij jat álles bijelkaar en maakt er dan ook nog ongelofelijke brave voorspelbare nummers van
Absoluut..Moby is (op 'Go' na) slechts geschikt als achtergrondmuziek voor reclamefilmpjes (voor verzekerings-maatschappijen of zo).
chrissie
-
- 749 messages
- 5045 votes
en wat dan met "We've got tonight" van Bob Seger? Ik weet zelfs niet welke 2 sukkels dit nu blaten want ik zet gewoon de radio af als ik ze hoor. idem voor Celine Dion met haar versie van "I drove all Night" (is dit niet origineel van Cindy Lauper)
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
Wat een teleurstelling om te horen. Vond het oude soms goed maar vooral live één grote ragbende. Sinds het Black Album en vooral Load en Reload zit er veel meer afwisseling in de muziek. (vind ik
)
neen, neen driewerf neen! de nieuwe muziek van metallica is om te huilen zo slecht. dat oude spul zit verschirkkelijk goed inelkaar en is echt heel hoogstaand. dat nieuwe trek ik zonder moeite m'n gitaar uit
pjotr
-
- 2672 messages
- 2781 votes
Absoluut..Moby is (op 'Go' na) slechts geschikt als achtergrondmuziek voor reclamefilmpjes (voor verzekerings-maatschappijen of zo).
Het nummer van Angelo Badalamenti is gewoonweg super. En om daar gewoon een house-huppeltje onder te zetten...dat kan iedere mongool......Maak er dan iets anders van....
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Mag je het nummer zelf in principe niet op afrekenen, natuurlijk.
Vaak genoeg kan je dat het nummer wel aanrekenen.
cornelis
-
- 4744 messages
- 682 votes
Het nummer van Angelo Badalamenti is gewoonweg super. .
Voor alle duidelijkheid: het originele Go van Moby bevat de sample uit de Twin Peaks score van Badalamenti NIET.
De een of andere Duitse (!) DJ nam de ietwat saai techno-ritmetrack Go, en sausde daar Badalamenti's thema over heen. Die remix van Go werd een succes.
Verder vind ik het persoonlijk een geniale combi, en vind ik niks mis met goed sampelen. Ook vond ik Moby's Play een uitstekend album. Maar ik ben volgens sommigen dan ook al een oude lul.
cornelis
-
- 4744 messages
- 682 votes
Vaak genoeg kan je dat het nummer wel aanrekenen.
Huh?
Dat de massa graag kutnummers meeblert (macarena's, ketchup songs), betekent niet dat elk meegeblert nummer een kutnummer is. Smells Like Teen Spirit ben ik bijv wel even zat geweest, maar heb me altijd beseft dat het een sterk nummer was.
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Dat de massa graag kutnummers meeblert (macarena's, ketchup songs),
Dat bedoel ik dus, reken maar dat die nummers met die intentie zijn gemaakt.
Zucht... Cornelis, moet je het weer overdrijven? Zeg ik dat elk meegeblert nummer een kutnummer is? Blijkbaar haal jij enorm veel uit mijn uitspraken.
cornelis
-
- 4744 messages
- 682 votes
He weet je wat, tovenaar, ik hou gewoon lekker mijn muil, dan kan jij gewoon lekker doorschrijven.
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
He weet je wat, tovenaar, ik hou gewoon lekker mijn muil, dan kan jij gewoon lekker doorschrijven.
hey weet je wat, cornelis, je moet mijn woorden eens een keer niet zo overdrijven en je niet zo aangevallen voelen.
cornelis
-
- 4744 messages
- 682 votes
Ik ben niet degene die zich aangevallen voelt, maat.
Als jij begint te zuchten op een helder geformuleerde stap in een discussie, dan houdt het voor mij op een bepaald moment op.
Maar om het nog in het nette af te maken dan:
Welke 'woorden' heb ik dan zodanig 'overdreven' dat het je deed zuchten, en het je mijn bijdragen deed generaliseren?
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Ik ben niet degene die zich aangevallen voelt, maat.
Als jij begint te zuchten op een helder geformuleerde stap in een discussie, dan houdt het voor mij op een bepaald moment op.
Jij veronderstelt in jouw uitspraak weer meteen dat ik zeg dat alle nummers waar weleens meegezongen wordt, kutnummers zijn.. heb ik dat gezegd nee? Daar heb ik toch niets aan? Noem je dat een helder geformuleerde stap in een discussie? Mij woorden in de mond leggen? En ja, daar moet ik om zuchten ja.
cornelis
-
- 4744 messages
- 682 votes
Het woord 'weer' suggereert dat je je vaker ergert aan postings van mij. Prima hoor, maar reageer per posting, dan blijft de discussie helder.
Na Kos' opmerking dat Creep nu eenmaal een nummer was dat op schoolfeesten werd meegeblert, antwoordde ik dat je een nummer daar natuurlijk niet op kan afrekenen.
Daarop stelde jij dat dat soms wel kan. Daarop stelde ik dat niet elk nummer dat meegeblerd wordt een kutnummer is. En rond die tijd krijg jij lange tenen.
Terwijl je zelf toch aardig bij de hand uit de hoek kwam, nietwaar.
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Discussie wordt even via de chat opgelost
Wees gerust mensen 
cornelis
-
- 4744 messages
- 682 votes
Let's not start sucking each other's dicks quite yet... 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Discussie wordt even via de chat opgelost
kom nou, meegenieten willen we
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Ah joh, is al voorbij, we gaan weer verder bij de remakes 
wackyboy
-
- 547 messages
- 468 votes
DOH! Dat zeiden ze dr ook bij. Volgende x beter opletten. 
Ja, die dikke zei dat inderdaad, maar pas nadat het nummer al drie keer was gepresenteerd als nummer van "Do".
Maar ach, wat maakt het uit, de Brian Adams versie is ook kut.
Nu is het tijd voor een donut -mmmm,donuts- -doh!-
cornelis
-
- 4744 messages
- 682 votes
de Brian Adams versie is ook kut.
Een waar woord...
Agony
-
- 1985 messages
- 1256 votes
)
Agony
-
- 1985 messages
- 1256 votes
Metallica treedt ook al op in Nederland op één of ander nieuw festival!
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
ik vind dat creed, naast rage against the machines, een van de beste bands die er is. zowel human clay, my own prison als weathered zijn geweldige albums! en dat zegt iemand die haast niet naar ''normale muziek'' luistert 
Creed is een van mijn hatepets. Ik zal er maar niet op doorgaan, want anders ga ik nog schelden ofzo. 
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Hij jat álles bijelkaar en maakt er dan ook nog ongelofelijke brave voorspelbare nummers van....( en hier geld NIET -beter goed gejat dan slecht bedacht...)
The Boards of Canada - die kunnen er pas wat van.......
Yup! Boards of Canada is inderdaad oneindig veel beter dan Moby. Toch vond ik het concert van Moby op Werchter 2001 best leuk, maar ik kan zijn werk uit midden jaren '90 wel een stuk beter waarderen dan Play en zijn laatste album. Dat vind ik echt waardeloze troep, een uitzondering daargelaten.
pjotr
-
- 2672 messages
- 2781 votes
Radiohead bevestigd voor Rock Werchter!! (ook Metallica, Coldplay, Queens of the stone Age, R.E.M., Underworld, Moby enz.)
Maar ook Massive Attack, Bjôrk en Royksopp...dus denk dat ik ook maar weer afreis naar het zuiden....