• 177.976 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.057 votes
Profile

Het grote muziektopic

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Hoop lekkere nieuwe muziek weer....

Warp

• 963 messages
  • 3045 votes

Fillumon

• 2240 messages
  • 0 votes

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Fillumon

• 2240 messages
  • 0 votes

Fillumon

• 2240 messages
  • 0 votes

Fillumon

• 2240 messages
  • 0 votes

No one.....? Or someone..?

Warp

• 963 messages
  • 3045 votes

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Hoogtepunt van het nieuwe Mac Miller album. Geniaal.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

TornadoEF5 wrote:

Vooral elektronische muziek: house, techno, dub, synthpop, dream pop, drum & bass enzovoort. Maar in die toplijsten krijg je zo echt typisch veeleer de echte rockmuziek en de muziek van vroeger... Maar goed op het internet is bijna 95 tot 99% van de personen bijna uitsluitend rockliefhebber (en ja natuurlijk is het een erg breed genre). Maar het is soms alsof er geen wereld buiten rock bestaat.

Tja, hier staan zoveel platitudes in dat ik eigenlijk niet goed weet waar te beginnen, maar ik wil wel een poging doen. Allereerst zijn er echt tal van fora, websites, facebookgroepen die totaal niet over rock gaan.

Sowieso vind ik het zo apart dat op het internet bijna iedereen van rock houdt, en gek is op Radiohead enzovoort,
'Radiohead enzovoort'? En het is sowieso onzin dat "bijna iedereen van rock houdt" (of van Radiohead). Zeker naargelang je een wat striktere definitie van rock gaat houden. Genoeg mensen die veel meer geënt zijn op bv. hiphop, jazz, soul etc. Dat is overigens wat anders dan het volledig af te schrijven

en in het dagelijkse leven je dat type mensen eigenlijk nooit tegenkomt
Zegt meer over jouw omgeving. Ik verbaas me er juist over hoeveel mensen van mijn (en jouw) leeftijd ook dat soort muziek luisteren.

en bijna iedereen gewoon mainstream muziek luistert, waaronder de Tomorrowland-shit en Nederlandstalige rap/hip hop ook thuishoort.
Dat is waar, maar soms kom je nou eenmaal in een bepaalde bubbel terecht. Kijk maar eens op YouTube. Dat is evengoed een soort forum waarop mensen hun ei kwijt kunnen. Overigens durf ik de stelling wel aan dat de meeste muziekliefhebbers gemiddeld genomen minder met die muziek heeft. Waarbij muziekliefhebber geïnterpreteerd moet worden als in 'meer dan achtergrondmuziek'. Iemand die het daadwerkelijk als hobby ziet en weet dat John Lennon geen schilder was.

In zekere zin heb ik wel een overlap met de laatste groep, met name dat ik EDM wel mooi vind of eerder vond, en nu eerder indietronica luister of indie EDM luister, maar minder naar de mainstream EDM die het goed doet op Tomorrowland.
Ben je wel eens op Tomorrowland geweest? De headliners zijn meestal EDM, ja (is immers het grootste dancegenre ter wereld), maar er zijn nog iets van 15 andere podia.

Nu, uiteraard... als we het over live muziek hebben zal er wel meer vaardigheid aan te pas komen bij rockmuziek.
Nee, dancemuziek kan net zo complex zijn als rockmuziek, en vice versa. Of net zo simpel.

En ik ben zeker geen tegenstander van het genre, alleen zal ik nooit de klik raken met die muziek...
Lijkt me nogal voorbarig.

zal ik het nooit on repeat willen luisteren, zal ik nooit geïnteresseerd zijn in de lyrics, en ligt het instrumentale ook niet altijd (tenzij bij grunge en surf rock).
Idem.

De stem ligt me ook niet altijd bij rockmuziek. Sowieso hoor ik liever een vrouwenstem, omdat dat veel hoger gaat dan bij een mannenstem.
Want rockmuziek kan niet met een vrouwenstem?

Op zich ben ik wel veelzijdig
Zo klinkt het niet. Niet dat daar wat mis mee is.

Voor mij mag het best ook hard gaan... Ik vind bijvoorbeeld rock en zelfs hard rock een beetje soft met momenten, alsof er gewoon gepraat wordt, terwijl ik een beetje wil wegdromen met muziek.
Zou niet weten waarom je niet zou kunnen wegdromen bij 'softe'(?) muziek. Of je nou hardere, zachtere, snellere, monotone, hypnotiserende, instrumentale, eclectische, krakende, pulserende geluiden wil, er is minstens één subgenre waarin je bij de rock wel terecht kan.

Als ik me open stel voor andere genres, vind ik ze meestal allemaal wel iets hebben (folk, rap, reggae, rock, metal, jazz, klassiek, echt alles), maar als puntje bij paaltje komt keer ik toch altijd terug hoofdzakelijk naar mijn oorspronkelijke liefde.
Daar is natuurlijk niets mis mee (iedereen heeft zijn voorkeuren), maar een genre als rock afschrijven lijkt me nogal voorbarig. Daar is het simpelweg te veelzijdig voor.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

De artiesten die op Tomorrowland zijn bijna quasi zonder uitzondering artiesten waar ik niet in geinteresseerd ben. Dat is anders voor Dour... . Wat jij niet als mainstream ziet, zie ik nog steeds als mainstream.

Want rockmuziek kan niet met een vrouwenstem?

Daar luistert dan weer geen kat meer naar... Ik zeg niet dat het niet kan, maar je mag lang zoeken in de toplijsten naar dat.

En sorry, jongeren die naar Arcade Fire, Jeff Buckley, Interpol, Sigur Ros enzovoort luisteren. Sorry, moet die mensen echt nog tegenkomen... Ik ken misschien ja mensen die vroeger Green Day of Billy Talent wat vonden. En die gast van Alloo in de Gevangenis was een fan van Pink Floyd... maar verder ken ik echt geen kat die naar rock luistert.

Heb je rockmuziek die op dit lijkt? Ik ben benieuwd of je iets weet te vinden voor mij.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

chevy93

Dit is het enige album waarvan ik quasi elke volwaardige song gewoon prachtig vind. Elk nummer is een pareltje, dus misschien moet je dit eens beluisteren, en dan eens bedenken wat voor rock dat daar bij aansluit.

genres: goth pop, witch house, synthpop, art pop en ambient pop

thema's: ethereal, fantasy, medieval, female vocals, lonely, nocturnal, dark, spiritual, surreal, atmospheric, lush, lo-fi, sad, abstract, melancholic, depressive

There's something a little autistic about Halfaxa, like her last one, "Geidi Primes"; it's a little like the Fever Ray album that way, beautiful and unquestionably original but so closed off it resists any kind of emotional connection. Clare Boucher is a talented songwriter, and--that rarest of birds--a totally unique voice, literally and figuratively. Her singing is amazing, switching easily from a sweet coo to strange muezzin wails and even more alien shapes, and the production is pop-smart, twisting cheesy '80s industrial and Dead Can Dance world-goth into unusually propulsive and replayable dirges--listen to the beat on "Sagrad" if you're unconvinced, a razor-sharp techno bounce around which her gaseous, multitracked voice expands and contracts like a pitched-up garage diva's. The thing that makes "Halfaxa" so intense and so hard to get a hold of, though, is that this bewitching voice and unerring ear for melody is in the service of a claustrophobic, somewhat warped worldview. This album is clearly the work of an extremely isolated, obsessive psyche, and while I wouldn't dream of speculating on Boucher's mental state--she's probably completely normal, if a little eccentric--I can't deny that the complexity, the darkness and mystery in this music evokes feelings of unease, loneliness, or fear. On the other hand, that kind of haunted, unwell music speaks to me deeply, and the utterly alien atmosphere of "Halfaxa" is one I could get lost in for weeks. I have to admit, I'm blown away by this record, and I'm looking forward to it working its hooks even deeper into me.

Ze is zo geweldig. Ze maakt bijvoorbeeld zelf haar artwork... Films die ze graag bekijkt zijn bvb. Akira, Dune, The Fifth Element, Enter The Void, Blade Runner, Ghost in the Shell, Princess Mononoke, Solyaris, Stalker en Metropolis... en ze noemt zelfs Werner Herzog bij naam. Maar ze zegt ook dat Tarkovsky haar favoriete regisseur is.

Ze zegt bijvoorbeeld dit over Panda Bear - Person Pitch, welke ik ook een geweldig album vind, en misschien wel de grootste invloedsbron van Grimes is.

I was walking around in Montreal with this in my headphones, and I had only just started making music. I completely tripped out because the way the songs are formatted allows you to hear how Panda Bear is building songs out of loops.

Up until that point I had basically only made weird atonal drone music, with no sense of songwriting. I barely understood anything about music, it seemed like a mystery. But suddenly all music clicked into place and seemed so simple and easy. I was pretty much able to spontaneously write songs immediately after listening to this album once. I guess it seriously jumpstarted my mind in a freaky way.

Niet toevallig is dit dan ook wellicht mijn favoriet rocknummer, maar is dit dan ook rock?

Genres: Psychedelic Pop, Neo-Psychedelia, Plunderphonics, Progressive Pop, Sunshine Pop

Thema's / sfeer: warm, summer, uplifting, psychedelic, hypnotic, sampling, tropical, dense, happy, melodic, male vocals, atmospheric, optimistic, playful, mellow, surreal, introspective, repetitive, ethereal, rhythmic, aquatic, lush, tribal, passionate, soothing, quirky

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Godver! RIP Mac Miller... 26 jaar, ongelooflijk. Geniale artiest en de man die mijn liefde voor rap weer een nieuwe 'spark' gaf in 2011 met Blue Slide Park en onlangs nog met zijn nieuwe album 'Swimming' voor mij het album v/h jaar afleverde.

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

Vannacht weer te horen in een South Park aflevering.

Slaap het liefst met South Park op achtergrond, dit nummer penetreert overal dwars doorheen kan ik je vertellen.

Nu al meerdere keren.

Is wel een mooi liedje ja.

Al schakel ik daarna wel over op Discovery Channel.

Sinds ze daar American Guns niet meer uitzenden en die knakker daarvan veilig achter slot en grendel zit is dat ook best te doen, zo nu en dan.

Als het komt op de nachtelijke TV sessie.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Joji

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2200 votes

Wat een nummer, kan er geen genoeg van krijgen. One of the greatest numbers of all time.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.