- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7275 votes
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Hoogtepunt van het nieuwe Mac Miller album. Geniaal.
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7275 votes
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Vooral elektronische muziek: house, techno, dub, synthpop, dream pop, drum & bass enzovoort. Maar in die toplijsten krijg je zo echt typisch veeleer de echte rockmuziek en de muziek van vroeger... Maar goed op het internet is bijna 95 tot 99% van de personen bijna uitsluitend rockliefhebber (en ja natuurlijk is het een erg breed genre). Maar het is soms alsof er geen wereld buiten rock bestaat.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
De artiesten die op Tomorrowland zijn bijna quasi zonder uitzondering artiesten waar ik niet in geinteresseerd ben. Dat is anders voor Dour... . Wat jij niet als mainstream ziet, zie ik nog steeds als mainstream.
Daar luistert dan weer geen kat meer naar... Ik zeg niet dat het niet kan, maar je mag lang zoeken in de toplijsten naar dat.
En sorry, jongeren die naar Arcade Fire, Jeff Buckley, Interpol, Sigur Ros enzovoort luisteren. Sorry, moet die mensen echt nog tegenkomen... Ik ken misschien ja mensen die vroeger Green Day of Billy Talent wat vonden. En die gast van Alloo in de Gevangenis was een fan van Pink Floyd... maar verder ken ik echt geen kat die naar rock luistert.
Heb je rockmuziek die op dit lijkt? Ik ben benieuwd of je iets weet te vinden voor mij.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Dit is het enige album waarvan ik quasi elke volwaardige song gewoon prachtig vind. Elk nummer is een pareltje, dus misschien moet je dit eens beluisteren, en dan eens bedenken wat voor rock dat daar bij aansluit.
genres: goth pop, witch house, synthpop, art pop en ambient pop
thema's: ethereal, fantasy, medieval, female vocals, lonely, nocturnal, dark, spiritual, surreal, atmospheric, lush, lo-fi, sad, abstract, melancholic, depressive
Ze is zo geweldig. Ze maakt bijvoorbeeld zelf haar artwork... Films die ze graag bekijkt zijn bvb. Akira, Dune, The Fifth Element, Enter The Void, Blade Runner, Ghost in the Shell, Princess Mononoke, Solyaris, Stalker en Metropolis... en ze noemt zelfs Werner Herzog bij naam. Maar ze zegt ook dat Tarkovsky haar favoriete regisseur is.
Ze zegt bijvoorbeeld dit over Panda Bear - Person Pitch, welke ik ook een geweldig album vind, en misschien wel de grootste invloedsbron van Grimes is.
Up until that point I had basically only made weird atonal drone music, with no sense of songwriting. I barely understood anything about music, it seemed like a mystery. But suddenly all music clicked into place and seemed so simple and easy. I was pretty much able to spontaneously write songs immediately after listening to this album once. I guess it seriously jumpstarted my mind in a freaky way.
Niet toevallig is dit dan ook wellicht mijn favoriet rocknummer, maar is dit dan ook rock?
Genres: Psychedelic Pop, Neo-Psychedelia, Plunderphonics, Progressive Pop, Sunshine Pop
Thema's / sfeer: warm, summer, uplifting, psychedelic, hypnotic, sampling, tropical, dense, happy, melodic, male vocals, atmospheric, optimistic, playful, mellow, surreal, introspective, repetitive, ethereal, rhythmic, aquatic, lush, tribal, passionate, soothing, quirky
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7275 votes
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Godver!
RIP Mac Miller... 26 jaar, ongelooflijk. Geniale artiest en de man die mijn liefde voor rap weer een nieuwe 'spark' gaf in 2011 met Blue Slide Park en onlangs nog met zijn nieuwe album 'Swimming' voor mij het album v/h jaar afleverde.
Confusie
-
- 667 messages
- 0 votes
Vannacht weer te horen in een South Park aflevering.
Slaap het liefst met South Park op achtergrond, dit nummer penetreert overal dwars doorheen kan ik je vertellen.
Nu al meerdere keren.
Is wel een mooi liedje ja.
Al schakel ik daarna wel over op Discovery Channel.
Sinds ze daar American Guns niet meer uitzenden en die knakker daarvan veilig achter slot en grendel zit is dat ook best te doen, zo nu en dan.
Als het komt op de nachtelijke TV sessie.
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2200 votes
Wat een nummer, kan er geen genoeg van krijgen. One of the greatest numbers of all time.