• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.234 votes
Profile

Het grote boekentopic

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

(afbeelding)

Nu al een paar weken in dit monster bezig, gaat wel redelijk langzaam door de vele personages maar echt verschrikkelijk goed. boekmeter

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Ah joh, ik ben al bijna een jaar bezig met In de Naam van de Roos (wel afwisselend met ander boeken) en heb het nu bijna uit. Mooi boek maar sommige passages zijn erg stroef en dat latijn...

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Patientia virtus est.

• 7484 messages
  • 1715 votes

Zo is het maar net

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Hehe, al een jaar bezig zijn in een boek en dan de titel verkeerd schrijven.

• 7484 messages
  • 1715 votes

O, ja zie het ook. Dat boek ligt al een jaar op m'n nachtkastje Met deze kaft dus echt er naast lezen is ook niet mogelijk;

(afbeelding)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Deze week uitgelezen, ontdek ik dat er achterin een lijst van Latijnse vertalingen zit

Binnenkort de film maar weer eens kijken

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Ik moet meer boeken gaan lezen, want wat ik tot nu toe heb gelezen slaat nergens op. Het zal wel met mijn leeftijd te maken hebben en mijn bezigheid (ben 6 tot 7 dagen aan het werk en heb alleen 's avonds ''vrije tijd'').

Tot zover wat ik mij kan herinneren heb ik De Vloek van Polyfemos, alle In de Ban van de Ring trilogy, een heleboel Kippenvel boeken en andere gelijksoortigen boeken (Griezelbus) gelezen... en theorie voor scooter, auto en motor mogen niet ontbreken.

Maar ik ben al jaren niet naar een bibliotheek geweest of een boek gekocht. Zal wel komen naarmate ik ouder word, maar momenteel zit een boek kopen niet in.

Als ik moet wachten tijdens mijn werk, lees ik af en toe schriftjes van Donald Duck en Panorama. Niet echt iets om onder boeken te bestempelen, maar toch...

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

@Minotaurus:

Onderschat Donald Duck niet

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Is er ook een "lees achterstand toppic"? Heb vanochtend mijn "te lezen" stapel even opnieuw gerangschikt en maar gelijk wat fotootjes gemaakt... met al dat films kijken kom je toch gewoon niet aan lezen toe!?!

Mijn kast met boeken die ik nog moet lezen:

(afbeelding)

details:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

NB van Duras wel al twee boekjes gelezen, maar ik wou die collectie niet verbreken over meerdere kasten...

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

.... De keuze tussen film en boeken blijft moeilijk, maar het is natuurlijk ook een luxe probleem Prachtige collectie overigens, kan zo in het ' verzamel topic'.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

dank! ik zit ongeveer 40/60 met gelezen en ongelezen, maar ook in de kast met de gelezen boeken kom je veel dezelfde schrijvers tegen. In deze kast staan verder veel van de "verplichte" klassiekers zoals Proust, Ulysses, Hamlet, die ik zéér graag gelezen zou hebben, maar ondertussen toch al heel wat jaar in de kast staan waarschijnlijk geen onbekend verschijnsel onder boeken kopers...

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Ik vermoed niet dat je nog veel potentiële tips gaat halen uit het (film)boek Cinema Now.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

nee niet echt maar toen ik het doorbladerde leek het me wel een mooi overzicht van de huidige 'betere' cinema (die voor iedereen toegankelijk is wel, maar zo kan ik het ook leuk aan vrienden en collega's uitlenen, eventueel met de films erbij ) en het was heel goedkoop ook. Heb toch ook nog niet alle films die in het boek staan gezien, dus wellicht gaat het mij zelf toch ook nog inspiratie geven tzt!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

weer een stapeltje erbij

(afbeelding)

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Neeeeeeee!

In Selexyz kan ik uren ronddwalen.

Sowieso, heel die e-reader. De technologie poetst al het charmante weg.

@ Beavis: dat gaat je nooit lukken, om ze allemaal te lezen.

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

Tja de technologie kan je niet tegenhouden.

In mijn vroegere dagen was ik niet weg te slaan in boek beursen en strip –locaties

De omschakeling viel overgins mee , en lees nu liever een strip op de laptop, dan dat

ik het originele album openklap.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

madmax1 wrote:

en lees nu liever een strip op de laptop, dan dat

ik het originele album openklap.

Dat kan ik me echt niet voorstellen. Een echte stripfan wil toch het originele boek in handen hebben (en ze sparen)?

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Minotaures wrote:

Ik moet meer boeken gaan lezen, want wat ik tot nu toe heb gelezen slaat nergens op. Het zal wel met mijn leeftijd te maken hebben en mijn bezigheid (ben 6 tot 7 dagen aan het werk en heb alleen 's avonds ''vrije tijd'').

Tot zover wat ik mij kan herinneren heb ik De Vloek van Polyfemos, alle In de Ban van de Ring trilogy, een heleboel Kippenvel boeken en andere gelijksoortigen boeken (Griezelbus) gelezen... en theorie voor scooter, auto en motor mogen niet ontbreken.

Maar ik ben al jaren niet naar een bibliotheek geweest of een boek gekocht. Zal wel komen naarmate ik ouder word, maar momenteel zit een boek kopen niet in.

Als ik moet wachten tijdens mijn werk, lees ik af en toe schriftjes van Donald Duck en Panorama. Niet echt iets om onder boeken te bestempelen, maar toch...

Hetzelfde geldt helaas nog. Heb nog geen tijd gevonden om boeken te lezen.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Nicolage Rico wrote:

@ Beavis: dat gaat je nooit lukken, om ze allemaal te lezen.

ik heb - hopelijk - nog wat jaren te gaan!

maar er komen inderdaad meer boeken bij dan dat er af gaan, meest recente toevoegingen zijn de laaste Houellebecq, Easton Ellis en Murakami + Oorlog met de Salamanders + The Sense of an Ending + nog wat ouden Murakami's die ik nog niet had (o.a. Norwegian Wood na het zien van de film... had het eigenlijk liever andersom gedaan, maar gelukkig laat de film nog genoeg ruimte over voor de verdieping die het boek ongetwijfeld te bieden heeft)

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Ik vergat de er nog achter te zetten. Maar ik denk dat je stapel alleen maar groter wordt ipv kleiner.

Fortune

• 4311 messages
  • 2769 votes

1. Factotum - Charles Bukowski (1975)

Alternatieve titel: Duvelstoejager

2. American Psycho - Bret Easton Ellis (1991)

3. Man Die Werk Vond, De - Herman Brusselmans (1985)

4. Nejimakidori Kuronikuru - Haruki Murakami (1994)

Alternatieve titel: De Opwindvogelkronieken

5. Women - Charles Bukowski (1978)

Alternatieve titel: Vrouwen

6. 1984 - George Orwell (1949)

Alternatieve titel: Nineteen Eighty-Four

7. Stand, The - Stephen King (1978)

Alternatieve titel: De Beproeving

8. Glue - Irvine Welsh (2001)

Alternatieve titel: Lijm

9. Yellowmoon - Johan Deseyn (2007)

10. Tokyo - Mo Hayder (2004)

Alternatieve titel: Tokio

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

The Stand zou ik wel een keer willen lezen, maar dat zijn 1170 pagina's. Daar zal ik weken over doen. Als ik hem ergens voor een leuk prijsje zie, zal ik hem zeker kopen. De film vond ik wel goed, nu afwachten of ik het boek ook zo zal vinden.

DMF

• 1042 messages
  • 385 votes

Minotaures wrote:

The Stand zou ik wel een keer willen lezen, maar dat zijn 1170 pagina's. Daar zal ik weken over doen. Als ik hem ergens voor een leuk prijsje zie, zal ik hem zeker kopen. De film vond ik wel goed, nu afwachten of ik het boek ook zo zal vinden.

Het boek is heel veel beter.

Het eerste deel van de mini-serie gaat nog wel, daarna stort het hard in, vind ik. Het boek zorgt uiteraard voor veel meer uitdieping van de personages en de sfeer is heerlijk.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

The American Book Center in Amsterdam is een van de mooiste boekwinkels ter wereld. De boekhandel op het Spui staat in de top 20 die de Amerikaanse culturele website Flavorpill heeft gepubliceerd.

Boekhandel Selexyz, die gevestigd is in een oude Dominicaanse kerk in Maastricht staat ook op de lijst.

American Book Center Amsterdam 'mooiste boekwinkel' - Binnenland - VK - volkskrant.nl

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Laatste boeken aanwinsten....met dank nog aan Brix voor de tip van boekwinkeltjes.nl En ik bemerkte nog een fout ook in mijn excel sheet.....ik miste gewoon nog 3 Tarzans ook, ongelooflijk....2 gevonden, nog 1 te gaan.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Deze is hilarisch trouwens. Allemaal krantekoppen en dat soort dingen die echt geplaatst zijn, maar waar de maker beter nog even naar had kunnen kijken.....geweldige humor.

(afbeelding)

Wat boeken betreft lees ik eigenlijk in het verlengde van wat ik in strips leuk vind. Dus Science fiction, fantasy, sword & sorcery, historische fictie en dan met name de Middeleeuwen, steampunk, horror....als er vampire staat dan ben ik al bijna om zeg maar.

Dus dingen als de Necroscope serie (Brian Lumley), Vampire earth serie, Vampire hunter D serie, Discworld (Pratchett is zo geweldig grappig), Anita Blake, Tarzan/John Carter/Venus/Pellucidar/etc...Edgar Rice Burroughs, Battlestar Galactica (heilig !), Dune, Vampire chronicles (Anne Rice), Wicked serie (Oz....waar die musical van gemaakt is), Redwall (Brian Jacques), Mythago cycle serie en de Merlin codex serie (Robert Holdstock), Karl May, Clockwork century serie (Cherie priest), Conan (Robert E. Howard), natuurlijk Tolkien, Camulod chronicles (Jack Whyte), Burton & Swinburne serie (Mark Hodder) en mijn favoriete schrijver is Bernard Cornwell, daar koop ik blind alles van....bekend van zijn vele Middeleeuwse series en natuurlijk zijn Sharpe series (verfilmd met Sean Bean, die dus). En dat is o.a, want ik lees nog wel meer......maar ik heb zeker een voorliefde voor de zogenaamde pulp helden. Als ik lees, wil ik vermaakt worden en heb ik geen zin in moeilijk gedoe. Niet omdat ik dat geestelijk niet aan zou kunnen, maar ik heb daar gewoon geen zin in.

En ik lees eigenlijk uitsluitend in het Engels. Dit om diverse redenen.....de voor mij interessante boeken zijn meestal in het Engels geschreven (en worden vaak al geeneens vertaald), dus de originele taal en dat is altijd beter, want vertalingen zuigen gewoon. En dan zijn het meestal handzame pockets.....want als het al vertaald wordt in het Nederlands moet een boek altijd 3 x zo groot zijn en met een andere cover...vreselijk irritant. En dan is de prijs ook nog eens een stuk hoger, door de grootte en het vertalen.....wegwezen dus, ik wil pockets in het Engels voor een normale prijs. Ja, ik ben een Hollander !

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Blijft toch het allerleukste (eerder strip dan boek);

(afbeelding)

(foto is niet van mij).

Wat betreft de normale boeken; ik ben zeker van plan om daar meer tijd in te steken. Lezen op een zonnige zondag achter in de tuin blijft heerlijk. Maar dit laat ik even terzijde totdat ik alle gedoe van school achter de rug heb en minder bezig ben met werken.

Ik zal kijken wanneer ik aan begin voor eventuele tips/highlight-boeken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.