• 178.147 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.373.984 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen

In Film > Algemeen > HULP gezocht ivm schoolvak:

Hallo,

Ik ben een eerste jaars student media en cultuur, te Amsterdam.

Ik moest voor het vak mediarepertoire in context een motief kiezen.

Dit motief komt in meerdere mediaproducten voor, maar is niet het thema van de film.

Het motief wat ik gekozen heb is:

'Een vork gebruikt voor ander doeleinden' (dus niet als bestek)

Ik moet uiteindelijk voor dit vak een lijst van 25 mediaproducten samenstellen waar dit motief in voorkomt.

Wat ik zelf al heb gevonden:

The Little Mermaid

De nieuwe Uri Geller

Hot Fuzz

Les triplettes de belleville

Halloween

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om deze lijst aan te vullen.

Alvast bedankt!

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Dat is volgens mij de vaakst terugkerende opdracht in dit topic.

Slim rondneuzen op IMDB helpt altijd al een beetje. Zo vind ik onder andere dit lijstje.

Hoi Starbright boy,

Dat helpt inderdaad en dit heb ik ook al uitgevoerd. Maar op IMDB kom je vaak op films die binnen 1 genre horen en ik moet zoveel mogelijk films verzamelen uit verschillende genres. dus ik hoop dat de mensen mij hier mee kunnen helpen.

Groetjes Lotte

ingrid88

• 6 messages
  • 0 votes

Hallo,

Zoals geldt voor een paar vorige verzoeken ben ook ik student Media&Cultuur en moet voor het vak Mediarepertoire in context 25 mediaproducten vinden waar eenzelfde motief in voorkomt. Mijn motief is:

'Origami figuren.'

Wie kan mij helpen bij het samenstellen van een lijst van 25 films/tv-series waar een origami figuur in voorkomt, door het geven van een mooie tip?

De volgende films/tv-series staan tot nu toe al op mijn lijstje:

- I Am Sam (Jessie Nelson, 2001);

- Blade Runner (Ridley Scott, 1981);

- Bee Season (Scott McGehee, 2005);

- Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (Alfonso Cuarón, 2004);

- A Paper Moon Affair (David Tamagi, 2005);

- Clockwatchers (Jill Sprecher, 1997);

- Rising Sun (Philip Kaufman, 1993);

- Prison Break (Fox, 2005 - heden).

Nog 17 te gaan! Alvast super bedankt voor eventuele hulp!

Groetjes,

Ingrid

ingrid88

• 6 messages
  • 0 votes

....origami is (japanse) papieren vouwkunst trouwens: vogels, draken, eenhoorns, andere figuren etc. Was nog even voor de duidelijkheid =).

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

IMDb is daar erg handig voor.

ingrid88

• 6 messages
  • 0 votes

Klopt, heb ik ook uitgebreid op gezocht. Maar meer dan 10 voorbeelden waren er daar uiteindelijk niet te halen, vandaar dat ik nu mijn hoop gezet heb op de kijkers met oog voor detail ^^

didevb

• 5 messages
  • 0 votes

Hey,

ik moet een opdracht maken voor mijn studie,

en daarvoor moet ik films vinden waarin mensen

voorwerpen begraven. Ik heb tot nu toe de films/series:

-Gajo

-The gladiator

-Blood diamond

-Shawshank Redemption

-Darjeeling limited

-Crossroads

-Excalibur

-Left luggage

-Lieverdjes uit Amsterdam

-Unlucky Monkey

-Prison Break, seizoen 1, aflevering 11: And then there were 7

-Fargo

-Gadjo Dilo

Ik moet er uiteindelijk 25 hebben, dus als iemand ideeen heeft?

Alvast bedankt,

Liefs

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Twin Peaks hanger van Laura Palmer

Suzejuice

• 6 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Ik zoek... bloemetjesgordijnen:

Hallo filmkenners!

Voor een opdracht van school moet ik op zoek naar een motief dat in meerdere mediaproducten (films/TV-series/games) voorkomt. Ik heb gekozen voor 'onconventioneel gebruik van gordijnen met bloemmotief'. Oftewel: bloemetjesgordijnen die anders gebruikt worden dan normaal (open en dicht doen).

Ik ben zelf natuurlijk hard op zoek, en heb films gevonden als The Tracey Fragments en The Sound of Music. De lijst moet echter nog langer worden, dus ik vroeg me af of jullie misschien met me mee willen zoeken. Weet je een film waar dit motief in voorkomt, laat het me aub weten, elke hulp is welkom. Graag ook erbij vermelden hoe het in de film voorkomt, bijvoorbeeld dat het gordijn als hoed gebruikt wordt (ik zeg maar wat). Alvast bedankt!

didevb

• 5 messages
  • 0 votes

Twin peaks, dankjewel!

weet je ook misschien welke aflevering het voorkomt?

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Stir of Echoes.

Topfilm!

En toets bij zoeken"" burie"" in.

maaike05

• 1 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Hulp nodig bij het zoeken van typemachines.........:

Ik moet voor mijn studie Media en Cultuur, voor het vak mediarepertoire in context een motief in 25 verschillende mediaproducten vinden.

Het motief dat ik gekozen heb is 'een typemachine, die op een andere manier gebruikt wordt, dan om op te typen'

Ik heb al een aantal films gevonden, maar als iemand nog een film/programma weet.....dan hoor ik het graag!!

Alvast bedankt!

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

didevb wrote:

Twin peaks, dankjewel!

weet je ook misschien welke aflevering het voorkomt?

In de pilotaflevering voorafgaand aan de serie en in de pilotfilm (die losstaat van de serie)

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

maaike05 wrote:

Ik moet voor mijn studie Media en Cultuur, voor het vak mediarepertoire in context een motief in 25 verschillende mediaproducten vinden.
Het motief dat ik gekozen heb is 'een typemachine, die op een andere manier gebruikt wordt, dan om op te typen'
Ik heb al een aantal films gevonden, maar als iemand nog een film/programma weet.....dan hoor ik het graag!!
Alvast bedankt!

De film Misery.

Daarin wordt een typemachine gebruikt om mee te gewichtheffen en om iemand mee te slaan.

annetxx

• 1 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Stilstaande klokken/horloges in films!:

Hi iedereen!

Voor mijn studie ben ik op zoek naar stilstaande klokken/horloges in films of op televisie (videoclips, series, reclames, etc.).

Tot nu toe heb ik de volgende titels:

- Cast Away

- Uri Gellar 'repareert' klokken (tv)

- White Noise

- Mindhunters

- Pan's Labyrinth

- Little Children

- Stranger Than Fiction

- Life Is A Miracle

- The Hudsucker Proxy

Ik heb er nog een hoop nodig, dus tips zijn welkom!

Bedankt =) !

Xx. Annette

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Dark City

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

War of the Worlds

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

ingrid88 wrote:

Hallo,

Zoals geldt voor een paar vorige verzoeken ben ook ik student Media&Cultuur en moet voor het vak Mediarepertoire in context 25 mediaproducten vinden waar eenzelfde motief in voorkomt. Mijn motief is:

'Origami figuren.'

Top Gun

28 Days

Lat Sau San Taam

Yi Yi

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

De pr-machine van The One Ring daar in Amsterdam werkt op volle toeren zo te zien.

Jis

• 3 messages
  • 0 votes

In Film > Genres en landen > Serial killers:

Hallo allemaal,

Ik studeer op dit moment in Oostenrijk en moet voor mijn Engelse les een script schrijven voor een film. Nu hou ik zelf van een goede thriller. Met op het laatst een andere wening. Het puntje van je stoel voelen.. Ik zat zelf te denken aan het volgende:

FBI agente werkt nog niet zo lang bij de FBI en werkt samen met een mannelijke agent. Ze kijkt tegen hem op, hij heeft veel ervaring en heeft net een grote zaak opgelost. Nu is er een Seriemoordenaar helemaal los geslagen in New York. Het plot is dat de mannelijke FBI agent de seriemoordenaar is. In het begin is het niet duidelijk dat hij het is, er is namelijk al een andere verdachte.

Nu heb ik graag jullie mening als echte film experts!

Wat vinden jullie hiervan? Hoe zien jullie dit plot? Hoe zou ik volgens jullie het beste de spanning kunnen opvoeren? Welke relatie hebben de twee FBI agenten? Nog wensen over de manier van moorden? Eventuele slachtoffers? Of een leuke naam voor de moordenaar?

Graag wil ik jullie alvast bedanken. Tuurlijk doe ik zelf ook een hoop aan het verhaal, niet dat ik jullie ideen echt specifiek ga uitvoeren, ze zijn grotendeels alleen voor brainstorming. Dat gaat namelijk een beetje moeilijk in je eentje

groetjes

Jis uit Oostenrijk

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

Het doet me eerlijk gezegd denken aan een aantal andere films die ik wel eens gezien heb...

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Het klinkt inderdaad nogal cliché. De partner die uiteindelijk de prooi wordt is een beetje een ongeschreven regel in dit soort films. Zo'n wending zou ik er dus absoluut niet in verwerken.

Jis

• 3 messages
  • 0 votes

Ok, hebben jullie misschien dan een idee, zo dat jullie wel de film zouden kijken en niet in slaap zouden vallen

CasperH

• 33 messages
  • 75 votes

In Film > Algemeen > spelkaarten:

Ik moet voor een opdracht van school een aantal films bedenken waar spelkaarten in voorkomen maar die dan niet worden gebruikt om mee te spelen. zoals bijvoorbeeld de joker in batman altijd een joker spelkaart neer legt naast zijn slachtoffers wie weet er nog meer titels

cinema.

• 230 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Het doet me eerlijk gezegd denken aan een aantal andere films die ik wel eens gezien heb...

Ik moet spontaan aan Adaptation denken, vooral de wending doet 't em

Jis

• 3 messages
  • 0 votes

cinema. wrote:

(quote)

Ik moet spontaan aan Adaptation denken, vooral de wending doet 't em

Deze film krijgen wij ook te zien op school

Maar welke wending zouden jullie er dan aan gegeven..

Ik doe deze opleiding normaal gesproken niet namelijk en het is best moeilijk, vooral als de lessen in het duits zijn haha...

Normaal doe ik namelijk de opleiding communicatie, maar ik wou eens kijken hoe het op deze opleiding eraan toe gaat..

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

maaike05 wrote:

Alvast bedankt!

moulin rouge

sylvia

bazillion

• 253 messages
  • 1209 votes

sylvia (2003)

Suzejuice

• 6 messages
  • 0 votes

Hey mensen, eerder postte ik dat ik op zoek was naar bloemetjesgordijnen voor een schoolopdracht. Nu heb ik mijn motief aangepast naar 'ongewoon gebruik van douchegordijnen'. Mocht iemand een film/TV serie/game kennen waarin het voorkomt, laat het maar weten. Alvast bedankt!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.