- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Hoe ziet je bureaublad er uit?
Hoe ziet je bureaublad er uit?
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Maar dit is nu toch één van de meest bekende albumhoezen ooit? Oké, als het je muziek niet is maar dit zijn toch het soort klassiekers dat toch iedereen kent? Ik zeg nu niet dat je de exacte releasedatum moet weten van een bepaald album maar groepen als The Beatles beschouw ik toch als algemene kennis...
Maar bon, ik heb al vaker de indruk gehad dat ik nog één van de weinigen jongeren ben die zich hier nog echt in interesseert (zie maar eens naar vragen op Yahoo zoals waarom dat stomme Beetles groepje Justin Bieber's Let it Be covert of dat een homoband zoals Queen wel Somebody to Love van Bieber kan coveren maar dat Bieber toch hun koning zal zijn)
Even tussen haakjes: ik verwijt je niets hoor Minotaures want ik kan maar al te goed begrijpen dat dit je muziek niet is maar ik ben toch enigszins verwonderd
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat doet Led Zeppelin tussen deze non-bands. Joy Division en Queen erbij en de ultieme belediging is een feit.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ik heb er ook niks mee en vind het ronduit onplezierig om naar te luisteren, maar het is voor iedere liefhebber -wat voor smaak dan ook- wel pittig herkenbaar.
Daarnaast is dat gezaag op Bieber-fans met dat soort absurditeiten ook maar vaag, dat soort onwetendheid is van alle tijden en daar moet je onderhand wel langs kunnen kijken... Alleen maar omdat die knul eruit ziet als een twaalfjarige lesbienne is het ineens een 'ding' 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Ik ben absoluut geen hater. Ik laat iedereen in z'n waarde. Vind het persoonlijk veels te belachelijk dat vele mensen succesvolle jonge mensen zoals Bieber de dood wensen... Vaak een teken van jaloezie van 'waarom hij en niet ik'.
@ Metalfist
Zulk soort klassiekers ken ik écht niet. Queen dan weer wel, maar The Doors, The Beatles, Fleetwood Mac, The Rolling Stones, etc. weet ik helemaal niets van.
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Ik neem je niks kwalijk hoor, Minotaures
Maar krijg je dan geen gezeik van je collega's over dat je niet veel van die muziek weet?
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Af en toe maken ze er grapjes over of dan krijg ik een opmerking van 'zou je er niets aan moeten doen aangezien je hier staat'? Bij mij is het in dit geval duidelijk; het soort muziek spreekt me niet aan, wat me niet aanspreekt vind ik niet interessant, wat ik niet interessant vind onthoud ik niet.
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Maar heb je dan wel een passie voor muziek in het algemeen dan? Anders zou ik het werk niks vinden.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Films en games hebben mijn voorkeur. Uiteraard luister ik naar muziek (heb meer dan 15 albums en 25 soundtracks op mijn computer + zo'n 1,000 nummers). Alleen mijn gebied over muziek is niet zo goed als film en games.
Net een nieuw achtergrond geïnstalleerd: een digitale aquarium. Geen foto's meer, maar een bewegende achtergrond. Wel grappig en leuk.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Wat doet Led Zeppelin tussen deze non-bands. Joy Division en Queen erbij en de ultieme belediging is een feit.
The Beatles is natuurlijk van een geheel ander genre dan Led Zeppelin maar om nu pakweg The Doors een non-band te noemen.. Queen vind ik zelf overrated (begin langzaamaan een degout te krijgen van Bohemian Rhapsody) en van Joy Division ken ik eenmaal niets.
Maar goed, misschien moeten we dit maar eens naar het muziektopic gaan verplaatsen 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zit ook maar wat te schoppen
.
Die bands komen altijd terug maar ik snap niet waar ze hun reputatie vandaan halen. Ik vind er niet naar te luisteren. Maar meer wat voor het muziektopic inderdaad.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
In een muziekwinkel werken en Beatles of Stones niet kennen is wel tamelijk grappig.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Zit ook maar wat te schoppen
.
Die bands komen altijd terug maar ik snap niet waar ze hun reputatie vandaan halen. Ik vind er niet naar te luisteren. Maar meer wat voor het muziektopic inderdaad.
Die reputatie heeft verder ook niet zozeer te maken met wat je van die muziek vind maar meer in een historisch perspectief van hoe muziek zich ontwikkeld heeft. Is wat dat betreft redelijk objectief te beoordelen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Als dat inderdaad het geval is vraag ik me toch sterk af waarom je nooit The Jimi Hendrix Experience er tussen staat.
Die stelling staat voor mij wel mank, lijkt me echt niet alleen een gevalletje van historisch belang m.b.t. de ontwikkeling van de muziek. Lijkt me dat desbetreffende bands gewoon als goed bevonden worden.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Ook dat, maar ze hebben wel een enorme ontwikkeling in gang gezet. En Jimi Hendrix is natuurlijk ook legendarisch en wordt wel zeker onderkend in dat straatje.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2363 votes
Net een nieuw achtergrond geïnstalleerd: een digitale aquarium. Geen foto's meer, maar een bewegende achtergrond. Wel grappig en leuk.
Wat heeft dat met deze discussie te maken? Wel on-topic blijven aub.

Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Als dat inderdaad het geval is vraag ik me toch sterk af waarom je nooit The Jimi Hendrix Experience er tussen staat.
Die stelling staat voor mij wel mank, lijkt me echt niet alleen een gevalletje van historisch belang m.b.t. de ontwikkeling van de muziek. Lijkt me dat desbetreffende bands gewoon als goed bevonden worden.
Voor alle duidelijkheid, Hendrix heb ik nu niet vernoemd maar hoort sowieso bij mij ook tot één van de meest invloedrijke muzikanten die ooit op deze aardbol hebben rondgeloopt. Maar hoe je het ook beschouwt de Beatles hebben toch wel het beeld van de muziek voor altijd verandert. De reden waarom Hendrix bijvoorbeeld nooit genoemd wordt is omdat hij minder mainstream was dan de Beatles (zeker in hun beginperiode). Mensen kennen Hendrix wel maar geraken meestal niet verder dan die knul die zijn gitaar in de fik stak.
Maar om eerlijk te zeggen hangt de stelling van het historisch perspectief van bands inderdaad wel erg hard af van hoe hard je interesse in de muziek ligt. Zelf ben ik opgegroeid met Bruce Springsteen, Creedence Clearwater Revival, Rod Stewart (via mijn vader) en Raymond van het Groenewoud, Abba, Mud en Meatloaf (via mijn moeder) maar je wilt natuurlijk zelf ook muziek ontdekken dus begin je daar verder in te zoeken. Soms ontdek je daar goed spul in, soms ontdek je spul dat enorm goed wordt bevonden maar waar je zelf niets mee kunt (Pink Floyd in mijn geval). De kans is groot dat als ik die muziek vroeger nooit had gehoord, ik misschien nu ook zoiets had van Who is Paul McCartney zoals recent was aan het trenden op Twitter.
edit: sowieso worden er erg veel stromingen onderkend want zonder Blues en Klassiek hadden we waarschijnlijk helemaal geen muziek gehad
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Klopt. Puurdere muziek dan Jazz/Blues/Soul is er niet wat mij betreft. Maar dat is meer mijn persoonlijke ervaring. Word ook nogal miskend, moet ook zeggen dat ik wat betreft de band scene ook niet al te ervaren ben. Ook niet echt mijn ding, ben vooral te vinden in de soul/jazz/blues hoek, met af en toe een uitstapje in de hiphop scene.
Nu hou ik echt op met mijn off-topic gebrabbel
.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Ik mis toch Dire Straits wel een beetje hoor. Zeker als zelfs Led Zeppelin genoemd word 
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2363 votes
Jouw muzieksmaak ontwikkelt zich ook vast nog.
(hoewel Muse heerlijke, niet diepgaande pulp is - zou jij toch van moeten houden). 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Daar hoef je bij mij niet mee aan te komen 
Zijn maar weinig bands die mij kunnen bekoren -heb er flink wat van meegekregen, maak je geen zorgen-. Hou dan meer van die punk vibe (als het echt moet..) en niet dat nasale gejank van Muse.
Ben gelukkig een electronic liefhebber (Van Burial tot Nero, Gridlock en Showtek) en heb daarnaast een zwak voor alles waar een goede producer achter schuil gaat. Hiphop is dan ook al snel een uitkomst, met Fakkelteitgroep, Dope DOD en ja ja...Jeugd van Tegenwoordig 
Wanneer word dit verplaatst?
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2363 votes
Wanneer word dit verplaatst?
Verwijderen is wellicht een betere optie. 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Wat heeft dat met deze discussie te maken? Wel on-topic blijven aub.
Je hebt inderdaad gelijk, een digitale achtergrond heeft niets met bureaubladen te maken 
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2363 votes
Daarom. Begrijp al dat gepraat over bureaubladen niet...
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ik mis Muse ook.

Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Om de meest dramatische discussie af te sluiten:

Discussiëren over muziek is gedoemd te mislukken.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2363 votes
Discussiëren over muziek is gedoemd te mislukken.
Kunnen ze MusicMeter meteen uit de lucht halen.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2407 votes

oooh dit gaat over achtergronden, hmm ik heb nu een spannende safari achtergrond. Tja zit op werk en moet wel iets gerelateerd zijn