• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.827 votes
Profile

Gezond leven

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Kijk, twee verschillende meningen alweer. Ik zou het gewoon even googlen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ja, punt is wel dat ik vaak tot 19.00 op mijn werk zit, dan nog naar huis moet en moet koken (of eten, als het al klaar is) en dan heb ik vaak de motivatie niet meer om te gaan. Daarom ga ik meestal vanuit het werk direct door. Wel al een paar keer gehad dat ik dan van tevoren te weinig gegeten had en daardoor wat licht in mijn hoofd werd tijdens het sporten, dus moet me dan ook maar aanleren om nog even een banaan naar binnen te proppen voordat ik ga.

Zoals vandaag heb ik toevallig vrij, ik eet zometeen een goede (stevige) maaltijd, ga dan even afwassen, even half uurtje wandelen met de hond en dan door naar de sportschool. (Ookal heb ik totaal geen zin vandaag, is het warm en nog meer gepiep)

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Een banaan kan ook, of misschien een kleine, 'snelle' salade, zou ik zeker doen. Sporten op de lege maag is funest, zo heb ik vroeger meegekregen van vrij serieuze sporters.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Probeer niet met een lege maag te gaan sporten. Het is een mythe dat je zonder eten in je maag voor het sporten meer vet verbrandt

’s Middags sporten

Als je aan het eind van de middag gaat sporten:

- Voor het sporten: een half uur voor het sporten beginnen met een lichte koolhydraatrijke snack (ontbijtkoek, eierkoek, banaan, appel).

- Na het sporten: vul je energie na het sporten aan met bvb. een glas magere zuivel.

- Eetenstijd: eet een warme maaltijd. Vul je energie aan met desze maaltijd. (vlees/vis, aardappelen/rijst/pasta en groente met een bakje magere yoghurt als toetje).

Zo heeft je lichaam genoeg energie om het sporten vol te houden maar ligt je eten niet te zwaar op de maag. Eet niet een grote maaltijd vlak voor het sporten, want dat voelt oncomfortabel en 'zwaar.' Je voelt je bovendien futlozer. Een goed moment om te sporten is eind van de middag, begin van de avond. Dus om 17:30 of 18:30. Ga dan een uurtje sporten want dan kan je je energie aanvullen met de avondmaaltijd Twee vliegen in een klap.

’s Avonds sporten

Als je ‘s avonds na het eten wilt sporten:

- Eet 2 uur van tevoren je warme maaltijd.

- Na het sporten: je kunt voor een lichte snack gaan (bakje magere yoghurt met fruit).

Hier ga ik me dan maar aan houden. Poging tot.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Succes!

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

606 wrote:

(quote)
Wat kan de oorzaak bij Daan zijn, aangezien hij top sporter was in zijn klasse.

Kramp in de benen, voeten of hartaanval ? of andere oorzaak.

Geen idee... Toeval of een erfelijk aandoening misschien. Er kan altijd iets mis gaan.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

JacoBaco wrote:

Geen idee... Toeval of een erfelijk aandoening misschien. Er kan altijd iets mis gaan.

Oke geeft niet, buiten dat is het een verschrikkelijk voorval.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Elineloves wrote:

Probeer niet met een lege maag te gaan sporten. Het is een mythe dat je zonder eten in je maag voor het sporten meer vet verbrandt

Hier heb ik zelf ook een aantal keer last van gehad in de sportschool. Als beginner dacht ik dat water en iets fruit wel genoeg zou zijn om 's middags als een bezetene te gaan sporten. Paar keer flink duizelig en niet lekker geweest in de kleedkamer. Mijn hart deed ook wat vreemd.

Wat voor inspanning ik nu ook ga doe eet ik eerst voldoende en drink een liter water van tevoren.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Een liter water? Dan kan ik om de 10 minuten gaan plassen joh. Ik heb wel altijd een flesje Aquarius bij me. Weet niet of dat zo super goed is, maar dat 'smaakt' me dan beter dan water.

(afbeelding)

Ook wel eens gehad dat ik net teveel had gegeten, dan voel je je ook niet fijn als je dan stevig aan het steppen bent. Lag te zwaar op de maag en had geen energie/doorzettingsvermogen meer. Maarja, dan wil ik het te snel achter elkaar om 'er vanaf te zijn', want ik ga nog steeds niet met plezier naar de sportschool, maar ik ga wel. En als ik dan toch daar ben, liefst dan ook dat ik me goed voel.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Grappige is dat als ik ga mountainbiken en een volle bidon met water meeneem dat ik ook weer thuiskom met een volle bidon. Onder het fietsen heb ik nooit dorst. Komt pas bij thuiskomst.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Er valt bij mij ook nog wel eens iemand flauw. Te weinig gegeten, koud buiten, extreem warm binnen, over de grens gegaan, dan naar volledige rust onder de douche en dan wil er nog wel eens iemand gaan tollen.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Ik hou het simpel. 20 Minuten hardlopen en klaar is kees. Is goedkoop en veel sneller.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik mountainbike in dit weer ook alleen maar hoor. Kost me helaas wel mijn maandbedrag van de sportschool, maar daar ga ik rond de herfst wel weer vaak heen dan.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Hardlopen. Haha. Ik heb het een tijdje geleden geprobeerd met mijn vriend maar dat was niks voor mij. Ik weet dat je het rustig op moet bouwen, maar na nog geen 2 minuten krijg ik overal kramp, hijg ik als een oude hond en voel ik mijn benen niet meer. Ik zou het wel graag willen, waar ik woon heb je genoeg fijne plekken waar je kunt hardlopen, maar ik hou dat niet vol. Steken op mijn borst, in mijn zij, zelfs kramp in mijn billen.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Lekker fietsen met die billen van je

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Als je weet dat je gaat zweten, kun je van te voren beter een halve a 1 liter water drinken. En die ene keer tussendoor plassen lijkt me het ergste niet.

Een uurtje intensief sporten is ruim voldoende. Of gewoon 20 minuten hardlopen. Denk dan wel aan hele goede hardlopenschoenen, anders gaan o.a. je knieën eraan. Wanneer je langer en verder gaat hardlopen kun je dit het beste combineren met interval.

Steken op borst en in je zij, is niet goed, maar zover was je zelf denk ook wel.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Haha. Fietsen. Ja. Ook geen fan. Ik heb laatst een keer naar mijn ouders moeten fietsen (paar bruggen en heuveltjes over) en toen ik daar aankwam heb ik vloekend en tierend bij mijn ma gestaan omdat dat zadel veel te hard was en pijn deed. Maarja, ik was niet meer gewend om te fietsen, en zeker niet op een warme dag allemaal bruggen te trotseren, dus ik een nieuw zadel gekocht daarna. Helemaal blij. Fiets terug naar huis, zelfde verhaal.

Ik ben een ramp wat sport betreft. Misschien moet ik gaan basketballen of volleyballen. Heb er wel de lengte voor. Maar dat is me weer te sociaal en teveel verplichtingen. Wil zelf beslissen wanneer ik wat ga doen.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik ben nu tenminste heel langzaam naar een bepaald gewicht aan het toewerken. Eerst hongerde ik mezelf een maand uit en ging dan sporten. Nou dan val je 5 kilo af in een maand die er na een paar keer vet eten en een week niks doen zo weer aan zat. Nu eet ik extreem veel fruit en groenten en fiets elke dag. Zo meteen ook maar weer lekker mountainbiken(heerlijk zweetweer).

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

JacoBaco wrote:

Steken op borst, in zij, is niet goed, maar zover was je zelf denk ook wel.

Ja, dat had ik al door. Probleem is dat ik meteen als een of andere Speedy Gonzales van start ga in plaats dat ik het langzaamaan opbouw. Ik wil direct te veel, te snel, te hard etc. Zelfde in de sportschool, in plaats dat ik het qua 'zwaarte' opbouw begin ik meteen (te) intensief en daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee, want je kunt het dan niet volhouden.

En ik heb gewoon een slechte conditie, die moet ik gaan verbeteren.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik schaamde me in het begin wel in de sportschool, omdat ik iemand voor me zag op een apparaat met 80 kilo en ik hem terug moest zetten voor mezelf naar 30 kilo haha. Maar je moet het idd gewoon in je eigen tempo doen. Dan kun je steeds meer kilo's aan.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Elineloves wrote:

Hardlopen. Haha. Ik heb het een tijdje geleden geprobeerd met mijn vriend maar dat was niks voor mij. Ik weet dat je het rustig op moet bouwen, maar na nog geen 2 minuten krijg ik overal kramp, hijg ik als een oude hond en voel ik mijn benen niet meer. Ik zou het wel graag willen, waar ik woon heb je genoeg fijne plekken waar je kunt hardlopen, maar ik hou dat niet vol. Steken op mijn borst, in mijn zij, zelfs kramp in mijn billen.

Kwa tijd is dit juist ideaal. Want binnen 5 minuten ben je weer thuis en heb je bijna alles getrained. Niks forceren uiteraard.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Irritante aan de sportschool vind ik dat het ook zo'n 'kijken en bekeken worden' gedoe is. Mensen houden je in de gaten, althans bij mij in de sportschool wel. Wie doet wat, wie gaat waarheen, hoelang zit diegene op dat apparaat, wie loopt er al paars aan etc. Zeker die 'Jersey Shore' types doen dat vaak.

Ik durf ook nog niet heel veel in de sportschool ( lopende band ontwijk ik nog steeds haha, hartstikke bang voor dat ding ) maar ik heb er nu wel meer 'schijt' aan. In het begin voelde ik me al bezwaard als ik het na 30 á 40 minuten voor gezien hield, nu interesseert het me niet meer wat anderen denken.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Erwinner wrote:

(quote)

Kwa tijd is dit juist ideaal. Want binnen 5 minuten ben je weer thuis en heb je bijna alles getrained. Niks forceren uiteraard.

Is dat zo? Mijn 'probleemgebieden' waar ik wil afvallen zijn mijn bovenbenen, heupen en billen. Is hardlopen dan echt een goede manier daarvoor? Ik weet wel dat er 'programma's' bestaan voor op je mp3, als je dat volgt dan bouw je het rustig op en hoor je ook precies hoelang en hoe hard je mag rennen. Misschien is dat iets.

Ik ga a.s. vrijdag wel zwemmen, ik had begrepen dat zwemmen het beste was om alles tegelijk te trainen.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

tsja het is voor een man best wel moeilijk om weg te kijken wanneer een mooie meid net haar binnenbeen-spieren gaat trainen recht tegenover je haha. Maar klopt wel dat je je in het begin bekeken voelt, maar daar moet je schijt aan hebben en gewoon je eigen routine volgen.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

moviemafketel wrote:

wanneer een mooie meid net haar binnenbeen-spieren gaat trainen.

Mijn favoriete oefening, toevallig!

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik vind dat wegtrappen van jezelf om je beenspieren te trainen de leukste samen met de sixpack-maker

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Amusant topic dit.

Vooral vanaf de zijlijn bekeken

bierbak

• 390 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

Ik ga a.s. vrijdag wel zwemmen, ik had begrepen dat zwemmen het beste was om alles tegelijk te trainen.

Plus je verbrandt dubbel zoveel vet/caloriëen omdat je extra inspanningen moet doen om je voort te bewegen in water.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Kijk eens aan!

Ik ben net dus gaan rennen. Gewoon, om nog eens te proberen (bij 29 graden celcius, in de volle zon) en ik heb het *trommelgeroffel* ... 12 minuten en 40 seconden volgehouden.

Echt. Wat een drama. Gelukkig was ik alleen, want op zulke momenten ben ik (nog meer dan anders) een verschrikking. ''Mijn bh zit niet goed!'' ''Mijn broek zakt af!'' ''Mijn truitje kruipt omhoog.'' ''Mijn oordopje valt uit!'' Ik word soms moe van mezelf.

Máár, ik heb het wel bijna 13 minuten, wat voor mij gewoon een kwartier is (ff smokkelen), volgehouden en IK LEEF NOG! Nu heb ik vandaag 3 x 30 minuten gewandeld, 1 x bijna een kwartier (jaja) ge.. eh.. nouja, gaan hardlopen , en straks nog een keer een half uurtje wandelen met het hondje. Ik vind het goed geweest voor vandaag.

Straks nog wat fruit naar binnen werken en dan ben ik weer tevreden. Oh ja, maar dat fruit moet ik gewoon eten en mag ik niet in de blender stoppen, want dat is niet zo goed heb ik me laten vertellen door een madam in het ziekenhuis.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Handshake Eline, ben ook net terug van het mountainbiken, bloedje benauwd. Kwam maar net boven dit keer, slechte benen Ik doe soms als het echt ruk gaat gewoon alsof ik met de tour de France meedoe en dat ik voor een bepaalde tijd binnen moet zijn. Ik ben ook eigenlijk gek ook haha.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.