• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

Gezond leven

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Excuus, ik dacht dat ik het onder Film gevonden had...

Chucky92

• 1688 messages
  • 378 votes

Maakt niet uit.

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

Chucky92 wrote:

Nou, ik had op mijn 12e slotjes gehad t/m mijn 15e ofzo. Ben nu 18 en mijn spalkje achter mijn bovenstetanden is gebogen, waardoor 2 tanden een beetje verschoven zijn. Zeg die ortho vandaag dat ik een losse beugel moet en dat je alleen een draadje bij je boventanden zien. Ik heb geen idee wat voor beugel het is, dus kan iemand mij daarmee helpen en zeggen hoe het is. Want ik wil bijvoorbeeld eg niet nog zo'n bouwwerk in me bek. Dus wat voor beugel zal het zijn en ervaringen, bedankt alvast.

Die beugel heeft een Ajax motief dus doe maar niet.

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Kwam er laatst achter dat ik 1/10 kalium tekort had. Een ernstig tekort kan levensbedreigend zijn volgens het internet. Had zo nu en dan weleens een beetje last van spierkrampen, dus waarschijnlijk kwam dat daardoor. Na wat googlen kwam ik erachter dat in gedroogde abrikozen het meeste kalium zit, maar die dingen zijn echt niet te vreten.. Dus elke dag maar bananen eten en sinaasappelsap drinken. Van die spierkrampen heb ik nu geen last meer, dus waarschijnlijk is het probleem nu verholpen. Wel apart, want een kaliumtekort is heel zeldzaam, en zo ongezond eet en leef ik nou ook weer niet.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Of gewoon zoiets slikken:

(afbeelding)

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Alsjeblieft niet zeg, dat is allemaal nergens voor nodig. Beetje fluctuatie bij die waarden is helemaal niet ongewoon. Met een normaal dieet krijg je voldoende binnen.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

ThaMovieVoter wrote:

Kwam er laatst achter dat ik 1/10 kalium tekort had. Een ernstig tekort kan levensbedreigend zijn volgens het internet. Had zo nu en dan weleens een beetje last van spierkrampen, dus waarschijnlijk kwam dat daardoor.)

En 90% kans dat de spierkrampen niet eens een kaliumgebrek als oorzaak hadden, maar een gebrek aan magnesium.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Veel (ongezouten) pinda's eten dan maar met daarbij een glaasje half volle melk.

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

moviemafketel wrote:

Of gewoon zoiets slikken:

(afbeelding)

Dat is een goed idee voor als dit probleem aanblijft.

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

eRCee wrote:

Alsjeblieft niet zeg, dat is allemaal nergens voor nodig. Beetje fluctuatie bij die waarden is helemaal niet ongewoon. Met een normaal dieet krijg je voldoende binnen.

Normale waarden liggen tussen de 3.5 en 5, waarvan 3.5 al aan de lage kant is. Ik had een waarde van 3.4, maar ik maak me er verder geen ernstige zorgen over. Je hebt gelijk dat je met een normaal dieet in principe voldoende ervan binnenkrijgt.

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

speedy23 wrote:

(quote)

En 90% kans dat de spierkrampen niet eens een kaliumgebrek als oorzaak hadden, maar een gebrek aan magnesium.

Dat dacht ik ook, dus had ik een tijd lang hoog gedoseerde magnesium tabletten genomen. Maar daar merkte ik eigenlijk weinig van.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Mijn schildklier-waarde zat op 50%.

Na een tijdje B12 en nog wat dingen te slikken hoorde ik vanmorgen dat het nu op de goede waarde zit. Af en toe een tekort bij slikken van vitamines en mineralen is niks mis mee. Het helpt

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Ik neem sowieso iedere dag multi vitamine tabletten van 100% de dagelijkse behoeftigheid omdat het me gewoonweg niet lukt om iedere dag naar de maatstaven gezond te eten.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Neem zelf ook van die Bruistabletten van de Albert Heijn met 1000 vitamine c, het helpt er toch weer een beetje aan mee.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Mijn dokter zegt dat ik ziek ben in mijn hoofd, maar hij praat onzin.....voel me juist heel gezond.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Betwijfel ik

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Mescaline wrote:

Neem zelf ook van die Bruistabletten van de Albert Heijn met 1000 vitamine c, het helpt er toch weer een beetje aan mee.

Ik zou niet te vaak 1000mg vitamine C nemen, omdat dat helemaal niet nodig is. In principe is meer dan 100% van de dagelijkse hoeveelheid van de meeste vitaminen niet van toegevoegde waarde, en hoge doseringen kunnen eerder schadelijk zijn dan gezond. Ik neem alleen 1000mg vitamine C wanneer ik ziek ben, anders niet.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Beste kun je het halen bij de Roode Roos.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

ThaMovieVoter wrote:

Ik zou niet te vaak 1000mg vitamine C nemen, omdat dat helemaal niet nodig is. In principe is meer dan 100% van de dagelijkse hoeveelheid van de meeste vitaminen niet van toegevoegde waarde, en hoge doseringen kunnen eerder schadelijk zijn dan gezond. Ik neem alleen 1000mg vitamine C wanneer ik ziek ben, anders niet.

Geef ik je helemaal gelijk in, ik pas er zelf ook wel mee op.

Maar Vitamine C als je ziek bent? veel mensen doen het inclusief ik zelf, maar eigenlijk is Vitamine C bedoeld om het juist te voorkomen en niet echt om het sneller te genezen volgens mij?

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Vitamine C is cruciaal voor je weerstand, dus neem ik het als ondersteuning als ik griep heb of verkouden ben. Een sterke weerstand voorkomt dat je snel ziek wordt, maar zorgt er ook voor dat je sneller beter wordt. Dat lijkt mij tenminste logisch.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Meestal wordt een hoge dosis vitamine C goed verdragen, maar teveel kan de oorzaak zijn van maagpijn, misselijkheid, braken, hoofdpijn en huiduitslag. Al langer is bekend dat doses vitamine C hoger dan 1000 mg de oorzaak kunnen zijn van diarree, bloed in de stoelgang en nierstenen.

(bron: skep.be)

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Pas over de 2000 vitamine C is er spraken van een overdosis schijnbaar.

En inderdaad MovieVoter, het kan nooit kwaad om het dan te nemen

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

ThaMovieVoter wrote:

Ik had een waarde van 3.4, maar ik maak me er verder geen ernstige zorgen over.

Serieus, dit valt binnen de meetfout en geeft absoluut geen klachten. Had je het 's middags nog een keer laten meten dan was het misschien 3,6 mmol geweest.

moviemafketel wrote:

Mijn schildklier-waarde zat op 50%.

Na een tijdje B12 en nog wat dingen te slikken hoorde ik vanmorgen dat het nu op de goede waarde zit. Af en toe een tekort bij slikken van vitamines en mineralen is niks mis mee. Het helpt

Vit B12 heeft niks met de schildklier te maken, dus dat is een soort wonder dan.

Verder zijn vitamine- en andere tabletten zelden nodig en vormen ze een onderdeel van de commerciele gezondheidsindustrie. Zonde van je geld. Daarbij menigmaal inderdaad niet zo onschuldig, immers, elk middel met een werking heeft ook een bijwerking.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Brr... uit principe eet ik al geen vitaminepillen, hoe gezond ze ook mogen zijn.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

eRCee wrote:

(quote)

Serieus, dit valt binnen de meetfout en geeft absoluut geen klachten. Had je het 's middags nog een keer laten meten dan was het misschien 3,6 mmol geweest.

(quote)

Vit B12 heeft niks met de schildklier te maken, dus dat is een soort wonder dan.

Verder zijn vitamine- en andere tabletten zelden nodig en vormen ze een onderdeel van de commerciele gezondheidsindustrie. Zonde van je geld. Daarbij menigmaal inderdaad niet zo onschuldig, immers, elk middel met een werking heeft ook een bijwerking.

Je hebt gelijk. Het was in combinatie met cytomel. Ach, belangrijkste is dat de waarde weer ok is, want je gaat je erg moe voelen als je schildklier zijn werk niet doet.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik neem om de dag een vitamine C extra 1000 mg bruistablet, en bij mij kan ik echt merken dat het helpt. Ik heb namelijk mijn amandelen nog en die zijn vaak erg groot en gevoelig voor bacteriën, voordat ik met de bruistabletten begon had ik erg vaak keelontsteking, en was vaak verkouden, maar nu ik die tabletten neem, heb ik er vrij weinig last meer van. Maar zodra ik weer stop met nemen van de tabletten begint mijn keel weer op te spelen, dus het is voor mij echt een soort tovermiddel

Kan alleen wel aanraden om het niet elke dag te nemen, dat deed ik in het begin ook en kreeg daardoor enorm last van mijn buik, met name van mijn blaas. Het is ook erg sterk geconcentreerd. Om de dag gaat wel prima bij mij, en ik zou zelf ook niet meer zo snel stoppen met het nemen van deze tabletten. Of het gezond is? Ik weet het niet, maar bij mij is het in ieder geval ergens goed voor

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Schijnt wel aardig verschil te zitten in de concentraties die in vitamine-pillen van zeg het Kruidvat zitten en de Roode Roos. Dat merk je overigens ook behoorlijk in de prijs(wat je niet vergoed krijgt )

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ja dat klopt, daar zit ook weer veel verschil in, ook qua prijs. Mijn bruistabletten zijn van Roter. Deze dus:

(afbeelding)

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Die zijn maar 4,25 ja. Als het maar werkt toch. Die B12-zuig-tabletten kostten me alleen al bijna 60 euro. Maar dan heb je wel wat anders dan die B-12-pillen van het Kruidvat.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Ik ben best wel een gezondheidsfreak:

- 3-4x gedurende 1-1,5 uur sporten in de week + alle transport per fiets

- 3 stukken fruit per dag

- elke avond portie groenten

- minstens 1,5l water per dag

- dagelijks zuivel en granen

- 8 uur slaap per nacht

- geen alcohol, geen tabak

- bewust een niet-stresserende job genomen

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.