- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1736 votes
Joints zijn al helemaal vergif, 2x geblowd en nooit meer. Wat wordt je daar lamlendig van zeg. Hard ook knallende kopijn daarna.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Dat gehele roken is gewoonweg onzin... Wat een afzet 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Dat gehele roken is gewoonweg onzin... Wat een afzet
Helemaal mee eens. Ik heb van de week besloten om de pakjes die nog in huis zijn op te roken en dan te stoppen. Nog 1,5 pakje = 1 dag te gaan. Ben benieuwd of het gaat lukken.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Lijkt me wel moeilijk, om ermee te stoppen. Vandaar dat ik er nooit echt aan ben begonnen, heb wel 1 of 2x een sigaret gerookt, maar zie het nut niet van... Waarom het 'lekker' is of 'rustgevend' of wat voor ''reden'' rokers hebben om dat rotzooi te roken.
Ik had een stuk of 2 kauwgoms nodig en zelfs al dat stank van mijn handen wassen kon ik niet, om dan nog te zwijgen over mijn kleding...
Mijn broertje rookt wel en zodra die thuis is ruikt het hele 1ste verdieping naar rook en als je z'n kamer binnentreedt is het net of je tussen een meute loopt die allemaal zware shags roken.
Geld- en gezondheidsverspilling. Ik steek het liever in wat lekkers, zoals chips en cola dan wat sigaretten. Al is dat ook niet erg gezond, maar het is tenminste écht een lekkernij.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
.Al is dat ook niet erg gezond, maar het is tenminste écht een lekkernij.
En het belangrijkste is dat je er niemand anders mee lastigvalt.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
En het belangrijkste is dat je er niemand anders mee lastigvalt.
Ik krijg een beetje een "sorry dat ik leef"-gevoel bij zulke opmerkingen.
Ik ben zelf meer dan 1.5 jaar geleden gestopt met roken dus van mij zul je geen last meer hebben, voor het rook-gedeelte dan. Je kunt je ook een beetje anders instellen. Mijn reuk is door het stoppen met roken een stuk sterker geworden, dus als bijvoorbeeld iemand de trein in komt stappen die net heeft gerookt, dan ruik ik dat, en ik vind het niet lekker ruiken, maar om nou te zeggen dat ik er 'last' van heb...nee. Zolang rokers het respect kunnen opbrengen de rook niet bewust in mijn gezicht uit te blazen heb ik er geen last van.
Je hebt ook mensen die op de fiets roken, en daardoor af en toe een rookwolkje achterlaten richting een eventuele achteropkomende fietser. Als dat mij overkomt neem ik óf even afstand, of ik haal zo snel mogelijk in. Ik vind het niet lastiger dan een flinke hobbel in het fietspad waar ik even omheen moet.
"Lastigvallen" doe je op een heel andere manier. Mij een abonnement proberen te verkopen voor een boekenclub of een verzekering, zelfs nadat ik heb gezegd dat ik geen interesse heb, dat is lastigvallen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Met lastigvallen spreek ik niet van 'ruiken' maar van passief meeroken.
joyce.bb
-
- 41 messages
- 0 votes
Meeste rokers houden rekening met niet rokers.
DAn gaan ze een eindje evderop staan, blazen de rook naar boven,of vragen gewoon: "heeft u er bezwaar tegen als ik rook"...
En heeft iemand er toch per ongeluk echt last van,dan zegt diegen dat even,en dat gaat de roker ook wel verderop staan.
Ik zie het niet als "lastigvallen"of als "passief meeroken".
daar heb je beiden de hand in.
(tja,als je een kroeg binnenstapt waarvan je weet dat er gerookt wordt,dan moet je niet gaan klagen met; ai,ik rook passief mee...wat erg nu,ik heb er last van.)
want dan zoek je t op, om achteraf te kunnen gaan klagen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Meeste rokers houden rekening met niet rokers..
De meeste rokers trekken zich geen bal aan van niet-rokers.
Dan leef jij ergens op een andere planeet. Als niet-roker mag ik wat verder gaan staan.
want dan zoek je t op, om achteraf te kunnen gaan klagen
Wat dan als ik in een kroeg zit en er komt een roker binnen, mag ik dan opkrassen???
(ps - in België mag er in horeca niet meer gerookt worden).
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik zal sowieso nóóit roken (zelfs niet in mijn eigen huis) als er iemand is die ziek is, een baby bij heeft, oud is, of niet tegen rook kan. Verder vraag ik ook altijd (ook in mijn eigen huis) of mensen er bezwaar tegen hebben dat ik rook. De meeste mensen in mijn omgeving die roken doen dat ook en ik vind het ook niet meer dan normaal.
joyce.bb
-
- 41 messages
- 0 votes
De meeste rokers trekken zich geen bal aan van niet-rokers.
Dan leef jij ergens op een andere planeet. Als niet-roker mag ik wat verder gaan staan.
Wat dan als ik in een kroeg zit en er komt een roker binnen, mag ik dan opkrassen???
(ps - in België mag er in horeca niet meer gerookt worden).
In Nederland mag er ook niet mere in kroegen gerookt worden,maar daar doet niet iedere kroeg iets op uit.
Wanneer niet rokers kroegen zo poulair zouden zijn,voor de niet rokers,...dan zouden die al wel ver voor dit soort gekke verboden zijn ontstaan.
(ik snap dus niet dat er gewoon 3 soorten kroegen zijn, 1 voor niet rokers, 1 voor rokers en 1 voor beiden),dan is er voor ieder wat wils,en als t rendabel is dan blijft t vanzelf wel bestaan.
Je weet ook dat sinds de verboden echt niet significant meer niet rokers naar de kroegen zijn gegaan?)
En ik leef op deze planeet. ben veel buiten,in kroegen,bij mensen...en ik zie gewoon dat rokers eerst om zich heen kijken,voor ze een sigaret opsteken,dat ze vragen of t kan...dat ze rekening houden met niet rokers.
als het om geur gaat..dan vind ik de frituurlucht van de cafetaria verderop van 1200 uur tot 2100 uur de hele dag,(en zeker als de wind goed staat. ) veel erger dan een paar sigaretten.
Ik rook zelf niet,en heb er geen last van als adneren dat wel doen. Vind de hele handeling van zoeken,sigarettenpakje,aanstekertje...het hele gebarencircus razendinteressant!
joyce.bb
-
- 41 messages
- 0 votes
Iedere roker rookt op zn eigen manier,net zoals iedereen een andere vingerafdruk heeft.
en t uitstampen van de desbetreffende rokerij in de asbak is een zeer interessant ding om te bestuderen.;-))
(vind ik dan)
Sommige mensen doen t gedecideerd,anderen achteloos,weer anderen precies op dat moment als ze hun woorden * stamp * kracht * stamp* bij * stamp* willen * stamp* zetten *stamperdestamp-draai*
Ik heb zelfs wel vloei en aanstekers en shag enzo thuis.Altijd wel iemand die *net* met een leeg pakje zit.
Of die opeens met ene lege aansteker zit.
@Speedy,Wanneer jij zegt dat je als niet roker een eindje verder mag gaan staan, waarom geef je niet gewoon even aan dat je er last van hebt,en vraag je of de roker even verder wil gaan staan?
En soms is t geven (ik ga verderop staan) en soms is t nemen.(de ander wordt verderop gedirigeerd. Daar is mijns insziens ook niks mis mee)
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Wiet is voor mietjes..
Dan maar aan de crack? 
Filmpje1
-
- 1291 messages
- 1029 votes
(ik snap dus niet dat er gewoon 3 soorten kroegen zijn, 1 voor niet rokers, 1 voor rokers en 1 voor beiden),dan is er voor ieder wat wils,en als t rendabel is dan blijft t vanzelf wel bestaan.
Je weet ook dat sinds de verboden echt niet significant meer niet rokers naar de kroegen zijn gegaan?)
heb er ook wel eens aan gedacht maar zal toch nooit werken want uiteindelijk komen de niet-rokers toch altijd weer bij de rokers. zie je ook vaak op verjaardagen, je hebt een ploegje binnen (niet-rokers) en een ploegje buiten (rokers) en op het eind van de avond staat iedereen buiten (mits het goed weer is natuurlijk)
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Je bespaart je inderdaad een hoop rotzooi in je longen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
En pakken geld in je zak. Als je ziet dat nu de Gauloises in België € 6.00 kosten en ik minstens twee pakken per dag rookte... = 4.380 euro per jaar.
Even de reisaanbiedingen bekeken. Bijvoorbeeld een reis voor mij, mijn vrouw en dochter voor 8 dagen all inculsive naar Sharm el Sheikh (vanaf 449) én daar bovenop nog een 8-daagse Nijlcruise (vanaf 409) in vol pension, komt op 2574 euro voor drie personen. Dan is er nog 1806 euro over om iets extra te doen. Wat dacht je van een weekje wintersport met alles erop en eraan...
En waar men dan met twee of drie rookt... is onbetaalbaar geworden.
joyce.bb
-
- 41 messages
- 0 votes
@Speedy...vroeger heb ik wel gerookt,maar geld is altijd een bijzaak geweest.
Roken deed ik toch wel ,net als met vakantie gaan.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
En pakken geld in je zak.
Valt tegen, ik ben nog steeds elke maand platzak. 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ik vind een sigaretje heerlijk in combinatie met een biertje. Ma t/m do rook ik niets, dus alleen in het weekend rook en drink ik. Soms ook een jointje, maar daar kan ik niet zo goed tegen, want als ik stoned ben, dan kan ik niet meer nadenken en wanneer ik niet stoned ben, heb ik daar ook al moeite mee, dus kun je nagaan. 
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
IMa t/m do rook ik niets, dus alleen in het weekend rook ik
?
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Volgens jou.. Oké, maar uit welk jaartal dateert je info? 
Charmides
-
- 414 messages
- 1304 votes
Ik rook nooit en drinken of weet ik veel wat voor drugs ook never. Zie veel mensen doen om het erbij te horen of zogenaamd lekker, vertel me mensen. Je gaat toch niet bij je 1e keer een sigaret nemen omdat je denkt dat het lekker smaakt of gezond is ofzo. Ik wil geen problemen of ziektes krijgen, ken al genoeg mensen die dat hebben ( door dat).
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik (een roker) kan me ook niet voorstellen dat mensen beginnen omdat ze het lekker vinden hoor. Volgens mij begint iedereen gewoon omdat het 'stoer' is of om 'erbij te horen'. Dat was met mij ook zeker zo.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ik deed het om te proberen. Nieuwsgierigheid. Ik was 20 of 21 zoiets. Om eerlijk te zijn, vind ik wanneer ik niet genoeg alcohol op heb het best smerig. Een jaar of 6 geleden stak ik nog wel eens doordeweeks een sigaret op in de auto uit verveling, maar dat is ook verleden tijd inmiddels.
En mocht ik vroegtijdig doodgaan vanwege het roken, dan ga ik de vergrijzing ook weer een beetje tegen en kost ik minder geld..