• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.894 actors
  • 9.370.282 votes
Profile

Sigaretten, sigaren en andere rookwaar

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

narva77 wrote:

(quote)
Hier in NL toendertijd ook geloof ik. Als ik één zo'n zware Gauloises rookte, had ik meer voldoening dan wanneer ik drie light-sigaretten tegelijk in mijn mond zou stoppen!

Vooral die zónder filter hakten er flink in, en dan kreeg je ook nog wel eens wat tabaksdeeltjes in je mond, net als wanneer je shag rookt...

Die lichtbaluwe pakjes zijn Gauloise Caporal net als Johnson niet te roken

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

In Overigen > Algemeen > Frustraties:

JacoBaco wrote:

(quote)

Ik heb geluk gehad. Ik kan ma t/m vr zonder sigaretten en dan alleen in het weekend ga ik roken. Alcohol doe ik doordeweeks ook niet en mocht ik is een keer naar een festival gaan ofzo, dan neem ik vaak wel wat te snuiven mee, maar daarna doe ik het (een heel tijdje) niet meer. Gaat al 10 jaar goed egenlijk.

Frustrerend dat eieren in welke vorm dan ook zo bizar lekker zijn. Gekookt, gebakken, scrambled, het maakt niet uit. Het liefst eet ik 5 eieren per dag!

Wat ik me dan weer af vraag is waarom je alleen in het weekend rookt? Ik zou er gewoon helemaal mee kappen en ook met dat snuiven. Maar ja, ik heb sowieso een hekel aan drugs. Roken doe ik als een ketter. Een slof in de week gaat er hier wel doorheen. Vandaar dat ik ook erg graag wil stoppen.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

melvddonk wrote:

(quote)

Wat ik me dan weer af vraag is waarom je alleen in het weekend rookt? Ik zou er gewoon helemaal mee kappen en ook met dat snuiven. Maar ja, ik heb sowieso een hekel aan drugs. Roken doe ik als een ketter. Een slof in de week gaat er hier wel doorheen. Vandaar dat ik ook erg graag wil stoppen.

Omdat ik het voldoende onder controle heb. (dus dat het geen grote verslaving word) En ik vind een sigaretje echt heel erg lekker in combinatie met alcohol. En dat snuiven is heel erg sporadisch hoor. Maar ook jij hebt natuurlijk gelijk. Gewoon helemaal stoppen is in dit geval altijd het beste.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

JacoBaco wrote:

(quote)

Omdat ik het voldoende onder controle heb. (dus dat het geen grote verslaving word) En ik vind een sigaretje echt heel erg lekker in combinatie met alcohol. En dat snuiven is heel erg sporadisch hoor. Maar ook jij hebt natuurlijk gelijk. Gewoon helemaal stoppen is in dit geval altijd het beste.

Dat kan ik dus niet, het onder controle houden. Als ik iets doe dan doe ik het veel. Cola drinken, snoepen, roken, tv kijken, film kijken, etc.. Ik kan dat niet niet doen. Erg slechte eigenschap al zeg ik het zelf.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

melvddonk wrote:

(quote)

Met roken heb ik zoiets van: Mwah, als het je levenstyle een beetje bevorderd? waarom stoppen? Ik rook Brandaris zwaar, en daar naast Chesterfield om en om.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

JacoBaco wrote:

(quote)

"het onder controle hebben" gaat erg lang goed, maar het kan ineens omslaan, van het weekend word het ineens 3x per week daarna 4x daarna etc..etc.. Sterker nog, als snuiven geen effect meer echt heeft, stap je sneller over naar de Crack (rook coke) dat geeft meteen het intense gevoel waar je al die tijd weer naar op zoek bent (tijdens het snuiven)

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Maar ik doe het al 10 jaar op deze manier. Ik doe het op zich gedisciplineerd. Ook in mindere tijden merkte ik dat ik geen troost zocht bij extra drank, sigaretten of meer snuiven. Misschien was het niet heftig genoeg wat ik meemaakte, (al ervaarde ik mijn liefdesverdriet een keer best heftig) maar het roken, drinken, snuiven bleef net zo beperkt. Ok, wellicht gevaarlijk wanneer ik echt is serieus in de psychische problemen raak. Maar ja, daar denk ik eigenlijk niet zo vaak vaak over na.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Naast mijn lichamelijke klachten die ik kreeg, was de lol er gewoon af bij mij na 12 jaar. Ik vond er geen moer meer aan, deed me ook niks meer. Ik ging erdoor hyperventileren enzo, bang dat ik dood ging enzo. Werd er ineens beetje bangig door. Schiet niet op! Maar ja, tis U leven meneer.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Maar hoe serieus worden mijn klachten als ik doordeweeks niet drink, rook en 5 gram per jaar snuif? Want dat is hoe het nu gaat die afgelopen 10 jaar.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Mwah, dat is wel erg weinig. Dan heb je het inderdaad zoals je het eerder zei; aardig onder controle! ik begreep wat anders.

Niks mis mee dan toch?

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Als het goed weinig mis mee. Op de één of andere manier ben ik best verstandig in die dingen. Maar ik heb ook m'n terkortkomingen hoor. Ik ben namelijk heel erg slecht in rekenen.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Dus die 5 gram per jaar kan ook 5 kilo zijn?

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ghehe, ja precies! Maar nee, zo slecht ben ik nou ook weer niet in rekenen. Ik ken de tafel van 9 uit m'n hoofd. 1 x 9 = 9 , 2 x 9 = 18 . 3 x 9 = 27 , 4 x 9 = ...

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

36

clockwork72

• 2780 messages
  • 1737 votes

Hele tijd gestopt geweest, nu weer begonnen met Lucky Strike filters Waarom weer begonnen? Tsjaa.. uit verveling denk ik.

VHS1975

• 348 messages
  • 70 votes

Ik ben gestopt met roken in oktober 2004. Heb mijn laatste shaggie gedraaid en in een fotolijstje gedaan, met als achtergrond de flap van een leeg pakje drum en het flapje van Rizla oranje vloei.

iedereen zei dat ik niet kon stoppen. Ik rookte een pakje drum in 2 dagen, met tussendoor lucky strikes.

Moest toen naar de kaakchirurg voor 2 verstandskiezen en ben toen gestopt om hun ongelijk te geven. Mijn pa heeft de pleisters betaald omdat hij me vergeten was naar het ziekenhuis te brengen (Rotterdam). daardoor moest ik met de trein. Omdat ik nogal hevig op operaties reageer was dat geen pretje met de trein. Als goedmakertje kocht hij die pleisters.

Het heeft geholpen. En gelukkig maar, als ik nu zie hoe duur dat spul allemaal geworden is....pffff

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

clockwork72 wrote:

Hele tijd gestopt geweest, nu weer begonnen met Lucky Strike filters Waarom weer begonnen?

Ik zou zeggen... Stop ermee! Onmiddelijk!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ben jij ondertussen al gestopt, soom? Tijdje geleden had je al een paar weekjes niet gerookt toch?

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Ik hoop dat ik over een paar jaar eens een goede cubaanse sigaar kan opsteken terwijl ik een maatpak aan heb Gewoon omdat het er vet uit ziet

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Ik rook aardig veel wiet, maar heb nooit de behoefte gehad aan sigaretten roken. Ik snap het nut er niet van, van wiet roken wordt je tenminste nog high, van sigaretten roken krijg je alleen maar een vieze bek. Vind het een beetje hetzelfde als alcoholvrij bier drinken, wat is het nut daarvan?

joyce.bb

• 41 messages
  • 0 votes

ik rookte ook "aardig veel "wiet,(met shag dus en niet puur)voor jarenlang ,en er waren mensen die zeiden dat dat een verkapte nicotineverslaving was.

Sommigen van die mensen wilden me blijkbaar perse als "verslaafd"zien.

Hoewel ik rustig shag en sigaretten thuis had,heb ik daar nog nooit ook maar iets van gerookt,als ik eens geen wiet had.

Er zijn tig kroeggesprekken en discussies over roken/verslaving geweest waarin ik heb uitgelegd dat ik niet verslaafd was/ben.

Natuurlijk mondt dat soms uit in de uitdaging: "als je niet verslaafd bent,waarom stop je dan niet?"

En als je dan een joint opsteekt,en zegt: "tja,omdat t lekker en leuk is ..",..wordt je niet door iedereen geloofd.

Het heeft me wel aan het denken gezet over het begrip "verslaving". En ik denk dat bij een boel verslavingen het de handeling is,of een idee in je hoofd,of een houvast zodat je een houding hebt,of om stress te verminderen..of een combinatie van een boel ,en nog meer, van die kleine dingetjes,en dat t gedeeltelijk lichamelijk is, en dan vooral het effect dat de rookwaar geeft.

Lastig om uit te leggen,maar dat je verslaafd raakt aan het effect (je hersenen,zenuwen),en dat je lichaam,organen,spieren,bloed,botten ed..er niet echt "verslaafd aan raken.

Verslaving is (meestal),dat je een stofje toevoegt aan je lijf,en dan krijg je een bepaalde reactie,een bepaald gewenst effect.

Ik heb me enige tijd bezig gehouden met welke andere stofjes (plantaardig,kruiden) je toe kan voegen,voor exact hetzelfde effect,of wat je lichamelijk kan doen (zoals sporten,niet slapen,teeveeel slapen,heeeeel snel een luchtbed opblazen), om op die manier hetzelfde effect te verkrijgen.

De meest grappige bevinding is stinkende gouwe,kan je roken,drinken,je haalt het in de natuurwinkel,en je bent naar gelang de hoeveelheid,de hele dag in een lekkere lichte roes,of gewoon ronduit knetterstoned, tot trippen toe.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Elineloves wrote:

Ben jij ondertussen al gestopt, soom? Tijdje geleden had je al een paar weekjes niet gerookt toch?

Haha. Dank je wel Eline ... (Al vraag ik me af hoe je dat weet ?) Ik ga weer eens proberen om, alweer... te stoppen . Begin van dit jaar is het me gelukt om niet meer te roken, tot ik er weer mee begon. Ik ben alleen niet zo sterk, telkens als ik denk dat ik er vanaf ben, dat ik eindelijk zonder de sigaretten kan, ga ik toch weer voor de bijl. En dat terwijl ik Allen Carr gelezen heb, en weet dat het allemaal tussen m'n oren zit. Ik heb die *#*# troep niet nodig.. Maar goed, om antwoord op je vraag te geven, ik ben nog niet gestopt nee.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Succes!

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Dank je... . Het lukt me alleen om het per begin van de maand te doen (geeft me een excuus om het nog even langer te doen, ghehe). Maar ik moet er toch ooit eens mee gaan stoppen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Begin van de maand lijkt me wel handig voor mensen die er moeite mee hebben, dan heb je toch een soort 'houvast' en ga je meetellen. Al zou ik het niet weten, ik krijg al een asmatische aanval na een paar trekjes, dus weet niet of het echt zo lastig is te stoppen. Verslaving is verslaving, dus zal best.

Mijn vriend zijn pa heeft longkanker maar blijft doorpaffen, vriend boos, maar het is zijn pa zijn eigen keuze. Sommige mensen willen ook gewoon niet stoppen(mijn ouders ook niet), ongeacht de gevolgen. Als de wil er wel is kun je maar beter proberen totdat het lukt, al zijn het 20 pogingen. Ben je er iig wel bewust mee bezig, dat is al meer dan roepen dat je het wil en het vervolgens niet doen.

clockwork72

• 2780 messages
  • 1737 votes

soom wrote:

(quote)
Ik zou zeggen... Stop ermee! Onmiddelijk!

Ben er inmiddels al mee bezig en nu 2 dagen al niet meer gerookt, ik ga het gewoon volhouden. Ben tenslotte ooit 2 jaar gestopt geweest, rookte vanaf me 15e tot halverwege me 16e heel veel (bijna pakje per dag) toen gekapt, 2 jaar lang geen sigartet meer aangeraakt, dit wil ik nu weer kunnen maar dan voor altijd. Ben inmiddels weer begonnen met hardlopen wat mijn nieuwe verslaving is geworden.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

clockwork72 wrote:

Ben inmiddels weer begonnen met hardlopen wat mijn nieuwe verslaving is geworden.

Chapeau . Hardlopen is veel beter dan roken .

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

Begin van de maand lijkt me wel handig voor mensen die er moeite mee hebben, dan heb je toch een soort 'houvast' en ga je meetellen. Al zou ik het niet weten, ik krijg al een asmatische aanval na een paar trekjes, dus weet niet of het echt zo lastig is te stoppen. Verslaving is verslaving, dus zal best.

Mijn vriend zijn pa heeft longkanker maar blijft doorpaffen, vriend boos, maar het is zijn pa zijn eigen keuze. Sommige mensen willen ook gewoon niet stoppen(mijn ouders ook niet), ongeacht de gevolgen. Als de wil er wel is kun je maar beter proberen totdat het lukt, al zijn het 20 pogingen. Ben je er iig wel bewust mee bezig, dat is al meer dan roepen dat je het wil en het vervolgens niet doen.

Denk dat er heel veel mensen zijn die wel willen stoppen, maar niet écht willen stoppen. Ik wil bijvoorbeeld erg graag stoppen, maar als puntje bij paaltje komt ga ik naar excuses zoeken om juist niet te stoppen. Beetje vreemd misschien, maar wel waar. Voor het geld en voor mijn gezondheid (nu weer longontsteking) zou ik het wel willen, maar iets in mij wil het eigenlijk ook niet echt, dat stoppen. En waarom niet dat weet ik niet. Is echt een heel vreemd iets, zo'n verslaving.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

joyce.bb wrote:

ik rookte ook "aardig veel "wiet,(met shag dus en niet puur)voor jarenlang ,en er waren mensen die zeiden dat dat een verkapte nicotineverslaving was.

Sommigen van die mensen wilden me blijkbaar perse als "verslaafd"zien.

Hoewel ik rustig shag en sigaretten thuis had,heb ik daar nog nooit ook maar iets van gerookt,als ik eens geen wiet had.

Er zijn tig kroeggesprekken en discussies over roken/verslaving geweest waarin ik heb uitgelegd dat ik niet verslaafd was/ben.

Natuurlijk mondt dat soms uit in de uitdaging: "als je niet verslaafd bent,waarom stop je dan niet?"

En als je dan een joint opsteekt,en zegt: "tja,omdat t lekker en leuk is ..",..wordt je niet door iedereen geloofd.

Het heeft me wel aan het denken gezet over het begrip "verslaving". En ik denk dat bij een boel verslavingen het de handeling is,of een idee in je hoofd,of een houvast zodat je een houding hebt,of om stress te verminderen..of een combinatie van een boel ,en nog meer, van die kleine dingetjes,en dat t gedeeltelijk lichamelijk is, en dan vooral het effect dat de rookwaar geeft.

Lastig om uit te leggen,maar dat je verslaafd raakt aan het effect (je hersenen,zenuwen),en dat je lichaam,organen,spieren,bloed,botten ed..er niet echt "verslaafd aan raken.

Verslaving is (meestal),dat je een stofje toevoegt aan je lijf,en dan krijg je een bepaalde reactie,een bepaald gewenst effect.

Ik heb me enige tijd bezig gehouden met welke andere stofjes (plantaardig,kruiden) je toe kan voegen,voor exact hetzelfde effect,of wat je lichamelijk kan doen (zoals sporten,niet slapen,teeveeel slapen,heeeeel snel een luchtbed opblazen), om op die manier hetzelfde effect te verkrijgen.

De meest grappige bevinding is stinkende gouwe,kan je roken,drinken,je haalt het in de natuurwinkel,en je bent naar gelang de hoeveelheid,de hele dag in een lekkere lichte roes,of gewoon ronduit knetterstoned, tot trippen toe.

Goede post. Ik ben ook iemand die het gewoon "leuk en lekker" vind. Niks relaxter dan een film kijken en onderhand een aantal joints wegpaffen.

Ik denk dat je je op het laatst niet goed ga voelen (althans, dat maak je jezelf wijs) als je geen sigaret in je hand hebt. Ik merk het aan verschillende figuren in mijn omgeving die bij elke gelegenheid een sigaret moeten aansteken, is het niet tijdens het schoenen aantrekken, dan wel tijdens het auto rijden of zelfs als er al een joint in de rondte gaat.

En nogmaals, ben blij dat ik geen sigaretten rook. Van de prijs van een pakje peuken word je ook niet blij tegenwoordig.

Dus stinkende gouwe kan je ook gewoon in een joint rollen?

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

@Noami uh oh!

FOTO'S: Rokende Miley Cyrus zorgt voor ophef - ShowbizNewz

Arme Billy Bob (vader) heeft via de roddelpers moeten vernemen dat dochterlief rookt!!!! Tsk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.