- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
. Sorry mensen... Eens een roker, altijd een roker, of zoiets?
Onzin!
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
. Ja, Apollinisch, u heeft gelijk. Ik wil wel stoppen, maar vind het inderdaad echt lastig om de verleiding te weerstaan...
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Rokers mogen eigenlijk niet klagen. Tenslotte is roken nog steeds niet verboden. Men probeert enkel preventief te werken en het te ontmoedigen. Doet men ook bij alcohol trouwens (blazen in het verkeer, vergunningen voor sterke drank, geen alcohol onder bepaalde leeftijd, ...) Moeilijk om die twee eigenlijk te vergelijken omdat het een andere aanpak vereist. Zo zijn er wel rookpauzes en geen alcoholpauzes. En het is ook niet bepaald standaard bij een bushalte dat mensen spontaan een biertje open trekken.
In Vlaanderen is er recent een precendent geschapen. Philippe Morris heeft een minnelijke schikking getroffen over de overvloedige reclame in krantenwinkels. En om verder te gaan is er het voorstel geopperd om sigarettepakjes eenzelfde layout te geven: sober met gewoon de merknaam vermeld. Om de pakjes zo onaantrekkelijk te maken. Of het helpt valt nog af te wachten natuurlijk.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Roken is zo uit he. Ok, ik rook ook wel eens een sigaretje, maar alleen als mij dat wordt aangeboden door mijn dienaars. Ik ben iemand die dat kan gelukkig, een sigaretje roken uit gezelligheid en vervolgens weken lang niet meer roken.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Roken is zo uit he. Ok, ik rook ook wel eens een sigaretje, maar alleen als mij dat wordt aangeboden door mijn dienaars. Ik ben iemand die dat kan gelukkig, een sigaretje roken uit gezelligheid en vervolgens weken lang niet meer roken.
Roken is viessss, coño. Ik heb liever een vrouw die naar wafels smaakt dan naar een asbak.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Gelukkig voor jou is Eline een niet roker
.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Roken is viessss, coño. Ik heb liever een vrouw die naar wafels smaakt dan naar een asbak.
Ik ben geen vrouw. 
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Misschien reageerde Pastichio niet op jou 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
En aangezien ik gisteren een hele stapel wafels heb gebakken, komt dat helemaal goed met mijn smaak! 
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Roken heeft gewoon een vieze nasmaak en je gaat er van meuren. Ga iets anders verslavend doen, zoals vingers knakken
(en knieën, nek, handen, armen enzovoort)
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
En aangezien ik gisteren een hele stapel wafels heb gebakken, komt dat helemaal goed met mijn smaak!
Ik weet het wel zeker. 
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Zo verslavend vind ik dat niet..
Ik doe het nu meestal zonder dat ik het zelf door heb 
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Ik doe het nu meestal zonder dat ik het zelf door heb
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
[quote]Film Pegasus wrote:
Rokers mogen eigenlijk niet klagen. Tenslotte is roken nog steeds niet verboden. Men probeert enkel preventief te werken en het te ontmoedigen. Doet men ook bij alcohol trouwens (blazen in het verkeer, vergunningen voor sterke drank, geen alcohol onder bepaalde leeftijd, ...)
Roken verboden haha, zou ook niet gekker moeten worden he.
Binnenkort ook maar alcoholverbod in de horeca dan?
Maar ik ben nu 2 weken gestopt en het begint al makkelijker te worden ipv moeilijker. Ik blijf er wel bij dat er meer gezellige rokers zijn dan gezellige niet-rokers, maar ik ga toch maar volhouden om te stoppen en tegelijkertijd gezellig te blijven 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik denk dat gezelligheid niets te maken heeft met roken. Het is wel zo dat rokers gezelliger zijn als ze roken dan wanneer die rokers ongezellig smachten naar een sigaret. Als een baby die verlangt naar z'n tutter. 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Ik denk dat gezelligheid niets te maken heeft met roken. Het is wel zo dat rokers gezelliger zijn als ze roken dan wanneer die rokers ongezellig smachten naar een sigaret. Als een baby die verlangt naar z'n tutter.
Dat de kroegen een stuk ongezelliger zijn geworden sinds het rookverbod ligt niet aan het feit dat daar niet meer gerookt mag worden maar aan het feit dat de verstokte rokers niet op hun plek kunnen blijven zitten en om de haverklap naar buiten moeten om te paffen. Ik ervaar dit als zeer storend, zeker als je gezellig zit te praten en te drinken.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Dat kun je de rokers toch moeilijk kwalijk nemen, dat ze naar buiten moeten.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ligt dr aan, ik was laatst met een meid die rende om te 15 minuten naar buiten voor een sigaret, uit pure ergernis dat ze binnen niet mocht roken, nou dat is ook wel een moodkiller hoor..
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Dat kun je de rokers toch moeilijk kwalijk nemen, dat ze naar buiten moeten.
Dat hoor je mij toch niet zeggen.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
hmm ik ken geen kroeg meer waar er niet gerookt word
, en de tenten waar je van die rookruimtes hebt daar zitten meer mensen dan waar je niet mag roken. 
gewoon een stelletje azijn pissers die anti rokers kan er niks meer of minder van maken. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Nouja, ik als nietroker, vind het ook niet fijn om in een ruimte te zitten die blank staat van de rook.. Dus tsja.. dat rookverbod heeft zijn voor en nadelen. Zaterdag in de kroeg waren dr ook genoeg mensen die rookten, alleen had dat cafe een goed luchtreinigerssysteem, dat scheelt een hoop.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Via deze site worden nog oude banden uit de jaren 60 en 70 van de radiouitzendingen van Radio Veronica, uitgezonden. Inklusief de reclamespotjes, ook van rookwaar!
Grappig om de nu verboden spotjes van o.a. Caballero, Samson shag, Tivoli, Mantano (stem Pete Felleman), en Pall Mall Export (stem Jos Brink) langs te horen komen.
Ook voor deze niet-roker een genot om naar te luisteren. 
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Die rookruimtes zijn meestal niet gezellig. Aan de bar zitten vind ik altijd nog het gezelligste, maar daar zie je sinds het rookverbod bijna niemand meer. En wat die anti-rokers betreft; het rookverbod is niet ingesteld vanwege die anti-rokers - dat weet jij zelf ook wel -, want dan zouden ze het roken ook op de terrassen verbieden.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Nouja, ik als nietroker, vind het ook niet fijn om in een ruimte te zitten die blank staat van de rook.
Hoe vind jij het dan als niet roker om te zoenen met een rokende vrouw/man?
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
want dan zouden ze het roken ook op de terrassen verbieden.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Hoe vind jij het dan als niet roker om te zoenen met een rokende vrouw/man?