- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Ach, ik ben geboren als heroinebaby (en toch heel knap) dus dat roken zal ook wel mee vallen.
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Ik vraag me af of iedereen dat wel zou kunnen, gewoon af en toe roken. Ik ken ook een aantal mensen die dat doen, maar heb het zelf nooit aangedufd. Nu moet ik zeggen dat ik de behoefte ook nooit heb gehad om nog af en toe te roken, dus dat scheelt ook wel. Ik kan me voorstellen dat mensen die wat verslavingsgevoeliger zijn, het niet kunnen laten bij 'zo nu en dan een sigaret'.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Moet jij ook gaan doen, hele vieze sigaretten gaan roken, dan ben je er nog vóór 1 oktober van af. Anders zie ik het zwaar voor jou in.
! Ik ga er echt mee proberen te minderen en te stoppen, uiteindelijk
.
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1738 votes
gewoon er in een keer mee kappen! gewoon al die stinkstokkies doormiddenknippen en in de prullenbak sodemieteren. opgeruimd staat netjes.
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Het begint hier steeds meer op de vs van a. te lijken als je rookt ben je bijna een paria, maar een tevreden roker is geen onruststoker, en zijn bovendien vaak erg gezellig.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ach ja, wat heet gestopt. 
Af en toe wil ik er nog wel eens eentje roken, voor de ¨gezelligheid¨ 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ja, bijvoorbeeld, en de dag erna om het weer af te leren. 
Ik vind dat er veel te paranoïde wordt gedaan. Rokers op straat worden raar aangekeken omdat ze de lucht vervuilen, terwijl ze nergens anders mogen roken. Als er binnen een straal van 20 meter een kind in de buurt is dan is het al ´schokkend´.
Vooral ex-rokers moeten de rokers er keer op keer op wijzen hoe slecht het wel niet is in de veronderstelling dat de roker dat zelf niet weet. Dat bemoederen vind ik zo ergerlijk.
Gisteravond is er bij mij voor de deur weer een bushokje gesloopt door jongeren die teveel hadden gezopen, al vóórdat ze uitgingen. Dát vind ik schokkend.
Beetje flauw misschien om steeds alcohol erbij te halen, maar dat wordt veel beter geaccepteerd en daar doet men lang niet zo krampachtig over als over roken terwijl alcohol veel meer ellende veroorzaakt.
Anyway, succes soom!
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Wat dat betreft ben ik lekker consequent en doe ik net zo krampachtig over roken als over alcohol. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Beetje flauw misschien om steeds alcohol erbij te halen, maar dat wordt veel beter geaccepteerd en daar doet men lang niet zo krampachtig over als over roken terwijl alcohol veel meer ellende veroorzaakt.
Nou, ik zie de mensen nog niet 's ochtends voor de deur van het kantoor een biertje staan drinken, dus voorlopig mogen de rokers niet klagen... 
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Genoeg mensen die 's ochtends al biertjes drinken, maar die gaan dan ook niet (meer) naar kantoor.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Genoeg mensen die 's ochtends al biertjes drinken, maar die gaan dan ook niet (meer) naar kantoor.
Jawel hoor. Toen ik nog bij een winkel op het station werkte verkochten we vaak halve liters bier aan mannen in pak die onderweg waren naar het werk en nog even hun verslaving moesten onderhouden. Het biertje ging of meteen open of verdween in de aktetas/koffer, vond dat beste schokkend. Maar als er 1 miljoen alcoholverslaafden bekend zijn (en nog een boel waarvan het niet bekend is) in Nederland, dan kun je er ook niet zo omheen.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Roken... Van mij parten mag elke mens beslissen als ze roken of niet. En voor mij parten mag de kroegbaas beslissen als er mag gerookt worden in zijn café of niet.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Zou 'ie wel willen, dan mag 'ie een boete betalen, toch?
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Inderdaad, dat is de wet.
Maar ik vind dat ze die regel mogen afschaffen.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Inderdaad, dat is de wet.
Maar ik vind dat ze die regel mogen afschaffen.
.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Voor alle duidelijkheid ik rook NIET en heb ook bijna nooit te maken met rokers. Ik vind gewoon dat de cafébaas mag beslissen als er in zijn café gerookt wordt of niet en als je niet passief wil roken moet je ook niet in die café zijn. Dus ik zeg : het ligt aan de cafébaas en die kan eventueel een alternatief zoeken en plaatsen voor rokers en plaatsen voor niet rokers aanbieden. Ik heb zoiets van: Het maakt niet uit doe er maar mee wat je wilt, de mens moet zich aanpassen aan de café of niet in die café zijn.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
of er nou wel of niet gerookt mag worden in de kroeg, die jankerds komen toch niet!
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Dus als mensen in de kroeg zitten, dan mogen ze van jou gewoon die smerige nicotine lucht inademen, zelfs als ze niet roken? Dat vind ik nogal kort door de bocht, sorry. Als niet roker vraag je niet om gratis mee te mogen roken. Ik vind het rookverbod in openbare ruimtes dan ook goed en zo mogen ze het houden van mij. Dat je als roker dan buiten moet staan, of naar speciale ruimtes wordt verbannen, prima. En ja ik weet heus wel dat niet rokers er toch wel last van hebben (de rookzuilen op het station staan echt verkeerd), maar op zich is het prima zo. Ik als half gestopte roker (vanaf morgen is het afgelopen!), wil echt zo weinig mogelijk mensen lastigvallen met mijn slechte gewoonten. Dat vind ik persoonlijk in elk geval wel zo netjes.
Edit: Ik lees nu pas de berichten van Apollinisch.
Waarom denk je dat ik er weinig vertrouwen in heb, in mezelf en waarom denk je dat het me niet gaat lukken? Waar kun je dat terug vinden, dat ik zoiets heb gezegd? Of heb ik m'n eigen berichten niet goed gelezen?
Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik heb getypt dat het me niet gaat lukken. Áls je echt wilt stoppen, en dat wil ik, dan lukt het me. En gewoon niet meteen bij de eerste de beste behoefte pakjes kopen scheelt ook 10%. Dankje wel voor je steun, verder. Ik ga wel lollies eten als ik behoefte heb aan een sigaret
.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Nee ! Jij begrijpt mij nog steeds verkeerd. Dat er in een station of bushaltes niet gerookt mag worden lijkt mij volkomen normaal en ook goed omdat dat voor iedereen toegankelijk moet zijn maar cafés (de kroeg dat jullie zeggen) is een heel andere zaak. Er moeten gewoon cafés zijn waar gerookt mag worden, voor mensen die het niet erg vinden om mee te roken en cafés voor mensen die niet willen meeroken en waar niet mag gerookt worden of een café waar je op plaatsen wel en op plaatsen niet mag roken.
Als je zo'n standpunt inneemt, dan mag ik ook concluderen dat moest alcohol ook een invloed hebben op de niet drinkers dan mag er niet meer gedrinkt worden in een café.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Waarom denk je dat ik er weinig vertrouwen in heb
het klinkt allemaal heel mooi en heel goed wat ik opschrijf, maar ik ben er niet helemaal zeker van of het me gaat lukken. Waarschijnlijk loop ik 2 dagen later wel weer de Appie in en ga ik toch voor de bijl
Dead01
-
- 1167 messages
- 1975 votes
Vind het zever dat roken overal verboden word, dat het op sommige plaatsen verboden is maar in de kroeg ga je toch wat om te genieten van een biertje en daarbij smaakt en sigaret vind ik persoonlijk ,niet dat ik nog veel op cafe ga maar het is voor ieder zelf of hij rookt of niet en iedereen weet wat de gevolgen kunnen zijn maar als je het helaam zou afschaffen heeft de staat minder taxen en er word al zo lang gerookt.
belchinees
-
- 4182 messages
- 2326 votes
Soomi houdt haar belofte niet na! Allemaal boos zijn op soom nu 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
. Sorry mensen... Eens een roker, altijd een roker, of zoiets?
belchinees
-
- 4182 messages
- 2326 votes
Soomi, bij elke sigaret die je nu nog rookt, sterft er een zeehondje door beknuppeling in Canada. Denk daar maar eens even aan als je zoiets nog in je mond wil steken.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Soomi, bij elke sigaret die je nu nog rookt, sterft er een zeehondje door beknuppeling in Canada. Denk daar maar eens even aan als je zoiets nog in je mond wil steken.