• 178.028 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.263 votes
Profile

Sigaretten, sigaren en andere rookwaar

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Iedereen kan het Soom, dus jij ook.

Ik wilde weer beginnen, maar werd me toch ziek na een hijs over de longen...

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Per 1 oktober? NU!

Maar veel succes!

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

otherfool wrote:

Per 1 oktober? NU!

eens.

Maar veel succes!

dat wel!

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

rose wrote:

Ik wilde weer beginnen,

maar werd me toch ziek na een hijs over de longen...
gelukkig maar.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Heh? combi, je rookt toch zelf ook?

Bedankt allemaal, ik zal het zeker gaan doen met stoppen (misschien al voor die tijd, weet ik niet.) Maar 1 oktober is zeker en absoluut de dag dat ik echt ga stoppen.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

soom wrote:

Heh? combi, je rookt toch zelf ook?

yep, vooral in de kroeg.

maar soom ga je pleisters gebruiken, kauwgom of iets dergelijks

?

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

combi wrote:

maar soom ga je pleisters gebruiken, kauwgom of iets dergelijks?

Nee, alleen maar een beetje verstand. En misschien dat ik in plaats van sigaretten nu aan de lollies ga. In de tussentijd namelijk wel eens een kleine 2 dagen gestopt namelijk, en toen ging ik lollies eten als ik een sigaret wilde. Maar ik ga er direct mee stoppen, op 1 oktober. Tot die tijd (tot dinsdag dus), wel nog even een paar 1000 keer doen wat ik bij Coffee and Cigarettes beschreef (?), of toch gewoon maar eens een pakje tot de bodem toe leegroken? Ik weet het niet, wel dat ik echt ga stoppen per/op 1 oktober. Dat is echt mijn streven en mijn absolute stoppunt. (afgezien van af en toe weleens ééntje dan, hoop ik nooit meer pakjes te zullen kopen vanaf die tijd). En ja, het klinkt allemaal heel mooi en heel goed wat ik opschrijf, maar ik ben er niet helemaal zeker van of het me gaat lukken. Waarschijnlijk loop ik 2 dagen later wel weer de Appie in en ga ik toch voor de bijl, maar als je echt niet wilt, dan doe je het ook niet, lijkt me. En bovendien heb ik een stel lieve niet rokende vrienden en vriendinnen, van wie ik echt wel elke keer te horen krijg dat het niet goed is en de vraag of ik gekocht heb enzo. Op die vraag zou ik zeker en absoluut met nee, ik ben al zoveel dagen gestopt, willen antwoorden. Maar nee, geen kauwgum en pleisters, voor mij.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Het is heel eenvoudig: als je echt wil stoppen lukt het, als je toch weer zin hebt, gaat het niet lukken.

Ook een goeie, laat een video-opname van jezelf maken als je zit te roken op een feestje of zo. En tijdens momenten dat je het zwaar hebt bekijken.

De meeste mensen vinden het helemaal niet leuk naar zichzelf te kijken als ze roken.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Heb jij dat laten doen om te stoppen ?

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Verslaafd zijn aan roken zit voornamelijk tussen de oren en dan heb je niet veel aan pleisters en kauwgom. Het is vooral de gewoonte, het doen van de handeling die je mist. Jezelf vermannen en je zinnen verzetten als je zin krijgt en het klinkt eenvoudig, maar meer dan dat is het ook eigenlijk niet: je moet het gewoon niet meer doen. Roken is geen optie meer en behoort niet meer tot je leven, dat moet je in je systeem zien te krijgen. Succes!

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

soom wrote:

Heb jij dat laten doen om te stoppen ?

Nee, ik wilde het echt graag. . En vanaf dag 1 was het precies zoals Selma hierboven zegt: roken is gewoon helemaal geen optie meer. Ik dacht er ook niet echt meer over na.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

ook niet bij een koud pilsje?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Nee. Of heel erg zelden

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Ik ben al 18 jaar gestopt en soms heb ik er nog wel zin in. Als ik mijn vriendinnen in de kroeg( hier doen ze het gewoon nog) een sigaret zie opsteken krijg ik nog wel eens de drang.

Balen, dat veel wat lekker is juist weer slecht is tsss...

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik snap niet waarom er datums moeten worden geprikt om met iets te stoppen.. uitstel is afstel.. Als je ECHT wilt stoppen, moet je dat ook meteen doen, en niet nog eerst 15 pakjes oppaffen.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Hm, je hebt wel gelijk. Maar mensen stellen soms gewoon een datum in, dan gaan ze vanaf die tijd ofwel meteen helemaal stoppen ofwel minderen. .

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

hmm, net als de goede voornemens met nieuwjaar!

ken wel een goeie voor dat.

de weg naar de hel is geplavijt met goede voornemens!

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

roken? pff..das smerig. heb wel eens een paar keer een sigaretje gerookt maar toen daarna gelijk gestopt. zie het nut er niet van in eigenlijk om aan zo'n stokkie te hijsen en de dag daarna een schorre keel te hebben.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik vond roken op zich nooit echt vies om te doen, maar je gaat er zelf zo van stinken. Niet alleen je adem, maar ook je haar, je kleren, je huis, echt alles stinkt. Dat heb je pas echt door als je gestopt bent. Mensen die roken beseffen vaak niet hoe vies ze zijn. Daar kan geen kauwgom, deo of parfum tegenop.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Zelfs je huisdieren zoals katten en honden ruiken op een gegeven moment naar wandelende pakjes sigaretten.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Soom,

Weet je hoe ik gestopt ben met roken, met sigaretten en shag althans; ik ben sigaretten gaan roken die zo zwaar en smerig waren - ik dacht Gauloises - dat ik er binnen de kortste tijd schoon genoeg van had. Moet jij ook gaan doen, hele vieze sigaretten gaan roken, dan ben je er nog vóór 1 oktober van af. Anders zie ik het zwaar voor jou in.

Ik rook af en toe nog wel een sigaar, op het terras uiteraard. In Spanje waar ik kort geleden geweest ben in de kroeg. Roken is niet toegestaan in Spanje, maar het wordt gedoogd. "Se permite fumar" staat er bijna op elke kroeg. Iedereen rookt er dus daar ook. Gezellig is het er wel, maar de café's zijn niet direkt schoon te noemen. Veel peuken op de vloer en ook niet bepaald een frisse lucht. Die tijd hoeft van mij in Nederland dus ook niet meer terug te komen.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Verslaafd zijn aan roken zit voornamelijk tussen de oren
Maar dan letterlijk. Het is een fysiologisch proces waarbij nicotinepleisters best van pas kunnen komen. Vooral omdat je op die manier je lichamelijke afhankelijkheid in stapjes af laat nemen. Dat is nogal wat makkelijker dan van de één op de andere dag volledig stoppen met roken.

Succes soom, maar ik geloof niet dat het je gaat lukken.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

De lichamelijke afhankelijkheid van nicotine schijnt te verwaarlozen te zijn. Als je echt zo lichamelijk verslaafd zou zijn, dan zou je lichaam veel regelmatiger om nicotine vragen. Ik ken geen roker die 's nachts om de paar uur zijn bed uit moet om zijn nicotinereserves aan te vullen of helemaal ziek van de ontwenning wakker wordt. Dat men verslaafd is aan sigaretten is vaak puur het idee. Ik heb zelf 11 jaar gerookt en van fysieke ontwenningsverschijnselen is geen moment sprake geweest.

Waarom ga je er vanuit dat het soom niet gaat lukken? Ik denk eerder dat ze nu wel wat steun kan gebruiken.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Ik heb zelf 11 jaar gerookt en van fysieke ontwenningsverschijnselen is geen moment sprake geweest.
Ben je in één keer gestopt of ben je geleidelijk gaan minderen? Weet er verder niet zo veel van, maar dat laatste lijkt me veel makkelijker en is volgens mij ook prima fysiologisch beredeneerbaar. Moet met dopamine te maken hebben.

Vandaar dat ik denk dat soom het niet gaat redden (en omdat ze er zelf weinig vertrouwen in heeft).

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik ben in één keer gestopt en heb er daarna nooit meer behoefte aan gehad.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Ik ben drastisch gaan minderen door simpelweg bepaalde plekken niet meer met roken te associeren. Zo rook ik thuis niet meer, op m'n werk niet, op straat niet, enkel wanneer ik uit ga, bij een barbecue/picnic ben, whatever. Gelegenheden dus. Ik snap dat abrupte stoppen ook niet zo. Waarom niet op zijn tijd gewoon een sigaretje? Lijkt mij gezonder dan elke keer maar afvragen hoe lekker een sigaretje toch zou zijn op sommige momenten. Martel jezelf niet zo en trakteer jezelf zo nu en dan op een sigaret. Je zult merken dat je er veel minder behoefte aan gaat hebben na verloop van tijd en veel roken echt stukken smeriger gaat vinden. Dat is mijn ervaring geweest en het lukt me al een jaar of drie.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik vraag me af of iedereen dat wel zou kunnen, gewoon af en toe roken. Ik ken ook een aantal mensen die dat doen, maar heb het zelf nooit aangedufd. Nu moet ik zeggen dat ik de behoefte ook nooit heb gehad om nog af en toe te roken, dus dat scheelt ook wel. Ik kan me voorstellen dat mensen die wat verslavingsgevoeliger zijn, het niet kunnen laten bij 'zo nu en dan een sigaret'.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

De mate van afhankelijkheid moet je zeker meenemen ja, maar zoals je zelf ook al zei; het zit tussen je oren. Het zal voor de een wat meer moeite kosten dan voor de ander, maar ik ben ervan overtuigd dat iedereen het wel kan. Begin bijvoorbeeld met je eigen huis. Die rooklucht wil je daar toch eigenlijk ook niet hebben?

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Weet je wat je echt nog veel ziet en ik toch redelijk schokkend vind? Rokende moeders achter een kinderwagen. Dat vind ik ècht niet kunnen.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Ach ja, beter buiten dan binnen, toch? Ken wel wat ouders die al rookten en nadat ze een kind hebben gekregen het beperken tot het balkon enzo. Vind ik prima. Ik heb meer moeite met zwangere kettingrokers.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.