- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Iedereen kan het Soom, dus jij ook.
Ik wilde weer beginnen, maar werd me toch ziek na een hijs over de longen...
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Per 1 oktober? NU!
Maar veel succes!
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Per 1 oktober? NU!
eens.
Maar veel succes!
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Ik wilde weer beginnen,

soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Heh? combi, je rookt toch zelf ook?
Bedankt allemaal, ik zal het zeker gaan doen met stoppen (misschien al voor die tijd, weet ik niet.) Maar 1 oktober is zeker en absoluut de dag dat ik echt ga stoppen.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes

maar soom ga je pleisters gebruiken, kauwgom of iets dergelijks
?
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
maar soom ga je pleisters gebruiken, kauwgom of iets dergelijks?
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Het is heel eenvoudig: als je echt wil stoppen lukt het, als je toch weer zin hebt, gaat het niet lukken.
Ook een goeie, laat een video-opname van jezelf maken als je zit te roken op een feestje of zo. En tijdens momenten dat je het zwaar hebt bekijken.
De meeste mensen vinden het helemaal niet leuk naar zichzelf te kijken als ze roken.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Verslaafd zijn aan roken zit voornamelijk tussen de oren en dan heb je niet veel aan pleisters en kauwgom. Het is vooral de gewoonte, het doen van de handeling die je mist. Jezelf vermannen en je zinnen verzetten als je zin krijgt en het klinkt eenvoudig, maar meer dan dat is het ook eigenlijk niet: je moet het gewoon niet meer doen. Roken is geen optie meer en behoort niet meer tot je leven, dat moet je in je systeem zien te krijgen. Succes!
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Heb jij dat laten doen om te stoppen
?
Nee, ik wilde het echt graag.
. En vanaf dag 1 was het precies zoals Selma hierboven zegt: roken is gewoon helemaal geen optie meer. Ik dacht er ook niet echt meer over na.
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Ik ben al 18 jaar gestopt en soms heb ik er nog wel zin in. Als ik mijn vriendinnen in de kroeg( hier doen ze het gewoon nog) een sigaret zie opsteken krijg ik nog wel eens de drang.
Balen, dat veel wat lekker is juist weer slecht is tsss...
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik snap niet waarom er datums moeten worden geprikt om met iets te stoppen.. uitstel is afstel.. Als je ECHT wilt stoppen, moet je dat ook meteen doen, en niet nog eerst 15 pakjes oppaffen.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Hm, je hebt wel gelijk. Maar mensen stellen soms gewoon een datum in, dan gaan ze vanaf die tijd ofwel meteen helemaal stoppen ofwel minderen.
.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
hmm, net als de goede voornemens met nieuwjaar!
ken wel een goeie voor dat.
de weg naar de hel is geplavijt met goede voornemens!
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1738 votes
roken? pff..das smerig. heb wel eens een paar keer een sigaretje gerookt maar toen daarna gelijk gestopt. zie het nut er niet van in eigenlijk om aan zo'n stokkie te hijsen en de dag daarna een schorre keel te hebben.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik vond roken op zich nooit echt vies om te doen, maar je gaat er zelf zo van stinken. Niet alleen je adem, maar ook je haar, je kleren, je huis, echt alles stinkt. Dat heb je pas echt door als je gestopt bent. Mensen die roken beseffen vaak niet hoe vies ze zijn. Daar kan geen kauwgom, deo of parfum tegenop.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Zelfs je huisdieren zoals katten en honden ruiken op een gegeven moment naar wandelende pakjes sigaretten. 
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Soom,
Weet je hoe ik gestopt ben met roken, met sigaretten en shag althans; ik ben sigaretten gaan roken die zo zwaar en smerig waren - ik dacht Gauloises - dat ik er binnen de kortste tijd schoon genoeg van had. Moet jij ook gaan doen, hele vieze sigaretten gaan roken, dan ben je er nog vóór 1 oktober van af. Anders zie ik het zwaar voor jou in.
Ik rook af en toe nog wel een sigaar, op het terras uiteraard. In Spanje waar ik kort geleden geweest ben in de kroeg. Roken is niet toegestaan in Spanje, maar het wordt gedoogd. "Se permite fumar" staat er bijna op elke kroeg. Iedereen rookt er dus daar ook. Gezellig is het er wel, maar de café's zijn niet direkt schoon te noemen. Veel peuken op de vloer en ook niet bepaald een frisse lucht. Die tijd hoeft van mij in Nederland dus ook niet meer terug te komen.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Succes soom, maar ik geloof niet dat het je gaat lukken.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
De lichamelijke afhankelijkheid van nicotine schijnt te verwaarlozen te zijn. Als je echt zo lichamelijk verslaafd zou zijn, dan zou je lichaam veel regelmatiger om nicotine vragen. Ik ken geen roker die 's nachts om de paar uur zijn bed uit moet om zijn nicotinereserves aan te vullen of helemaal ziek van de ontwenning wakker wordt. Dat men verslaafd is aan sigaretten is vaak puur het idee. Ik heb zelf 11 jaar gerookt en van fysieke ontwenningsverschijnselen is geen moment sprake geweest.
Waarom ga je er vanuit dat het soom niet gaat lukken? Ik denk eerder dat ze nu wel wat steun kan gebruiken.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Vandaar dat ik denk dat soom het niet gaat redden (en omdat ze er zelf weinig vertrouwen in heeft).
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik ben in één keer gestopt en heb er daarna nooit meer behoefte aan gehad.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ik ben drastisch gaan minderen door simpelweg bepaalde plekken niet meer met roken te associeren. Zo rook ik thuis niet meer, op m'n werk niet, op straat niet, enkel wanneer ik uit ga, bij een barbecue/picnic ben, whatever. Gelegenheden dus. Ik snap dat abrupte stoppen ook niet zo. Waarom niet op zijn tijd gewoon een sigaretje? Lijkt mij gezonder dan elke keer maar afvragen hoe lekker een sigaretje toch zou zijn op sommige momenten. Martel jezelf niet zo en trakteer jezelf zo nu en dan op een sigaret. Je zult merken dat je er veel minder behoefte aan gaat hebben na verloop van tijd en veel roken echt stukken smeriger gaat vinden. Dat is mijn ervaring geweest en het lukt me al een jaar of drie.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik vraag me af of iedereen dat wel zou kunnen, gewoon af en toe roken. Ik ken ook een aantal mensen die dat doen, maar heb het zelf nooit aangedufd. Nu moet ik zeggen dat ik de behoefte ook nooit heb gehad om nog af en toe te roken, dus dat scheelt ook wel. Ik kan me voorstellen dat mensen die wat verslavingsgevoeliger zijn, het niet kunnen laten bij 'zo nu en dan een sigaret'.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
De mate van afhankelijkheid moet je zeker meenemen ja, maar zoals je zelf ook al zei; het zit tussen je oren. Het zal voor de een wat meer moeite kosten dan voor de ander, maar ik ben ervan overtuigd dat iedereen het wel kan. Begin bijvoorbeeld met je eigen huis. Die rooklucht wil je daar toch eigenlijk ook niet hebben?
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Weet je wat je echt nog veel ziet en ik toch redelijk schokkend vind? Rokende moeders achter een kinderwagen. Dat vind ik ècht niet kunnen.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ach ja, beter buiten dan binnen, toch?
Ken wel wat ouders die al rookten en nadat ze een kind hebben gekregen het beperken tot het balkon enzo. Vind ik prima. Ik heb meer moeite met zwangere kettingrokers.