• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.495 votes
Profile

Sigaretten, sigaren en andere rookwaar

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

LEIDENAAR187 wrote:

(quote)

Dus mensen die parachute springen,bungee-jumpen,diepzeeduiken,enz enz hebben gebrek aan levenslust volgens jou theorie....

Daar spelen nog andere elementen mee. Of vind jij roken even opwindend als extreme sporten?

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Er moet natuurlijk wel onderscheid gemaakt worden tussen mensen die gematigd roken en die er 40 per dag roken. Mensen uit de eerste categorie, waaronder ik, vind de momenten waarop dan gerookt kan worden, best spannend. Bv tijdens een pokeravond. Dat verkies ik tien keer boven bungeejumpen .

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

En de andere groep rokers krijgen hartkloppingen en afkickverschijnselen als ze 1 uur geen nicotine hebben gehad. Ook opwindend, maar niet in de positieve zin van het woord.

LEIDENAAR187

• 993 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Daar spelen nog andere elementen mee. Of vind jij roken even opwindend als extreme sporten?

Dan moet je niet zo simpel praten dat je al geen levenslust hebt als je levensbedreigende situaties niet ontwijkt en vermijdt.

Roken is niet opwindend,wel verslavend,zeker bij een bepaalde spanning(film,voetbal,stress,avondje poker) en het is niet zo makkelijk om vanaf te komen.

Dat roken samengaat met geen levenslust hebben is niet serieus te nemen,en slaat nergens op,maar als jij je eigen theorie wilt geloven,go ahead..

Spetie

• 38871 messages
  • 8146 votes

dutchtuga wrote:

de momenten waarop dan gerookt kan worden, best spannend. Bv tijdens een pokeravond. Dat verkies ik tien keer boven bungeejumpen .

Tijdens het pokeren is dat wat mij betreft toch echt niet het spannendste moment. Wat zullen rokers iedere dag weer van die hoogtepunten beleven zeg, jammer dat ik dat allemaal mis.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Hij heeft het voornamelijk over de mensen die zeggen ; what the hell, dood ga ik toch.. dus ik zwam dr nog een pakje per dag bij.

Tenminste, ik denk dat hij daar op doelt, nog niet zozeer over het roken op zich zelf. Mensen die roken kunnen zeker levenslust hebben, mensen die steeds roepen; ookal ga ik dood, heb ik wel lekker wat weggepaft, hebben een vreemde kijk op het leven.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik wil idd zeggen dat het argument 'Je moet toch ergens aan sterven' of 'Ik steek er nog eentje op, dood ga ik toch' nogal zielig vind. Roken zelf moet ieder voor zich weten. Al zijn de motivaties waarom niet altijd sterkhoudend.

LEIDENAAR187

• 993 messages
  • 0 votes

Ja maar de meeste mensen die zeggen ' je moet toch ergens aan sterven' bedoelen dat ook met een knipoog en niet letterlijk.

Als iemand begint over de gevolgen van roken tegen mij kan ik die zin ook uit de kast halen,om maar verlost te zijn van preken die je allang kent.

Word je zo moe van...

• 31148 messages
  • 5448 votes

LEIDENAAR187 wrote:

Ja maar de meeste mensen die zeggen ' je moet toch ergens aan sterven' bedoelen dat ook met een knipoog en niet letterlijk.

Als iemand begint over de gevolgen van roken tegen mij kan ik die zin ook uit de kast halen,om maar verlost te zijn van preken die je allang kent.

Word je zo moe van...

Ik ga zeker niet preken. Ik rook zelf niet, dus mij maakt het niet uit. Ik heb met rokers zelf trouwens ook geen probleem. Wel rokers die geen respect hebben voor niet-rokers. Ik weet niet of een rookverbod het beste idee is, maar cafés behouden als een privilége voor rokers is ook niet echt ideaal denk ik.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Wel rokers die geen respect hebben voor niet-rokers.

same here, alleen is het eerder andersom tegenwoordig, lijkt wel de gestappo soms.

Ik weet niet of een rookverbod het beste idee is,

hangt er vanaf.

maar cafés behouden als een privilége voor rokers is ook niet echt ideaal denk ik.
nee, maar helemaal geen cafe's meer hebben ook niet.

en het is gewoon een feit dat kleine cafe's ophouden te bestaan als er niet meer gerookt mag worden.

grote horeca gelegenheden hebben plaats voor een rookvrije ruimte wat gek genoeg meer mensen betrekt dan rookvrije ruimtes. .

aan de andere kant is het natuurlijk wel weer oneerlijke concurrentie naar de grote horeca gelegenheden toe als er gerookt mag worden in kleine cafe's en niet in grote horeca gelegenheden.

maar nu is het ook weer oneerlijke concurrentie omdat grote horeca gelegenheden wel ruimte hebben voor rookvrije ruimtes.

ach, het is jammer dat men het niet samen kunnen oplossen, een soort gulden middenweg, maar goed niemand gunt iemand nog wat tegenwoordig, en met de reccesie zal de maatschappij alleen nog meer verharden.

ik stop ermee en stek er ff eentje op, word gestresst vanmezelf..

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Weet je wat mij een ontzettend rustgevend gevoel geeft;

Het drinken in een kroeg of op het terras van een heerlijke Belgische trappist in combinatie met het roken van een lekkere wilde Havana.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Spetie wrote:

(quote)

.

Ik zie trouwens ook liever een vrouw, die wijn of een mixje drinkt, dan eentje die bier drinkt. Is ook al zo'n afknapper wat mij betreft.

Tjonge, dit vind ik echt te erg. Laat een vrouw lekker een biertje drinken. Wat een belachelijke redenering.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Hahaha, gaat echt nergens over idd.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Niets mis met vrouwen die bier drinken, vrouwen die roken... dat is dan weer jammer.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

otherfool wrote:

(quote)

Als je dat haalt...

Ik vind dit echt zo puberaal en irritant....

In deze discussie staat voor mij niet eens het roken (en het gevaar van roken) centraal. Het gaat mij om MIJN recht om bepaalde dingen in mijn leven te kunnen doen of laten. En zelf te kunnen beschikken over mijn lichaam zonder dat een overheid gaat bepalen hoe gezond of ongezond ik mijn leven inricht. Als ik door mijn keuzes minder lang leef, dan is dat maar zo. Dat is aan mij.

Rookverbod hier, alcoholverbod daar, hamburger met mayonaise mag ook niet meer, vuurwerkverbod, verplicht fitnessuurtje, bungeejump-verbod......... die betutteling is gewoon niet goed. Mijn stamkroeg-eigenaar rookt zelf, heeft geen personeel en een klantenkring die voor 99% uit rokers bestaat. Het 'verboden voor niet-rokers'bordje is een cynische omkering van de werkelijkheid, en een goede waarschuwing voor niet-rokers voor ze overwegen om binnen te stappen. Zo had het voor die idiote wet al gekund.

En de anti-rook lobby kan me dan ook kapot vallen verder, want in mijn ervaring stikt het van de domme lui daar. Het spijt me wel.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Ik vind dit echt zo puberaal en irritant....

Een onschuldig grapje, 't was niet lullig bedoeld.

In deze discussie staat voor mij niet eens het roken (en het gevaar van roken) centraal. Het gaat mij om MIJN recht om bepaalde dingen in mijn leven te kunnen doen of laten.

Het grote verschil zit er natuurlijk in dat je anderen 'opzadelt' met jouw gewoonte. Je mag drinken, maar niet dan achter het stuur gaan zitten. Je mag roken, maar niet in het bijzijn van mensen die daar niet van gediend zijn.

Je zult geen grotere tegenstander van betutteling en voorvechter van individuele vrijheden tegenkomen dan de heer otherfool, maar het kan niet zo zijn dat mijn gezondheid geschaad wordt door slechte gewoontes die anderen zich permitteren.

Ter illustratie; van mij mogen alle accijnzen op alcohol en tabak opgeheven worden en mag er volop reclame gemaakt worden voor dit soort zaken, zolang het maar geen effect op mijn gezondheid heeft.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Het grote verschil zit er natuurlijk in dat je anderen 'opzadelt' met jouw gewoonte. Je mag drinken, maar niet dan achter het stuur gaan zitten. Je mag roken, maar niet in het bijzijn van mensen die daar niet van gediend zijn.

Maar dan eerst de persoonlijke vrijheid in acht nemen, voordat je met verboden komt.

Kom jij vaak in een kroeg? En zo ja, zou jij mijn stamkroeg binnenkomen?

De overheid had de gelegenheid om de keuzevrijheid bij de burger te leggen (bijv. rokers en niet-rokers kroegen), maar verkoos de burger bepaalde dingen op te leggen. En DAAR ben ik het niet mee eens.

Het rookverbod diende om werknemers in kroegen een werkvrije werkomgeving te verschaffen (in ieder geval; dat werd gesteld), maar nu eenmanszaken zonder personeel niet onder deze wet vallen zijn er vandaag al weer discussies in de Tweede Kamer om de wet te veranderen. Men wil simpelweg het roken in het algemeen uitbannen, en met de persoonlijke vrijheid wordt absoluut geen enkele rekening gehouden. Het riekt naar totalitair gedoe. What's next? Alcohol? MacDonald's? Ik ben hier pertinent op tegen.

En ik wil dikke duidelijke cijfers zien. Ik wil precies weten in welke mate otherfool's gezondheid geschaad wordt als ie eenmaal per week 4 uurtjes in een rokerskroeg vertoeft. En levert dat meer schade op dan de talloze uren dat ie in een stad vol uitlaatgassen van auto's vertoeft?

Want ik heb geen auto en geen rijbewijs en dagelijks word ik vergiftigd door vieze uitlaatgassen en daar ben ik niet van gediend. Weg met die auto's!!!

Ik vind de hele anti-rook in kroeg-campagne echt vreselijk storend. Vaak ondersteund met hele kromme argumenten.

OK.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Ik denk dat het rookverbod in kroegen voor het kabinet zuiver een prestigezaak is geworden. Ze kunnen eenvoudig niet tegen hun verlies. Ze zullen het rookverbod in de horeca daarom ook koste wat het kost blijven handhaven. Trouwens, als ze echt consequent zouden zijn, dan zouden ze ook een rookverbod in moeten stellen voor de terrassen. Als ik op het terras een sigaar rook - wat ik regelmatig doe - en ik wordt door het personeel bediend, dan is hun werkomgeving in feite ook niet langer rookvrij.

LEIDENAAR187

• 993 messages
  • 0 votes

otherfool wrote:

Kinderachtig grapje bedoel je.

otherfool wrote:

Je zult geen grotere tegenstander van betutteling en voorvechter van individuele vrijheden tegenkomen dan de heer otherfool

Denk dat je er op elke hoek van de straat wel 1 tegenkomt hoor,maar fijn dat je zo over jezelf denkt

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

wibro wrote:

Als ik op het terras een sigaar rook - wat ik regelmatig doe - en ik wordt door het personeel bediend, dan is hun werkomgeving in feite ook niet langer rookvrij.

Ik zal wel een beetje raar overkomen, maar volgens mij heb je van een sigaar minder last dan van een sigaret. Want het rookverbod geld toch (alleen) voor sigaretten?

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

als dat zo was zat ik nu aan de sigaar!

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

soom wrote:

(quote)
Ik zal wel een beetje raar overkomen, maar volgens mij heb je van een sigaar minder last dan van een sigaret. Want het rookverbod geld toch (alleen) voor sigaretten?

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Zijn er hier ook mensen die een sigaret opsteken uit onzekerheid?

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Ramon K wrote:

Kom jij vaak in een kroeg? En zo ja, zou jij mijn stamkroeg binnenkomen?

Het eerste ja, zeker als je popzaaltjes meerekent. Ik snap je tweede vraag wel; maar ook jouw stamkroeg is een openbare plek waar in principe iedereen moet kunnen binnenwandelen. Volgens mij kom je er onderuit als je een besloten rokersclub opricht. En daar zit een zekere logica achter.

Het rookverbod diende om werknemers in kroegen een werkvrije werkomgeving te verschaffen (in ieder geval; dat werd gesteld), maar nu eenmanszaken zonder personeel niet onder deze wet vallen zijn er vandaag al weer discussies in de Tweede Kamer om de wet te veranderen.

Dat is idd hypocriet, en de intentie van de overheid werd verbloemd door het personeels-argument. Ze hadden gewoon moeten zeggen; in een openbare gelegenheid wordt niet gerookt. Punt.

Men wil simpelweg het roken in het algemeen uitbannen, en met de persoonlijke vrijheid wordt absoluut geen enkele rekening gehouden. Het riekt naar totalitair gedoe. What's next? Alcohol? MacDonald's? Ik ben hier pertinent op tegen.

Er zijn wel verschillende dingen die je alleen in je eigen huis kunt en mag doen. In het openbaar sex hebben mag ook niet, terwijl dat niemand schaadt. Ik moet hier toch even de niet-roker spelen; ik wil me in alle lagen van de maatschappij begeven zonder dat ik van iemand last heb.

Want ik heb geen auto en geen rijbewijs en dagelijks word ik vergiftigd door vieze uitlaatgassen en daar ben ik niet van gediend. Weg met die auto's!!!

Auto's hebben een zeker nut, ze zijn noodzakelijk voor werk, studie, sociale contacten en wat niet al.

Laten we even iets verdergaan; zou jij het ok vinden als ook in de trein, op kantoren, in vliegtuigen en in de bios weer zou worden gerookt? Of gaat het je om de kroegen an sich?

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Ramon K wrote:

Het rookverbod diende om werknemers in kroegen een werkvrije werkomgeving te verschaffen.

In mijn werkomgeving wordt nog steeds gewerkt! Waar kan ik deze mensen aangeven?

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Hannibal wrote:

(quote)

In mijn werkomgeving wordt nog steeds gewerkt! Waar kan ik deze mensen aangeven?

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

lol, volgens mij verlangt Ramon stiekum naar een werkvrije werkomgeving. Een Freudiaanse typfout.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

En ook hier maar een hoop off-topic berichten verwijderd.

GinolaEHV

• 2127 messages
  • 2611 votes

Typisch dat nog niemand een woordt heeft gerept over de uitspraak van het Hof... of lees ik daar nou zo overheen?

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Bij Not Sool, die ik ergens rond februari 2009 zag, en bij Coffee and Cigarettes uitgebreid beschreven dat ik zoooo graag wilde stoppen met roken. Al die stoppogingen ten spijt, nog steeds kan ik eigenlijk niet stoppen. Laat ik hier dan maar in dit topic neergooien dat ik werkelijk en echt ga beginnen met stoppen per 1 oktober. Laat het nu maar eens genoeg zijn, ja..

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.